abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:05:25 #276
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_160374817
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:00 schreef Rezania het volgende:

[..]

Is ook deprimerend. :') En het meurt daar. We krijgen niet voor niks een nieuwe gebouw. _O-
Naar gist, net als vroegah in Delft? :D!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_160374873
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:05 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Naar gist, net als vroegah in Delft? :D!
Uhm, combi van gist en nog wat gare shit. Het meurt enorm iig, vooral in de zomer. En het ruikt nog steeds naar gist af en toe in Delft. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_160375412
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:23 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Oh nice! Wij hebben op IO in delft ook echt een department die design engineering heet, geloof ik, iig die master klinkt heel erg als waar dat department zich mee bezig houdt. Heb je in je master zometeen ook ontwerpvakken of dat niet meer?
Ik had nog bij TU Delft gekeken maar kon niet echt een mengsel van WB en IO vinden.

Tijdens de master zijn er nog wel ontwerpvakken waarbij je in project vorm werkt met bijvoorbeeld biomedical engineering en soms met IO.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seastem op 02-03-2016 20:30:48 ]
pi_160375504
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:22 schreef Seastem het volgende:

[..]

Ik had nog bij TU Delft gekeken maar kon niet echt een mengsel van WB en IO vinden.

Tijdens de master zijn er nog wel ontwerpvakken waarbij je in project vorm werkt met bijvoorbeeld biomedical engineering.
Design Project, nu al nachtmerries over. Misschien iGem doen om daar onderuit te komen.
  woensdag 2 maart 2016 @ 21:05:50 #280
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_160376876
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:07 schreef Rezania het volgende:

[..]

Uhm, combi van gist en nog wat gare shit. Het meurt enorm iig, vooral in de zomer. En het ruikt nog steeds naar gist af en toe in Delft. :+
Was dat die mengculturengroep?
pi_160377140
quote:
9s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

Design Project, nu al nachtmerries over. Misschien iGem doen om daar onderuit te komen.
Synthetic biology is zo cool. _O_
pi_160378002
quote:
11s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:05 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Was dat die mengculturengroep?
Yes, Environmental Biotechnology. Lijkt me op zich wel een interessante groep, maar lang niet voor al het onderzoek dat ze daar doen. Bij de andere twee vind ik al het onderzoek wat ze doen wel interessant.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:15 schreef netchip het volgende:

[..]

Synthetic biology is zo cool. _O_
iGem is niet per se synthentic biology, of doel je nu op wat anders? :P
pi_160380151
Ik voer een two-sample t-test uit op een dataset. Nu wil ik deze dataset corrigeren met Bonforroni FDR. Ik rangschik de p-waarden die uit de test komen van laag naar hoog. Die p-waarden moet ik keer het totaal aantal metingen doen en dan delen door hun rang, maar hoe doe ik dat laatste? Ik werk in Matlab.

[ Bericht 78% gewijzigd door Rezania op 02-03-2016 22:53:10 ]
pi_160380728
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:41 schreef Rezania het volgende:

[..]

Yes, Environmental Biotechnology. Lijkt me op zich wel een interessante groep, maar lang niet voor al het onderzoek dat ze daar doen. Bij de andere twee vind ik al het onderzoek wat ze doen wel interessant.

[..]

iGem is niet per se synthentic biology, of doel je nu op wat anders? :P
Ik googlede even, en vond dit: http://igem.org/Main_Page
quote:
The iGEM Foundation is dedicated to education and competition, advancement of synthetic biology, and the development of open community and collaboration.
Dus ik dacht dat je dat bedoelde. :P
pi_160380760
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 22:56 schreef netchip het volgende:

[..]

Ik googlede even, en vond dit: http://igem.org/Main_Page

[..]

Dus ik dacht dat je dat bedoelde. :P
Ja, ik ken het. Paar LST'ers hebben de laatste versie gewonnen en je kan vrijstelling krijgen voor een zeer moeilijk ontwerpvak uit de master door daar aan mee te doen. Maar in de praktijk is het verre van synthetische biologie, meestal meer metabolic engineering (genetische modificatie dus).
pi_160383199
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 07:52 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Piano (lichte muziek) :P

[..]

:7
Leuk. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160385294
quote:
9s.gif Op woensdag 2 maart 2016 20:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

Haha, in het bedrijfsleven werk je ook veelal in projectvorm met diverse disciplines dus daar kan je beter maar aan wennen.
  donderdag 3 maart 2016 @ 10:05:22 #288
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_160385503
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 09:50 schreef Seastem het volgende:

[..]

Haha, in het bedrijfsleven werk je ook veelal in projectvorm met diverse disciplines dus daar kan je beter maar aan wennen.
iGEM is ook projectwerk :)
pi_160385544
quote:

[..]

iGem is ook een project met diverse disciplines. Zijn niet alleen maar LST'ers hoor.
pi_160385553
En met iGem mag je sowieso naar Boston, met dat design project hooguit naar Schiphol.
pi_160385622
quote:
10s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:08 schreef Rezania het volgende:
En met iGem mag je sowieso naar Boston, met dat design project hooguit naar Schiphol.
Weet zelf niet veel van iGem af aangezien het niet mijn vakgebied is maar als je blij wordt om naar Boston te mogen dan moet je dat vooral doen. Mij maakt het niet zoveel uit, zolang het project zelf maar interessant is.
pi_160385658
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:13 schreef Seastem het volgende:

[..]

Weet zelf niet veel van iGem af aangezien het niet mijn vakgebied is maar als je blij wordt om naar Boston te mogen dan moet je dat vooral doen. Mij maakt het niet zoveel uit, zolang het project zelf maar interessant is.
Ik doe het echt niet enkel voor Boston, hoewel dat een bijkomend voordeel is. Het lijkt me gewoon supertof om een micro-organisme naar eigen inzien te mogen modificeren en benutten voor een zelf bedacht doel.
pi_160385709
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:16 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik doe het echt niet enkel voor Boston, hoewel dat een bijkomend voordeel is. Het lijkt me gewoon supertof om een micro-organisme naar eigen inzien te mogen modificeren en benutten voor een zelf bedacht doel.
Hopelijk mag je er dan aan meedoen en kom je met een goed zelf bedacht doel :)
pi_160388039
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:19 schreef Seastem het volgende:

[..]

Hopelijk mag je er dan aan meedoen en kom je met een goed zelf bedacht doel :)
Hoop het ook. Best wel wat concurrentie helaas. :P
pi_160388183
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is moeilijk te zeggen maar voor een bèta-opleiding zou je calculus gemakkelijk moeten kunnen aanleren en zou je natuurkunde en scheikunde gemakkelijk moeten kunnen begrijpen op VWO-niveau.
Je houdt wel erg je eigen definities er op na. Als je deze redenering consequent doortrekt dan zijn de mensen met een gemiddelde intelligentie, volkomen debiel volgens jou.

Wat is de reden van deze eigenzinnige kijk op de realiteit?
pi_160390684
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:21 schreef hardewerker3 het volgende:

[..]

Je houdt wel erg je eigen definities er op na. Als je deze redenering consequent doortrekt dan zijn de mensen met een gemiddelde intelligentie, volkomen debiel volgens jou.
:?
Mij werd gevraagd wanneer je een goed stel hersens hebt volgens mij en dit in de context van mensen die een echte bèta-opleiding willen volgen.. Niet een redelijk stel hersens volgens algemene definities en buiten die context.
Los hiervan: mensen die intelligent zijn (dus minimaal een hoge intelligentie) hebben geen moeite met eender welk VWO-vak.
Voor wie van jullie het spel Mass Effect heeft gespeeld, het karakter Mordin heeft een mooie definitie van intelligente soorten: soorten waarvan leden calculus beheersen. _O_

Terzijde, ik vind mezelf ook volkomen debiel in vergelijking met de echt slimme mensen, de mensen die zonder enige moeite te doen met negens slagen en die baanbrekend wiskundig en natuurkundig onderzoek doen en honderden goede artikelen schrijven en zo. In vergelijking met hen ben ik volkomen debiel. Verschil moet er zijn. :@

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-03-2016 14:20:51 ]
#NoDAPL
pi_160391024
quote:

[..]

Niet vergelijkbaar. Werken met een serieus budget, serieuze hulpmiddelen, overwegend gemotiveerde collega's en dit zo pragmatisch mogelijk vs. het werken met medestudenten die een kater hebben, zonder serieuze middelen en waarbij je per se op manier X Y moet bereiken...
Als je graag wil dat studenten projectjes doen pak het dan serieus aan - met een goed budget en iets dat een jaar of langer mag duren - en wat mij betreft extracuriculair zodat je met enkel gemotiveerde mensen samenwerkt. Dan denk ik aan zonneautoraces, een raketje ontwikkelen die op een bepaalde plaats moet landen etc.
Dat kan je prima doen in samenwerking met bedrijven.
#NoDAPL
pi_160391052
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

:?
Mij werd gevraagd wanneer je een goed stel hersens hebt volgens mij en dit in de context van mensen die een echte bèta-opleiding willen volgen.. Niet een redelijk stel hersens volgens algemene definities en buiten die context.
Los hiervan: mensen die intelligent zijn (dus minimaal een hoge intelligentie) hebben geen moeite met eender welk VWO-vak.
Voor wie van jullie het spel Mass Effect heeft gespeeld, het karakter Mordin heeft een mooie definitie van intelligente soorten: soorten waarvan leden calculus beheersen. _O_

Terzijde, ik vind mezelf ook volkomen debiel in vergelijking met de echt slimme mensen, de mensen die zonder enige moeite te doen met negens slagen en die baanbrekend wiskundig en natuurkundig onderzoek doen en honderden goede artikelen schrijven en zo. In vergelijking met hen ben ik volkomen debiel. Verschil moet er zijn. :@
Waar het mij omgaat is: wanneer je deze definities van intelligentie aanhangt, dan kun je ongeveer 95% van de Nederlandse bevolking als idioot bestempelen. Dat is nogal dubieus, vind je niet?
pi_160392144
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 14:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet vergelijkbaar. Werken met een serieus budget, serieuze hulpmiddelen, overwegend gemotiveerde collega's en dit zo pragmatisch mogelijk vs. het werken met medestudenten die een kater hebben, zonder serieuze middelen en waarbij je per se op manier X Y moet bereiken...
Als je graag wil dat studenten projectjes doen pak het dan serieus aan - met een goed budget en iets dat een jaar of langer mag duren - en wat mij betreft extracuriculair zodat je met enkel gemotiveerde mensen samenwerkt. Dan denk ik aan zonneautoraces, een raketje ontwikkelen die op een bepaalde plaats moet landen etc.
Dat kan je prima doen in samenwerking met bedrijven.
Bij bedrijven komen vooral de kosten erg naar voren waardoor helaas vaak bepaalde elementen van een product worden geschrapt die de R&D liever erbij had gehouden. Tijdens de studie heb je meer vrijheid.

Ze zijn wel gemotiveerder ja, dat mag ook wel als je er een salaris voor krijgt.
pi_160392159
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2016 15:36 schreef Seastem het volgende:

[..]

Bij bedrijven komen vooral de kosten erg naar voren waardoor helaas vaak bepaalde elementen van een product worden geschrapt die de R&D liever erbij had gehouden. Tijdens de studie heb je meer vrijheid.
Zolang het niets kost.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')