abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159292340
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_159292364
Wat Cactus zegt inderdaad. Wij zijn gewoon met 6 maanden ook met rijstwafels begonnen omdat we toch alles Rapley aanbieden. Gaat prima. :)
pi_159292369
Hey, ik had de LaPo, hoe kan jij dan een nieuwe openen :D ?
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:36:30 #4
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159292406
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat maakt dat ze dat zo voor 7+ maanden verkopen dan?
Geen idee, omdat ze van geprakt voedsel uitgaan denk ik. Kruidvat heeft ze ook en daar staat 9 maanden op. Ik volg het voedingsintroductieschema op borstvoeding.com en daar houden ze 6 maanden aan, dat is ook wat googelen oplevert.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_159292430
Ik ninjade er zo tussendoor. :7

Ik wilde reageren op IMA, maar dat lukte door jou post niet meer. :P Gelijk een nieuw deel geopend dan maar.
pi_159292465
Nog een welkom aan Xanteh, wat een bijzondere naam. *G*

Jantina, wat fijn van het werk van je vriend.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:34 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een leuke foto Mariposas :D goede timing!

Iemand hier tips tegen schrale babyhandjes? O is een flinke duimer en zijn duimen hebben nu aan de onderkant rode schrale plekken. Wat kan ik hierop smeren? Vaseline of Zwitsal lijkt me niet zo handig omdat de plek regelmatig in zijn mond komt. Is lanoline hier handig voor? Dat mocht ook gewoon op tepels bij borstvoeding, dus lijkt me iig niet schadelijk als hij dat in z'n mond krijgt. Iemand tips?
Kokosolie is ook nog een optie, dat schijnt ook antiviraal en schimmelwerend te zijn.

Mariposas, wat wordt L. groot. :o Jeutje O+

Oh en IMA, wat een heerlijke foto, zo verlegen dat handje in haar mond. O+

Twist, wat bloedirritant van je schoonmoeder, het gaat al kriebelen als ik het zo lees. :')
pi_159292742
Ik vind het leuk te lezen over de hapjes, ik krijg steeds meer zin om te gaan beginnen. Heb het boek van Kleintjes van iemand hier overgenomen, nog even tijd vinden om er een beetje in te duiken.

Zijn jullie al bezig met scholen trouwens? Naar aanleiding van wat dingen die ik heb gelezen over het kleuteronderwijs in Nederland hebben wij besloten Wolk bij wat alternatieve scholen in te schrijven, in ieder geval voor de eerste jaren. Daar moet je supervroeg bij zijn, dus nu is al laat, zeg maar. :P Ik moet zeggen dat er eigenlijk geen school is die me 100% trekt, maar we gaan eens kijken bij de Vrije School en het Montessori onderwijs.

http://demonitor.ncrv.nl/(...)-in-kleuteronderwijs
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:46:12 #8
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159292799
L was vandaag bij het CB 70,5 cm gemeten en 8720 gram. :o dat is gewoon meer dan het dubbele van zijn geboortegewicht. Dat betekent dat ik er al 4,5 kg aan door mij geproduceerde melk aan heb geplakt. :o (op ongeveer 2 flesjes kv per week na). Het is zo normaal maar toch ook bijzonder dat de natuur dit zo geregeld heeft. :)
pi_159292817
Wij wonen in een krimpregio, iedere school ontvangt nieuwe kinderen hier met open armen en een rode loper :+
pi_159293172
N. is al ingeschreven bij de vrije school :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 21 januari 2016 @ 21:57:39 #11
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159293325
Wij kunnen pas vanaf 1 jaar inschrijven.
pi_159293434
Oh das handig IMA. Mariposas, is dat om te voorkomen dat mensen zich bij de geboorte al inschrijven?

Goed geregeld Saskia. :Y

Er is hier in de buurt ook een initiatief gaande om een Democratische School op te richten en dat bevalt me helemaal. Alleen is zo'n nieuwe school de eerste jaren (voor de accreditatie) peperduur helaas. :')
pi_159293465
O+ O+ O+ O+ voor alle lieve babyfoto's uit het vorige topic!
Enne _O- voor mama is een koe

Mijn vriend heeft nu een opgerolde handdoek naast baby B neergelegd en hij legt hem dan schuin erop. Tot nu toe lijkt het te werken maar ik kijk het nog even aan. Misschien toch maar naar de fysio/osteopaat

De babies zijn steeds vaker wakker als we op pad gaan
Vandaag in de trein baby L die graag naar buiten kijkt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159293479
Mnoh IMA O+

Ha Twist ik snap nu wat je een tijdje terug bedoelde met dat onze schoonmoeders op elkaar lijken :') Geen tips helaas..

Oh rijstwafels, goed idee. Die ga ik ook halen dan morgen. Kijken wat ze daar van vindt. Tot nu is wortel, aardappel en komkommer een hit. Komkommer doet ze ook Rapley'en. Banaan is tot nu toe: :N

Over scholen: Goed om te zien dat we niet de enigen zijn die daar over aan het nadenken zijn. Mijn man zat laatst te kijken naar de kwaliteit hier in de buurt. Dat viel nog best tegen (op papier dan). Ook best wel wat scholen waar de inspectie niet positief over was. Een vrije school lijkt mij ook nog interessant (en die scoort behoorlijk goed hier). Daar is een wachtlijst voor, dus daar gaan we binnen afzienbare tijd maar eens kijken. Ze hebben voorlichtingsdagen zag ik, dus ben wel benieuwd.
  donderdag 21 januari 2016 @ 22:01:39 #15
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159293507
Ja bevorderen gelijke(re) kansen enzo. Je mag je kind ook bij maar 1 school tegelijkertijd aanmelden.
pi_159293640
Een :* voor Bloesem. Wat naar dat je wond zo slecht geneest! Hopelijk is het inderdaad een achtergebleven hechting en is ie er nu bijna uitgewerkt ;) Fijn dat je ouders je veel kunnen helpen.
Hier voelde ik me ook geweldig tijdens de zwangerschap en moest ik daarna echt even wennen en voelde me een tijd lang rot.

Door slechte bijlees mis ik steeds Mariposas' L., maar nu was ik op tijd O+ ! Inderdaad best een ander koppie nu, dat heb ik ook met Q, als inimini was z'n gezichtje best wel anders!

Leuke foto IMA, mooi meisje!

Qua brood eet Q vaak ruim een halve boterham. Snij het in stukjes, doe het in z'n kommetje en dan eet hij zelf op.
Momenteel eet hij maar weinig, gisteravond weigerde hij ineens ook maar iets te eten en drinken wilde hij ook amper.. Eerste deel van de nacht sliep hij alleen in m'n armen,hij was dan ook wat onrustig nog. Neerleggen was huilen binnen 2 minuten. Hij hoest nog erg, vermoed dat ie last heeft van z'n keel. Dus zetpil gegeven en toen viel hij meteen in slaap, werd nog een paar keer wakker, maar viel na troosten weer snel in slaap. Meh, ik vind dat maar lastig, een zieke baby, zou het liever van hem overnemen.. Hoewel ik me nu ook wat ziekig begin te voelen, terwijl ik zaterdag een dansoptreden heb en zondag een babyshower -O-

Nog maar even een avontuur van een paar dagen terug dan. Ging na het werk Q ophalen bij m'n ouders. Hij werd net wakker, zat even op schoot, niks aan de hand. Toen in de kinderstoel om wat te eten, toen het op was haalde m'n moeder hem eruit en zette hem in de box. Terwijl ze dat deed zag ik ineens een natte plek bij z'n been.. Tilde hem op en voelde dat er een bobbel onder de plek zat, hmm.. Zei tegen m'n moeder dat ze maar een verschoonmatje neer moest leggen, want "dit kan niet goed zijn". Hielt Q vast, moeder trok z'n broekje vast uit. Ik keek naar z'n been, daar was niks op te zien, keek naar voren en zag m'n moeder ipv de broek neer te leggen hem recht voor zich hielt. Nog voor ik kon zeggen dat me dat niet handig leek, gleed er zo een groot stuk poep uit het pijpje en landde zo op de bank :D We schoten in de lach en hebben Q grinnikend verschoond, terwijl hij vrolijk oefende met z'n handjes op z'n hoofdje doen :P
pi_159293658
Haha bloesem, niezen tijdens het drinken hoe moet dat eruit gezien hebben :D.

Jantina gefeliciteerd met de baan van je man, wat fijn! Heerlijk vooruitzicht in meerdere opzichten :).

Mari inderdaad L heeft echt een ander snoetje gekregen. Hoe oud was ie op de rechter foto dan?

IMA wat een super leuke foto O+.

Kris wat kun jij toch altijd heerlijk verliefde posts schrijven, zo leuk.

Ik moest grinneken om Sjaak z'n mama-lamp en de eerste woordjes van sommige kindjes :D.

Selvaria beterschap voor N!

Twist wat vervelend.. Krommende tenen toen ik het las. Kunnen mensen niet gewoon luisteren..

En scholen.. Nog niet in verdiept. Wanneer moet je ze daarvoor inschrijven dan? Moet dat echt zo vroeg al? Wow. :@.
pi_159293709
De vrije school hier heeft ook onze voorkeur (maar is 15 minuten fietsen). Bij ons in de wijk zit de gebruikelijke cluster christelijk/katholiek/openbaar. Waarom ze daar tegenwoordig niet gewoon 1 school van maken?
pi_159293960
Wat lief Daui. Doe je nog eens een foto laten zien van ze samen? O+

De vrije school scoort hier ook goed, kazy. Maar inderdaad ook een wachtlijst.

Ik vind dat eigenlijk wel een goed idee Mariposas, dat haalt ook een stuk stress weg en ik denk dat als je op 1 jarige leeftijd een besluit neemt je wat meer inzicht hebt in wat je wil voor je kind dan vlak na de geboorte.

Lekker verhaal, Gevalletje. :9

Bij ons stikt het ook van de scholen. Het speciaal onderwijs heeft ook een paar locaties hier, en dan een OBS en nog wat gelovige scholen. Daar zijn doorgaans geen wachttijden.
pi_159293982
Ohja, welkom Xanteh! Aparte naam, mooi!

Noh Daui! En dat van die handdoek was iets wat wij ook van de fysio moesten doen ;)

Ohja, scholen.. Denk erg aan Montessori school die hier op loopafstand zit. Heb eigenlijk geen idee hoe lang de wachtlijst daarvoor is :@ Zitten wel een aantal scholen naast elkaar, maar ook een wijk met veel kinderen. Toch gauw maar eens kijken en opgeven dan..
pi_159294119
L ingeschreven met 1 jaar en toen was hij de 1 na laatste op de lijst. Een katholieke school op loopafstand.

Voor Y hebben we de papieren eind 2015 ook ingeleverd.

En dit is juist de enige school met wacht lijsten.
pi_159294321
Scholen? Ships, moet ik daar ook al aan denken? Sjaak is net 10 maanden!
  donderdag 21 januari 2016 @ 22:25:38 #23
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159294491
Daui, wat een heerlijk beertje! O+
pi_159294609
Scholen... hier in het dorp is geen keuze en zijn ze blij met elke aanmelding. We zien het t.z.t. wel. Vanuit de praktijk weet ik dat ik het belangrijker vind hoe men voor de klas staat dan welk labeltje er op het onderwijs zit.

De rest uit het vorige deel lees ik binnenkort even bij. Druk met groepsanalyses, handelingsplannen en rapporten... (gelukkig sliep J vanavond fijn zelf in)
pi_159294615
Hier geen vrije scholen in de buurt dus no go.. Sowieso maar 2 scholen in het dorp: eentje aan de ene kant van het dorp met een leerlingenstop en aan de andere kant eentje die net is gefuseerd omdat het aantal leerlingen terugliep :'). Weinig keuze dus. Dat is dan weer het nadeel van in een durrep wonen I guess.

Beginnen ze op katholieke scholen nog steeds de ochtend met een gebed nowadays trouwens? Wij moesten dat vroeger wel. Vroeg het me ineens af.

Edit: omg ik kan ze nog steeds opdreunen :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')