abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159381701
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:26 schreef Zipportal het volgende:
Ze kijkt wel heel dom uit haar ogen. Daar krijg je toch spontaan oogbalaids van, als je de hele dag met zulke grote ogen zit te staren?
En dat was marinier hè, dat vind ik nog wel het moeilijkste om me voor te stellen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 25 januari 2016 @ 14:40:51 #177
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159381877
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:35 schreef Rezania het volgende:

[..]

En dat was marinier hè, dat vind ik nog wel het moeilijkste om me voor te stellen.
Ze werkte bij de logistieke dienst van de Marine. Da's niet hetzelfde als marinier.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_159381939
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze werkte bij de logistieke dienst van de Marine. Da's niet hetzelfde als marinier.
Marineofficier, in haar eigen woorden.
pi_159382654
Niet om wijs te doen, maar ik hoor dit foutje vaak en als marine-geïnteresseerde vind ik het altijd jammer om te lezen.
quote:
Wassila en de meeste mensen die bij de marine werken zijn geen marinier. Mariniers zijn leden van het Korps Mariniers, de elite-infanteristen van de marine. Hier kunnen vrouwen geen lid van worden. Iemand die ergens anders voor de marine werkt is gewoon marineman/vrouw of matroos. In het specifieke geval van die Wassila: zij was officier administratie. Dan ben je dus gewoon intern accountant die een paar week schiettraining heeft gehad, zoals een officier tandarts, officier huisarts etc. dat ook krijgt bij de marine.
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 januari 2016 @ 15:15:44 #180
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_159382854
WassilaHachchi twitterde op maandag 25-01-2016 om 15:13:22 Ben in NYC. Betreur ontstane commotie zeer, was niet de bedoeling. Ik heb gebeld met @apechtold. reageer retweet

https://twitter.com/RoelSchrein/status/691625038492098561
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_159382881
"Streeft ernaar".

:')
pi_159382954
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:16 schreef Kaas- het volgende:
"Streeft ernaar".

Streeft ernaar is nog steeds erg vaag 😀
En ze kan wel naar NY reizen ? En niet even nr de 2e kamer om afscheid te nemen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159383114
Telegraaf

hachchi laat van zich horen

Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG -
Zes dagen na haar plotselinge vertrek uit de Tweede Kamer heeft Wassila Hachchi eindelijk van zich laten horen. D66-leider Pechtold heeft maandagmiddag met haar getelefoneerd.
Telefoontjes van deze krant werden tot noch toe niet beantwoord door Hachchi, die vorige week plotseling haar vertrek aankondigde.
In een verklaring van D66 staat te lezen dat Hachchi nog niet uitsluit dat ze gebruik gaat maken van de riante wachtgeldregeling voor vertrokken Kamerleden.
“Wassila Hachchi laat weten dat ze de commotie over haar vertrek betreurt en dat ze daarom een aantal gerezen vragen wil beantwoorden”, aldus D66. “Ze is ondanks een fikse hondenbeet in verder goede gezondheid in New York. Haar vertrek is ingegeven door een persoonlijke, positieve keuze om een bijdrage te leveren aan de campagne van Clinton en te leren van internationale politiek. Ze heeft altijd prettig samengewerkt met collega’s in de Kamer. Wassila Hachchi streeft ernaar af te kunnen zien van wachtgeld, zodra zij een arbeidscontract heeft getekend.”
De kritiek op het als een dief in de nacht uit de Kamer vertrekken zwol de afgelopen dagen aan. Zo zei Kamervoorzitter Arib maandagochtend in De Telegraaf: „We zijn volksvertegenwoordigers. We zitten er voor de kiezers. Op het moment dat we vertrekken, moeten we daarover transparant zijn.”
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159383576
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:23 schreef StaceySinger het volgende:
Telegraaf

hachchi laat van zich horen

Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG -
“Ze is ondanks een fikse hondenbeet in verder goede gezondheid in New York... Wassila Hachchi streeft ernaar af te kunnen zien van wachtgeld, zodra zij een arbeidscontract heeft getekend.”
De kritiek op het als een dief in de nacht uit de Kamer vertrekken zwol de afgelopen dagen aan.
dus eerst ziekengeld en daarna wachtgeld
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 25 januari 2016 @ 15:54:01 #185
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_159383956
Ik vind dit niet tof. Wachtgeld is m.i. bedoeld als overbrugging voor wanneer je door politieke redenen je functie verliest. Dit kunnen verkiezingen zijn, het nu eenmaal aflopen van je zittingstermijn, of andere redenen waarom je niet meer op die post in de politiek kunt blijven zitten. 'Ernaar streven' vind ik niet in de geest van deze regeling passen. Nog los van het feit dat het soms jammer is dat politieke ambtsdragers niet altijd hun zittingstermijn volmaken, maar dat is een andere discussie.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_159383960
Zodra ze een arbeidscontract heeft getekend, heeft ze toch ook geen recht meer op wachtgeld?
  maandag 25 januari 2016 @ 15:54:47 #187
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_159383977
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:54 schreef Childofthe90s het volgende:
Zodra ze een arbeidscontract heeft getekend, heeft ze toch ook geen recht meer op wachtgeld?
Dat klopt, maar regel dat dan eerst. Dit is nogal 'in between jobs'. Misschien een storm in een glas water omdat we het over een periode van slechts een aantal weken hebben, maar oké.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_159384017
Het klinkt nu een beetje alsof ze zegt 'Ik streef ernaar mijn WW-uitkering op te zeggen, zodra ik een baan heb'. Ja, dat lijkt me nogal wiedes.
pi_159384198
quote:
Wassila Hachchi streeft ernaar af te kunnen zien van wachtgeld, zodra zij een arbeidscontract heeft getekend
Let vooral op dat laatste, ze wil dus wel van wachtgeld gebruik van maken.

In de VS zal ze denk ik sowieso geen betaalde baan bij Hillary krijgen, dat gaat niet zo makkelijk met een werkvergunning, dan moet er ook aangetoond worden dat er geen geschikt VS staatsburger te vinden is voor die functie
En in NL is haar naam nu de eerste tijd ook besmet, als ze op een normale manier of na verkiezingen was weggegaan dan had ze nog wel kans gehad op een of andere baan bij een lobbyclub, communicatiebureau of een andere organisatie die geilt op ex-politici.

Of een Albayrak als Vice-President communications bij Shell, ik vraag mij af wat voor belangen daar spelen.
En ja, dat betaalt beter dan de Balkenende norm.
pi_159384254
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:56 schreef Childofthe90s het volgende:
Het klinkt nu een beetje alsof ze zegt 'Ik streef ernaar mijn WW-uitkering op te zeggen, zodra ik een baan heb'. Ja, dat lijkt me nogal wiedes.
Ja precies, "een arbeidscontract" is niet echt specifiek. Kan dus ook zijn dat die baan voor Hillary niet betaalt is en ze hoopt ergens in de toekomst een keer een contract te tekenen.
pi_159384620
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:05 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja precies, "een arbeidscontract" is niet echt specifiek. Kan dus ook zijn dat die baan voor Hillary niet betaalt is en ze hoopt ergens in de toekomst een keer een contract te tekenen.
Het zou mij zeer verbazen als haar werk in de VS meer betaalt dan de onkosten. Volgens mij is het toch echt gewoon vrijwilligerswerk.
pi_159384693
Elke keer als iemand met een uitkering naar het buitenland vertrekt dan zal in principe je uitkering worden stopgezet tenzij na een bepaalde procedure je Goedkeuring krijgt, hoe is het mogelijk dat iemand met wachtgeld dan wel zomaar naar het buitenland kan gaan zonder dat hier controle over plaatsvindt, mevrouw Hachchi gaat gewoon naar de Verenigde Staten, op kosten van de Nederlandse belastingbetaler, om haar eigen projectje te steunen! De Amerikaanse verkiezingen zijn fantastisch, zeker als je mee mag draaien, maar wij hebben er als Nederlanders gewoon weinig mee te maken, schandalig, en triest.
Algemene Voorwaarden
pi_159385020
quote:
7s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:09 schreef Kaas- het volgende:
Niet om wijs te doen, maar ik hoor dit foutje vaak en als marine-geïnteresseerde vind ik het altijd jammer om te lezen.

[..]

Wassila en de meeste mensen die bij de marine werken zijn geen marinier. Mariniers zijn leden van het Korps Mariniers, de elite-infanteristen van de marine. Hier kunnen vrouwen geen lid van worden. Iemand die ergens anders voor de marine werkt is gewoon marineman/vrouw of matroos. In het specifieke geval van die Wassila: zij was officier administratie. Dan ben je dus gewoon intern accountant die een paar week schiettraining heeft gehad, zoals een officier tandarts, officier huisarts etc. dat ook krijgt bij de marine.
Mja, wel een beetje aparte manier om zo op je CV te zetten dan. Aan de ene kant werk je voor de marine, aan de andere kant was ze gewoon iemand van de administratie. Snap dan ook niet waarom het benadrukt werd in een bericht wat ik hier eerder las.
pi_159385055
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:15 schreef borisz het volgende:
WassilaHachchi twitterde op maandag 25-01-2016 om 15:13:22 Ben in NYC. Betreur ontstane commotie zeer, was niet de bedoeling. Ik heb gebeld met @apechtold. reageer retweet
[ afbeelding ]
Juist, zij neemt ontslag en dan gaat ze ook nog even wachtgeld incasseren als ze geen andere baan weet te vinden. Wtf. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 25-01-2016 16:53:50 ]
  maandag 25 januari 2016 @ 16:53:11 #195
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159385370
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:38 schreef Rezania het volgende:

[..]

Juist, zei neemt ontslag en dan gaat ze ook nog even wachtgeld incasseren als ze geen andere baan weet te vinden. Wtf. :')
Zij.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
  maandag 25 januari 2016 @ 17:03:01 #196
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159385662
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:15 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Bedank voor die stemmen. Bedank voor die wachtgeld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 25 januari 2016 @ 17:14:22 #197
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_159385962
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:16 schreef Kaas- het volgende:
"Streeft ernaar".

We weten genoeg. Die 200k laat je natuurlijk niet lopen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 25 januari 2016 @ 17:20:30 #198
452920 OostenrijkseSchilder
Donderroede der Godwins
pi_159386129
De wachtgeldregels zijn nu eenmaal zoals ze zijn. Daar kan Wassila Hachchi weinig aan doen. Ze lijkt actief bezig te zijn om een nieuwe baan te vinden en is dan naar eigen zeggen bereid afstand te doen van het wachtgeld. Wat dit betreft verdient ze m.i. dan ook het voordeel van de twijfel.

Ik heb er principieel meer moeite mee dat mensen niet gewoon 4 jaar uit kunnen/willen zitten op het Binnenhof. Al is er wat voor te zeggen dat men dan vooraf duidelijker moet maken dat je wel je idealen kunt hebben, maar dat je je gewoon te schikken hebt naar het partijdictaat. Want ik kan me voorstellen dat frustrerend is om vol idealen vermalen te worden in de Haagse politieke machine.
Tenzij deze alinea ook een ideaal is van mij en mensen gewoon aanschuiven om z.s.m. elders weer een mooi baantje te kunnen scoren.

Overigens, mensen die denken dat Hachchi een keiharde marinier was :'). Leuk dametje hoor, maar je ziet zo dat die geen gevechtsituatie gewend is.
Ook de waarheid is een wapen.
pi_159386244
Het is asociaal, kiezersbedrog en weetikwat allemaal, maar toch overtreedt ze geen wetten, hoe je het ook wendt of keert.

Die wachtgeldregelingen zijn gewoon zeer vrijblijvend en zeer royaal, sommige zullen daar gewoon gretig gebruik van maken. Wassila is niet de eerste, en zal niet de laatste zijn zolang die regelingen niet aangepast worden.

Je kunt erg op de persoon spelen hier, maar dat heeft niet zoveel zin. Pas de regelingen aan, dan kunnen dit soort asociale acties niet meer plaatsvinden.

Persoonlijk denk ik dat Wassila dit allemaal vantevoren heeft bedacht, de vlucht naar Amerika, en een plan om daar leuke dingen te doen. Wellicht heeft ze al veel gespaard, want 5 jaar in de 2e Kamer kan je toch een leuke geldsom bij elkaar sparen. Tel daar die 260k wachtgeld bij op, en dan kun je ook in een dure stad als NYC prima van leven de komende jaren.
pi_159386542
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:20 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
Ze lijkt actief bezig te zijn om een nieuwe baan te vinden en is dan naar eigen zeggen bereid afstand te doen van het wachtgeld. Wat dit betreft verdient ze m.i. dan ook het voordeel van de twijfel.
Zolang ze vakantie viert in Amerika zie ik haar niet snel een nieujwe baan vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')