abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159673315
quote:
Gezellig! Zijn er ook foto's van de uitstapjes naar de synagoge en de kerk of is dat niet verontwaardigend genoeg?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 08:42:43 #102
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_159673371
Wij geven moslims zelf zoveel ruimte. Indien nodig zouden we nog steeds de hele bende kunnen oprollen in ons eigen land. En misschien ook wel daarbuiten. Maar dat doen we niet omdat we te bang en te netjes zijn.

Kijk hoe de Israelieten het aanpakken. Zij handhaven hun land in een zee van vijandigheid. Zelfs een overmacht van islamieten kon de Israëliërs er niet onder krijgen (https://nl.wikipedia.org/wiki/Jom_Kipoeroorlog). Maar daar is wel collectiviteit, eergevoel en strijdlust voor nodig. En dat ontbreekt nogal in de huidige westerse cultuur. Dan vorm je natuurlijk een makkelijk slachtoffer. Jammer, want het is nergens voor nodig. De westerse cultuur is op alle fronten superieur aan de islamitische cultuur.

Kijk hoeveel symbolische kracht er bijvoorbeeld in deze vlag zit:

Zoveel kracht, dat er zelfs burenruzies om ontstaan: http://www.parool.nl/paro(...)-loopt-hoog-op.dhtml

Moraal van het verhaal: recht je rug en wees superieur! w/
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_159673404
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 08:42 schreef Geelman het volgende:
Wij geven moslims zelf zoveel ruimte. Indien nodig zouden we nog steeds de hele bende kunnen oprollen in ons eigen land. En misschien ook wel daarbuiten. Maar dat doen we niet omdat we te bang en te netjes zijn.

Kijk hoe de Israelieten het aanpakken. Zij handhaven hun land in een zee van vijandigheid. Zelfs een overmacht van islamieten kon de Israëliërs er niet onder krijgen (https://nl.wikipedia.org/wiki/Jom_Kipoeroorlog). Maar daar is wel collectiviteit, eergevoel en strijdlust voor nodig. En dat ontbreekt nogal in de huidige westerse cultuur. Dan vorm je natuurlijk een makkelijk slachtoffer. Jammer, want het is nergens voor nodig. De westerse cultuur is op alle fronten superieur aan de islamitische cultuur.

[ afbeelding ]

Zoveel kracht, dat er zelfs burenruzies om ontstaan: http://www.parool.nl/paro(...)-loopt-hoog-op.dhtml

de westerse cultuur is dus niet op alle fronten superieur, namelijk precies op de dingen waar je over klaagt
  vrijdag 5 februari 2016 @ 08:49:24 #104
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_159673424
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 08:46 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

de westerse cultuur is dus niet op alle fronten superieur, namelijk precies op de dingen waar je over klaagt
Collectiviteit is typisch iets westers. Het communisme is niet voor niets bedacht door een Duitser. Van oudsher zijn Europeanen ook strijdlusten en hebben gevoel voor eer, maar sinds de wereldoorlogen hebben deze zaken logischerwijs een nare bijsmaak gekregen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_159673460
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 08:49 schreef Geelman het volgende:

[..]

Collectiviteit is typisch iets westers. Het communisme is niet voor niets bedacht door een Duitser. Van oudsher zijn Europeanen ook strijdlusten en hebben gevoel voor eer, maar sinds de wereldoorlogen hebben deze zaken logischerwijs een nare bijsmaak gekregen.
was misschien, maar nu is het weg. Collectiviteit is een taboe geworden en wordt vaak direct gerelateerd aan nazi's of racisme enz
  vrijdag 5 februari 2016 @ 08:56:49 #106
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_159673503
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 08:52 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

was misschien, maar nu is het weg. Collectiviteit is een taboe geworden en wordt vaak direct gerelateerd aan nazi's of racisme enz
Nee joh, natuurlijk is het niet weg. Mensen zoals jij roepen teveel maar doen te weinig. Rug rechten, stoppen met huilen en zorgen dat zaken verbeteren.
pi_159673545
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 08:42 schreef Geelman het volgende:

[ afbeelding ]

Precies, als we echt willen verzamelen we al die moslims gewoon en zetten ze op de trein naar kampen waar we geen last van ze hebben. Wat er daarna met ze gebeurt is de zorg van de kampleiding. Daar kunnen wij in ieder geval niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Wij wisten van niks.
pi_159673575
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 08:56 schreef Geelman het volgende:

[..]

Nee joh, natuurlijk is het niet weg. Mensen zoals jij roepen teveel maar doen te weinig. Rug rechten, stoppen met huilen en zorgen dat zaken verbeteren.
kijk naar de post hierboven. Dat bedoel ik
pi_159673631
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:02 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

kijk naar de post hierboven. Dat bedoel ik
Als jullie collectief de moslims met geweld willen bestrijden dan is het trekken van zekere parallellen niet meer dan terecht. Waar ik nou een beetje zat van wordt is dat huichelachtige gedrag. Eerst allerlei oorlogstaal bezigen en roepen dat het tijd wordt om in te grijpen en dan als iemand je wijst op de gevolgen dan ben je opeens zielig en word je door die gemene linksmensen in de nazi-hoek gedrukt. :Z
pi_159673638
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:07 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Als jullie collectief de moslims met geweld willen bestrijden dan is het trekken van zekere parallellen niet meer dan terecht. Waar ik nou een beetje zat van wordt is dat huichelachtige gedrag. Eerst allerlei oorlogstaal bezigen en roepen dat het tijd wordt om in te grijpen en dan als iemand je wijst op de gevolgen dan ben je opeens zielig en word je door die gemene linksmensen in de nazi-hoek gedrukt. :Z
waarvan akte
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:21:05 #111
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_159673764
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:00 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Precies, als we echt willen verzamelen we al die moslims gewoon en zetten ze op de trein naar kampen waar we geen last van ze hebben. Wat er daarna met ze gebeurt is de zorg van de kampleiding. Daar kunnen wij in ieder geval niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Wij wisten van niks.
Dat gebeurt nu al. We stoppen immigranten (grotendeels islamitisch) in kampen (AZC's genaamd) en vandaaruit wordt besloten over hun lot. Zweden is al gestart met grootscheepse deportatie: http://www.elsevier.nl/Bu(...)oekers-uit-2753171W/
pi_159673792
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:21 schreef Geelman het volgende:

[..]

Dat gebeurt nu al. We stoppen immigranten (grotendeels islamitisch) in kampen (AZC's genaamd) en vandaaruit wordt besloten over hun lot. Zweden is al gestart met grootscheepse deportatie: http://www.elsevier.nl/Bu(...)oekers-uit-2753171W/
Wat is het probleem dan? Niet vaak genoeg de knuppel eroverheen?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:24:47 #113
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_159673808
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:24 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Wat is het probleem dan? Niet vaak genoeg de knuppel eroverheen?
Ik begrijp je even niet.
pi_159673841
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:21 schreef Geelman het volgende:

[..]

ze zijn het misschien wel van plan, dat staat er. Ze moeten eerst die mensen maar weg zien te krijgen en daarna voorkomen dat ze niet opnieuw terugkomen. Dat wordt zo'n dweilen met de kraan open verhaal
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:30:37 #115
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_159673877
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:28 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

ze zijn het misschien wel van plan, dat staat er. Ze moeten eerst die mensen maar weg zien te krijgen en daarna voorkomen dat ze niet opnieuw terugkomen. Dat wordt zo'n dweilen met de kraan open verhaal
Daar heb je gelijk in.

Feit blijft dat de huidige concentratiekampen (AZC's) volstrekt inhumaan zijn en stoppen van de migratiestroom m.i. de enige oplossing is om onze samenlevingen leefbaar te houden. Alle middelen moeten worden ingezet om dat doel te bereiken.
pi_159673948
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:24 schreef Geelman het volgende:

[..]

Ik begrijp je even niet.
Volgens jou geven wij de moslims te veel ruimte en kunnen we de hele bende oprollen als we dat willen. Hoe zie jij dat voor je, wat moet er anders dan nu?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:49:02 #117
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_159674074
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:37 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Volgens jou geven wij de moslims te veel ruimte en kunnen we de hele bende oprollen als we dat willen. Hoe zie jij dat voor je, wat moet er anders dan nu?
Dat nihilistische 'alles is verloren' verhaal loslaten. Eigen waarden creëren waar we weer trots op kunnen zijn, waardoor we (geestelijke) welvaart kunnen nastreven en de gaten tussen winnaars en verliezers kunnen dichten.
pi_159674483
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:49 schreef Geelman het volgende:

[..]

Dat nihilistische 'alles is verloren' verhaal loslaten. Eigen waarden creëren waar we weer trots op kunnen zijn, waardoor we (geestelijke) welvaart kunnen nastreven en de gaten tussen winnaars en verliezers kunnen dichten.
Dat was erg concreet, ik weet wat mij te doen staat.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:27:56 #119
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_159674515
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:24 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Dat was erg concreet, ik weet wat mij te doen staat.
Jij had natuurlijk gehoopt dat ik zou zeggen: 'laat de machinegeweren maar op ze los'. Helaas, dan moet ik je terleurstellen.

Maar wat is jouw gedachte bij het onderwerp van dit topic?
pi_159674582
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:27 schreef Geelman het volgende:

[..]

Jij had natuurlijk gehoopt dat ik zou zeggen: 'laat de machinegeweren maar op ze los'. Helaas, dan moet ik je terleurstellen.

Zorgen dat we economisch s uperieur blijven aan die lui. Zorgen dat je hard werkt dus
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:36:09 #121
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_159674623
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:33 schreef watsawie het volgende:

[..]

Zorgen dat we economisch s uperieur blijven aan die lui. Zorgen dat je hard werkt dus
Dat hebben we toch al geprobeerd?
pi_159674627
Shit, jullie hebben onze plannen door!
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_159674675
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:36 schreef Geelman het volgende:

[..]

Dat hebben we toch al geprobeerd?
Bedoel je dat dat niet lukte? Ik geloof dat we aardig economisch superieur zijn aan dat volk.
pi_159674676
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:27 schreef Geelman het volgende:

[..]

Nou, ik sprak eerder al over huichelachtig gedrag. Jij had het in eerste instantie over het oprollen van de moslims en sprak vol lof over de aanpak van de Israëlieten, dus trots zijn op onze waarden vind ik inderdaad een beetje een teleurstellende reactie.

Mijn gedachte bij dit onderwerp is dat ik voorlopig nog niet van plan ben te buigen voor de islam en dat ik daar ook bijzonder weinig reden toe zie. Het verwelkomen van moslims heb ik geen bezwaar tegen, maar dan wel ervoor waken dat we de negatieve uitwassen van de islam in de gaten blijven houden en bestrijden.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:50:49 #125
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_159674837
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:40 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Nou, ik sprak eerder al over huichelachtig gedrag. Jij had het in eerste instantie over het oprollen van de moslims en sprak vol lof over de aanpak van de Israëlieten, dus trots zijn op onze waarden vind ik inderdaad een beetje een teleurstellende reactie.

Mijn gedachte bij dit onderwerp is dat ik voorlopig nog niet van plan ben te buigen voor de islam en dat ik daar ook bijzonder weinig reden toe zie. Het verwelkomen van moslims heb ik geen bezwaar tegen, maar dan wel ervoor waken dat we de negatieve uitwassen van de islam in de gaten blijven houden en bestrijden.
Ik begrijp je betoog, maar ik ben bang dat jij mij niet helemaal hebt begrepen, of ik mijzelf wat ongelukkig heb uitgedrukt. De titel van de OP luidt: 'buig voor de islam'. Dat vind ik persoonlijk een onnodig defaitistische houding omdat, indien nodig, we de islam in ons land zo zouden kunnen oprollen. Maar om verschillende redenen doen we dat niet.

Als voorbeeld noemde ik Israel, een klein land dat stand houdt in een vijandige, islamitische omgeving. Als zij het kunnen, moeten wij Europeanen zeker stand kunnen houden. Om stand te kunnen houden denk ik dat het essentieel is dat we zelf goed nadenken over de waarden die ons drijven, zodat we visie hebben op de toekomst. Want, dooddoener of niet, regeren is vooruitzien. Concrete actie zou ik zoeken in het beperken van de migratiestroom, en zorgen dat reeds gevestigde migranten als de donder integreren. En daarvoor is het belangrijk dat je goed weet wat je eigen waarden zijn, en die met trots kan uitdragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')