Gezellig! Zijn er ook foto's van de uitstapjes naar de synagoge en de kerk of is dat niet verontwaardigend genoeg?quote:
de westerse cultuur is dus niet op alle fronten superieur, namelijk precies op de dingen waar je over klaagtquote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:42 schreef Geelman het volgende:
Wij geven moslims zelf zoveel ruimte. Indien nodig zouden we nog steeds de hele bende kunnen oprollen in ons eigen land. En misschien ook wel daarbuiten. Maar dat doen we niet omdat we te bang en te netjes zijn.
Kijk hoe de Israelieten het aanpakken. Zij handhaven hun land in een zee van vijandigheid. Zelfs een overmacht van islamieten kon de Israëliërs er niet onder krijgen (https://nl.wikipedia.org/wiki/Jom_Kipoeroorlog). Maar daar is wel collectiviteit, eergevoel en strijdlust voor nodig. En dat ontbreekt nogal in de huidige westerse cultuur. Dan vorm je natuurlijk een makkelijk slachtoffer. Jammer, want het is nergens voor nodig. De westerse cultuur is op alle fronten superieur aan de islamitische cultuur.
Kijk hoeveel symbolische kracht er bijvoorbeeld in deze vlag zit:
[ afbeelding ]
Zoveel kracht, dat er zelfs burenruzies om ontstaan: http://www.parool.nl/paro(...)-loopt-hoog-op.dhtml
Moraal van het verhaal: recht je rug en wees superieur!
Collectiviteit is typisch iets westers. Het communisme is niet voor niets bedacht door een Duitser. Van oudsher zijn Europeanen ook strijdlusten en hebben gevoel voor eer, maar sinds de wereldoorlogen hebben deze zaken logischerwijs een nare bijsmaak gekregen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:46 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
de westerse cultuur is dus niet op alle fronten superieur, namelijk precies op de dingen waar je over klaagt
was misschien, maar nu is het weg. Collectiviteit is een taboe geworden en wordt vaak direct gerelateerd aan nazi's of racisme enzquote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:49 schreef Geelman het volgende:
[..]
Collectiviteit is typisch iets westers. Het communisme is niet voor niets bedacht door een Duitser. Van oudsher zijn Europeanen ook strijdlusten en hebben gevoel voor eer, maar sinds de wereldoorlogen hebben deze zaken logischerwijs een nare bijsmaak gekregen.
Nee joh, natuurlijk is het niet weg. Mensen zoals jij roepen teveel maar doen te weinig. Rug rechten, stoppen met huilen en zorgen dat zaken verbeteren.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:52 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
was misschien, maar nu is het weg. Collectiviteit is een taboe geworden en wordt vaak direct gerelateerd aan nazi's of racisme enz
Precies, als we echt willen verzamelen we al die moslims gewoon en zetten ze op de trein naar kampen waar we geen last van ze hebben. Wat er daarna met ze gebeurt is de zorg van de kampleiding. Daar kunnen wij in ieder geval niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Wij wisten van niks.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:42 schreef Geelman het volgende:
Wij geven moslims zelf zoveel ruimte. Indien nodig zouden we nog steeds de hele bende kunnen oprollen in ons eigen land. En misschien ook wel daarbuiten. Maar dat doen we niet omdat we te bang en te netjes zijn.
Kijk hoe de Israelieten het aanpakken. Zij handhaven hun land in een zee van vijandigheid. Zelfs een overmacht van islamieten kon de Israëliërs er niet onder krijgen (https://nl.wikipedia.org/wiki/Jom_Kipoeroorlog). Maar daar is wel collectiviteit, eergevoel en strijdlust voor nodig. En dat ontbreekt nogal in de huidige westerse cultuur. Dan vorm je natuurlijk een makkelijk slachtoffer. Jammer, want het is nergens voor nodig. De westerse cultuur is op alle fronten superieur aan de islamitische cultuur.
Kijk hoeveel symbolische kracht er bijvoorbeeld in deze vlag zit:
[ afbeelding ]
Zoveel kracht, dat er zelfs burenruzies om ontstaan: http://www.parool.nl/paro(...)-loopt-hoog-op.dhtml
Moraal van het verhaal: recht je rug en wees superieur!
kijk naar de post hierboven. Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:56 schreef Geelman het volgende:
[..]
Nee joh, natuurlijk is het niet weg. Mensen zoals jij roepen teveel maar doen te weinig. Rug rechten, stoppen met huilen en zorgen dat zaken verbeteren.
Als jullie collectief de moslims met geweld willen bestrijden dan is het trekken van zekere parallellen niet meer dan terecht. Waar ik nou een beetje zat van wordt is dat huichelachtige gedrag. Eerst allerlei oorlogstaal bezigen en roepen dat het tijd wordt om in te grijpen en dan als iemand je wijst op de gevolgen dan ben je opeens zielig en word je door die gemene linksmensen in de nazi-hoek gedrukt.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:02 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
kijk naar de post hierboven. Dat bedoel ik
waarvan aktequote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:07 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Als jullie collectief de moslims met geweld willen bestrijden dan is het trekken van zekere parallellen niet meer dan terecht. Waar ik nou een beetje zat van wordt is dat huichelachtige gedrag. Eerst allerlei oorlogstaal bezigen en roepen dat het tijd wordt om in te grijpen en dan als iemand je wijst op de gevolgen dan ben je opeens zielig en word je door die gemene linksmensen in de nazi-hoek gedrukt.
Dat gebeurt nu al. We stoppen immigranten (grotendeels islamitisch) in kampen (AZC's genaamd) en vandaaruit wordt besloten over hun lot. Zweden is al gestart met grootscheepse deportatie: http://www.elsevier.nl/Bu(...)oekers-uit-2753171W/quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:00 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Precies, als we echt willen verzamelen we al die moslims gewoon en zetten ze op de trein naar kampen waar we geen last van ze hebben. Wat er daarna met ze gebeurt is de zorg van de kampleiding. Daar kunnen wij in ieder geval niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Wij wisten van niks.
Wat is het probleem dan? Niet vaak genoeg de knuppel eroverheen?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:21 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu al. We stoppen immigranten (grotendeels islamitisch) in kampen (AZC's genaamd) en vandaaruit wordt besloten over hun lot. Zweden is al gestart met grootscheepse deportatie: http://www.elsevier.nl/Bu(...)oekers-uit-2753171W/
Ik begrijp je even niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:24 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Wat is het probleem dan? Niet vaak genoeg de knuppel eroverheen?
ze zijn het misschien wel van plan, dat staat er. Ze moeten eerst die mensen maar weg zien te krijgen en daarna voorkomen dat ze niet opnieuw terugkomen. Dat wordt zo'n dweilen met de kraan open verhaalquote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:21 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu al. We stoppen immigranten (grotendeels islamitisch) in kampen (AZC's genaamd) en vandaaruit wordt besloten over hun lot. Zweden is al gestart met grootscheepse deportatie: http://www.elsevier.nl/Bu(...)oekers-uit-2753171W/
Daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:28 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
ze zijn het misschien wel van plan, dat staat er. Ze moeten eerst die mensen maar weg zien te krijgen en daarna voorkomen dat ze niet opnieuw terugkomen. Dat wordt zo'n dweilen met de kraan open verhaal
Volgens jou geven wij de moslims te veel ruimte en kunnen we de hele bende oprollen als we dat willen. Hoe zie jij dat voor je, wat moet er anders dan nu?quote:
Dat nihilistische 'alles is verloren' verhaal loslaten. Eigen waarden creëren waar we weer trots op kunnen zijn, waardoor we (geestelijke) welvaart kunnen nastreven en de gaten tussen winnaars en verliezers kunnen dichten.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:37 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Volgens jou geven wij de moslims te veel ruimte en kunnen we de hele bende oprollen als we dat willen. Hoe zie jij dat voor je, wat moet er anders dan nu?
Dat was erg concreet, ik weet wat mij te doen staat.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:49 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dat nihilistische 'alles is verloren' verhaal loslaten. Eigen waarden creëren waar we weer trots op kunnen zijn, waardoor we (geestelijke) welvaart kunnen nastreven en de gaten tussen winnaars en verliezers kunnen dichten.
Jij had natuurlijk gehoopt dat ik zou zeggen: 'laat de machinegeweren maar op ze los'. Helaas, dan moet ik je terleurstellen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:24 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dat was erg concreet, ik weet wat mij te doen staat.
Zorgen dat we economisch s uperieur blijven aan die lui. Zorgen dat je hard werkt dusquote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:27 schreef Geelman het volgende:
[..]
Jij had natuurlijk gehoopt dat ik zou zeggen: 'laat de machinegeweren maar op ze los'. Helaas, dan moet ik je terleurstellen.
Maar wat is jouw gedachte bij het onderwerp van dit topic?
Dat hebben we toch al geprobeerd?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:33 schreef watsawie het volgende:
[..]
Zorgen dat we economisch s uperieur blijven aan die lui. Zorgen dat je hard werkt dus
Nou, ik sprak eerder al over huichelachtig gedrag. Jij had het in eerste instantie over het oprollen van de moslims en sprak vol lof over de aanpak van de Israëlieten, dus trots zijn op onze waarden vind ik inderdaad een beetje een teleurstellende reactie.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:27 schreef Geelman het volgende:
[..]
Jij had natuurlijk gehoopt dat ik zou zeggen: 'laat de machinegeweren maar op ze los'. Helaas, dan moet ik je terleurstellen.
Maar wat is jouw gedachte bij het onderwerp van dit topic?
Ik begrijp je betoog, maar ik ben bang dat jij mij niet helemaal hebt begrepen, of ik mijzelf wat ongelukkig heb uitgedrukt. De titel van de OP luidt: 'buig voor de islam'. Dat vind ik persoonlijk een onnodig defaitistische houding omdat, indien nodig, we de islam in ons land zo zouden kunnen oprollen. Maar om verschillende redenen doen we dat niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:40 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Nou, ik sprak eerder al over huichelachtig gedrag. Jij had het in eerste instantie over het oprollen van de moslims en sprak vol lof over de aanpak van de Israëlieten, dus trots zijn op onze waarden vind ik inderdaad een beetje een teleurstellende reactie.
Mijn gedachte bij dit onderwerp is dat ik voorlopig nog niet van plan ben te buigen voor de islam en dat ik daar ook bijzonder weinig reden toe zie. Het verwelkomen van moslims heb ik geen bezwaar tegen, maar dan wel ervoor waken dat we de negatieve uitwassen van de islam in de gaten blijven houden en bestrijden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |