Je zegt het alsof dat iets slechts is.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:57 schreef Lunara het volgende:
Als ik op een dating app zit dan zoek ik ook niet zo snel mogelijk seks maar iemand om iets mee op te bouwen. Het is ook al online een selectie maken van hoe iemand is, mensen die heel snel willen afspreken kunnen meestal ook niet wachten om er maar mee het bed in te duiken
Het is wel heel gebruikelijk tegenwoordig ja. Daarom date ik zelf ook nauwelijks. Ik heb er niks mee, voelt totaal niet prettig voor mij.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:38 schreef miss_sly het volgende:
ik ben echt verbaasd over de haast die uit sommige posts spreekt. Ik wil dat niet als negatief betitelen, hoor, maar ik begrijp het niet zo. Het voelt een beetje alsof een hoge productie nodig is om zo snel mogelijk die ene date te vinden die tot meer, namelijk een relatie en happy ever after, leidt.
Ik date al jaren niet meer, dus misschien is dat wel heel gebruikelijk nu. Ik vind (vond eigenlijk dus) het altijd wel fijn om iemand een beetje te kennen. Dat lukt niet met een chat van een uurtje. Daarin kun je nog veel sociaal-wenselijke dingen zeggen, zonder echt iets van jezelf te laten zien. Mijn vriend (ruim tien jaar samen) 'kende' ik al, omdat we al drie jaar in dezelfde sc posten. Toen hebben we elkaar irl gezien, op een kleine meet. Daarna hebben we veel chat contact gehad en daarna hadden we pas een date.
Zoals ik het bij sommigen lees, lijkt de date op zich het doel, niet het vinden van iemand waar je een leuke tijd (kort of lang) mee kunt hebben.
Dat is dus ook het punt van chatten word je niet veel wijzer. Jij had je vriend al een keer gezien, en ging toen pas chatten.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:38 schreef miss_sly het volgende:
ik ben echt verbaasd over de haast die uit sommige posts spreekt. Ik wil dat niet als negatief betitelen, hoor, maar ik begrijp het niet zo. Het voelt een beetje alsof een hoge productie nodig is om zo snel mogelijk die ene date te vinden die tot meer, namelijk een relatie en happy ever after, leidt.
Ik date al jaren niet meer, dus misschien is dat wel heel gebruikelijk nu. Ik vind (vond eigenlijk dus) het altijd wel fijn om iemand een beetje te kennen. Dat lukt niet met een chat van een uurtje. Daarin kun je nog veel sociaal-wenselijke dingen zeggen, zonder echt iets van jezelf te laten zien. Mijn vriend (ruim tien jaar samen) 'kende' ik al, omdat we al drie jaar in dezelfde sc posten. Toen hebben we elkaar irl gezien, op een kleine meet. Daarna hebben we veel chat contact gehad en daarna hadden we pas een date.
Zoals ik het bij sommigen lees, lijkt de date op zich het doel, niet het vinden van iemand waar je een leuke tijd (kort of lang) mee kunt hebben.
Ik geloof ook niet dat ik dat zou doen, mocht ik vrijgezel wordenquote:Op maandag 8 februari 2016 14:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Het is wel heel gebruikelijk tegenwoordig ja. Daarom date ik zelf ook nauwelijks. Ik heb er niks mee, voelt totaal niet prettig voor mij.
Blij dat ik die urgentie en noodzaak van sommigen totaal niet herken.
En toen kende ik hem al 3 jaar van dagelijks veel posten in dezelfde sc. Ik kende hem dus al vrij aardig online en kende zijn humor, ideeen over veel zaken, en vice versa uiteraard.quote:Op maandag 8 februari 2016 15:16 schreef Moro het volgende:
[..]
Dat is dus ook het punt van chatten word je niet veel wijzer. Jij had je vriend al een keer gezien, en ging toen pas chatten.
Ik heb geen haast, sterker ik date bijna nooit.
Waarom maanden chatten als je net zo makkelijk in een uurtje te weten komt of het je type is of niet? Je hebt geen non-verbale communicatie tijdens chatten, vind je het gek dat mensen dan niet altijd zitten te wachten op stukjes tekst typen.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap dat "van chatten word je niet wijzer" statement echt niet. Dan heb je de verkeerde manier van chatten denk ik maar...
Tussen maanden en een een uurtje zit natuurlijk de wereld.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarom maanden chatten als je net zo makkelijk in een uurtje te weten komt of het je type is of niet? Je hebt geen non-verbale communicatie tijdens chatten, vind je het gek dat mensen dan niet altijd zitten te wachten op stukjes tekst typen.
Mja, meestal heb je in een dag of 2-3 toch wel een beeld bij iemand, om de keuze te maken. Als de ander niet eens foutloos kan spellen, weet ik vaak wel genoeg bijvoorbeeld. Daar gaan geen weken overheen.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Tussen maanden en een een uurtje zit natuurlijk de wereld.
Ja, als er in die 2-3 dagen ook daadwerkelijk inhoudelijke gesprekken zijn geweest, kom je dan al een heel eind. Ik vind het wel echt boeiend om echt dingen van mensen te weten voor ik ze ga ontmoeten. Niet eens zozeer in tijd uit te drukken, alswel het niveau van de gesprekken die we hebben.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Mja, meestal heb je in een dag of 2-3 toch wel een beeld bij iemand, om de keuze te maken. Als de ander niet eens foutloos kan spellen, weet ik vaak wel genoeg bijvoorbeeld. Daar gaan geen weken overheen.
Ieder zijn ding natuurlijk.
Er zijn mensen en die spreken niet altijd de waarheid! Of ze weten bepaalde dingen niet goed van hunzelf. Je kan in een uur tijd meer leren dan X uur chatten zo simpel is het gewoon, woorden zijn gewoon verbasteringen van gedachten.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap dat "van chatten word je niet wijzer" statement echt niet. Dan heb je de verkeerde manier van chatten denk ik maar...
Dan chat je gewoon niet goed. Al die dingen kun je ook met chatten achterhalen.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:21 schreef Moro het volgende:
[..]
Er zijn mensen en die spreken niet altijd de waarheid! Of ze weten bepaalde dingen niet goed van hunzelf. Je kan in een uur tijd meer leren dan X uur chatten zo simpel is het gewoon, woorden zijn gewoon verbasteringen van gedachten.
Eens wel.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:21 schreef Moro het volgende:
[..]
En in mijn realiteit is gewoon zo dat als het in de eerste 2 weken niet gebeurd dat het ook niet gaat gebeuren
Concreet voorbeeld?quote:Op maandag 8 februari 2016 17:21 schreef Moro het volgende:
[..]
Er zijn mensen en die spreken niet altijd de waarheid! Of ze weten bepaalde dingen niet goed van hunzelf. Je kan in een uur tijd meer leren dan X uur chatten zo simpel is het gewoon, woorden zijn gewoon verbasteringen van gedachten.
En in mijn realiteit is gewoon zo dat als het in de eerste 2 weken niet gebeurd dat het ook niet gaat gebeuren
Je noemt nu toch al zelf een voorbeeld?quote:Op maandag 8 februari 2016 18:01 schreef K44S het volgende:
[..]
Concreet voorbeeld?
Als zij zegt spontaan te zijn en je moet bij de date alles er uit trekken.. dan snap ik je. Maar dan ben ik ook snel weg.
Ligt er toch echt aan hoe en wat voor vragen je stelt.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:15 schreef Moro het volgende:
[..]
Je noemt nu toch al zelf een voorbeeld?
Er kan zoveel mis zijn je weet dat ze rookt maar dan blijkt het ineens dat ze daar sigaren mee bedoelde, ik noem maar een uithoek. Zij vind zichzelf spontaan en lief en jij vind het een irritant huppelkutje wat het bloed onder je nagels vandaan haalt met een lach die klinkt alsof er een geit verkracht word, met haar irritante tik om continue ja te knikken.
Ik ben er van overtuigd dat je dit inderdaad ook via chat te weten kan komen maar dat zijn nu niet zo vragen die in mij opkomen. Maar goed ik stel ook vrij weinig gerichte vragen en ben benieuwder naar de persoonlijkheid en gevoel voor humor.
Dat is overigens maar een klein voorbeeld , maar ook of ze nerveus zijn en geen of juist wel een houding kunnen geven zeggen je iets. Lacht ze in het echt ook om je stomme grappen etc etc.
Nee dat kun je niet via de chat weten want mensen klappen weleens dicht, of durven juist verder te gaan dan dat ze dachten. Grootste gedeelte van de vrouwen waar ik mee date, daten zelf ook amper.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:22 schreef K44S het volgende:
[..]
En dat voorbeeld van mij kan je direct via de chat weten.
De persoonlijkheid kun je toch ook via chatten leren kennen? Als je langer en meer inhoudelijk chat, tenminste. Niet alleen "hi, hoe was je dag?quote:Op maandag 8 februari 2016 18:15 schreef Moro het volgende:
[..]
Je noemt nu toch al zelf een voorbeeld?
Er kan zoveel mis zijn je weet dat ze rookt maar dan blijkt het ineens dat ze daar sigaren mee bedoelde, ik noem maar een uithoek. Zij vind zichzelf spontaan en lief en jij vind het een irritant huppelkutje wat het bloed onder je nagels vandaan haalt met een lach die klinkt alsof er een geit verkracht word, met haar irritante tik om continue ja te knikken.
Ik ben er van overtuigd dat je dit inderdaad ook via chat te weten kan komen maar dat zijn nu niet zo vragen die in mij opkomen. Maar goed ik stel ook vrij weinig gerichte vragen en ben benieuwder naar de persoonlijkheid en gevoel voor humor.
Dat is overigens maar een klein voorbeeld , maar ook of ze nerveus zijn en geen of juist wel een houding kunnen geven zeggen je iets. Lacht ze in het echt ook om je stomme grappen etc etc.
......dat staat letterlijk in mijn post die je quote?!quote:Op maandag 8 februari 2016 18:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De persoonlijkheid kun je toch ook via chatten leren kennen? Als je langer en meer inhoudelijk chat, tenminste. Niet alleen "hi, hoe was je dag?", maar echte gesprekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |