En dan zat ik mij vannacht om 3 uur te stressen aan onze kat die naast mij op het kussen ging zitten spinnen omdat hij zo blij met ons is.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:40 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Even het topic volmaken![]()
Ultimate Cat lady1100 katten
![]()
Ja, is toen ook gecastreerd. Heb ook niet het idee dat de hernia terug is, maar zal het idd goed in de gaten houdenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:16 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Is hij ook gecastreerd tegelijkertijd met de hernia operatie? (anders moet je bedacht zijn op een mogelijke recidief van de hernia).
Mocht niet!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 09:14 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nou, gelukkig dat jij hem geen Stalin genoemd heb dan.
Stressen? Vanwege dit: http://theoatmeal.com/misc/frame/cat_kill? Punt: "pawing at your face while you sleep"? Ik zou er ook niet gerust van zijnquote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:36 schreef Rauw. het volgende:
[..]
En dan zat ik mij vannacht om 3 uur te stressen aan onze kat die naast mij op het kussen ging zitten spinnen omdat hij zo blij met ons is.![]()
Voorzichtig! Hoop dat de poot snel herstelt!quote:Overigens lijkt nu, een week na z'n operatie en 4 dagen na begin antibiotica de juiste weg te zijn ingezet.
er zit een korstje op het litteken en het is niet meer echt rood en warm, ook z'n (wan)gedrag wijst allemaal de goede kant op.
Maar wat blijft het lastig om die kat stil te houden, nu begreep ik wel dat naar beneden springen en landen op de voorpoten gelukkig minder belastend is dan omhoog springen met z'n geopereerde achterpoten, maar dan nog... Wat een capriolen dat beest uithaalt![]()
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 11:00 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ja, is toen ook gecastreerd. Heb ook niet het idee dat de hernia terug is, maar zal het idd goed in de gaten houden![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:25 schreef MoChe het volgende:
[..]
Mocht niet!Heb een strenge vriendin
Poi is dus een soort personal trainer voor Pai? Hij zorgt dat Pai afvalt?quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:17 schreef MarieAlice het volgende:
Met alle uitleg hier over katten op dieet zetten, heb ik maar besloten om met Poi en Pai opnieuw een poging te wagen. Nu vroeg ik me af hoeveel een kat dan idealiter zou moeten afvallen op een week. Of hoeveel hij best maximum afvalt per week.
[ afbeelding ]
Ik heb ze nog niet opnieuw gewogen, maar na een kleine week zie ik wel dat Pai van het vierde naar het derde plaatje is gegaan ongeveer (nog niet helemaal, maar wel bijna) Poi zit helaas stevig in plaatje vijf en beukt broerlief gewoon uit de weg om ook zijn eten binnen te spelen.
Mja. Maar ze krijgen er wel constant ruzie door. Heb ze vandaag al drie keer uit elkaar gehaald omdat het echt geen stoeien meer was. Blazen, krabben, doorbijten, grommen...quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:22 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Poi is dus een soort personal trainer voor Pai? Hij zorgt dat Pai afvalt?![]()
Een kat kan je dus niet laten vasten of te snel af laten vallen, want dan is er een kans op leververvetting (hepatische lipidosis). Bij katten wordt er aangeraden om ong 1% lichaamsgewicht per week te laten verliezen met max. van 2% per week. Dus als een poezel 7 kg weegt, mag hij max 140 gram per week afvallen. Het duurt dus een paar maandjes voordat hij op bijv. 5 kg is.
quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:34 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Mja. Maar ze krijgen er wel constant ruzie door. Heb ze vandaag al drie keer uit elkaar gehaald omdat het echt geen stoeien meer was. Blazen, krabben, doorbijten, grommen...Gelukkig dat ze weten dat ze mij echt niet moeten bijten of krabben en daar dan ook onmiddellijk mee stoppen als ze doorhebben dat mijn hand ergens in de strijd zit. (Zeer grappig trouwens als ze dan per ongeluk toch mij vasthebben. Dan kijken ze allebei 'oh oh... wrong one... would it help if I licked your wounds?')
Bovendien weegt Pai sowieso al maar een 3,5 à 4kg, dus omgekeerd zou beter zijn...
140 gram. Okee, dat gaan we dan maar eens checken, want volgens hoe het voelt is Pai zelfs al meer kwijt...
En check, Pai weegt 200gr minder dan vorige week. Mhm. Dan zal ik maar garnalen gaan kopen, dat lust Poi niet en Pai wel.
Ow, gelden garnalen als vette vis? Wist ik niet.quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:43 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
By the way: vette vis max 10% van dagelijks/wekelijks menu! Omega 3 vetzuren zijn zeer gezondMaar te veel kan bij een (dikke in show conditie) kat leiden tot yellow fat disease (steatitis). Dat is door combi van veel onverzadigde vetzuren met te weinig vitamine E in het dieet. Science
Nee, garnalen zijn mager, maar bevatten ook uiteraard wel Omega 3 vetzuren. Dus gezond, maar met mate geven. Niet alleen garnalen aan je kat voeren, maar dat uiteraard afwisselen met kaviaar, truffels en Kobo biefstukken.quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:52 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Ow, gelden garnalen als vette vis? Wist ik niet.
Helaas is dat echt het enige wat Poi niet eet en Pai wel.
Pai is niet echt dik, maar wel wat zwaar. En bij Poi is het zijn vacht. Die is fluffy.
Ik ben kattenpersoneel, maar mijn katten heten niet Bill Gates en Richard Branson.quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:14 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nee, garnalen zijn mager, maar bevatten ook uiteraard wel Omega 3 vetzuren. Dus gezond, maar met mate geven. Niet alleen garnalen aan je kat voeren, maar dat uiteraard afwisselen met kaviaar, truffels en Kobo biefstukken.![]()
Dat was meer een zijsprong in mijn gedachten. Nog een: sommige vissoorten bevatten enzyme thiaminase dat vitamine B1 kan afbreken. Je moet dus niet te veel rauw vis voeren. Tot 10% van het totale voer per week is ok.
Veganquote:Op woensdag 27 januari 2016 14:37 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Ik ben kattenpersoneel, maar mijn katten heten niet Bill Gates
Eet geen rundvleesquote:en Richard Branson.
Avidine in rauw eieren dat biotine bindt. Dus niet te veel rauw eieren eten. Verder kan ik alleen opnoemen welke ziekteverwerkers in rauw vlees en gevogelte kunnen zittenquote:![]()
Thiaminase, dat roept bij mij karper op en dat ga ik ze nu echt niet gevenzijn er ook zo van die interessante dingen over vlees en gevogelte?
quote:Poidipoi zit nu al te jengelen als een baby nu Pai rustig spinnend zijn garnaaltjes zit te eten.
Ach, poezeltje tochquote:Op vrijdag 29 januari 2016 00:43 schreef tonja het volgende:
Even een Loes update
Geklooi met die lampenkap met loes van de week, ze wilde niet meer eten, ze had het duidelijk ongemakkelijk met dat ding om haar nek.
Toen heb ik dit verzonnen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Afgelopen dinsdag moest ik met haar voor controle van haar bek weer naar de analoge dierenarts en heb met hem overlegd of dit een vreselijk slecht idee was. Hij vond van niet. Ik ben er blij mee, ze eet weer, klimt in de krabpaal, kan weer lekker liggen en het knuffelen gaat ook een stuk beter.
Ze accepteert het en de hydrocortiderm die ik op de ontstoken, open gelikte plekken moet smeren waarbij ik de mouwen uit en aan moet trekken gaat ook goed, ze blijft gewoon lekker zitten spinnen.
Ik denk niet dat dit bij elke kat kan werken maar Loes accepteert het gelukkig volkomen.
Arme Loes! Wel een leuke oplossing, goed dat ze zo'n creatief personeel heeft!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 00:43 schreef tonja het volgende:
Even een Loes update
Geklooi met die lampenkap met loes van de week, ze wilde niet meer eten, ze had het duidelijk ongemakkelijk met dat ding om haar nek.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Afgelopen dinsdag moest ik met haar voor controle van haar bek weer naar de analoge dierenarts en heb met hem overlegd of dit een vreselijk slecht idee was. Hij vond van niet. Ik ben er blij mee, ze eet weer, klimt in de krabpaal, kan weer lekker liggen en het knuffelen gaat ook een stuk beter.
Ze accepteert het en de hydrocortiderm die ik op de ontstoken, open gelikte plekken moet smeren waarbij ik de mouwen uit en aan moet trekken gaat ook goed, ze blijft gewoon lekker zitten spinnen.
Ik denk niet dat dit bij elke kat kan werken maar Loes accepteert het gelukkig volkomen.
Have fun!quote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
DiDa neemt even een Fok! vrij weekend!
Zo oogt sportief met die "opgestroopte mouwen".quote:Op vrijdag 29 januari 2016 00:43 schreef tonja het volgende:
Even een Loes update
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |