abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159750767
Ik probeer meestal snel af te spreken. Heb geen zin om dagen/weken te chatten en er dan achter te komen dat ze in het echt tegen valt. Of ze moet echt superleuk zijn terwijl ze zelf de boot nog een beetje afhoudt, dan doe ik wat langer moeite. Als je elkaar leuk lijkt te vinden dan gewoon snel afspreken voor een koffie of drankje. Je kan zo weg als het niet bevalt. Het is graag of niet, genoeg andere leuke vrouwen. Hoeft allemaal niet zo ingewikkeld. Ik houd de vaart er graag in wat daten betreft.
pi_159753288
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:57 schreef Lunara het volgende:
Als ik op een dating app zit dan zoek ik ook niet zo snel mogelijk seks maar iemand om iets mee op te bouwen. Het is ook al online een selectie maken van hoe iemand is, mensen die heel snel willen afspreken kunnen meestal ook niet wachten om er maar mee het bed in te duiken
Je zegt het alsof dat iets slechts is.

Binnen een weekje of 2 moet er wel een afspraak staan. Tekst en bellen is leuk maar niet vergelijkbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Moro op 08-02-2016 14:12:54 ]
Blessed is the mind too small for doubt.
  Moderator maandag 8 februari 2016 @ 14:38:07 #28
5428 crew  miss_sly
pi_159754061
ik ben echt verbaasd over de haast die uit sommige posts spreekt. Ik wil dat niet als negatief betitelen, hoor, maar ik begrijp het niet zo. Het voelt een beetje alsof een hoge productie nodig is om zo snel mogelijk die ene date te vinden die tot meer, namelijk een relatie en happy ever after, leidt.

Ik date al jaren niet meer, dus misschien is dat wel heel gebruikelijk nu. Ik vind (vond eigenlijk dus) het altijd wel fijn om iemand een beetje te kennen. Dat lukt niet met een chat van een uurtje. Daarin kun je nog veel sociaal-wenselijke dingen zeggen, zonder echt iets van jezelf te laten zien. Mijn vriend (ruim tien jaar samen) 'kende' ik al, omdat we al drie jaar in dezelfde sc posten. Toen hebben we elkaar irl gezien, op een kleine meet. Daarna hebben we veel chat contact gehad en daarna hadden we pas een date.

Zoals ik het bij sommigen lees, lijkt de date op zich het doel, niet het vinden van iemand waar je een leuke tijd (kort of lang) mee kunt hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159754306
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:38 schreef miss_sly het volgende:
ik ben echt verbaasd over de haast die uit sommige posts spreekt. Ik wil dat niet als negatief betitelen, hoor, maar ik begrijp het niet zo. Het voelt een beetje alsof een hoge productie nodig is om zo snel mogelijk die ene date te vinden die tot meer, namelijk een relatie en happy ever after, leidt.

Ik date al jaren niet meer, dus misschien is dat wel heel gebruikelijk nu. Ik vind (vond eigenlijk dus) het altijd wel fijn om iemand een beetje te kennen. Dat lukt niet met een chat van een uurtje. Daarin kun je nog veel sociaal-wenselijke dingen zeggen, zonder echt iets van jezelf te laten zien. Mijn vriend (ruim tien jaar samen) 'kende' ik al, omdat we al drie jaar in dezelfde sc posten. Toen hebben we elkaar irl gezien, op een kleine meet. Daarna hebben we veel chat contact gehad en daarna hadden we pas een date.

Zoals ik het bij sommigen lees, lijkt de date op zich het doel, niet het vinden van iemand waar je een leuke tijd (kort of lang) mee kunt hebben.
Het is wel heel gebruikelijk tegenwoordig ja. Daarom date ik zelf ook nauwelijks. Ik heb er niks mee, voelt totaal niet prettig voor mij.

Blij dat ik die urgentie en noodzaak van sommigen totaal niet herken.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_159755060
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:38 schreef miss_sly het volgende:

Dat is dus ook het punt van chatten word je niet veel wijzer. Jij had je vriend al een keer gezien, en ging toen pas chatten.

Ik heb geen haast, sterker ik date bijna nooit.
pi_159755265
Met datingapps heb je zoveel (mogelijkheden tot) matches en chats dat het ondoenlijk is om zo veel en lange gesprekken te hebben via chats. Dates zijn (voor mij) doorgaans laagdrempelig zodat je vaak snel weet of je met iemand een vervolg ziet zitten of niet. Het is efficiënter om een uurtje te chatten en dan wat afspreken dan 10+ uur chatten en bij de date blijkt het niks te zijn. Zo heb je meer kans om de ware tegen te komen, wat voor mij doorgaans uiteindelijk de bedoeling is.
  Moderator maandag 8 februari 2016 @ 16:48:01 #32
5428 crew  miss_sly
pi_159757887
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Het is wel heel gebruikelijk tegenwoordig ja. Daarom date ik zelf ook nauwelijks. Ik heb er niks mee, voelt totaal niet prettig voor mij.

Blij dat ik die urgentie en noodzaak van sommigen totaal niet herken.
Ik geloof ook niet dat ik dat zou doen, mocht ik vrijgezel worden :)

quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:16 schreef Moro het volgende:

[..]

Dat is dus ook het punt van chatten word je niet veel wijzer. Jij had je vriend al een keer gezien, en ging toen pas chatten.

Ik heb geen haast, sterker ik date bijna nooit.
En toen kende ik hem al 3 jaar van dagelijks veel posten in dezelfde sc. Ik kende hem dus al vrij aardig online en kende zijn humor, ideeen over veel zaken, en vice versa uiteraard.

Van chatten werden we wel wijzer, overigens, omdat je dan over van alles en nog wat kletst.
pi_159758082
Ik snap dat "van chatten word je niet wijzer" statement echt niet. Dan heb je de verkeerde manier van chatten denk ik maar...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_159758093
Ja kijk daar heb je het al
  maandag 8 februari 2016 @ 16:58:44 #35
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_159758139
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap dat "van chatten word je niet wijzer" statement echt niet. Dan heb je de verkeerde manier van chatten denk ik maar...
Waarom maanden chatten als je net zo makkelijk in een uurtje te weten komt of het je type is of niet? Je hebt geen non-verbale communicatie tijdens chatten, vind je het gek dat mensen dan niet altijd zitten te wachten op stukjes tekst typen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_159758170
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waarom maanden chatten als je net zo makkelijk in een uurtje te weten komt of het je type is of niet? Je hebt geen non-verbale communicatie tijdens chatten, vind je het gek dat mensen dan niet altijd zitten te wachten op stukjes tekst typen.
Tussen maanden en een een uurtje zit natuurlijk de wereld.
  maandag 8 februari 2016 @ 17:05:19 #37
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_159758306
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Tussen maanden en een een uurtje zit natuurlijk de wereld.
Mja, meestal heb je in een dag of 2-3 toch wel een beeld bij iemand, om de keuze te maken. Als de ander niet eens foutloos kan spellen, weet ik vaak wel genoeg bijvoorbeeld. Daar gaan geen weken overheen.
Ieder zijn ding natuurlijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_159758350
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Mja, meestal heb je in een dag of 2-3 toch wel een beeld bij iemand, om de keuze te maken. Als de ander niet eens foutloos kan spellen, weet ik vaak wel genoeg bijvoorbeeld. Daar gaan geen weken overheen.
Ieder zijn ding natuurlijk.
Ja, als er in die 2-3 dagen ook daadwerkelijk inhoudelijke gesprekken zijn geweest, kom je dan al een heel eind. Ik vind het wel echt boeiend om echt dingen van mensen te weten voor ik ze ga ontmoeten. Niet eens zozeer in tijd uit te drukken, alswel het niveau van de gesprekken die we hebben.
pi_159758698
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Er zijn mensen en die spreken niet altijd de waarheid! Of ze weten bepaalde dingen niet goed van hunzelf. Je kan in een uur tijd meer leren dan X uur chatten zo simpel is het gewoon, woorden zijn gewoon verbasteringen van gedachten.

En in mijn realiteit is gewoon zo dat als het in de eerste 2 weken niet gebeurd dat het ook niet gaat gebeuren
pi_159758713
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:21 schreef Moro het volgende:

[..]

Er zijn mensen en die spreken niet altijd de waarheid! Of ze weten bepaalde dingen niet goed van hunzelf. Je kan in een uur tijd meer leren dan X uur chatten zo simpel is het gewoon, woorden zijn gewoon verbasteringen van gedachten.
Dan chat je gewoon niet goed. Al die dingen kun je ook met chatten achterhalen.

quote:

[..]

En in mijn realiteit is gewoon zo dat als het in de eerste 2 weken niet gebeurd dat het ook niet gaat gebeuren
Eens wel.
  maandag 8 februari 2016 @ 18:01:02 #41
416020 K44S
The bearded man
pi_159759466
quote:

[..]

Concreet voorbeeld?

Als zij zegt spontaan te zijn en je moet bij de date alles er uit trekken.. dan snap ik je. Maar dan ben ik ook snel weg.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_159759601
Voor mij is 2-3 weken appen ook echt de max. Vaak loopt het gesprek dan dood en komt er toch geen afspreek meer, dus langer 'rekken' is zelden goed. En we zitten toch allemaal op die apps/sites om af te spreken? Als je puur aandacht wilt en gesprekken voeren zijn er tal andere apps/chatboxs lijkt me. En ik ook spreek liever snel af, weet je soms meer veel meer dan 2 weken appen. Gesprekken lopen beter, maar ook qua klik, uiterlijk, houding, stem etc. Geen zin om dan 2 weken te appen, touwtrekken om een datum en dan uiteindelijk een maand bezig geweest met iemand waarvan je binnen een half uur al wist: dit is 'm niet. Dan is al die vooraf ingestoken moeite of interesse zonde want ook een vriendschap houd je er niet aan over dan als je allebei op een datingapp/site zat toch?
pi_159759745
In jouw geval zou ik elk contact met de andere sekse koesteren. Wat er ook uit komt.
pi_159759747
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:01 schreef K44S het volgende:

[..]

Concreet voorbeeld?

Als zij zegt spontaan te zijn en je moet bij de date alles er uit trekken.. dan snap ik je. Maar dan ben ik ook snel weg.
Je noemt nu toch al zelf een voorbeeld?

Er kan zoveel mis zijn je weet dat ze rookt maar dan blijkt het ineens dat ze daar sigaren mee bedoelde, ik noem maar een uithoek. Zij vind zichzelf spontaan en lief en jij vind het een irritant huppelkutje wat het bloed onder je nagels vandaan haalt met een lach die klinkt alsof er een geit verkracht word, met haar irritante tik om continue ja te knikken.

Ik ben er van overtuigd dat je dit inderdaad ook via chat te weten kan komen maar dat zijn nu niet zo vragen die in mij opkomen. Maar goed ik stel ook vrij weinig gerichte vragen en ben benieuwder naar de persoonlijkheid en gevoel voor humor.

Dat is overigens maar een klein voorbeeld , maar ook of ze nerveus zijn en geen of juist wel een houding kunnen geven zeggen je iets. Lacht ze in het echt ook om je stomme grappen etc etc.
  maandag 8 februari 2016 @ 18:22:57 #45
416020 K44S
The bearded man
pi_159759888
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:15 schreef Moro het volgende:

[..]

Er kan zoveel mis zijn je weet dat ze rookt maar dan blijkt het ineens dat ze daar sigaren mee bedoelde, ik noem maar een uithoek. Zij vind zichzelf spontaan en lief en jij vind het een irritant huppelkutje wat het bloed onder je nagels vandaan haalt met een lach die klinkt alsof er een geit verkracht word, met haar irritante tik om continue ja te knikken.

Ik ben er van overtuigd dat je dit inderdaad ook via chat te weten kan komen maar dat zijn nu niet zo vragen die in mij opkomen. Maar goed ik stel ook vrij weinig gerichte vragen en ben benieuwder naar de persoonlijkheid en gevoel voor humor.

Dat is overigens maar een klein voorbeeld , maar ook of ze nerveus zijn en geen of juist wel een houding kunnen geven zeggen je iets. Lacht ze in het echt ook om je stomme grappen etc etc.
Ligt er toch echt aan hoe en wat voor vragen je stelt.

En dat voorbeeld van mij kan je direct via de chat weten.
Als zij spontaan is... dan mag(vind ik) je er vanuit gaan dat zij toch wel regelmatig contact met je opneemt.

Dus voor mij zou dat zijn: spontaan = elke dag ff appen hoe het is.. spontane leuke opmering of iets van memes.

Maar goed. Voor de ander is spontaan natuurlijk eens in de 3 dagen hoe en wat.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_159760240
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:22 schreef K44S het volgende:

[..]

En dat voorbeeld van mij kan je direct via de chat weten.

Nee dat kun je niet via de chat weten want mensen klappen weleens dicht, of durven juist verder te gaan dan dat ze dachten. Grootste gedeelte van de vrouwen waar ik mee date, daten zelf ook amper.

Overigens dat ze uit haar eigen berichtjes stuurt zou ik nou niet direct als spontaniteit willen bestempelen eerder als een normale gang van zaken.
pi_159760293
Als ik een beetje een beeld heb van de ander. Moet natuurlijk een positief beeld zijn. Maar ik weet ook gewoon graag met wie ik te maken heb voordat ik op date ga, in hoeverre dat kan. Ik zou niet na een of twee dagen chatten al op date gaan denk ik.

Kan ik je dus niet goed pijlen, dan zit een afspraak er wrs niet in.
  Moderator maandag 8 februari 2016 @ 18:43:56 #48
5428 crew  miss_sly
pi_159760322
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:15 schreef Moro het volgende:

[..]

De persoonlijkheid kun je toch ook via chatten leren kennen? Als je langer en meer inhoudelijk chat, tenminste. Niet alleen "hi, hoe was je dag? :) ", maar echte gesprekken.
pi_159760369
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De persoonlijkheid kun je toch ook via chatten leren kennen? Als je langer en meer inhoudelijk chat, tenminste. Niet alleen "hi, hoe was je dag? :) ", maar echte gesprekken.
......dat staat letterlijk in mijn post die je quote?!
pi_159760419
Weet je wat letterlijk betekent?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')