quote:Bron: Films op TV.nl
Dawn of the dead (1978)
When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.De doden zijn wedergekeerd om de levenden op te eten. Vier mensen ontsnappen en houden zich schuil in een winkelcentrum om zich hier voort te planten.
[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 22-11-2002 20:20]
Van Dawn bestaan overigens nogal wat verschillende 'cuts' ( Dawn) , benieuwd waar NET5 voor gekozen heeft.
quote:Heb zelf in de loop der jaren een lichte hekel aan Dawn... gekregen, voornamelijk om de bepaald niet subtiele manier waarop Romero z'n sociale commentaar door je strot ramt. Dat en het oranje bloed. En de misplaatste slapstick-humor.
Op vrijdag 22 november 2002 20:59 schreef Sniper het volgende:
Dawn is m.i. absoluut de beste uit de reeks, misschien zelfs de beste zombie film, punt. Day vond ik erg mager, Bub the friendly zombie een absolute afknapper.
En geen humor.
quote:Idd... daar ben ik het helemaal mee eens.
Op zaterdag 23 november 2002 02:59 schreef ranja het volgende:Heerlijke film, gaat echt helemaal nergens over, gewoon zombies afknallen. Erg gaaf ook hoe die zombies gewoon helemaal niks doen en wat sloom ronddolen enzo... zo slecht, geweldig.
Als ik daar in opgesloten had gezeten, had ik het wel geweten. Overdag lekker met sniper-gun op het dak head-shots maken
Every dead body that is not exterminated becomes one of them. It gets up and kills! The people it kills and kill!
quote:De boodschap/sociale commentaar is nog steeds aanwezig in Day, ookal verdrinken deze in Day mi in de ellenlange trage "dialoog" sequenties die het begin van de film "teisteren"..
Op vrijdag 22 november 2002 22:39 schreef pazuzu het volgende:[..]
Heb zelf in de loop der jaren een lichte hekel aan Dawn... gekregen, voornamelijk om de bepaald niet subtiele manier waarop Romero z'n sociale commentaar door je strot ramt. Dat en het oranje bloed. En de misplaatste slapstick-humor.
Day... is daarentegen één van m'n favoriete (horror)films: beter geschreven dan Dawn.., interessantere personages, cynischer, deprimerender, serieuzer, en uiteindelijk een veel effectievere visie van 'hell on earth' dan Dawn.
En veel betere effecten.En geen humor.
Deprimerender& cynischer, zeker. Betere effecten, absoluut. (de finale is subliem). Betere film, niet wat mij betreft.
quote:Ik heb ook niets tegen die aanwezigheid, ik erger me alleen aan de manier waarop Romero je met die subtekst om je oren slaat, met name het moment dat een van de hoofdpersonen het nog eens uitgebreid gaat uitleggen zodat ook de wat langzameren-van-geest het kunnen begrijpen.
Op zondag 24 november 2002 14:39 schreef Sniper het volgende:[..]
De boodschap/sociale commentaar is nog steeds aanwezig in Day,
quote:Ik heb daar zelf niet zoveel moeite mee, en verkies zowiezo de grimmige, uitgesponnen dialogen van Day boven de halfbakken comedy van Dawn.
ookal verdrinken deze in Day mi in de ellenlange trage "dialoog" sequenties die het begin van de film "teisteren"..
quote:Hé, smaken verschillen gelukkig. Ik ken ook maar weinig mensen die het wat Dawn.. betreft met me eens zijn
Deprimerender& cynischer, zeker. Betere effecten, absoluut. (de finale is subliem). Betere film, niet wat mij betreft.
quote:In Gorillaz 15M1A1 komt een sample uit Day of the dead ("Hello .. is anybody out there ?!?"
Op zaterdag 23 november 2002 03:11 schreef Gorro het volgende:
Nu weet ik eindelijk ook de context van de volgende sample uit Gorillaz - Hip AlbatrossEvery dead body that is not exterminated becomes one of them. It gets up and kills! The people it kills and kill!
Overigens was ie imo minder dan dawn, die was spannender. Op een of andere vreemde manier MOEST ik hem toch wel afkijken. Erg vermakelijk
quote:Nee dat had ik niet, eigenlijk had ik het na anderhalf uur hetzelfde toch wel erg gehad met de film, ik heb hem dan ook niet afgekeken. Maar misschien lag het ook aan het tijdstip.
Op zondag 24 november 2002 20:44 schreef Cheiron het volgende:
Overigens was ie imo minder dan dawn, die was spannender. Op een of andere vreemde manier MOEST ik hem toch wel afkijken. Erg vermakelijk
quote:Hoeveel delen zijn er?
Op vrijdag 29 november 2002 16:36 schreef Sniper het volgende:
Vanavond dus deeltje 3:DAY OF THE DEAD om 0.05 NET 5
quote:Drie..
Op vrijdag 29 november 2002 16:45 schreef ranja het volgende:[..]
Hoeveel delen zijn er?
Ik ga zeker weer kijken, geen idee of ik deze al een keer gezien heb...
Night of the living dead
Dawn of the dead
Day of the dead
quote:Ik hoop het wel ja...
Op vrijdag 29 november 2002 17:50 schreef MoJo het volgende:
Hmz, toch maar ff koekeloeren.Zal wel oerslecht zijn, maargoed.
Neemt niet weg dat ik het een leuke film blijf vinden.
quote:Is het wat die dvd? Zag hem staan ergens maar ben erg aan het twijfelen of ik hieraan mijn geld moet uitgeven (ook al is het maar 9 euro).
Op vrijdag 22 november 2002 20:22 schreef Vision het volgende:
ik heb 'm op dvd
quote:Momenteel de beste release van Dawn... wereldwijd. Voor die prijs kun je 'm niet laten staan.
Op zondag 26 januari 2003 20:36 schreef Shogo het volgende:
Is het wat die dvd? Zag hem staan ergens maar ben erg aan het twijfelen of ik hieraan mijn geld moet uitgeven (ook al is het maar 9 euro).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |