abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162175274
Wat vind je LEUK?
Ja doei.
pi_162175409
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:37 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:
moet voor m'n bachelor (WO economie) een scriptie schrijven over een infrastructuur
Waarom moet je precies daarover een scriptie schrijven?
pi_162175425
Ik zou trouwens voor je bachelor een beetje op safe spelen. Hoeft geen baanbrekend onderzoek te zijn. Het gaat erover dat je leert hoe je een goed paper schrijft, in je masterfase is het pas de bedoeling dat je onderzoek echt toegevoegde waarde gaat hebben.
pi_162175462
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:00 schreef ulq het volgende:

[..]

Waarom moet je precies daarover een scriptie schrijven?
Het was noodzakelijk je in te schrijven bij een onderwerp. Je kon ook je eigen idee opsturen, mits je genoeg informatie erover had gevonden. Echter ik besloot een onderwerp te kiezen over de aandelen koers en zogenaamde ''experts''. Echter was ik niet snel genoeg bij mijn inschrijving (matter of seconds...) zodoende ben ik bij dit onderwerp terecht gekomen.
pi_162175476
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:51 schreef motorbloempje het volgende:
Wat vind je LEUK?
Ik heb niet een specifiek iets wat ik leuk vind om eerlijk te zijn. Ik vond de aandelenbeurs interessant, echter is dat niet meer mogelijk.
pi_162175498
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:01 schreef ulq het volgende:
Ik zou trouwens voor je bachelor een beetje op safe spelen. Hoeft geen baanbrekend onderzoek te zijn. Het gaat erover dat je leert hoe je een goed paper schrijft, in je masterfase is het pas de bedoeling dat je onderzoek echt toegevoegde waarde gaat hebben.
Bedankt voor je reactie. Dit heeft mijn begeleider mij ook verteld. Echter vind ik het een dunne lijn tussen een ander onderzoek kopieren en enigzins iets zelf erbij te vertellen erg lastig.
pi_162175615
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:04 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:

[..]

Het was noodzakelijk je in te schrijven bij een onderwerp. Je kon ook je eigen idee opsturen, mits je genoeg informatie erover had gevonden. Echter ik besloot een onderwerp te kiezen over de aandelen koers en zogenaamde ''experts''. Echter was ik niet snel genoeg bij mijn inschrijving (matter of seconds...) zodoende ben ik bij dit onderwerp terecht gekomen.
Hmm, welke universiteit studeer je?
pi_162175860
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:12 schreef ulq het volgende:

[..]

Hmm, welke universiteit studeer je?
Universiteit Utrecht
pi_162175882
En als je nou niet donker Afrika als regio neemt maar bijvoorbeeld EU-landen of OESO-landen? Kan je er dan nog een goede scriptie over schrijven, of is het dan enorm uitgekauwd? Dan kan je beter je info en data vinden.
pi_162176272
Wat een triestheid dat je je bij een onderwerp in moet schrijven van te voren zeg. :{
Ja doei.
pi_162176318
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:06 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:
ander onderzoek kopieren
Je hoeft geen ander onderzoek te kopieren. Je kan wel de onderzoeksopzet repliceren, en een iets andere invalshoek kiezen, andere data gebruiken, iets andere methodologie en dan kijken of je tot hetzelfde resultaat komt. Da's prima voor je Bsc economie, het hoeft echt niet heel ingewikkeld te zijn.
pi_162177015
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:24 schreef DoubleDip het volgende:
of is het dan enorm uitgekauwd
Het boeit echt niet zo veel of iets uitgekauwd is, je kan altijd wel een nieuwe invalshoek kiezen.
pi_162177955
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:42 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een triestheid dat je je bij een onderwerp in moet schrijven van te voren zeg. :{
Moesten wij ook, maar de onderwerpen waren toen wel enorm breed. Kon je eigenlijk nog alle kanten mee op.
pi_162200380
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:42 schreef motorbloempje het volgende:
Voorkom je wel mee dat er tig figuren zoals ScriptieIdee12345 in de problemen komen omdat ze niks kunnen verzinnen.
pi_162200604
Ik snap dat nooit, dat je niets zelf kunt verzinnen. Kijk, dat je niet meteen een heel onderzoeksvoorstel hebt liggen, ok, maar je hebt toch tig vakken en onderdelen gehad waarbij je vast wel eens hebt gedacht 'hier wil ik meer mee/van weten'? Denk ik dan :o
Ja doei.
pi_162201419
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ik snap dat nooit, dat je niets zelf kunt verzinnen. Kijk, dat je niet meteen een heel onderzoeksvoorstel hebt liggen, ok, maar je hebt toch tig vakken en onderdelen gehad waarbij je vast wel eens hebt gedacht 'hier wil ik meer mee/van weten'? Denk ik dan :o
Deels mee eens. Het heeft echter ook een aantal voordelen. Je werkt met een aantal medestudenten samen aan 1 afgebakend onderwerp. Zodoende kun je dus makkelijk literatuur uitwisselen en ervaar je gezonde groepsdruk. Daarnaast weet je begeleider er ook veel van af en kan je dus gerichte tips geven. Bovendien heeft hij/zij er soms ook wat aan voor z'n eigen onderzoek.
pi_162288655
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Deels mee eens. Het heeft echter ook een aantal voordelen. Je werkt met een aantal medestudenten samen aan 1 afgebakend onderwerp. Zodoende kun je dus makkelijk literatuur uitwisselen en ervaar je gezonde groepsdruk. Daarnaast weet je begeleider er ook veel van af en kan je dus gerichte tips geven. Bovendien heeft hij/zij er soms ook wat aan voor z'n eigen onderzoek.
Ja, maar ook als je uit een tiental dingen kunt kiezen kun je toch wel wat bedenken dat je denkt 'hé, dit lijkt me leuk, want dan kan ik x of y doen'? Ik vind het lastig te begrijpen hoe je 3 jaar kunt studeren zonder tegen de tijd van je afstuderen een paar ideetjes te hebben.
Ja doei.
pi_162289776
ScriptieIdee12345 had ook wel wat verzonnen maar door een 'matter of seconds' (zo gaat dat altijd bij studenten) was hij te laat en kreeg hij een ander onderwerp toegewezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2016 09:45:44 ]
pi_162317350
Bijna twee weken geleden mijn conceptversie van scriptie ingeleverd voor advies, voordat ik deze officieel inlever voor een cijfer. Nog steeds geen reactie terug ook niet op reminder. Docent is gewoon op school. Je zou verwachten dat een reactie niet zo lang moet duren, helemaal omdat het straks tijd scheelt met nakijken omdat de scriptie voor een groot deel al is gelezen toch?
pi_162317428
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:41 schreef Deezertje het volgende:
Bijna twee weken geleden mijn conceptversie van scriptie ingeleverd voor advies, voordat ik deze officieel inlever voor een cijfer. Nog steeds geen reactie terug ook niet op reminder. Docent is gewoon op school. Je zou verwachten dat een reactie niet zo lang moet duren, helemaal omdat het straks tijd scheelt met nakijken omdat de scriptie voor een groot deel al is gelezen toch?
Ga fysiek langs.
pi_162317451
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:41 schreef Deezertje het volgende:
Ja, dan zou ik maar eens bellen of langsgaan inderdaad. Zou ik eigenlijk al eerder doen dan pas na twee weken.
pi_162317511
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:47 schreef ulq het volgende:

[..]

Ja, dan zou ik maar eens bellen of langsgaan inderdaad. Zou ik eigenlijk al eerder doen dan pas na twee weken.
Zaten feestdagen tussen afgelopen tijd.
Woon best een eindje van de opleiding af dus moet ook echt weten dat docent er op dat moment is (en beschikbaar). Hier hebben de meeste docenten al maanden last van hoge werkdruk en stress.. maar ja daar hoor ik ze al over sinds ik daar begonnen ben. Hij schijnt nog 15 andere scripties te moeten nakijken. Ik wacht morgen af en anders maandag even langs.
pi_162317530
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:51 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Woon best een eindje van de opleiding af dus moet ook echt weten dat docent er op dat moment is (en beschikbaar). Hier hebben de meeste docenten al maanden last van hoge werkdruk en stress.. maar ja daar hoor ik ze al over sinds ik daar begonnen ben. Hij schijnt nog 15 andere scripties te moeten nakijken. Ik wacht morgen af en anders maandag even langs.
Hmm, oké, maar er staat ook een telefoonnummer op de site neem ik aan. Ligt er natuurlijk ook aan of je zelf echt al plannen hebt aankomende tijd of dat het in principe niet echt uitmaakt of je nu klaarbent of pas over 1 maand.
pi_162317534
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:51 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zaten feestdagen tussen afgelopen tijd.
Even bellen anders? Op zich vind ik 2 weken vrij normaal, zeker als hij er nog 15 heeft liggen.
pi_162317713
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:52 schreef ulq het volgende:

[..]

Hmm, oké, maar er staat ook een telefoonnummer op de site neem ik aan. Ligt er natuurlijk ook aan of je zelf echt al plannen hebt aankomende tijd of dat het in principe niet echt uitmaakt of je nu klaarbent of pas over 1 maand.
Nou ja hoe eerder, des te beter. Dit was meer als advies over wat voor kans ik maak als ik hem écht inlever. Nu hebben ze nog kans om dingen op te merken zodat ik kan aanpassen, in plaats van straks de definitieve scriptie teruggestuurd te krijgen. Deadline is over 2 weken dus zolang de hele scriptie niet over moet nog tijd zat om die aanpassingen door te voeren, maar dan moet ik ze wel krijgen :P
pi_162317724
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Even bellen anders? Op zich vind ik 2 weken vrij normaal, zeker als hij er nog 15 heeft liggen.
Het probleem ligt ook deels aan de opleiding. In de FB-groep blijkt dat bijna iedereen hem heeft als beoordelaar, dus ja als iedereen nu ineens zijn of haar scriptie opstuurt ter advies..
pi_162317790
Bel of niet, maar blijf niet zo zeiken om het zeiken met smoesje dit en tegenantwoorden bedenken dat als men je advies geeft waar je om vraagt. Daarbij moet je überhaupt blij zijn dat een docent je bachelorscriptie na gaat zitten kijken voor je het inlevert, dus als hij er niet aan toe komt gewoon definitief inleveren.
Ja doei.
pi_162317887
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
Bel of niet, maar blijf niet zo zeiken om het zeiken met smoesje dit en tegenantwoorden bedenken dat als men je advies geeft waar je om vraagt. Daarbij moet je überhaupt blij zijn dat een docent je bachelorscriptie na gaat zitten kijken voor je het inlevert, dus als hij er niet aan toe komt gewoon definitief inleveren.
Als je telkens hetzelfde matige strenge toontje opzet dan verliest het op een gegeven moment z'n kracht hè. Dat was bij Deezertje volgens mij al in december 2015 het geval. En hij doet toch hbo, daar bekijken ze hopelijk een bachelorscriptie wel meer dan 1 keer.
pi_162318063
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:07 schreef motorbloempje het volgende:
Volgens de OER heb je recht op advies conceptversie van scriptie voordat je hem definitief inlevert. En ik wil juist voorkomen dat ze dan nog eens met allemaal opmerkingen aankomen waar ik wat aan had kunnen doen.
pi_162318096
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Als je telkens hetzelfde matige strenge toontje opzet dan verliest het op een gegeven moment z'n kracht hè. Dat was bij Deezertje volgens mij al in december 2015 het geval. En hij doet toch hbo, daar bekijken ze hopelijk een bachelorscriptie wel meer dan 1 keer.
Hoe bedoel je dat? Juist omdat de eisen rondom scripties erg zijn aangescherpt de laatste tijd (en terecht, ik had soms ook mijn bedenkingen bij sommige scripties) wil ik zeker zijn van mijn zaak.
pi_162318100
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Volgens de OER heb je recht op advies conceptversie van scriptie voordat je hem definitief inlevert. En ik wil juist voorkomen dat ze dan nog eens met allemaal opmerkingen aankomen waar ik wat aan had kunnen doen.
Nou, dan bel je ze met de vraag wanneer je 'm terug kunt verwachten. Al was het handiger geweest als je met oog op drukte in mei/juni voor docenten dat ding al ergens begin april had ingeleverd voor een eerste versie/beoordeling :)
Ja doei.
pi_162318132
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:22 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Juist omdat de eisen rondom scripties erg zijn aangescherpt de laatste tijd (en terecht, ik had soms ook mijn bedenkingen bij sommige scripties) wil ik zeker zijn van mijn zaak.
Net zoals het er staat.
pi_162318146
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou, dan bel je ze met de vraag wanneer je 'm terug kunt verwachten. Al was het handiger geweest als je met oog op drukte in mei/juni voor docenten dat ding al ergens begin april had ingeleverd voor een eerste versie/beoordeling :)
Een goede docent had gewoon een tijdschema gemaakt waar hij zich aan hield maar ook de student.
pi_162318166
Wie weet staat Deezer voor morgen op het schema en heeft hij 'm aan 't eind van de middag terug.
Ja doei.
pi_162318299
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
Wie weet staat Deezer voor morgen op het schema en heeft hij 'm aan 't eind van de middag terug.
Een openbaar schema. Dit slaat nergens op.
pi_162332577
Nog bedankt voor de reacties.
pi_162332591
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 19:58 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:
Nog bedankt voor de reacties.
Heb je al wat?
pi_162332810
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 19:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Heb je al wat?
Nee eigenlijk niet. Ik zit nu te kijken naar broadband penetratie en het effect op GDP in China. Er is al veel onderzoek hier naar gedaan, maar nog niet in China. Echter snap ik er allemaal vrij weinig van en de STATA/Econometrie is vrij lastig. Ik maak mij ernstige zorgen. Morgen hebben we een groepsmeeting en ik ben bang dat mijn begeleider boos wordt omdat ik vorige week met hem een persoonlijke meeting had waar hij iets suggereerde (broandband penetratie als effect op de internet sector bedrijvigheid). Echter kan ik dat niet uitzoeken omdat ik geen data heb kunnen vinden. Dit is inmiddels al voor hem de derde keer dat ik van onderwerp wissel. Ik vrees dat hij een ''no-go'' gaat geven voor mijn onderzoek, wat betekent dat hij adviseert niet door te gaan.
pi_162332924
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Heb je al gebeld?
Ik weet niet hoe het werkt op het hbo, maar mij is verteld dat de docent niet alles zegt wat je moet verbeteren. Je moet zelf ook dingen er uit kunnen halen. Allemaal deel van het proces, je zelfstandigheid en de eisen die je zou mogen stellen aan een bijna afgestudeerde.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:04 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet. Ik zit nu te kijken naar broadband penetratie en het effect op GDP in China. Er is al veel onderzoek hier naar gedaan, maar nog niet in China. Echter snap ik er allemaal vrij weinig van en de STATA/Econometrie is vrij lastig. Ik maak mij ernstige zorgen. Morgen hebben we een groepsmeeting en ik ben bang dat mijn begeleider boos wordt omdat ik vorige week met hem een persoonlijke meeting had waar hij iets suggereerde (broandband penetratie als effect op de internet sector bedrijvigheid). Echter kan ik dat niet uitzoeken omdat ik geen data heb kunnen vinden. Dit is inmiddels al voor hem de derde keer dat ik van onderwerp wissel. Ik vrees dat hij een ''no-go'' gaat geven voor mijn onderzoek, wat betekent dat hij adviseert niet door te gaan.
Betekent dit dat je je scriptie volgend jaar opnieuw moet doen? Is er geen onderwerp met econometrie die beter te doen is? Vervelend om steeds van onderwerp te moeten wisselen, hoe doen je studiegenoten dit?
pi_162333039
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:08 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Heb je al gebeld?
Ik weet niet hoe het werkt op het hbo, maar mij is verteld dat de docent niet alles zegt wat je moet verbeteren. Je moet zelf ook dingen er uit kunnen halen. Allemaal deel van het proces, je zelfstandigheid en de eisen die je zou mogen stellen aan een bijna afgestudeerde.

[..]

Betekent dit dat je je scriptie volgend jaar opnieuw moet doen? Is er geen onderwerp met econometrie die beter te doen is? Vervelend om steeds van onderwerp te moeten wisselen, hoe doen je studiegenoten dit?
Ik ben heel bang dat ik het volgend jaar opnieuw moet doen. Ik heb al een jaar studievertraging opgelopen door ziekte en heb een tussenjaar gehad. Dit alles maakt mij erg nerveus en dit helpt natuurlijk totaal niet voor mn scriptie progressie.

Mijn studiegenoten lijken goed op weg te zijn. Iemand met hetzelfde onderwerp als ik lijkt zich minder zorgen te maken, ondanks dat hij eigenlijk net zo ver is als ik ben.

Ik vind het hele onderwerp waarin ik moet kiezen erg lastig... Het is vrij onduidelijk allemaal wat nou de impact is.. Ik snap het gewoon allemaal niet.
pi_162333167
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:12 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:

[..]

Ik ben heel bang dat ik het volgend jaar opnieuw moet doen. Ik heb al een jaar studievertraging opgelopen door ziekte en heb een tussenjaar gehad. Dit alles maakt mij erg nerveus en dit helpt natuurlijk totaal niet voor mn scriptie progressie.

Mijn studiegenoten lijken goed op weg te zijn. Iemand met hetzelfde onderwerp als ik lijkt zich minder zorgen te maken, ondanks dat hij eigenlijk net zo ver is als ik ben.

Ik vind het hele onderwerp waarin ik moet kiezen erg lastig... Het is vrij onduidelijk allemaal wat nou de impact is.. Ik snap het gewoon allemaal niet.
Je schrijft het dus voor de eerste keer? Misschien ben je gewoon nog niet helemaal 'klaar' om een scriptie te schrijven? Ik heb mijn bachelorscriptie twee keer moeten doen, eerste keer had ik een te moeilijk onderwerp en eigenlijk ook het idee dat ik het gewoon niet aan kon. Jaar daarop een nieuwe kans gekregen. Toen gewoon gehaald met een ruime voldoende en een veel behapbaarder onderwerp. Hoeveelstejaars student ben je nu? En is dit echt het laatste of heb je nog (veel) vakken open staan?
pi_162333202
Kun je je onderwerp overigens niet beperken tot Nederland? Of mag/kan dat niet? Internetpenetratie is hier wel heel erg hoog, misschien interessant?
pi_162333247
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:17 schreef DoubleDip het volgende:
Kun je je onderwerp overigens niet beperken tot Nederland? Of mag/kan dat niet? Internetpenetratie is hier wel heel erg hoog, misschien interessant?
Bedankt voor je tip. Echter ik weet niet wat ik kan onderzoeken in Nederland, omdat het al jarenlang zo hoog is :/.
pi_162333447
Kun je niet een vergelijking maken tussen twee landen die vergelijkbaar zijn qua infrastructuur/internetpenetratie? Dan kijken wat het effect op de GDP is en verschillen proberen te verklaren?

Ik zit maar even wat te sparren hoor, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.
pi_162338790
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:04 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:

[..]

Lijkt me een goed onderwerp, mits genoeg data beschikbaar. Dat is eigenlijk de belangrijkste restrictie waar je als eerst naar moet kijken.
pi_162339151
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je schrijft het dus voor de eerste keer? Misschien ben je gewoon nog niet helemaal 'klaar' om een scriptie te schrijven? Ik heb mijn bachelorscriptie twee keer moeten doen, eerste keer had ik een te moeilijk onderwerp en eigenlijk ook het idee dat ik het gewoon niet aan kon. Jaar daarop een nieuwe kans gekregen. Toen gewoon gehaald met een ruime voldoende en een veel behapbaarder onderwerp. Hoeveelstejaars student ben je nu? En is dit echt het laatste of heb je nog (veel) vakken open staan?
Sorry deze post over het hoofd gezien. Ja ik denk dat ik nog niet klaar ben hiervoor. Ik heb het afgelopen jaar ook enkel vakken ingehaald voor een hoger cijfer gemiddelde en 1 vak gedaan wat nog open stond. Mijn scriptie is inderdaad het enige wat nog open staan.

Ik ben nu 4e jaars en ben 23 jaar oud.
pi_162339170
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 22:57 schreef ulq het volgende:

[..]

Lijkt me een goed onderwerp, mits genoeg data beschikbaar. Dat is eigenlijk de belangrijkste restrictie waar je als eerst naar moet kijken.
Bedankt voor je bericht. In China hebben ze gelukkig veel data per regio. Echter niet over nieuwe bedrijvigheid per sector op regionaal niveau.
pi_162339220
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:25 schreef DoubleDip het volgende:
Kun je niet een vergelijking maken tussen twee landen die vergelijkbaar zijn qua infrastructuur/internetpenetratie? Dan kijken wat het effect op de GDP is en verschillen proberen te verklaren?

Ik zit maar even wat te sparren hoor, maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Bedankt voor je tip. Ik zit nu te kijken of ik eventueel regios in China kan vergelijken met vergelijkbare infrastructuur/internet penetratie en GDP, in plaats van heel China.
pi_162339387
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:09 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:

[..]

Bedankt voor je tip. Ik zit nu te kijken of ik eventueel regios in China kan vergelijken met vergelijkbare infrastructuur/internet penetratie en GDP, in plaats van heel China.
Heel goed, afbakening is altijd erg belangrijk. Veel studenten nemen een veel te breed onderwerp en willen te veel doen in te weinig woorden. Hopelijk lukt het nu wel om een goede vergelijking te vinden. Succes!
pi_162339461
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:07 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:

[..]

Sorry deze post over het hoofd gezien. Ja ik denk dat ik nog niet klaar ben hiervoor. Ik heb het afgelopen jaar ook enkel vakken ingehaald voor een hoger cijfer gemiddelde en 1 vak gedaan wat nog open stond. Mijn scriptie is inderdaad het enige wat nog open staan.

Ik ben nu 4e jaars en ben 23 jaar oud.
Tja, het is voor sommige mensen inderdaad lastig zo'n scriptie schrijven. Maar je moet je wel bedenken dat elk jaar honderden mensen hun Bsc Economie halen en dat zijn echt niet allemaal genieën.
pi_162339501
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:07 schreef ScriptieIdee12345 het volgende:

[..]

Bedankt voor je bericht. In China hebben ze gelukkig veel data per regio. Echter niet over nieuwe bedrijvigheid per sector op regionaal niveau.
Nou dan zou ik zeggen, pak een paar eerdere onderzoeken erbij en ga een indeling maken van wat je allemaal in je scriptie wil gaan zetten, welke methodologieën je gaat gebruiken, wat je precies gaat onderzoeken, etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')