Heel goed, afbakening is altijd erg belangrijk. Veel studenten nemen een veel te breed onderwerp en willen te veel doen in te weinig woorden. Hopelijk lukt het nu wel om een goede vergelijking te vinden. Succes!quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:09 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:
[..]
Bedankt voor je tip. Ik zit nu te kijken of ik eventueel regios in China kan vergelijken met vergelijkbare infrastructuur/internet penetratie en GDP, in plaats van heel China.
Tja, het is voor sommige mensen inderdaad lastig zo'n scriptie schrijven. Maar je moet je wel bedenken dat elk jaar honderden mensen hun Bsc Economie halen en dat zijn echt niet allemaal genieën.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:07 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:
[..]
Sorry deze post over het hoofd gezien. Ja ik denk dat ik nog niet klaar ben hiervoor. Ik heb het afgelopen jaar ook enkel vakken ingehaald voor een hoger cijfer gemiddelde en 1 vak gedaan wat nog open stond. Mijn scriptie is inderdaad het enige wat nog open staan.
Ik ben nu 4e jaars en ben 23 jaar oud.
Nou dan zou ik zeggen, pak een paar eerdere onderzoeken erbij en ga een indeling maken van wat je allemaal in je scriptie wil gaan zetten, welke methodologieën je gaat gebruiken, wat je precies gaat onderzoeken, etc.quote:Op donderdag 19 mei 2016 23:07 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:
[..]
Bedankt voor je bericht. In China hebben ze gelukkig veel data per regio. Echter niet over nieuwe bedrijvigheid per sector op regionaal niveau.
Altijd lekker, commentaar waar je weinig mee kan.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 23:52 schreef Libertarisch het volgende:
Mijn scriptie is niet teruggefloten op taalfouten. Ik heb wel een opmerking gekregen als: heb je deze tests zelf uitgevoerd? En waar komt je data vandaan? Terwijl ik dat uitgebreid uitgelegd heb in mijn scriptie. Beetje jammer
Ja, het is erg frustrerend als je commentaar krijgt wat of simpelweg niet klopt of als je het er echt niet mee eens bent.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:01 schreef MCH het volgende:
[..]
Altijd lekker, commentaar waar je weinig mee kan.
Ik denk dat ze je bij de presentatie gaan neersabelen en uiteindelijk een 5 gaan geven. Zou daar serieus rekening mee houden.quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:13 schreef Deezertje het volgende:
Uiteindelijk toch nog feedback gekregen op mijn concept: ziet er op eerste oog goed uit, je mag hem inleveren. Dus ook gedaan. En nu maar hopen dat ie niet met een lijst van kritiekpunten komt aanzetten achterafHoe serieus moet ik deze feedback nemen?
Scriptie en presentatie staan los van elkaar..quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:21 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik denk dat ze je bij de presentatie gaan neersabelen en uiteindelijk een 5 gaan geven. Zou daar serieus rekening mee houden.
Je mag ook presenteren mocht je scriptie onvoldoende zijn?quote:Op donderdag 2 juni 2016 11:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Scriptie en presentatie staan los van elkaar..
Nee, maar je scriptie kan voldoende zijn maar de verdediging niet. Dan blijft je scriptie nog steeds als behaald staan.quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:14 schreef MCH het volgende:
[..]
Je mag ook presenteren mocht je scriptie onvoldoende zijn?
Mooi dat het is ingeleverd. Mocht de verdediging niet lukken, moet die dan nog een keer?quote:Op donderdag 2 juni 2016 13:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, maar je scriptie kan voldoende zijn maar de verdediging niet. Dan blijft je scriptie nog steeds als behaald staan.
Dank je! Twee wekenquote:Op donderdag 2 juni 2016 13:13 schreef motorbloempje het volgende:
Succes met wachten!Wat is de nakijktermijn?
Ja er zijn mensen op gezakt ondanks dat dezelfde mensen roepen dat het onmogelijk is te zakken. Het kan dus wel.quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:53 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Mooi dat het is ingeleverd. Mocht de verdediging niet lukken, moet die dan nog een keer?
Succes! Twee weken is snel zeg, bij mij was dat een maand. Maar fijn dat je snel duidelijkheid hebt.quote:Op donderdag 2 juni 2016 12:29 schreef Libertarisch het volgende:
Ik moet wachten op het cijfer van mijn scriptie (bachelor uni dus ik hoef niet te verdedigen), laten we hopen op een voldoende want dan heb ik de BSc.
Hmm oke. Laten we er niet vanuit gaan. Maar alvast wat beginnen met de voorbereidingen lijkt me geen slecht idee, zeker met de tussentijdse feedback in je achterhoofd zou dat toch mogelijk moeten zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2016 17:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja er zijn mensen op gezakt ondanks dat dezelfde mensen roepen dat het onmogelijk is te zakken. Het kan dus wel.
In principe zodra ik de uitslag weet heb ik nog genoeg tijd voor de voorbereiding (eind juni deadline daarvoor). Zeker omdat de scriptiefeedback voor mijn gevoel geen echte feedback was reken ik mezelf nog niet te rijk.quote:Op donderdag 2 juni 2016 17:47 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Succes! Twee weken is snel zeg, bij mij was dat een maand. Maar fijn dat je snel duidelijkheid hebt.
[..]
Hmm oke. Laten we er niet vanuit gaan. Maar alvast wat beginnen met de voorbereidingen lijkt me geen slecht idee, zeker met de tussentijdse feedback in je achterhoofd zou dat toch mogelijk moeten zijn.
Zo denkt iedereen (en ik ook) maar toch zijn er een paar van mijn lichting daarop gezakt... eerst maar eens die scriptie halenquote:
Geen echte feedback? Wat bedoel je daarmee? Iedere feedback is serieuze feedback waar wat aan gedaan moet worden, dus hoe is iets geen echte feedback?quote:Op donderdag 2 juni 2016 23:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
In principe zodra ik de uitslag weet heb ik nog genoeg tijd voor de voorbereiding (eind juni deadline daarvoor). Zeker omdat de scriptiefeedback voor mijn gevoel geen echte feedback was reken ik mezelf nog niet te rijk.
Hij zei bij een eerste scan ziet het er goed uit, je mag het inleveren. Dus geen opmerkingen om te verbeteren.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 08:07 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Geen echte feedback? Wat bedoel je daarmee? Iedere feedback is serieuze feedback waar wat aan gedaan moet worden, dus hoe is iets geen echte feedback?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |