abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 januari 2016 @ 15:13:05 #1
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159382773
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_159384635
Werken, dat is tegenwoordig de minuten aftellen tot ik weer naar huis mag om te babyknuffelen. O+

Hier is na maanden (ja maanden inmiddels) ge-etter eindelijk d'r ondertand door.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_159384899
Oh Luna, wat een heerlijke foto. O+ Die zou ik inlijsten als ik jou was!

En blij ei van Kris, de lieverd, wat lacht ze leuk. O+
pi_159385557
Wat een leuke foto's allemaal! Opa is hier een uurtje wezen oppassen zodat ik eind-de-lijk weer eens naar de kapper kon!

En opa weet sinds n week hoe whatsapp werkt dus ik kreeg 'n hele toffe foto gestuurd :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159385644
Beterschap voor de zieken! ;( :*

O+ voor de schattige foto's!

@Opvang: hier ook 3 dagen, vonden wij ook wel de max. Maar inderdaad heerlijk om te zien hoe ze daardoor reageert op andere kindjes! O+

Natuurlijk is het niet 'duur' als het gaat om iemand die voor je kind zorgt, maar inderdaad toch een flinke hap uit je salaris. En wat iemand ook al zei: als je zelf ook nog minder bent gaan werken, is het dubbelop :{

Lijkt me trouwens erg lastig als je baby zo veel huilt als-ie bij een ander is, dan ga je toch niet met een lekker gevoel weg lijkt me...al went het bij structureel oppassen vaak wel snel toch?

Als ik het hier (en elders) wel eens lees dat baby's dat zelfs bij de papa's hebben, vind ik dat trouwens wel echt heel sneu ;(
Onze Minion laat gelukkig net zo gemakkelijk troosten door papa O+

Vraag me af: zou dat een bv/fv verschil zijn? Omdat er ook wel eens gezegd wordt dat baby's soms de fles weigeren als mama in de buurt is, omdat mama=melk? :9
pi_159385736
Ik merk dat Fedde zich wel makkerlijker door mij laat troosten dan door mijn man bijvoorbeeld maar het is hier gelukkig niet zo dat het direct huilen is als ik weg ga en hij bij man blijft.. Mijn man verteld wel vanochtend dat ie moest huilen bij het kdv toen hij weg ging daar. De verlatingsangst fase is begonnen denk ik :{
Maar gelukkig kreeg ik net deze foto al door via de kdv-app:
pi_159385988
Heeft iemand hier nog tips voor slapen overdag? Het is compleet drama hier, op het moment. Hij is moe, wrijft in z'n oogjes, gaapt. We gaan naar z'n slaapkamer, trekken z'n slaapzak aan, doen het gordijn dicht en ik zing een liedje. Dan geef ik hem een kus en leg hem in bed neer, en dan begint het drama. Hij raakt compleet overstuur, en is bijna niet meer te troosten. Uiteindelijk valt hij dan in slaap op m'n schouder, maar als ik hem dan weer in bed leg is hij weer zo overstuur. Dit herhaalt zich 3x, en uiteindelijk blijft hij dan slapen en kan ik hem wegleggen.

Ik vind het zo sneu voor hem dat hij zo in paniek en overstuur raakt...Maar ik weet ook neit wat ik beter/anders kan doen...

Wat een lieve foto's, trouwens van jullie babies!
pi_159386919
Jagärtrut, ik heb het ook heel lang zo gedaan, en ineens lukte het zelf in slaap vallen wel (af en toe, en dat werd steeds vaker). Maar dat heeft wel een paar maanden geduurd. Het hielp mij vooral om de wakkertijd voor zijn leeftijd goed te weten en tegen slaaptijd iets rustigs te gaan doen.

Mijn baby is zojuist aan de borst in slaap gevallen. Hij was wakker sinds 11 uur vanochtend, toen hij drie kwartier geslapen had in de MC na het babyzwemmen. Af en toe was hij even moe, maar hij heeft ook heerlijk gespeeld :?. Rare baby... (maar wel een hele lieve, hij kletste zo enthousiast tegen andere ouders en de juf bij het babyzwemmen O+)

Leuke foto's inderdaad!
Ik kan deze week eindelijk de foto maken van even lang uit de buik als erin! Hopelijk vergeet ik het niet.
pi_159388834
Blije eitjes op de foto. O+

N. laat zich prima door papa troosten, al vanaf het begin. Ze heeft 7 maanden volledig bv gehad als ik thuis was, nu voornamelijk fv en in de ochtend/avond/nacht nog bv, dus maakt hier geen verschil.

Opvang: N. gaat 2 dagen naar een GO, kost ons netto zo'n 250 euro gemiddeld. Ik vind het reuze meevallen, 3 dagen zou ik wel wat veel vinden, maar gaat ze waarschijnlijk wel als mans ouderschapsverlof op is. -O-
pi_159388909
Speciaal voor Faptist: N. rockt haar dinosauruspakje met roze sokjes!
edit: te laat!

[ Bericht 70% gewijzigd door SaskiaR op 27-01-2016 14:31:30 ]
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159389263
Dat is toch veels te snoezig Saskia O+ sowieso alles met dinosaurussen O+
pi_159389720
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:19 schreef Xanteh het volgende:
Dat is toch veels te snoezig Saskia O+ sowieso alles met dinosaurussen O+
ja toch :) en ze heeft echt een meisjeshoofd, dus je ziet echt wel dat het geen jongetje is.
  maandag 25 januari 2016 @ 19:32:47 #13
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159389845
Wat schattig Saskia! En idd echt een meisje hoor.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_159390908
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:02 schreef twist02 het volgende:
Beterschap voor de zieken! ;( :*

O+ voor de schattige foto's!

@Opvang: hier ook 3 dagen, vonden wij ook wel de max. Maar inderdaad heerlijk om te zien hoe ze daardoor reageert op andere kindjes! O+

Natuurlijk is het niet 'duur' als het gaat om iemand die voor je kind zorgt, maar inderdaad toch een flinke hap uit je salaris. En wat iemand ook al zei: als je zelf ook nog minder bent gaan werken, is het dubbelop :{

Lijkt me trouwens erg lastig als je baby zo veel huilt als-ie bij een ander is, dan ga je toch niet met een lekker gevoel weg lijkt me...al went het bij structureel oppassen vaak wel snel toch?

Als ik het hier (en elders) wel eens lees dat baby's dat zelfs bij de papa's hebben, vind ik dat trouwens wel echt heel sneu ;(
Onze Minion laat gelukkig net zo gemakkelijk troosten door papa O+

Vraag me af: zou dat een bv/fv verschil zijn? Omdat er ook wel eens gezegd wordt dat baby's soms de fles weigeren als mama in de buurt is, omdat mama=melk? :9
Frits laat zich heel goed door mijn man troosten, gelukkig want ze zijn best veel samen.
Misschien heeft dat er mee te maken? Hoe gewend is een baby aan zijn vader?
pi_159391077
Hmm, met N=3 lijkt m'n hypothese vooralsnog niet te kloppen :P was ook zomaar een gedachtespinsel hoor ;)

Ja, het hangt ongetwijfeld ook samen met de hoeveelheid tijd die baby en papa doorbrengen inderdaad :Y en vast met nog 12 andere factoren ook.
Sowieso heb je als vrouw natuurlijk meer/langer verlof, dus alleen dat al zorgt wat dat betreft voor een 'ongelijke' verdeling natuurlijk.

Lijnloos en Saskia wat een leukerds! :D O+
pi_159391168
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:59 schreef Cholula het volgende:

[..]

Frits laat zich heel goed door mijn man troosten, gelukkig want ze zijn best veel samen.
Misschien heeft dat er mee te maken? Hoe gewend is een baby aan zijn vader?
Mijne is best vaak alleen met haar vader, maar toch is het vaak huilen. Misschien ook omdat het vaak 's avonds is en ze dus moe is. Maar zonder mij slaapt ze niet, dus moet ze dan wachten tot ik er weer ben. Overdag gaat het wel beter bij papa.
pi_159391185
Wat een leuke foto's zag ik!

KDV is hier 6,70 euro per uur. Ze gaat 1 dag in de week, ik geloof dat wij iets van 130 euro netto betalen? Ze vindt het daar ook echt wel leuk, we horen regelmatig over dat ze lol heeft met de oudere kindjes die bij de box komen kijken, lacht naar iedereen.

Vandaag had ze bij oma nauwelijks geslapen, onderweg in de auto net natuurlijk wel en nu wilde ik haar op bed leggen en is ze weer hyper :+ Nouja, maar bij mij in bed gelegd, ik ben ook alvast gaan liggen, voel me vrij beroerd wel. (Maar goed, 100x liever dit dan een buikgriep. Hell, ik denk dat ik liever beval dan buikgriep heb :')

Hoe gaat het Mariposas?

Slapen overdag, geen tips voor, daar zij we altijd vrij structuurloos in geweest, want M is een makkelijke slaper, valt overal waar ze moe is in slaap, of dat nu box, speelkleed, maxicosi of kinderwagen is. Bij de opvang leggen ze haar wel in de slaapkamer in een bedje, vindt ze ook prima (ze slaapt daar wel langer trouwens).
pi_159391236
Als J overprikkeld is, krijg ik hem zonder borst ook niet gekalmeerd (en mijn vriend dan dus ook niet). Op andere momenten kan mijn vriend hem net zo goed troosten als ik.

Leuke foto, leuk meisje en leuk pakje, Saskia! Mensen denken vaak dat J een meisje is. Ik ben niet van de uitgesproken jongens of meisjeskleding.

J heeft vandaag 2x 45 minuten geslapen, om 10.15u en om 17.15u. Nu staat hij weer vol energie te brabbelen en te stappen in de box. Ik verheug me niet op de nacht...
  maandag 25 januari 2016 @ 20:19:59 #19
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159391576
Gaat gelukkig beter, IMA! Tijdens mijn bevalling heb ik ook een stuk of 4 keer lopen kotsen, ik was al weer vergeten hoe enorm belabberd ik me toen voelde, tot vannacht. ;(
Jij ook beterschap!

Wij hebben ook zo'n lastige periode gehad, jagar. Wat hier hielp is steeds proberen. eerst in bed troosten, als dat niet hielp uit bed nemen en troosten, weer proberen, etc. En goed op de wakkertijd letten, ik hield in het begin 1,5 uur aan. En slaapsignalen, druk worden, oogjes wrijven, gapen, etc. Het duurde hier ook wel een tijd voor het goed ging. Ook een strak bedritueel hanteren. L slaapt ook bijna nergens anders dan in bed, soms een half uur in de maxi cosi of wagen maar dan heeft hij al z'n uiterste best gedaan om niet in slaap te vallen. Zomaar uit z'n werkje vallen zou hij nooit doen, op het kleed of in de box in slaap vallen bijvoorbeeld.
pi_159391789
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:19 schreef Mariposas het volgende:
Gaat gelukkig beter, IMA! Tijdens mijn bevalling heb ik ook een stuk of 4 keer lopen kotsen, ik was al weer vergeten hoe enorm belabberd ik me toen voelde, tot vannacht. ;(
Jij ook beterschap!

Wij hebben ook zo'n lastige periode gehad, jagar. Wat hier hielp is steeds proberen. eerst in bed troosten, als dat niet hielp uit bed nemen en troosten, weer proberen, etc. En goed op de wakkertijd letten, ik hield in het begin 1,5 uur aan. En slaapsignalen, druk worden, oogjes wrijven, gapen, etc. Het duurde hier ook wel een tijd voor het goed ging. Ook een strak bedritueel hanteren. L slaapt ook bijna nergens anders dan in bed, soms een half uur in de maxi cosi of wagen maar dan heeft hij al z'n uiterste best gedaan om niet in slaap te vallen. Zomaar uit z'n werkje vallen zou hij nooit doen, op het kleed of in de box in slaap vallen bijvoorbeeld.
Ja, wij houden ook max 90 minuten aan. Ik blijf het ook proberen, maar langzamerhand raak ik ook gefrustreerd. Een half uur huilen, drama en grote paniek voor een half uur slaap kost me erg veel energie.

In de draagdoek slaapt hij gegarandeerd, maar ik wil nou ik niet noodzakelijk 3 of 4x per dag een uur wandelen...En zomaar uit het niets in slaap vallen, dat zal hier ook niet gebeuren nee!
pi_159391971
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, wij houden ook max 90 minuten aan. Ik blijf het ook proberen, maar langzamerhand raak ik ook gefrustreerd. Een half uur huilen, drama en grote paniek voor een half uur slaap kost me erg veel energie.

In de draagdoek slaapt hij gegarandeerd, maar ik wil nou ik niet noodzakelijk 3 of 4x per dag een uur wandelen...En zomaar uit het niets in slaap vallen, dat zal hier ook niet gebeuren nee!
Hier slaapt ze ook alleen in de draagzak, maar dan hoef ik maar 10 min te lopen en kan ik daarna gaan zitten :)
pi_159392242
Ik O+ werk. Tot en met 31 januari maar drie dagen, flink interen O salaris dus. G gaat maandag naar het kdv, dinsdag en donderdag naar de go. Februari tot en met april 2017 moet ik 36 uur werken en daarna ga ik misschien terug naar 32.
Ik ben na het werk echt aan het schipperen qua schema, eerst eten, G in de box spelen, of eerst voeden, daarna een dutje doen? Vaak is hij (zeker op maandag) erg overprikkeld en chagrijnig, ben dan echt blij als ik zondag heb kunnen koken, dan leg ik hem op mijn buik en schuif zelf liggend op de bank mijn eten naar binnen. Maar mis mijn man wel qua logistiek.

Wat een leuke baby's zag ik voorbij komen O+
  maandag 25 januari 2016 @ 20:41:50 #23
335643 faptist
Maakt fouten
pi_159392296
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:07 schreef SaskiaR het volgende:
Speciaal voor Faptist: N. rockt haar dinosauruspakje met roze sokjes!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omy! Die is ZO leuk!

ik upload even snel een rare foto van ro, maar daar is het rompertje van de wibra op te zien, hehe.

SPOILER
pi_159392383
Trouwens, voor mijn verlof zat ik bij collega's waar ik goed mee kon opschieten. Maar in mijn verlof hebben ze niets van zich laten horen, geen kraamvisite ofzo, en nu ik terug ben ook niet even informeren hoe het gaat met G.
Dus ik zeg zelf ook enkel goeiemorgen of fijne avond maar daar zijn ze ook mee gestopt :') woensdag was ik met G op het werk, ook niet even wezen kijken. Lijkt mij toch goed fatsoen, of moet ik maar foto's op gaan dringen? :?
Ik kan er niet mee zitten omwille van hun maar het is wel pijnlijk duidelijk dat ik blijkbaar niet zo interessant/belangrijk ben, dat is nogal een pijnlijk issue voor me :')
  maandag 25 januari 2016 @ 20:45:31 #25
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159392409
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik snap je frustratie. Ik dacht ook zo vaak: val nou in slaap, je bent zo moe!
Op de opvang hebben ze hem tot 3 weken geleden in de kinderwagen laten slapen, die geborgenheid vond hij erg prettig. En dan konden ze even wiegen. Wij hebben een tijdje het voedingskussen in u-vorm in z'n ledikantje gehad, en nog steeds gebruik ik het hemeltje.
Als hij nu niet wilt slapen, haal ik hem uit bed en probeer ik het een half uur later weer. Vaak lukt het dan wel. Het scheelt dat hij tegenwoordig niet echt chagrijnig er van wordt. Want die strijd aangaan koste me ook veel energie en irritatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')