abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159362046
Een interessante column van Paul Scheffer over Duitsland ivm. de asielproblematiek in de Volkskrant:

http://www.volkskrant.nl/(...)van-europa~a4230548/

'Merkel zegt enerzijds: Wir schaffen das. Maar anderzijds blijft zij herhalen dat Multikulti ist gescheitert.'
pi_159362079
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Griekenland als slachtoffer zien is een beetje een vertrokken beeld.
Ja, "De Grieken hebben ons bedrogen", alleen maken we de verantwoordelijk voor de bedrieglijke constructie hoofd van de ECB zodat die 3800 euro per Eurozone-ingezetene aan de banken geeft en wisten de EU en Zalm van niks ondanks dat ze alle stukken hebben mogen inzien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 24 januari 2016 @ 19:12:06 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159362857
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, "De Grieken hebben ons bedrogen", alleen maken we de verantwoordelijk voor de bedrieglijke constructie hoofd van de ECB zodat die 3800 euro per Eurozone-ingezetene aan de banken geeft en wisten de EU en Zalm van niks ondanks dat ze alle stukken hebben mogen inzien.
Al toen de Euro werd ingevoerd konden we in alle kranten lezen dat oa Griekenland en Italie niet aan de eisen voldeden, dat werd gewoon ter zijde geschoven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159363180
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Al toen de Euro werd ingevoerd konden we in alle kranten lezen dat oa Griekenland en Italie niet aan de eisen voldeden, dat werd gewoon ter zijde geschoven.
Dat was toch allemaal bedacht door Frankrijk? Met als bedoeling, dat een grote eurozone met veel Zuid-Europese landen de macht van Duitsland zou inperken, als compensatie/garantstelling voor de hereniging.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2016 19:24:40 ]
pi_159363294
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toentertijd was er toch ook zo'n satirisch lied over. Was best wel een hitje, kwamen al die landen en presidenten voorbij. Was van iets als Kopspijkers oid, maar ik kan er met de beste wil niet meer opkomen. Ging oa ook over dat Frankrijk en Duitsland constant die 3% aan hun laars lapten.
pi_159363718
Zojuist werd in de Tagesschau gemeld dat er nog steeds dagelijks 2000 vluchtelingen over de grens komen. Het is nu winter maar het zou kunnen betekenen dat Duitsland dit jaar nog eens een miljoen vluchtelingen moet opvangen. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat dit hun samenleving gaat ontwrichten op korte termijn vooral als de economie tegen gaat zitten. Duitsland moet de kosten vanwege hun grondwet direct uit de inkomsten financieren en mag het geld ervoor niet lenen wat in andere EU-lidstaten wel mag. Deze Schuldenbremse gaat naar mijn idee de polarisatie versterken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 24-01-2016 19:58:45 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_159364013
Duitsland lijkt wel een dictatuur, kritiek op Merkel mag niet in interviews.
  zondag 24 januari 2016 @ 19:55:39 #158
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159364067
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:53 schreef Loekie1 het volgende:
Frankrijk is ook van plan martial law permanent te maken, ze willen het gebruik van hyperlinks op internet verbieden. Serieus.
  zondag 24 januari 2016 @ 20:00:50 #159
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159364194
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Echt onbegrijpelijk, alleen al die uitspraak doet je toch al inzien dat de islam dus helemaal niet deugd ? Het lijkt wel een vorm van terreur. Als je geen harde kritiek hebt ben je veilig en anders is het je eigen schuld als je vermoord wordt. Wat bezielt mensen toch om dit normaal te vinden ?
Idd, de omgekeerde wereld van veiligheid. Vooral meeleunen en geen kritiek uiten want anders word je aan de paal genageld. Rare wereld, die vrij schijn te zijn.

quote:
Ik vind de hoofddoek een symbool van slavernij, niet zo heel vreemd overgens dat de arabieren nog steeds slaven houden. Daar zegt men liever niks over maar het is algemeen bekend. Dat geeft al aan hoe moslims over mensen en hun rechten denken. Bovenaan staat de islam en dan komt de eer van de familie. Mensen zijn hier aan onderworpen en je hoeft niemand fatsoenlijk te behandelen als die daar buiten valt.
Geen slavernij imho maar meer een uiting van (totale?) onderdanigheid.
Mensen die roepen dat dat soort symbolen (of het nu een keppeltje of hoofddoek is) een vrije keuze zijn, realiseren zich onvoldoende wat het religieus voorstelt. Ik begrijp waarom mensen zich willen verschuilen achter een symbool maar kan niet bevatten waarom iemand zich hiervoor laat gebruiken.

quote:
Fanatici zijn nooit leuk, maar ik heb de indruk dat iedere moslim - ook al lijkt hij relaxed door t leven te gaan - in staat is om in eens om te slaan tot fanatisme.
Ben daar zeer beducht voor, wat doet een ware gelovige uiteindelijk wanneer zijn/haar Allah via de Allamah, Imam laat staan Muft of Ayatollah; oproept tot vergelding van ongelovigen..........
Het zal niet de laatste keer zijn in de geschiedenis dat weldenkende mensen in naam van een weerzinwekkende God, anderen afslachten....

Het christendom bestaat al wat langer en is nu min of meer (gelukkig, al) zover dat christenen niet meer in naam van een God wensen te willen sterven. Wat niet wegneemt dat christenen maar al te graag in -en uit naam van die God persoonlijk voordeel wensen te halen.

Er is nog een lange weg te gaan voordat men imho inziet dat religie niets anders is dan een mooi verpakt excuus om anderen, te kunnen onderdrukken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 24 januari 2016 @ 20:02:23 #160
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159364246
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:55 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Frankrijk is ook van plan martial law permanent te maken, ze willen het gebruik van hyperlinks op internet verbieden. Serieus.
De wannabe Napoleon daar wil noodtoestand nog's met 3 maanden verlengen......
Precies volgens het boekje hoe je een dictatuur inricht.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_159373809
Misschien wil Merkel in samenwerking met strijdbare moslims, net zoals Hitler destijds, een nieuw Derde Rijk creëren. Duitsland was door WOI vernederd, maar niet minder door WOII. Onbewust kan toch bij Duitse leiders het idee leven om het de wereld wederom heel moeilijk te maken. In feite zijn ze daar al mee bezig.

[ Bericht 10% gewijzigd door Loekie1 op 25-01-2016 08:24:31 ]
pi_159374096
Wir Schaffen Das
International
pi_159440105
CSU dreigt met rechtszaak tegen Merkel: 'Breuk in Duitse coalitie nabij'

In een nieuwe dreigbrief aan bondskanselier Angela Merkel kondigt het Beierse CSU een gang naar de rechter aan, als er niet snel een migrantenquotum komt. SPD-politici dreigen daarop CSU uit de coalitie te gooien.

In de brief eist de Beierse premier Horst Seehofer een migratiequotum: volgens hem moet Duitsland jaarlijks maximaal 200.000 migranten toelaten. Ook roept de CSU-leider de regering in Berlijn op om speciale registratiecentra aan de grens met Oostenrijk te bouwen. Zo zouden migranten sneller kunnen worden gedeporteerd.

Seehofer geeft aan dat Merkel tot vrijdag heeft om te reageren, anders publiceert hij de brief. Bovendien dreigt hij met een rechtszaak aan het Duitse hooggerechtshof als de coalitie besluit geen actie te ondernemen. 'We gaan alle mogelijke politieke en juridische middelen gebruiken,' dreigde Seehofer.

'Einde van de coalitie'
Politici van coalitiepartner SPD hebben boos gereageerd op de dreigbrief. Thomas Opperman, fractieleider van de sociaaldemocraten, noemt de brief 'een aankondiging van een breuk in de coalitie'. Opperman stelt dat CDU en SPD samen ook een meerderheid hebben in de Bondsdag, en dat steun van het CSU dus eigenlijk helemaal niet nodig is.

Zo gemakkelijk zal Angela Merkel het CSU niet laten vallen, het is de zusterpartij van haar eigen CDU. Bovendien speelt het CSU een grote rol in de migratiecrisis: van de 1.1 miljoen migranten die naar Duitsland kwamen in 2015 reisde een groot deel door Beieren.

Kritiek
Beieren uit al lange tijd kritiek op de Duitse bondskanselier, maar in de laatste weken – vooral na de massa-aanrandingen in onder meer Keulen – is die kritiek flink aangezwollen. Ook parlementariërs van haar eigen partij stuurden Merkel onlangs een brandbrief. Ze schreven dat Merkels beleid 'Europa ontwricht'.

Dinsdag overlegde Merkel met partijleden. Daar zou ze hebben opgeroepen vertrouwen te houden in de door haar ingeslagen weg. Merkel hoopt vooral dat de EU-deal met Turkije voor een serieuze daling in het aantal asielzoekers zorgt. Tot nu toe heeft het akkoord weinig effect gehad.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)itie-nabij-2752270W/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 27 januari 2016 @ 17:12:42 #164
45206 Pietverdriet
pi_159442557
AfD staat in de peilingen bij 13%
pi_159446962
Merkel hoopt op de Eu deal met de Turken? Hoever zijn we gezonken dat we voor het oplossen van dit probleem van anderen afhankelijk zijn. We horen het zelf in de hand te houden.
pi_159447764
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
AfD staat in de peilingen bij 13%
De SPD wil niets te maken hebben met AfD. Hoe CDU/CSU staat tegenover een mogelijke coalitie met AfD weet ik eigenlijk niet. Het lijkt me dat het standpunt uit de euro te stappen ook moeilijk te verkopen is bij de andere partijen.
pi_159447859
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:33 schreef BlauweSporttas het volgende:
Merkel hoopt op de Eu deal met de Turken? Hoever zijn we gezonken dat we voor het oplossen van dit probleem van anderen afhankelijk zijn. We horen het zelf in de hand te houden.
Dat is in Duitsland grondwettelijk verankerd, het CSU beschuldigd Merkel de grondwet met voeten te treden en dreigt met een rechtzaak middels het constitutioneel hof.
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:08:58 #168
45206 Pietverdriet
pi_159448130
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De SPD wil niets te maken hebben met AfD. Hoe CDU/CSU staat tegenover een mogelijke coalitie met AfD weet ik eigenlijk niet. Het lijkt me dat het standpunt uit de euro te stappen ook moeilijk te verkopen is bij de andere partijen.
het hele verhaal heeft maar 1 positieve kant, Rot Rot Grun heeft geen meerderheid
pi_159448151
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 19:53 schreef Loekie1 het volgende:
Meen je dat?
Ik lees iedere dat wat digitale (Duitse) kranten en kom daar toch wel kritiek tegen op Merkels beleid, overigens voornamelijk uit CSU hoek.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:11:39 #170
45206 Pietverdriet
pi_159448210
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:09 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Meen je dat?
Ik lees iedere dat wat digitale (Duitse) kranten en kom daar toch wel kritiek tegen op Merkels beleid, overigens voornamelijk uit CSU hoek.
"In interviews"
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:13:01 #171
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159448265
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 08:41 schreef Aardbei16 het volgende:
Wir Schaffen Das
Dat is inmiddels het leidmotief van de horde migranten geworden. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:14:09 #172
45206 Pietverdriet
pi_159448307
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:13 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is inmiddels het leidmotief van de horde migranten geworden. :D
Leitmotiv
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:16:21 #173
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159448375
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leitmotiv
Dat dacht ik ook maar toen ik ging kijken op google bleek het allebei te mogen :Y

quote:
Leidmotief en leitmotiv mogen van het Witte Boekje. Voorkeur: leidmotief. Afgeleid van Duits Leitmotiv. In de muziek en de letterkunde: (steeds terugkerend) grondthema, leidende gedachte.

[ Bericht 18% gewijzigd door deedeetee op 27-01-2016 20:21:43 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_159449354
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:09 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Meen je dat?
Paul Scheffer:
Dat heb ik zelf meegemaakt toen ik door het links-liberale weekblad Die Zeit werd geïnterviewd eind oktober. Voor de eerste keer in mijn leven heb ik meegemaakt dat er politiek werd ingegrepen in een interview. Puur op basis van heel milde kritiek op Merkel.

'Ik zei dat ik de improvisatie begreep toen in een moment van nood de grenzen werden geopend, maar dat ik niet begreep dat zij van deze improvisatie een principe heeft gemaakt. Ik zei dat ik bang was dat het zal leiden tot verdere polarisatie in Duitsland en tot een nieuwe improvisatie, namelijk dat zonder enige voorbereiding opeens de grenzen dicht gaan. Toen werd een aantal van mijn opmerkingen uit de tekst geschrapt. De journaliste werd opgedragen een aantal vragen te herformuleren zodat zij zich duidelijk van mijn kritiek op Merkel zou distantiëren. Ik heb toen gezegd dat het gesprek in deze vorm niet kon worden gepubliceerd.'

pi_159449919
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:49 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Paul Scheffer:
Dat heb ik zelf meegemaakt toen ik door het links-liberale weekblad Die Zeit werd geïnterviewd eind oktober. Voor de eerste keer in mijn leven heb ik meegemaakt dat er politiek werd ingegrepen in een interview. Puur op basis van heel milde kritiek op Merkel.

'Ik zei dat ik de improvisatie begreep toen in een moment van nood de grenzen werden geopend, maar dat ik niet begreep dat zij van deze improvisatie een principe heeft gemaakt. Ik zei dat ik bang was dat het zal leiden tot verdere polarisatie in Duitsland en tot een nieuwe improvisatie, namelijk dat zonder enige voorbereiding opeens de grenzen dicht gaan. Toen werd een aantal van mijn opmerkingen uit de tekst geschrapt. De journaliste werd opgedragen een aantal vragen te herformuleren zodat zij zich duidelijk van mijn kritiek op Merkel zou distantiëren. Ik heb toen gezegd dat het gesprek in deze vorm niet kon worden gepubliceerd.'

Ah, en op grond van één artikel in de Volkskrant over één geïnterviewde in één Duitse krant trek je gelijk maar de conclusie dat alle Duitse kranten altijd zo te werk gaan? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')