Die moet ik ff zienquote:Op zondag 10 april 2016 12:35 schreef danos het volgende:
Under sandet (2015) - IMDb
Indringende film die zich afspeelt op de Deense stranden waar vele mijnen door de Duitsers zijn begraven. Een Deense sergeant moet een groepje Duitse krijgsgevangen (jonge gasten die net uit de luiers zijn) leiden bij het opruimen van duizenden/miljoenen landmijnen. De omstandigheden zijn erbarmelijk en levensgevaarlijk.
Mooi gefilmd, goed geacteerd, gebaseerd op waargebeurde verhalen en momenteel nog steeds voor velen de grootste schande in de Deense oorlogsgeschiedenis, kortom zeker een aanrader!
Imdb: 8.0
Danos: 8.0
Op lijstje zetquote:Op zondag 10 april 2016 12:35 schreef danos het volgende:
Under sandet (2015) - IMDb
Indringende film die zich afspeelt op de Deense stranden waar vele mijnen door de Duitsers zijn begraven. Een Deense sergeant moet een groepje Duitse krijgsgevangen (jonge gasten die net uit de luiers zijn) leiden bij het opruimen van duizenden/miljoenen landmijnen. De omstandigheden zijn erbarmelijk en levensgevaarlijk.
Mooi gefilmd, goed geacteerd, gebaseerd op waargebeurde verhalen en momenteel nog steeds voor velen de grootste schande in de Deense oorlogsgeschiedenis, kortom zeker een aanrader!
Imdb: 8.0
Danos: 8.0
ik heb hem in 3d gezien, zat thuis toch zwetend op de bank bij de laatste scenesquote:Op zondag 10 april 2016 13:00 schreef danos het volgende:
The Walk (2015) - IMDb
Het ongelooflijke verhaal van de fransman Philippe Petit die in de jaren 80 tussen de twee torens van het WTC wilde lopen, op een touw tussen de bovenste verdiepingen. Dit verhaal is natuurlijk al eens eerder verteld in de documentaire met hoofdrolspelers zelf Man on Wire (2008) - IMDb
Ik moet zeggen dat ik er een beetje in moest komen, de stijl van filmen sprak me niet echt aan. Maar uiteindelijk kwam ik wel enigzins in het verhaal en de hele operatie om dit mogelijk te maken.
Keek dus aardig weg maar zeker niet zo goed als de docu.
IMDB: 7.4
Danos: 6.8
Welk jaar is die kom der 3 tegen maar....quote:Op woensdag 13 april 2016 13:09 schreef Xan21 het volgende:
Hush
[ afbeelding ]
Een jonge vrouw heeft haar gehoor verloren toen ze nog een tiener was. Ze woont nu in een afgelegen huis en leeft er teruggetrokken in haar stille wereld. Op een dag verschijnt aan het raam een gemaskerd gezicht. Het blijkt dat van een psychotische moordenaar te zijn. De vrouw zal zichzelf buiten haar mentale en fysieke grenzen moeten begeven om de nacht te overleven.
Simpel plot, maar heel spannend. Jammer dat ik deze film met een betweter heb zitten kijken, die natuurlijk elk cliché momentje van commentaar moest voorzien en zonodig op elke vraag een antwoord wilde. Hoofdpersonage maakt af en toe de verkeerde keuzes, maar alsof iemand rationeel kan denken in zo'n situatie. Geen film met overdreven twists in het verhaal... recht toe recht aan. Eigenlijk best een verademing voor een keer!
IMDB: 7.0
IK: 8.0
dit jaar..quote:Op donderdag 14 april 2016 02:58 schreef Geerd het volgende:
[..]
Welk jaar is die kom der 3 tegen maar....
Ze mogen wat mij betreft alle Disney films wel doen als ze het op deze manier filmen.quote:Op donderdag 14 april 2016 17:32 schreef Vlaggenroof het volgende:
Zojuist Jungle book gezien. Eerste traiker dacht ik van ' hell no!' maar na de tweede trailer begon het te kriebelen.
Goede film, ik kreeg kippenvel bij sommige momenten puur om de nostalgie. En na deze film zit ik stiekem toch wel te wachten op een vernieuwde Lion king!
Alles met dieren. Keizer kuzco, brother bear, lion king..quote:Op donderdag 14 april 2016 18:13 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ze mogen wat mij betreft alle Disney films wel doen als ze het op deze manier filmen.
Het is toch reallife die ingekleurd is met animatie/CGI? Da's iets anders dan een combinatie van animatie en reallife.quote:Op woensdag 13 april 2016 13:21 schreef Bundes het volgende:
jungle book vast mogen zien
..en die stelt nergens teleur
de combinatie van animatie en reallife personages werkt heel erg goed
Die heb ik ook net gezien. De stilte shots maken het wat mij betreft retespannend. Ik geef hem ook een 8.quote:Op woensdag 13 april 2016 13:09 schreef Xan21 het volgende:
Hush 2016
[ afbeelding ]
Een jonge vrouw heeft haar gehoor verloren toen ze nog een tiener was. Ze woont nu in een afgelegen huis en leeft er teruggetrokken in haar stille wereld. Op een dag verschijnt aan het raam een gemaskerd gezicht. Het blijkt dat van een psychotische moordenaar te zijn. De vrouw zal zichzelf buiten haar mentale en fysieke grenzen moeten begeven om de nacht te overleven.
Simpel plot, maar heel spannend. Jammer dat ik deze film met een betweter heb zitten kijken, die natuurlijk elk cliché momentje van commentaar moest voorzien en zonodig op elke vraag een antwoord wilde. Hoofdpersonage maakt af en toe de verkeerde keuzes, maar alsof iemand rationeel kan denken in zo'n situatie. Geen film met overdreven twists in het verhaal... recht toe recht aan. Eigenlijk best een verademing voor een keer!
IMDB: 7.0
IK: 8.0
Het is alleen maar GCI inderdaad, maar dat valt nergens op.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het is toch reallife die ingekleurd is met animatie/CGI? Da's iets anders dan een combinatie van animatie en reallife.
Overigens schijnen de beelden 95% CGI te zijn en er verbluffend echt uit te zien.
Kan ik alleen maar beamen. Heel mooi gedaan. Bagheeraquote:Op donderdag 14 april 2016 21:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het is toch reallife die ingekleurd is met animatie/CGI? Da's iets anders dan een combinatie van animatie en reallife.
Overigens schijnen de beelden 95% CGI te zijn en er verbluffend echt uit te zien.
Veel mensen zeiken over films als Jurassic World etc dat de cgi niet goed is, maar bij deze film is gewoon elk shot TE nep... het is gewoon een animatiefilm. Elk shot is 'perfect'. Kon mij niet bekoren.quote:Op donderdag 14 april 2016 21:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Door jouw goede referentie zal ik hier volgende week heengaan! Ben heel benieuwd!quote:Op zaterdag 16 april 2016 08:48 schreef danos het volgende:
Demolition (2015) - IMDb
Dit is toch wel een van de beste films die ik de afgelopen maanden gezien heb. Misschien ietwat gekleurd omdat ik hem in de bios heb gezien maar alles zit er in.
Het plot maakt al nieuwsgierig; een investment bankier verliest zijn vrouw door een auto-ongeluk, na dit nieuws wil hij in het ziekenhuis wat uit de snoepautomaat halen maar het zakje M&M's blijft steken.
Hij besluit een brief te schrijven naar de leverancier van de automaten. En dat is eigenlijk het begin van een mooie, trieste, en vaak ook enorm grappige film. De omgang met de dood van zijn vrouw, het dealen met haar familie en zijn baan brengt de hoofdpersoon wat van het padje en dat zorgt voor heerlijke humoristische en soms absurde situaties.
Jake Gyllenhaal zet zijn rol weer erg sterk neer. Kortom erg genoten en gelachen. Met in totaal 7 man in de grote zaal tijdens premiereweek wordt deze film wat mij betreft erg tekort gedaan. Gaat dat zien!
Imdb: 7.6
Danos: 8.5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |