![screenshot_2514.png?w=640]()
Ik ben erg blij dat ik in Milaan ben. Want dat is de stad die in 2005 aan de overleden Oriana Fallaci, een echte Italiaanse heldin, de hoogste onderscheiding van Milaan, de Ambrogino d’Oro, toekende. Zij verdiende die onderscheiding. Ze was een van de grootste en moedigste vrouwen en journalisten van Italië. Telkens wanneer ik naar Italië kom, doe ik dat ter ere van haar: Oriana Fallaci, van wie ik de onverschrokken manier waarop zij waarschuwde tegen de gevaren van de islamisering enorm bewonder. Haar boek ‘De Kracht van de Rede’ [La Forza Della Ragione] is één van de beste boeken die ik ooit heb lezen. Het werd in 2004 gepubliceerd en inspireerde mij om, in hetzelfde jaar, mijn eigen politieke partij op te richten. Een partij die nu – twaalf jaar later – met bijna 30% van de stemmen veruit de grootste partij in alle peilingen in Nederland is.
Dank u Italië, dank u Oriana, voor uw inspiratie. Ik ben er erg trots op dat mij in 2009 in Rome de Oriana Fallaci prijs toegekend is.
Vandaag is onze beschaving nog steeds in gevaar, in feite meer dan ooit tevoren. We worden geconfronteerd met een reële bedreiging. Je ziet het overal, in alle West-Europese landen. Onze grenzen zijn opengesteld voor islamitische massa-immigratie. En de gevolgen zijn verschrikkelijk. De kosten zijn gigantisch, de aanslagen/aanvallen vreselijk en de dreiging van terrorisme is nog nooit zo groot geweest. Dus moeten we tot handelen overgaan.
Dat is de reden waarom we vandaag hier in Milaan zijn. Met een boodschap van kracht en eenheid. Samen met mijn goede vrienden uit Italië, Frankrijk, Oostenrijk, België, het Verenigd Koninkrijk en andere landen hebben we een alliantie gesmeed. Een verbond met een historische opdracht.
Onze missie is om onze naties en onze westerse beschaving, die gebouwd is op de erfenis van Rome, Athene en Jeruzalem, te redden en te verdedigen. Het voortbestaan van onze vrijheid, onze identiteit en onze waarden staat op het spel.
Wij, mijn collega’s en ik, luiden de klokken van de revolutie. Een democratische en vreedzame revolutie om onze nationale soevereiniteit te herwinnen. Om de invasie te stoppen. Om onze eigen mensen, onze vrouwen en onze cultuur te beschermen. We moeten weer baas worden over onze eigen grenzen, onze eigen budgetten, onze eigen lotsbestemming.
Onze missie is om te doen wat onze regeringen nalaten. Wij zeggen Basta! Finita La Commedia! [Genoeg is genoeg! De voorstelling is over!] En er is goed nieuws. Steeds meer mensen – miljoenen mensen – sluiten zich bij ons aan. Een patriottische lente is in aantocht. De Europese elites richten onze naties te gronde. Dat zullen we niet toestaan. Wij accepteren dat niet. De mensen zullen dat niet accepteren. De mensen zullen zich ertegen verzetten.
Het volk wil niet langer politici die hun natie uitverkopen, die de wensen van de burgers negeren en die zich gedragen als politiek correcte ‘appeasers’ en lafaards. Wat wij vandaag nodig hebben is echt leiderschap. Dappere politici, in tegenstelling tot degenen die momenteel de mensen in zoveel ‘nep-parlementen’, waar zij precies het tegenovergestelde doen van wat de meerderheid van de mensen wil, slecht vertegenwoordigen. Wij zeggen: “Genoeg is genoeg”.
De meesten van ons hier zijn toonaangevend in de peilingen in onze respectievelijke landen. We zijn politiek succesvol, want we staan voor de volgende vijf principes.
De principes van het nieuwe patriottisme: In de eerste plaats willen we onze grenzen sluiten voor de massa-immigratie uit islamitische landen en voor de asiel tsunami. Als ik volgend jaar minister-president van Nederland zou worden, zal ik de Nederlandse grenzen meteen sluiten.
Ten tweede moeten we onszelf beschermen tegen de terroristische dreiging. We willen geen Jihadisten in onze landen. En we moeten de veiligheid van onze burgers terugbrengen, vooral die van onze vrouwen. Geen verkrachtingen, geen seksuele jihad. Op Oudejaarsavond zijn in Keulen alleen al meer dan 1000 vrouwen aangerand, betast en verkracht. Tot nu toe zijn 30 verdachten opgepakt. Allemaal Noord-Afrikanen en de helft van hen is asielzoeker. Dit is onaanvaardbaar. Het sluiten van onze grenzen is ook een belangrijke stap op weg naar meer veiligheid.
Ten derde willen we niet dat er miljarden aan belastinggeld wordt besteed aan Brussel, aan financiële reddingsoperaties en aan asielzoekers. We willen dat het geld wordt besteed aan onze eigen mensen. In ons eigen land.
In de vierde plaats kiezen we voor nationale soevereiniteit in plaats van voor de EU. De hoofdstad van Nederland is Amsterdam, niet Brussel. We zullen onze nationale soevereiniteit herwinnen en ons ontdoen van de ongekozen Europese bureaucraten.
Ten vijfde, en niet in de laatste plaats, willen we de islamisering van onze samenlevingen een halt toe roepen. Ik zeg: “Niet meer”. We hebben voor vrijheid gekozen en we zullen daarover geen compromissen meer sluiten.
Het is tijd om de mars der dwaasheid van de elite te stoppen en onze landen te redden. Dat is wat de mensen van ons verwachten, dat is de reden waarom de mensen ons steunen, dat is wat er gedaan moet worden en dat is wat we gaan doen. Dat is onze plicht als betrouwbare politieke leiders.
We zullen onze landen opnieuw veilig, soeverein en groot maken. En we zullen daarin slagen. Omdat de mensen en de waarheid aan onze kant staan.
Laat me u herinneren aan iets wat Oriana Fallaci eens heeft gezegd. Ik citeer: “Het is een leugen om te zeggen dat de waarheid in het midden ligt. Nee meneer: Soms ligt de waarheid aan één kant”. Einde citaat.
De waarheid, dames en heren, ligt inderdaad aan één kant. Aan onze kant. Dus, wen er maar aan: De toekomst behoort ons toe!
Geert Wilders.
https://ejbron.wordpress.(...)aan-29-januari-2016/