Ja, "De Grieken hebben ons bedrogen", alleen maken we de verantwoordelijk voor de bedrieglijke constructie hoofd van de ECB zodat die 3800 euro per Eurozone-ingezetene aan de banken geeft en wisten de EU en Zalm van niks ondanks dat ze alle stukken hebben mogen inzien.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Griekenland als slachtoffer zien is een beetje een vertrokken beeld.
Al toen de Euro werd ingevoerd konden we in alle kranten lezen dat oa Griekenland en Italie niet aan de eisen voldeden, dat werd gewoon ter zijde geschoven.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, "De Grieken hebben ons bedrogen", alleen maken we de verantwoordelijk voor de bedrieglijke constructie hoofd van de ECB zodat die 3800 euro per Eurozone-ingezetene aan de banken geeft en wisten de EU en Zalm van niks ondanks dat ze alle stukken hebben mogen inzien.
Dat was toch allemaal bedacht door Frankrijk? Met als bedoeling, dat een grote eurozone met veel Zuid-Europese landen de macht van Duitsland zou inperken, als compensatie/garantstelling voor de hereniging.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Al toen de Euro werd ingevoerd konden we in alle kranten lezen dat oa Griekenland en Italie niet aan de eisen voldeden, dat werd gewoon ter zijde geschoven.
Toentertijd was er toch ook zo'n satirisch lied over. Was best wel een hitje, kwamen al die landen en presidenten voorbij. Was van iets als Kopspijkers oid, maar ik kan er met de beste wil niet meer opkomen. Ging oa ook over dat Frankrijk en Duitsland constant die 3% aan hun laars lapten.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Al toen de Euro werd ingevoerd konden we in alle kranten lezen dat oa Griekenland en Italie niet aan de eisen voldeden, dat werd gewoon ter zijde geschoven.
Frankrijk is ook van plan martial law permanent te maken, ze willen het gebruik van hyperlinks op internet verbieden. Serieus.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:53 schreef Loekie1 het volgende:
Duitsland lijkt wel een dictatuur, kritiek op Merkel mag niet in interviews.
Idd, de omgekeerde wereld van veiligheid. Vooral meeleunen en geen kritiek uiten want anders word je aan de paal genageld. Rare wereld, die vrij schijn te zijn.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Echt onbegrijpelijk, alleen al die uitspraak doet je toch al inzien dat de islam dus helemaal niet deugd ? Het lijkt wel een vorm van terreur. Als je geen harde kritiek hebt ben je veilig en anders is het je eigen schuld als je vermoord wordt. Wat bezielt mensen toch om dit normaal te vinden ?
Geen slavernij imho maar meer een uiting van (totale?) onderdanigheid.quote:Ik vind de hoofddoek een symbool van slavernij, niet zo heel vreemd overgens dat de arabieren nog steeds slaven houden. Daar zegt men liever niks over maar het is algemeen bekend. Dat geeft al aan hoe moslims over mensen en hun rechten denken. Bovenaan staat de islam en dan komt de eer van de familie. Mensen zijn hier aan onderworpen en je hoeft niemand fatsoenlijk te behandelen als die daar buiten valt.
Ben daar zeer beducht voor, wat doet een ware gelovige uiteindelijk wanneer zijn/haar Allah via de Allamah, Imam laat staan Muft of Ayatollah; oproept tot vergelding van ongelovigen..........quote:Fanatici zijn nooit leuk, maar ik heb de indruk dat iedere moslim - ook al lijkt hij relaxed door t leven te gaan - in staat is om in eens om te slaan tot fanatisme.
De wannabe Napoleon daar wil noodtoestand nog's met 3 maanden verlengen......quote:Op zondag 24 januari 2016 19:55 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Frankrijk is ook van plan martial law permanent te maken, ze willen het gebruik van hyperlinks op internet verbieden. Serieus.
De SPD wil niets te maken hebben met AfD. Hoe CDU/CSU staat tegenover een mogelijke coalitie met AfD weet ik eigenlijk niet. Het lijkt me dat het standpunt uit de euro te stappen ook moeilijk te verkopen is bij de andere partijen.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
AfD staat in de peilingen bij 13%
Dat is in Duitsland grondwettelijk verankerd, het CSU beschuldigd Merkel de grondwet met voeten te treden en dreigt met een rechtzaak middels het constitutioneel hof.quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:33 schreef BlauweSporttas het volgende:
Merkel hoopt op de Eu deal met de Turken? Hoever zijn we gezonken dat we voor het oplossen van dit probleem van anderen afhankelijk zijn. We horen het zelf in de hand te houden.
het hele verhaal heeft maar 1 positieve kant, Rot Rot Grun heeft geen meerderheidquote:Op woensdag 27 januari 2016 19:56 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De SPD wil niets te maken hebben met AfD. Hoe CDU/CSU staat tegenover een mogelijke coalitie met AfD weet ik eigenlijk niet. Het lijkt me dat het standpunt uit de euro te stappen ook moeilijk te verkopen is bij de andere partijen.
Meen je dat?quote:Op zondag 24 januari 2016 19:53 schreef Loekie1 het volgende:
Duitsland lijkt wel een dictatuur, kritiek op Merkel mag niet in interviews.
"In interviews"quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Meen je dat?
Ik lees iedere dat wat digitale (Duitse) kranten en kom daar toch wel kritiek tegen op Merkels beleid, overigens voornamelijk uit CSU hoek.
Dat is inmiddels het leidmotief van de horde migranten geworden.quote:
Leitmotivquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is inmiddels het leidmotief van de horde migranten geworden.
Dat dacht ik ook maar toen ik ging kijken op google bleek het allebei te mogenquote:
quote:Leidmotief en leitmotiv mogen van het Witte Boekje. Voorkeur: leidmotief. Afgeleid van Duits Leitmotiv. In de muziek en de letterkunde: (steeds terugkerend) grondthema, leidende gedachte.
Paul Scheffer:quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Meen je dat?
Ik lees iedere dat wat digitale (Duitse) kranten en kom daar toch wel kritiek tegen op Merkels beleid, overigens voornamelijk uit CSU hoek.
Ah, en op grond van één artikel in de Volkskrant over één geïnterviewde in één Duitse krant trek je gelijk maar de conclusie dat alle Duitse kranten altijd zo te werk gaan?quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:49 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Paul Scheffer:
Dat heb ik zelf meegemaakt toen ik door het links-liberale weekblad Die Zeit werd geïnterviewd eind oktober. Voor de eerste keer in mijn leven heb ik meegemaakt dat er politiek werd ingegrepen in een interview. Puur op basis van heel milde kritiek op Merkel.
'Ik zei dat ik de improvisatie begreep toen in een moment van nood de grenzen werden geopend, maar dat ik niet begreep dat zij van deze improvisatie een principe heeft gemaakt. Ik zei dat ik bang was dat het zal leiden tot verdere polarisatie in Duitsland en tot een nieuwe improvisatie, namelijk dat zonder enige voorbereiding opeens de grenzen dicht gaan. Toen werd een aantal van mijn opmerkingen uit de tekst geschrapt. De journaliste werd opgedragen een aantal vragen te herformuleren zodat zij zich duidelijk van mijn kritiek op Merkel zou distantiëren. Ik heb toen gezegd dat het gesprek in deze vorm niet kon worden gepubliceerd.'
http://www.volkskrant.nl/(...)van-europa~a4230548/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |