abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161325274
Under sandet (2015) - IMDb

Indringende film die zich afspeelt op de Deense stranden waar vele mijnen door de Duitsers zijn begraven. Een Deense sergeant moet een groepje Duitse krijgsgevangen (jonge gasten die net uit de luiers zijn) leiden bij het opruimen van duizenden/miljoenen landmijnen. De omstandigheden zijn erbarmelijk en levensgevaarlijk.

Mooi gefilmd, goed geacteerd, gebaseerd op waargebeurde verhalen en momenteel nog steeds voor velen de grootste schande in de Deense oorlogsgeschiedenis, kortom zeker een aanrader!

Imdb: 8.0
Danos: 8.0
Even a broken clock is right twice a day.
pi_161325608
The Walk (2015) - IMDb

Het ongelooflijke verhaal van de fransman Philippe Petit die in de jaren 80 tussen de twee torens van het WTC wilde lopen, op een touw tussen de bovenste verdiepingen. Dit verhaal is natuurlijk al eens eerder verteld in de documentaire met hoofdrolspelers zelf Man on Wire (2008) - IMDb

Ik moet zeggen dat ik er een beetje in moest komen, de stijl van filmen sprak me niet echt aan. Maar uiteindelijk kwam ik wel enigzins in het verhaal en de hele operatie om dit mogelijk te maken.

Keek dus aardig weg maar zeker niet zo goed als de docu.

IMDB: 7.4
Danos: 6.8
pi_161341836
The Finest Hours (2016) - IMDb
Verfilming van een van de meest ultieme reddingsacties op zee. Tijdens een gigantische storm breekt een olietanker in twee stukken en is het aan de kustwacht een reddingsactie op te zetten terwijl de bemanning van de olietanker er alles aan doet om zo lang mogelijk in leven te blijven.

Lekker zondagavond filmpje, ik had er misschien wat meer van verwacht, maar de cast en waargebeurde karakter boden toch wel wat extra's. Geeft je toch wel weer te denken hoe de kustwacht soms met gevaar voor eigen leven het leven van anderen probeert te redden.

IMDB: 7.0
Danos: 7.0
pi_161343395
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 12:35 schreef danos het volgende:

Indringende film die zich afspeelt op de Deense stranden waar vele mijnen door de Duitsers zijn begraven. Een Deense sergeant moet een groepje Duitse krijgsgevangen (jonge gasten die net uit de luiers zijn) leiden bij het opruimen van duizenden/miljoenen landmijnen. De omstandigheden zijn erbarmelijk en levensgevaarlijk.

Mooi gefilmd, goed geacteerd, gebaseerd op waargebeurde verhalen en momenteel nog steeds voor velen de grootste schande in de Deense oorlogsgeschiedenis, kortom zeker een aanrader!

Die moet ik ff zien
Ik zwaai naar dieren.
pi_161346034
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 12:35 schreef danos het volgende:

Op lijstje zet ^O^
pi_161368031
Close Range (2015)

Verenigde Staten
Actie / Misdaad
90 minuten

geregisseerd door Isaac Florentine
met Scott Adkins, Nick Chinlund en Caitlin Keats

Nadat Colton MacReady (Scott Adkins) zijn gekidnapte nichtje heeft gered uit de handen van een machtig drugskartel begint een meedogenloze strijd om zijn familie te beschermen. Het kartel is neergestreken op zijn afgelegen ranch en op zoek naar wraak. Colton kan van de corrupte sheriff en zijn agenten weinig hulp verwachten. Wat volgt is een strijd om te overleven als zijn ranch non-stop wordt aangevallen.

redelijjk goede actiefilm. Beetje standaard, standaard verhaal, standaard uitwerking. Meer actie dan de gemiddelde actiefilm. De gevechten waren spectaculair en goed gefilmd (vaak zijn gevechtscenes in andere actiefilms chaotisch met tal van shots). Verder valt hier niet veel over te zeggen.

IMDB 4.6/10
Ik 6/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 12 april 2016 @ 13:41:42 #207
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_161373215
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:00 schreef danos het volgende:
The Walk (2015) - IMDb

Het ongelooflijke verhaal van de fransman Philippe Petit die in de jaren 80 tussen de twee torens van het WTC wilde lopen, op een touw tussen de bovenste verdiepingen. Dit verhaal is natuurlijk al eens eerder verteld in de documentaire met hoofdrolspelers zelf Man on Wire (2008) - IMDb

Ik moet zeggen dat ik er een beetje in moest komen, de stijl van filmen sprak me niet echt aan. Maar uiteindelijk kwam ik wel enigzins in het verhaal en de hele operatie om dit mogelijk te maken.

Keek dus aardig weg maar zeker niet zo goed als de docu.

IMDB: 7.4
Danos: 6.8
ik heb hem in 3d gezien, zat thuis toch zwetend op de bank bij de laatste scenes :P erg goed gefilmd. Leuke feelgood film ook verder
pi_161393585
Fetih 1453 (2012)
Alternatieve titels: Conquest 1453, Battle of Empires 1453

Turkije
Drama / Oorlog
160 minuten

geregisseerd door Faruk Aksoy
met Devrim Evin, Ibrahim Celikkol en Dilek Serbest

In het jaar 1453 heeft het beleg van Constantinopel door de Ottomaanse legers van sultan Fatih Mehmet II geleid tot de uiteindelijke val van het Byzantijnse Rijk. Gelijktijdig met deze gebeurtenis begint een nieuw tijdperk: de opkomst van het Ottomaanse Rijk als grootmacht. De sultan zelf was pas 20 toen hij wereldgeschiedenis schreef. De verovering van het laatste Byzantijnse bolwerk was tot in de kleinste details gepland door de heerser: hij verzamelde een machtig leger, legde een uitgebreid arsenaal wapens aan en wachtte tot het juiste moment om toe te slaan.

Een epische film over de val van Constantinopel. Het is een lange zit van 2.5 uur en het is Turks gesproken, maar de moeite waard :) Hoewel het eerste uur erdoorheen bijten is :) Dat Turks gaat zo snel dat de ondertiteling amper te volgen is. En het is cruciaal dat je op blijft letten om in het verhaal te blijven, zelfs ver in de film wist ik soms niet wie wie was of waar ze bij hoorden :) Het eerste anderhalf uur is vooral politiek maar daarna komen de epische belegeringen, enorme veldslagen, veel actie. Mooie costuums en af en toe epische scenery.

IMDB 7.4/10
Ik 7/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_161397965
Hush 2016

Een jonge vrouw heeft haar gehoor verloren toen ze nog een tiener was. Ze woont nu in een afgelegen huis en leeft er teruggetrokken in haar stille wereld. Op een dag verschijnt aan het raam een gemaskerd gezicht. Het blijkt dat van een psychotische moordenaar te zijn. De vrouw zal zichzelf buiten haar mentale en fysieke grenzen moeten begeven om de nacht te overleven.

Simpel plot, maar heel spannend. Jammer dat ik deze film met een betweter heb zitten kijken, die natuurlijk elk cliché momentje van commentaar moest voorzien en zonodig op elke vraag een antwoord wilde. Hoofdpersonage maakt af en toe de verkeerde keuzes, maar alsof iemand rationeel kan denken in zo'n situatie. Geen film met overdreven twists in het verhaal... recht toe recht aan. Eigenlijk best een verademing voor een keer!

IK: 8.0

[ Bericht 5% gewijzigd door Xan21 op 14-04-2016 12:56:38 ]
pi_161398229
jungle book vast mogen zien
..en die stelt nergens teleur :)

de combinatie van animatie en reallife personages werkt heel erg goed, en de beelden zijn simpelweg adembenemend. voor meer bevindingen, zie link hieronder (no spoilers)

8/10

http://cine.nl/the-jungle-book/
AFCA
  woensdag 13 april 2016 @ 20:04:33 #211
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_161407098
Land of mine - Deense film over een aantal Duitse soldaten, jongens nog, die na de capitulatie een Deens strand moeten ontmijnen. Zeer indringend, en verveelt geen minuut. Een acht en een half.

The land of the enlightened - Hele mooie Belgische film die het midden houdt tussen documentaire en fictie. De regisseur volgt een groep verveelde Amerikaanse soldaten en een bende Afghaanse jongens die geld verdienen met de smokkel van wapens, opium en lapis lazuli. Ik was vooral onder de indruk van de cinematografie, het is een echte sfeerfilm. Een acht en een half.

En wat ik graag nog zou willen zien:
pi_161415800
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (2014) - IMDb

bij veel films bouwt het verhaal zich op. Helaas vond ik het hier steeds minder interessant worden. Ik bleef wel kijken omdat ik het verhaal en sfeertje wel leuk vindt. Binnenkort maar Part 2 kijken!

6,5
Moeten zij weten
pi_161416219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:09 schreef Xan21 het volgende:
Hush

[ afbeelding ]

Een jonge vrouw heeft haar gehoor verloren toen ze nog een tiener was. Ze woont nu in een afgelegen huis en leeft er teruggetrokken in haar stille wereld. Op een dag verschijnt aan het raam een gemaskerd gezicht. Het blijkt dat van een psychotische moordenaar te zijn. De vrouw zal zichzelf buiten haar mentale en fysieke grenzen moeten begeven om de nacht te overleven.

Simpel plot, maar heel spannend. Jammer dat ik deze film met een betweter heb zitten kijken, die natuurlijk elk cliché momentje van commentaar moest voorzien en zonodig op elke vraag een antwoord wilde. Hoofdpersonage maakt af en toe de verkeerde keuzes, maar alsof iemand rationeel kan denken in zo'n situatie. Geen film met overdreven twists in het verhaal... recht toe recht aan. Eigenlijk best een verademing voor een keer!

Welk jaar is die kom der 3 tegen maar....
Ik zwaai naar dieren.
pi_161418131
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 02:58 schreef Geerd het volgende:

[..]

Welk jaar is die kom der 3 tegen maar....
dit jaar..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_161427889
Zojuist Jungle book gezien. Eerste traiker dacht ik van ' hell no!' maar na de tweede trailer begon het te kriebelen.

Goede film, ik kreeg kippenvel bij sommige momenten puur om de nostalgie. En na deze film zit ik stiekem toch wel te wachten op een vernieuwde Lion king!
pi_161428427
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 17:32 schreef Vlaggenroof het volgende:
Zojuist Jungle book gezien. Eerste traiker dacht ik van ' hell no!' maar na de tweede trailer begon het te kriebelen.

Goede film, ik kreeg kippenvel bij sommige momenten puur om de nostalgie. En na deze film zit ik stiekem toch wel te wachten op een vernieuwde Lion king!
Ze mogen wat mij betreft alle Disney films wel doen als ze het op deze manier filmen.
pi_161431647
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:13 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Ze mogen wat mij betreft alle Disney films wel doen als ze het op deze manier filmen.
Alles met dieren. Keizer kuzco, brother bear, lion king..
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 april 2016 @ 21:36:09 #218
862 Arcee
Look closer
pi_161433390
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:21 schreef Bundes het volgende:
jungle book vast mogen zien
..en die stelt nergens teleur :)

de combinatie van animatie en reallife personages werkt heel erg goed
Het is toch reallife die ingekleurd is met animatie/CGI? Da's iets anders dan een combinatie van animatie en reallife. :)

Overigens schijnen de beelden 95% CGI te zijn en er verbluffend echt uit te zien.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 15 april 2016 @ 00:42:07 #219
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_161438111
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:09 schreef Xan21 het volgende:
Hush 2016

[ afbeelding ]

Die heb ik ook net gezien. De stilte shots maken het wat mij betreft retespannend. Ik geef hem ook een 8.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_161440000
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 21:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het is toch reallife die ingekleurd is met animatie/CGI? Da's iets anders dan een combinatie van animatie en reallife. :)

Overigens schijnen de beelden 95% CGI te zijn en er verbluffend echt uit te zien.
Het is alleen maar GCI inderdaad, maar dat valt nergens op.
pi_161440075
quote:

[..]

Kan ik alleen maar beamen. Heel mooi gedaan. Bagheera O+
pi_161461158
London Has Fallen (2016)

Was Olympus has Fallen al geen topper, dan is deze film toch wel de overtreffende trap. Vrijwel alles is volstrekt ongeloofwaardig, zeer matig geacteerd en CGI waar zelfs The Asylum zich nog voor zal schamen. Mijn tip: Ga deze film absoluut niet kijken! Zonde van je geld, en zonde van de ruimte op je harde schijf.

En bovenal; zonde van je tijd.

IMDb 6.2 (22.621 votes)
Ik: 2.0 (1 puntje extra omdat Morgan Freeman.)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_161463201
Demolition (2015) - IMDb
Dit is toch wel een van de beste films die ik de afgelopen maanden gezien heb. Misschien ietwat gekleurd omdat ik hem in de bios heb gezien maar alles zit er in.

Het plot maakt al nieuwsgierig; een investment bankier verliest zijn vrouw door een auto-ongeluk, na dit nieuws wil hij in het ziekenhuis wat uit de snoepautomaat halen maar het zakje M&M's blijft steken.

Hij besluit een brief te schrijven naar de leverancier van de automaten. En dat is eigenlijk het begin van een mooie, trieste, en vaak ook enorm grappige film. De omgang met de dood van zijn vrouw, het dealen met haar familie en zijn baan brengt de hoofdpersoon wat van het padje en dat zorgt voor heerlijke humoristische en soms absurde situaties.

Jake Gyllenhaal zet zijn rol weer erg sterk neer. Kortom erg genoten en gelachen. Met in totaal 7 man in de grote zaal tijdens premiereweek wordt deze film wat mij betreft erg tekort gedaan. Gaat dat zien!

Imdb: 7.6
Danos: 8.5

[ Bericht 4% gewijzigd door danos op 16-04-2016 08:59:15 ]
pi_161465097
quote:

[..]

Veel mensen zeiken over films als Jurassic World etc dat de cgi niet goed is, maar bij deze film is gewoon elk shot TE nep... het is gewoon een animatiefilm. Elk shot is 'perfect'. Kon mij niet bekoren.
  zaterdag 16 april 2016 @ 11:55:51 #225
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_161465538
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 08:48 schreef danos het volgende:
Demolition (2015) - IMDb
Dit is toch wel een van de beste films die ik de afgelopen maanden gezien heb. Misschien ietwat gekleurd omdat ik hem in de bios heb gezien maar alles zit er in.

Het plot maakt al nieuwsgierig; een investment bankier verliest zijn vrouw door een auto-ongeluk, na dit nieuws wil hij in het ziekenhuis wat uit de snoepautomaat halen maar het zakje M&M's blijft steken.

Hij besluit een brief te schrijven naar de leverancier van de automaten. En dat is eigenlijk het begin van een mooie, trieste, en vaak ook enorm grappige film. De omgang met de dood van zijn vrouw, het dealen met haar familie en zijn baan brengt de hoofdpersoon wat van het padje en dat zorgt voor heerlijke humoristische en soms absurde situaties.

Jake Gyllenhaal zet zijn rol weer erg sterk neer. Kortom erg genoten en gelachen. Met in totaal 7 man in de grote zaal tijdens premiereweek wordt deze film wat mij betreft erg tekort gedaan. Gaat dat zien!

Imdb: 7.6
Danos: 8.5
Door jouw goede referentie zal ik hier volgende week heengaan! Ben heel benieuwd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')