Inderdaad relatief maar als je dan de kans zou berekenen bij een willekeurig bericht dan zou je moeten kijken naar de absolute aantallen.quote:Op zondag 31 januari 2016 13:30 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Nee, maar relatief gezien zijn ze in die cijfers dan wel weer oververtegenwoordigd.
Niemand hier die twijfelt aan het feit dat er ook autochtoon tuig is hoor, dat verklaren de hele tijd in elk topic....
Het spijt me maar als ik een artikel plaats waarin niet staat wat de afkomst van de dader is moet je naar de absolute aantallen kijken om te bepalen hoe groot de kans is uit welke groep een dader komt. Over mijn geloofwaardigheid maak ik me verder niet erg druk hoor, ik heb niet de indruk dat geloofwaardigheid hier iets te maken heeft met kennis van zaken waarover wordt gesproken.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:26 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Is dit een grap? Moeten wij je hier echt gaan uitleggen waarom niet de absolute aantallen, maar relatieve aantallen belangrijk zijn?
Natuurlijk zijn er meer Nederlandse verdachten. Er wonen dan ook 13,5 miljoen Nederlanders hier en slechts 2 miljoen niet-Westerse verdachten. Als er dus in totaal 212000 verdachten zijn zouden we (2/17) * 212000 = 24941 niet-Westerse verdachten verwachten en (13,5/17)*212000 = 168353 Nederlandse verdachten. Oftewel, niet-Westerse allochtonen doen het schrikbarend slecht en Nederlanders zeer goed.
Als we de complete Nederlandse bevolking met niet-Westerse allochtonen zouden vervangen zou hier de criminaliteit minstens drie keer zo veel toenemen.
Hierbij ben je alle geloofwaardigheid kwijt geraakt.
Zo lust ik er ook nog éénquote:Op zondag 31 januari 2016 13:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Geen idee ik ben nooit zo bezig met de afkomst van mensen en bij voorbeelden vind ik het al helemaal niet van belang. Het is eigenlijk wel vreemd dat mensen denken dat het "lichtgetinte medelanders" zijn. Van de 212.000 verdachten (2012) waren er 75.000 niet westerse allochtonen, in absolute aantallen zijn toch veruit de meeste daders dus geen "lichtgetinte medelanders" al is dat natuurlijk een erg vreemd begrip want een autochtoon met donker haar en een licht getinte huid kun je ook zo noemen.
quote:
Ik denk dat het exponentieel zou toenemen.quote:Op zondag 31 januari 2016 14:26 schreef KrappeAuto het volgende:
Als we de complete Nederlandse bevolking met niet-Westerse allochtonen zouden vervangen zou hier de criminaliteit minstens drie keer zo veel toenemen.
Je zult toch met me eens moeten zijn dat een voorbeeld niets zegt over het totaal en dat bij de berekening van de kans dat de dader een bepaalde afkomst heeft gekeken moet worden naar de absolute aantallen in de statistieken.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |