Duur in aanschaf.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 01:27 schreef tailfox het volgende:
Eigenlijk een PTA vraag.
Maar een camperbus zou dat werken?
goedkoop in verzekering.
veel ruimte
Dit inderdaad. Wij zijn naar Oekraïne geweest met een Ford Sierra uit 1984 (450 euro, echt fantastisch) met 15.000, 115.000, 215.000 of 315.000 op de teller (handig, zo'n teller met maar 5 digits). De sloop gaf er daarna nog 200 euro voor.quote:Op donderdag 28 januari 2016 05:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Geniaal topic. Mensen die nooit zoiets gedaan hebben of durven en hier roepen dat TS moet huren, tegen mensen die wel zoiets hebben meegemaakt.
Ik zou echt nooit hiervoor een auto huren. Gewoon een barrel kopen en op avontuur!
1000 euro kun je echt wel wat leuks voor halen. Airco en luxe? Komop zeg, hij gaat op roadtrip. Ramen open en als je in een stilstaande file staat lekker voetballen tussen de auto's.
Ik doe dit jaar mee met Pinkrally. 500 euro max voor een barrel die op en neer moet kunnen naar Ljubljana. Op Marktplaats staat genoeg. Het wordt deze keer een oude mercedes met 600k op de teller ofzo.
Voorheen barrels gehad in roadtrips:
- opel astra met 500k op teller. 1 van de beste ooit voor roadtrip. Redelijk ruim ook.
- fiat panda met open dak. Kostte iets van 600 euro maar dan heb je ook wat. Auto heeft het daarna nog volgehouden tot de apk. Toen was het toch wel klaar
- oude schildersbus. Volgens mij een caddy. Deur met ducktape aan elkaar maar reed prima. Alleen in de bergen ingehaald worden door vrachtwagens..
- suzuki swift. Reed eigenlijk ook als een zonnetje.
De kans dat zo'n wagen uit elkaar valt op een 4000km trip is gewoon klein. En als het gebeurd, dan laat je hem plaatselijk gewoon even oplappen. Meestal toch niet duur.
Dergelijke roadtrips zijn onvergetelijk. En in een barrel heeft zijn charmes. Ik doe dat liever dan in een gehuurde auto. Dan rijd ik alleen comfortabel naar bestemming. Een roadtrip is meer dan op plaats van bestemming aankomen. De reis telt ook.
Ik zou een diesel nemen voor een roadtrip.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:40 schreef hellrocker5 het volgende:
Trouwens, misschien nog een tip, ik zie overal heel goedkope mondeo's te koop staan. Misschien iets om je in te verdiepen. De auto's kosten geen drol, en de blokjes zijn super, mits goed onderhouden (let op of de distributieriem tijdig is vervangen. Dit geldt voor elke auto die je gaat kopen.) Als je de auto daarna voor een leuk bedrag wilt wegdoen dan houd ik me aanbevolen! (mits het een 1.8 of 2.0 zetec is.)
38 euro per dag en 600 euro borg.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:22 schreef Gambolputty het volgende:
Hier. Klaar.
http://www.vakantievolvo.nl/
volgende week is die klaaR?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:59 schreef slangpie het volgende:
Na volgende week even internet en Facebook in de gaten houden, dan is de carbagerun weer voorbij. Komen dan genoeg auto's vrij in jouw prijsklasse die ook minimaal 15 jaar oud en ruim zijn.
True..maar vergeet verzekering + wegenbelasting + pechhulp niet.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:07 schreef tailfox het volgende:
[..]
38 euro per dag en 600 euro borg.
kan ik beter een cheap ass auto kopen vind je niet?
500 euro dan. en dat is 500 euro borg.
rij ik hem kapot dan ben ik het kwijt anders kan ik hem weer verkopen.
😎quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:29 schreef Rob310 het volgende:
Veel ruimte, comfort voor 5 personen, veilig (5* Ncap),motorisch/tecnisch zeer betrouwbaar:
http://m.autoscout24.nl/r(...)paging=1&sort=price&
Ik heb er zelf 1 sinds 2007 en inmiddels van 132.000 naar 215.000 gereden zonder noemenswaardige problemen: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/234465.html
Ook heel veel leesvoer op www.c5club.nl
Echt een auto voor 3-4 personen plus bagage jaquote:Op maandag 29 februari 2016 09:13 schreef loveli het volgende:
Saab 9-3 cabrio. Kosten tegenwoordig ook geen drol meer. Als de airco niet werkt, gewoon het dak open.
Ze gaan niet verhuizen, ze gaan op vakantie.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:50 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Echt een auto voor 3-4 personen plus bagage ja
De ideale oplossing.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:31 schreef tailfox het volgende:
Er is een optie dat het 5 man gaan worden.
we zijn studenten een vakantie moet te doen zijn.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Ze gaan niet verhuizen, ze gaan op vakantie.
te weinig bagage ruimtequote:Op maandag 29 februari 2016 18:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De ideale oplossing.
[ afbeelding ]
hahahaquote:
Goed idee!quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:22 schreef Gambolputty het volgende:
Hier. Klaar.
http://www.vakantievolvo.nl/
Dit is gewoon zijn topic voor tijdens de pauze, zit hij met een kop koffie om lekker te ouwehoeren over vakantie auto'squote:Op woensdag 2 maart 2016 00:23 schreef mar1m het volgende:
Dat dit topic niet op slot gaat.
Tientallen ideeën tips en ts wijst alles af.
Ik heb het idee dat ts een beetje aandacht nodig heeft.
Niemand is 24.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 22:21 schreef LethalNinja het volgende:
godsamme deze ts denkt echt dat hij voor een dubbeltje op de eerste rij gaat zitten
doe wat ik ook deed vroeger, huur gewoon een auto zonder kilometer kosten
Het feit dat het goedkoper is om nog een maand of wat te wachten ?quote:Op woensdag 2 maart 2016 00:23 schreef mar1m het volgende:
Dat dit topic niet op slot gaat.
Tientallen ideeën tips en ts wijst alles af.
Ik heb het idee dat ts een beetje aandacht nodig heeft.
en die begint om 12.15 uurquote:Op woensdag 2 maart 2016 11:11 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dit is gewoon zijn topic voor tijdens de pauze, zit hij met een kop koffie om lekker te ouwehoeren over vakantie auto's
kost dat geld?quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:33 schreef loveli het volgende:
Zoek eens uit hoeveel het kost om je auto in het buitenland op de sloop te laten staan als 'ie om zeep gaat onderweg. Oftewel sluit een goede vakantieverzekering af met mobiliteitshulp ofzo.
kap hiermeequote:Op woensdag 2 maart 2016 12:40 schreef Geralt het volgende:
Is een Ford Mondeo station misschien iets?
Die dingen kosten niks en hebben VEEL bagageruimte in de kofferbak.
Is een zeer goede keuze.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:40 schreef Geralt het volgende:
Is een Ford Mondeo station misschien iets?
Die dingen kosten niks en hebben VEEL bagageruimte in de kofferbak.
Als je voor een Volvo gaat dat zou ik een 850 overwegen. Lekker vierkant en ook een grote kofferbak.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:43 schreef tailfox het volgende:
[..]
Is een zeer goede keuze.
zie ze wat minder dan volvoś maar ford is zeker een optie.
het is toch altijd een risico
mijn eisen zijn gewoon groot goedkoop en kan de reis overleven.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Als je voor een Volvo gaat dat zou ik een 850 overwegen. Lekker vierkant en ook een grote kofferbak.
Kofferbak moet groot zijn toch? 850 station of Mondeo station.Groter ga je ze denk ik niet vinden voor 1000 euro. Of je moet een ouwe bestelbus kopen of iets.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:50 schreef tailfox het volgende:
[..]
mijn eisen zijn gewoon groot goedkoop en kan de reis overleven.
volgensmij zijn de meeste auto's van die grote prima
thanks. nog dingen waar ik op moet letten bij die types auto?quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Kofferbak moet groot zijn toch? 850 station of Mondeo station.Groter ga je ze denk ik niet vinden voor 1000 euro. Of je moet een ouwe bestelbus kopen of iets.
Of ze 4 wielen en een stuur hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:51 schreef tailfox het volgende:
[..]
thanks. nog dingen waar ik op moet letten bij die types auto?
(gooi ze in de groep dat sws)
quote:
Kan je doen, en dan tot in lengte van dagen wegenbelasting, verzekeringspremie en boetes betalen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:34 schreef tailfox het volgende:
[..]
kost dat geld?
ik dacht dump die auto en pak de trein terug worst case
Ik denk dat BeamofLight bedoelt dat je tips kunt blijven aandragen tot je een ons weegt maar dat TS er toch zo goed als niets mee doet.quote:
je kan hem toch gewoon afschrijven?quote:Op woensdag 2 maart 2016 15:58 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Kan je doen, en dan tot in lengte van dagen wegenbelasting, verzekeringspremie en boetes betalen.
[..]
Ik denk dat BeamofLight bedoelt dat je tips kunt blijven aandragen tot je een ons weegt maar dat TS er toch zo goed als niets mee doet.
Ik zeg: doen!quote:Op woensdag 2 maart 2016 12:34 schreef tailfox het volgende:
[..]
kost dat geld?
ik dacht dump die auto en pak de trein terug worst case
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |