abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6952119
quote:
Dawn of the dead (1978)
When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

De doden zijn wedergekeerd om de levenden op te eten. Vier mensen ontsnappen en houden zich schuil in een winkelcentrum om zich hier voort te planten.

Bron: Films op TV.nl
---------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------
Eén van mijn favoriete horrorfilms allertijden. Jammer dat hij zo laat op TV komt, maar ik weet zeker dat er hier ook mensen zijn die dit een heerlijke film vinden. Veel kijkplezier.

[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 22-11-2002 20:20]

pi_6952147
Cool!!
Ik heb vorig jaar Day of the Dead gezien, en die vond ik ook al lachen. Ben benieuwd!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_6952184
ik heb 'm op dvd
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  vrijdag 22 november 2002 @ 20:26:07 #5
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_6952258
Ik was idd van plan deze film te gaan kijken. Ik heb allen Day Of The Dead tot nu toe gezien. Die vond ik al best kewl en die schijnt de minste van de 3 te zijn, dus dat zal wel genieten worden...
pi_6952670
Dawn is m.i. absoluut de beste uit de reeks, misschien zelfs de beste zombie film, punt. Day vond ik erg mager, Bub the friendly zombie een absolute afknapper. Werd wel enigszins goedgemaakt door de mooie finale. Day kun je volgende week zien bij NET 5 btw.

Van Dawn bestaan overigens nogal wat verschillende 'cuts' ( Dawn) , benieuwd waar NET5 voor gekozen heeft.

vrijdag 22 november 2002 @ 22:39:15 #7
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_6954225
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 20:59 schreef Sniper het volgende:
Dawn is m.i. absoluut de beste uit de reeks, misschien zelfs de beste zombie film, punt. Day vond ik erg mager, Bub the friendly zombie een absolute afknapper.
Heb zelf in de loop der jaren een lichte hekel aan Dawn... gekregen, voornamelijk om de bepaald niet subtiele manier waarop Romero z'n sociale commentaar door je strot ramt. Dat en het oranje bloed. En de misplaatste slapstick-humor.
Day... is daarentegen één van m'n favoriete (horror)films: beter geschreven dan Dawn.., interessantere personages, cynischer, deprimerender, serieuzer, en uiteindelijk een veel effectievere visie van 'hell on earth' dan Dawn.
En veel betere effecten.

En geen humor.

"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
pi_6956381
Ik had hem al eerder gezien, maar ik dacht dat ' ie beter was dan dit, vooral de slecht gesminkte zombies
  zaterdag 23 november 2002 @ 02:59:42 #9
13973 ranja
image means nothing
pi_6958179
Heerlijke film, gaat echt helemaal nergens over, gewoon zombies afknallen. Erg gaaf ook hoe die zombies gewoon helemaal niks doen en wat sloom ronddolen enzo... zo slecht, geweldig.
  zaterdag 23 november 2002 @ 03:03:35 #10
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_6958210
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 02:59 schreef ranja het volgende:
Heerlijke film, gaat echt helemaal nergens over, gewoon zombies afknallen. Erg gaaf ook hoe die zombies gewoon helemaal niks doen en wat sloom ronddolen enzo... zo slecht, geweldig.
Idd... daar ben ik het helemaal mee eens.

Als ik daar in opgesloten had gezeten, had ik het wel geweten. Overdag lekker met sniper-gun op het dak head-shots maken

zaterdag 23 november 2002 @ 03:11:07 #11
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_6958270
Nu weet ik eindelijk ook de context van de volgende sample uit Gorillaz - Hip Albatross

Every dead body that is not exterminated becomes one of them. It gets up and kills! The people it kills and kill!

pi_6959976
Ik heb 'm weer helemaal afgekeken. Verstand op 0 en gewoon kijken. De hele film was niet eng, maar gewoon genieten. Al vind ik wel dat ze af en toe een mooi verlaten en eenzaam sfeertje hebben neergezet. Reusachtige lege hallen, waar men rustig doorheen liep met de wapens gericht op de volgende hoek, en dat soort dingen.
  zondag 24 november 2002 @ 14:39:43 #13
572 Sniper
Gull Catcher
pi_6972020
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 22:39 schreef pazuzu het volgende:

[..]

Heb zelf in de loop der jaren een lichte hekel aan Dawn... gekregen, voornamelijk om de bepaald niet subtiele manier waarop Romero z'n sociale commentaar door je strot ramt. Dat en het oranje bloed. En de misplaatste slapstick-humor.
Day... is daarentegen één van m'n favoriete (horror)films: beter geschreven dan Dawn.., interessantere personages, cynischer, deprimerender, serieuzer, en uiteindelijk een veel effectievere visie van 'hell on earth' dan Dawn.
En veel betere effecten.

En geen humor.

De boodschap/sociale commentaar is nog steeds aanwezig in Day, ookal verdrinken deze in Day mi in de ellenlange trage "dialoog" sequenties die het begin van de film "teisteren"..

Deprimerender& cynischer, zeker. Betere effecten, absoluut. (de finale is subliem). Betere film, niet wat mij betreft.

zondag 24 november 2002 @ 20:35:14 #14
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_6977102
quote:
Op zondag 24 november 2002 14:39 schreef Sniper het volgende:

[..]

De boodschap/sociale commentaar is nog steeds aanwezig in Day,

Ik heb ook niets tegen die aanwezigheid, ik erger me alleen aan de manier waarop Romero je met die subtekst om je oren slaat, met name het moment dat een van de hoofdpersonen het nog eens uitgebreid gaat uitleggen zodat ook de wat langzameren-van-geest het kunnen begrijpen.
Het spreekt overigens voor Romero dat 'ie dat zelf ook toegeeft.
quote:
ookal verdrinken deze in Day mi in de ellenlange trage "dialoog" sequenties die het begin van de film "teisteren"..
Ik heb daar zelf niet zoveel moeite mee, en verkies zowiezo de grimmige, uitgesponnen dialogen van Day boven de halfbakken comedy van Dawn.
quote:
Deprimerender& cynischer, zeker. Betere effecten, absoluut. (de finale is subliem). Betere film, niet wat mij betreft.
Hé, smaken verschillen gelukkig. Ik ken ook maar weinig mensen die het wat Dawn.. betreft met me eens zijn
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
pi_6977228
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 03:11 schreef Gorro het volgende:
Nu weet ik eindelijk ook de context van de volgende sample uit Gorillaz - Hip Albatross

Every dead body that is not exterminated becomes one of them. It gets up and kills! The people it kills and kill!

In Gorillaz 15M1A1 komt een sample uit Day of the dead ("Hello .. is anybody out there ?!?"

Overigens was ie imo minder dan dawn, die was spannender. Op een of andere vreemde manier MOEST ik hem toch wel afkijken. Erg vermakelijk

vrijdag 29 november 2002 @ 16:36:34 #16
572 Sniper
Gull Catcher
pi_7062388
Vanavond dus deeltje 3:

DAY OF THE DEAD om 0.05 NET 5

vrijdag 29 november 2002 @ 16:39:37 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_7062448
quote:
Op zondag 24 november 2002 20:44 schreef Cheiron het volgende:
Overigens was ie imo minder dan dawn, die was spannender. Op een of andere vreemde manier MOEST ik hem toch wel afkijken. Erg vermakelijk
Nee dat had ik niet, eigenlijk had ik het na anderhalf uur hetzelfde toch wel erg gehad met de film, ik heb hem dan ook niet afgekeken. Maar misschien lag het ook aan het tijdstip.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 29 november 2002 @ 16:45:51 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_7062551
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:36 schreef Sniper het volgende:
Vanavond dus deeltje 3:

DAY OF THE DEAD om 0.05 NET 5

Hoeveel delen zijn er?
Ik ga zeker weer kijken, geen idee of ik deze al een keer gezien heb...
  vrijdag 29 november 2002 @ 16:46:36 #19
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_7062568
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:45 schreef ranja het volgende:

[..]

Hoeveel delen zijn er?
Ik ga zeker weer kijken, geen idee of ik deze al een keer gezien heb...

Drie..

Night of the living dead
Dawn of the dead
Day of the dead

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_7063619
Hmz, toch maar ff koekeloeren.

Zal wel oerslecht zijn, maargoed.

vrijdag 29 november 2002 @ 17:52:54 #21
13973 ranja
image means nothing
pi_7063657
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 17:50 schreef MoJo het volgende:
Hmz, toch maar ff koekeloeren.

Zal wel oerslecht zijn, maargoed.

Ik hoop het wel ja...
pi_7076786
Was toch weer leuk om te zien!
Veel betere zombies dan in dawn of the dead... maar die nasynchronisatie was op sommige momenten echt te triest voor woorden (Ik kon me dat ook niet herinneren eigenlijk)

Neemt niet weg dat ik het een leuke film blijf vinden.

pi_7103043
Damn had dawn wel willen zien vorige week. Day had ik al eerder gezien en afgelopen vrijdag een stukje gekeken, eerste keer dat ik het zag had ik zoiets van geweldig maar nu de 2de keer viel het me tegen zoals dingen als dat wijf in die helicopter gaat en dan zo`n zombie met zun hand naar haar grijpt en dan in 1 keer ligt ze op het strand met die zwarte gast. Hoop dat ze dawn snel weer laten zien (zal wel niet).
pi_8121637
quote:
Op vrijdag 22 november 2002 20:22 schreef Vision het volgende:
ik heb 'm op dvd
Is het wat die dvd? Zag hem staan ergens maar ben erg aan het twijfelen of ik hieraan mijn geld moet uitgeven (ook al is het maar 9 euro).
  zondag 26 januari 2003 @ 20:54:56 #25
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_8121937
quote:
Op zondag 26 januari 2003 20:36 schreef Shogo het volgende:
Is het wat die dvd? Zag hem staan ergens maar ben erg aan het twijfelen of ik hieraan mijn geld moet uitgeven (ook al is het maar 9 euro).
Momenteel de beste release van Dawn... wereldwijd. Voor die prijs kun je 'm niet laten staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')