abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7415190
quote:
Op woensdag 18 december 2002 20:39 schreef M.ALTA het volgende:
Wat moet ik nou met al mijn geld ?
Uitgeven aan goede doelen .
It's easier to get forgiveness than permission.
  woensdag 18 december 2002 @ 20:45:30 #152
5097 Mass
Back in town
pi_7415285
quote:

[..]

Nou ik wel.

Ik schaam mij dat ik miljonair ben.

Ik wil 72% inkomstenbelasting betalen, maar dat mag ik niet van Zalm.

Waar moet ik met al dat vieze stomme rotgeld heen ?

Al die vieze Euro's. Het bederft mijn humeur.

Ik wil schone straten en rustige wegen, ik wil vrolijke mensen om mij heen. Ik wil s'avonds veilig en gezellig door de stad lopen.
Ik wil dat mijn zoontje fatsoenlijk onderwijs krijgt. Ik wil dat mijn Oma aardige thuisverzorgsters heeft die Nederlands spreken.

Wat moet ik met al die vieze vuile shit-Euro's ?

Ik kan niet eens meer gaan stappen met mijn vrienden, want die zijn
of burn-out of ze moeten overwerken.

Ik wil rustig gaan winkelen in Amsterdam, kan niet want de wegen zijn verstopt en de treinen rijden niet.

Alle mensen zijn zo haastig; hebben geen tijd meer om met mij een praatje te maken.

Ja, en de SP zal het wel allemaal even oplossen...kom nou toch...
Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
pi_7419257
quote:
Op woensdag 18 december 2002 11:59 schreef evert het volgende:

[..]

en blijft dat overeind nu er nieuwe prognoses zijn? er moet 10 miljard gevonden worden!

aiii dat wordt hard zoeken... ik heb hier geen kant en klaar antwoord op, dat geef ik heel eerlijk toe. maar ten 1e hoeft dat begrotingstekort van mij geen ijzeren wet te zijn, dat halen we in in vette jaren, en daar gaan we lekker overheen in magere jaren. goed, dat linkse partijen dat zeggen en rechtse niet, dat wisten we al, maar het is wel een deel vh antwoord.
(en de europese commissie mag van mij het boompje in met zijn regeltjes...)
verder zullen we toch ivm de enorme scheefgroei die is ontstaan, het geld meer bij de hoge inkomens weg moeten halen dan bij de lage, omdat je van een kale kip niet plukken kan... nou goed, het kan wel, je kunt ook rechts zijn en beweren dat een arbeider geen auto of tv nodig heeft... (maar dat is dan weer slecht voor de auto- en tv-verkopertjes dus voor de economie...)
verder zijn die prognoses zo slecht nog niet, ze hebben 't nog altijd over zo'n 2% economische groei voor de komende jaren, dat is toch netjes? (waarom moet die economie eigenlijk altijd groeien, als we al zo rijk zijn... ok dit is te offtopic...)

en nog een laatste gedachte: ont-privatiseren levert ook geld op, lijkt me. als een bedrijf commercieel moet draaien, moet het winst maken. dat doet het door mensen te ontslaan (meer armoe), minder service te bieden (meer onvrede) en/of door hogere prijzen te vragen (meer armoe). als ze gewoon kiet mogen/moeten draaien, stijgt vanzelf de koopkracht...
zoals ik zei, dat is maar een gedachte, ik ben nl. een complete nul op 't gebied van economie. maar zit er misschien een kern van waarheid in?

donderdag 19 december 2002 @ 01:04:33 #154
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7420350
quote:
Op woensdag 18 december 2002 23:46 schreef eti_ het volgende:

en nog een laatste gedachte: ont-privatiseren levert ook geld op, lijkt me. als een bedrijf commercieel moet draaien, moet het winst maken. dat doet het door mensen te ontslaan (meer armoe), minder service te bieden (meer onvrede) en/of door hogere prijzen te vragen (meer armoe). als ze gewoon kiet mogen/moeten draaien, stijgt vanzelf de koopkracht...
zoals ik zei, dat is maar een gedachte, ik ben nl. een complete nul op 't gebied van economie. maar zit er misschien een kern van waarheid in?

maar als een bedrijf weer een overheidsinstantie wordt, wat is dan het kostenplaatje? en verhoogd dit echt de efficientie? gezondheidszorg bewijst dat overheid niet garant staat voor efficientie.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  donderdag 19 december 2002 @ 01:05:16 #155
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7420361
en, als de KPN nog staatsbedrijf was met monopolie, was het telefoneren echt nog een stuk duurder.
pi_7423602
quote:
Op donderdag 19 december 2002 01:05 schreef evert het volgende:
en, als de KPN nog staatsbedrijf was met monopolie, was het telefoneren echt nog een stuk duurder.
tja het telefoneren was duurder maar KPN had oo niet op de rand van een faillisement gestaan. In begie is Belgacom ook nog steeds een staatsbedrijf en dat doet het prima.

En zoals bij de NS (en de britse spoorwegen) te zien is het verzelfstandigen/privatiseren van staatsbedrijfen nou niet bepaald altijd een geslaagd idee.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 19 december 2002 @ 20:00:05 #157
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7433959
quote:
Op donderdag 19 december 2002 11:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

In begie is Belgacom ook nog steeds een staatsbedrijf en dat doet het prima.

maar geen monopolie meer op de mobiele markt, dus dat is iets anders dan telecommunicatie helemaal in staatshanden te houden en dus monopolie
  zondag 22 december 2002 @ 23:59:08 #158
33569 Daniel.San
Manic Expressive
pi_7490564
Ik stem op SP.. omdat... weet ik veel..

het komt me allemaal heel symphatiek over.

Een rijke en sterke economie is ook alleen maar relatief.

Ik hecht meer waarde aan een sociale maatschappij. waar hebzucht en egoisme niet zo belangrijk zijn.

Ik leef liever in een maatschappij waar 10 mensjes redelijk gelukkig zijn, dan in een maatschappij waar 9 heel gelukkig maar 1 diep bedroefd.

maandag 23 december 2002 @ 10:31:24 #159
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_7495248
Ik quote mezelf even in een ander topic:
quote:
Op zaterdag 21 december 2002 19:11 schreef LuQas het volgende:

Nog meer nutteloze SP standpunten:

- boete's naar draagkracht heffen....
- het gedwongen spreiden van allochtonen door het land
- geen steun geven aan vredesoperaties, ook niet als het land daar zelf om vraagt.
- de SP is tegen de nieuwe euthanasiewet
- tegen het vergroenen van belastingen

Kortom: Groenlinks is genuanceerd, de SP is meer Jan met zijn boerenpummels

Tis toch achterlijk om boete's naar draagkracht te heffen?? Zo maak je criminaliteit een stuk laagdrempeliger en dat is zeker niet de bedoeling.
Afrika Paprika
pi_7496102
quote:
Op maandag 23 december 2002 10:31 schreef LuQas het volgende:
[..]

Tis toch achterlijk om boete's naar draagkracht te heffen?? Zo maak je criminaliteit een stuk laagdrempeliger en dat is zeker niet de bedoeling.

Ze zullen het niet voor de 'armen' goedkoper maken om de wet te overtreden, maar voor de 'rijken' duurder. Dus ben je rijk dan betaal je 5.000 euro voor het rijden door rood, en ben je arm dan betaal je voor diezelfde overtreding 150 euro ofzo. In Finland werkt het al zo, daar heeft wel eens iemand een boete van een half miljoen gehad voor te hard rijden!
  maandag 23 december 2002 @ 11:45:35 #161
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7496141
quote:
Op maandag 23 december 2002 11:41 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ze zullen het niet voor de 'armen' goedkoper maken om de wet te overtreden, maar voor de 'rijken' duurder. Dus ben je rijk dan betaal je 5.000 euro voor het rijden door rood, en ben je arm dan betaal je voor diezelfde overtreding 150 euro ofzo. In Finland werkt het al zo, daar heeft wel eens iemand een boete van een half miljoen gehad voor te hard rijden!

hier is ook al een ander topic over en ik blijf het een belachelijk idee vinden.
een overtreding is een overtreding. punt uit. en als een ww'er zonder achterlicht rijdt of een directeur, ze moeten betalen.
immers, je weet van tevoren dat je dat risico loopt. dus het is je eigen schuld, net als te hard rijden (niemand vraagt dat toch van je)
  maandag 23 december 2002 @ 15:29:51 #162
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7499721
quote:
Op maandag 23 december 2002 10:31 schreef LuQas het volgende:
[..]

Zeer sterk argument.

Voorstel:

Combinatie: vast tarief boete/strafmaat + % naar inkomen/draagkracht

Hiermee schrik je iedere crimineel af.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_7503115
quote:
Op zaterdag 23 november 2002 01:30 schreef evert het volgende:
MENSEN lees de HP de tijd van deze week!
Hoe ziet het eruit als de SP voor het zeggen krijgt.
Mijn god, dan wil ik niet in Nederland leven.
Wat een drama.

Kortom, lees de HP en kom tot inkeer.

Heb je een link van dat artiekel? Ik hou wel van horror verhalen.
To hell with Kyoto!
  maandag 23 december 2002 @ 18:48:22 #164
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7503436
quote:
Op maandag 23 december 2002 18:30 schreef George_Bush het volgende:

[..]

Heb je een link van dat artiekel? Ik hou wel van horror verhalen.

Horror ?

Het is in ieder geval geen suiker-zoet struisvogel-CDA program

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_7503740
quote:

[..]

Nou ik wel.

Ik schaam mij dat ik miljonair ben.

Ik wil 72% inkomstenbelasting betalen, maar dat mag ik niet van Zalm.

Waar moet ik met al dat vieze stomme rotgeld heen ?

Al die vieze Euro's. Het bederft mijn humeur.

Ik wil schone straten en rustige wegen, ik wil vrolijke mensen om mij heen. Ik wil s'avonds veilig en gezellig door de stad lopen.
Ik wil dat mijn zoontje fatsoenlijk onderwijs krijgt. Ik wil dat mijn Oma aardige thuisverzorgsters heeft die Nederlands spreken.

Wat moet ik met al die vieze vuile shit-Euro's ?

Ik kan niet eens meer gaan stappen met mijn vrienden, want die zijn
of burn-out of ze moeten overwerken.

Ik wil rustig gaan winkelen in Amsterdam, kan niet want de wegen zijn verstopt en de treinen rijden niet.

Alle mensen zijn zo haastig; hebben geen tijd meer om met mij een praatje te maken.

Oh en dit hierboven is zeker niet suikerzoet? En winkelen in Amsterdam kan je ook vergeten als de SP aan de macht komt, dan zijn er alleen nog maar staatswinkels waar iedereen de zelfde kleertjes kan kopen met kledingbonnen die door die zelfde staat verstrekt worden.

En aan die lege wegen heb je dan ook niets want als die leeg zijn laat ome Jan jou daar echt niet als enige rond rijden in je max 100 pk auto. (als ie benzine tegen die tijd al niet ghelemaal heeft verboden)

To hell with Kyoto!
  maandag 23 december 2002 @ 21:43:19 #166
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7506950
quote:
Op maandag 23 december 2002 19:01 schreef George_Bush het volgende:

[..]

Oh en dit hierboven is zeker niet suikerzoet? En winkelen in Amsterdam kan je ook vergeten als de SP aan de macht komt, dan zijn er alleen nog maar staatswinkels waar iedereen de zelfde kleertjes kan kopen met kledingbonnen die door die zelfde staat verstrekt worden.

Markt-filosofie ?
quote:
En aan die lege wegen heb je dan ook niets want als die leeg zijn laat ome Jan jou daar echt niet als enige rond rijden in je max 100 pk auto. (als ie benzine tegen die tijd al niet ghelemaal heeft verboden)
Ome Jan ? Oh Marijnesse.
Lege wegen:.................. een mooi toekomst beeld.

We hebben idd helemaal geen benzine nodig.
Allemaal onzin, er is voldoende alternatieve energie.

pi_7509311
quote:
Op zondag 22 december 2002 23:59 schreef Daniel.San het volgende:
Ik stem op SP.. omdat... weet ik veel..

het komt me allemaal heel symphatiek over.

Een rijke en sterke economie is ook alleen maar relatief.

Nee hoor.

Politieke partijen hebben door hun gescherm met cijfertjes doen vergeten dat economie over het meeste basische gaat van de mens: het vervullen van behoeftes.

En wat doet jou geloven dat SP stemmen mensen minder egoistisch en minder zelfzuchtig maakt?

Kan iemand me DAT NOU GODVERDOMME EENS EEN KEER UITLEGGEN.

Ik begrijp het namelijk niet. Als ik jou geen huursubsidie wil geven en jij stemt SP waardoor ik nog meer moet geven krijg ik echt niet opeens een ingeving ofzo hoor. Sorry.

"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_7509472
quote:
Op maandag 16 december 2002 01:30 schreef Lamon het volgende:
O ja, ik weet het weer!
Omdat ik een godvergeten tyfushekel heb aan al die semi-intellectuele mongolen die het lef hebben mijn samenleving te overspoelen met hun ik-cultuur. Hun God-was-vast-een-econoom-filosofietjes, dat zich pertinent als hoogste goed in hun kleine IT-breintjes heeft vastgezogen.
God was geen econoom. Dat was Adam.
quote:
Het geneuzel over het feit dat Nederland vooruit moet. Stilstand is achteruitgang, economisch gezien dan.

Voor mijn part wordt Nederland het eerste West-europese ontwikkelingsland van deze eeuw.

Ik wil geen welvaart meer, als het ten koste gaat van ieder greintje 'menselijkheid' (..de definitie van deze term is behoorlijk relatief aan het worden vandaag de dag), als ik mijn vrienden niet meer begrijp, en geen mensen meer kan vinden die onder de term ideologie iets anders verstaan dan '..een tweede auto en een eigen huis zonder hypotheek.'

En SP stemmen verandert de manier waarop mensen denken?
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 21:38:51 #169
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_7828461
Even koud oefenen:

1,2,3,4,5,6 ...... JA LIJST 6.

vrijdag 10 januari 2003 @ 22:33:08 #170
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7829554
quote:
Waarom SP stemmen?

O ja, ik weet het weer!
Omdat ik een godvergeten tyfushekel heb aan al die semi-intellectuele mongolen die het lef hebben mijn samenleving te overspoelen met hun ik-cultuur. Hun God-was-vast-een-econoom-filosofietjes, dat zich pertinent als hoogste goed in hun kleine IT-breintjes heeft vastgezogen.
Het geneuzel over het feit dat Nederland vooruit moet. Stilstand is achteruitgang, economisch gezien dan.

Voor mijn part wordt Nederland het eerste West-europese ontwikkelingsland van deze eeuw.
Ik wil geen welvaart meer, als het ten koste gaat van ieder greintje 'menselijkheid' (..de definitie van deze term is behoorlijk relatief aan het worden vandaag de dag), als ik mijn vrienden niet meer begrijp, en geen mensen meer kan vinden die onder de term ideologie iets anders verstaan dan '..een tweede auto en een eigen huis zonder hypotheek.'

YES!!!!!!!! (soms kun je beter mensen quoten dan zelf proberen de boel te verduidelijken)
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_7831197
>want ik durf wel te stellen dat er anders over een jaar of tien weer een groepering als de Taliban aan de macht zal zitten.

vergeet dan niet dat die door de VS in het zadel zijn geholpen.... Ik ben het zat dat partijen als VVD en CDA bush zijn reet zitten te likken.

Verder krijg ik ook steeds meer een gruwelhekel aan al die topmanagers die maar geld lopen te graaien zodat ze voor de 6e keer op vakantie kunnen en een 3e,4e auto aanschaffen waardoor de wegen nog voller worden en het milieu nog sneller naar de klote. Door het "we want more" (zoals door Yoop van 't hek zo mooi is verwoord) van al die rechtse ballen gaat de wereld alleen nog maar eerder naar de kloten dan die nu al aan het gaan is. En ook al werken ze 60 uur per week ervoor en hebben ze geen tijd om het uit te geven. Kan je toch beter voor wat minder geld 32-40 uur gaan werken zodat de werkgever geld heeft om iemand anders ook nog een baan te bieden. Oftewel 60 uur werken voor een topsalaris is puur egoisme om dat ikke zo belangrijk ben en omdat "ik" perse de nieuwste mercedes als 3e auto moet hebben en omdat ik pietje dit niet gun....

De hele aarde tergt onder het "we want more" principe en zal daar zeer waarschijnlijk aan ten onder gaan....

ik ben zoals ook al door anderen opgemerkt voor een rustiger, socialer en milieuvriendelijkere leefomgeving en die krijg je absoluut niet als het aan rechts ligt.. nee want stel je voor dat de economie wat langzamer gaat groeien ipv van de bomen...

dit relaas was misschien niet erg genuanceerd en geeft wel mijn mening weer hopelijk....

zaterdag 11 januari 2003 @ 01:11:50 #172
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_7832464
quote:
Waarom SP stemmen?

Moeilijk, het partijprogramma van deze partij veroorzaakt een remming in onze economische groei, de meest idealistische standpunten van de partij zijn moeilijk realiseerbaar en economisch bekeken soms behoorlijk onverstandig, als deze partij aan de macht is zal dit ook niet veel goeds betekenen voor de positie van Nederland binnen de wereld vanuit een economisch standpunt gezeten..

..dus waarom ga ik in hemelsnaam op een partij stemmen die iedere vorm van realisme met een korrel zout neemt, economische progressie nauwelijks stimuleert en mijn huidige financiele positie wel eens ernstig zou kunnen laten verslechteren op langere termijn?

O ja, ik weet het weer!

Iedereen schermt maar met economische feitjes en afgekeken rekensommen. Natuurlijk moet je dan op alles behalve een partij als de SP stemmen. De SP is in de meest ideologische vorm een partij die liever een heel land arm ziet, dan 90% rijk en 10% die droog brood eet.
Dat standpunt valt sociaal-economisch niet te verdedigen, het is een puur ideologisch standpunt.
Het is een partij voor dromers, en ik ga met gepaste trots dat knopje, bedoeld voor de enkele naievelingen die hun 'prioriteiten' nog niet zo goed op een rijtje hebben als de rest van overconsumerend Nederland, indrukken volgende maand..

Een protest stem dus. Gezien je motivatie kun je misschien beter niet stemmen.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_7832844
Idealisme inruilen tegen realisme?

Liever gelukkig blijven dromen in plaats van de depressief makende werkelijkheid aanvaarden.

Blijven geloven in de mens... hoe dom sommigen dat ook mogen vinden.

tabula rasa
pi_7833446
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:11 schreef Juan Zueco het volgende:
Een protest stem dus. Gezien je motivatie kun je misschien beter niet stemmen.

J.

Dat is jouw conclusie. Ik bepaal straks zelf wel of ik mijn motivatie om op dat knopje te drukken de juiste vind om die moeite toch te nemen, dankuwel.

Trouwens, mocht de SP ooit gaan regeren, dan doen ze dat heus niet alleen. Er bestaat geen enkele partij waar ik voor de volle 100% achter sta, daar hebben we gelukkig coalities voor in Nederland.

pi_8053727
Ik had net daarom een hevige discussie met iemand die Sp ging stemmen.

damn...

Ik zou er zelf nooit op stemmen, eerder VVD.

Ik werd uitgemaakt voor egoist, en weet ik het wat allemaal, mensen moeten gelijke kansen hebben.....waarom?
Ik bedoel....iedereen werkt hard voor zijn eigen centen, en als je veel centjes hebt mag je zelf weten of je het uit gaat geven aan een daklozenfonds toch?

Als je een echte Sp' er bent dan koop je toch iedere dag 10 daklozenkranten? Ik zal er verder geen last van hebben.
Als je dat niet doet (of iets in die zin) dan ben je hypocriet bezig door te zeggen dat je voor iedereen het beste wil.

Het gesprek was op msn, en ik heb hem tijdelijk geblokkeerd, die hoef ik even niet te spreken

Billie Holiday is Lady Day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')