abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159350314
quote:
13s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Zwaktebod van jou.
Hoezo? De rest van zijn post had ook alleen een hoop woorden maar geen argumenten. Meer valt er dus niet te zeggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2016 10:13:54 ]
pi_159350344
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Oké Henk

"Ik voelt" :')
Wow, keiharde inhoudelijke comeback _O_
Dat zal hem leren!
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_159350357
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo?
Igen alsjeblieft :')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_159350444
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 04:37 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er is geen Europese solidariteit en het is niet nodig.
Persoonlijke mening zonder onderbouwing
quote:
[..]

Als ik me niet solidair voelt met een stakende Groningse taxichauffeur dan wil dat nog niet zeggen dat ik zijn hersens in wil slaan.
Opmerking die nergens op slaat en niks te maken heeft met het geciteerde
quote:
[..]

Je stapelt foutieve aanname op aanname en trekt daar vervolgens een conclusie uit.
Volgt niet uit het voorgaande.

-
Zo. Hebben jullie je inhoudelijke reactie. :6
  zondag 24 januari 2016 @ 10:28:48 #130
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159350474
quote:
15s.gif Op zondag 24 januari 2016 01:28 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat zou duiden op een complot wat er zeker niet is :N . Ik kan het ook niet vergelijken met Hitler, die was meer uit op de "Übermensch" die de wereld (op zijn wijze, goed) zou regeren.
Merkel & consorten zijn juist meer uit op een stuk zelfkastijding (of idd mogelijk zelfvernietiging) om daarmee geaccepteerd te kunnen worden.

Het is imho, meer een soort knuffelgedachte. Een soort zelf opgelegde boetedoening waarmee door jezelf (EU) weg te gaan cijferen, een rechtvaardiging krijgt voor je toekomstig bestaan 8)7 .

Moeilijk om uit te leggen maar wat Merkel (maar ook Hollande en andere linkse malloten doen) is eigenlijk toegeven dat "zij" vinden dat "wij" als Europeanen zullen falen wanneer wij niet de "arme" wereld toelaten..... Merkel ziet zichzelf als christen. In het christendom is ook vervat dat dat je jezelf moet "opofferen" en desnoods "verloochenen" om een goed mens te kunnen zijn..... waarbij een paar strategische hulpgevers extreem voordeel gaan hebben bij die verkozen zelfkastijding....

Ik begin wat meer van te snappen van de achterliggende psychologie die onze leiders van de werkelijkheid wegleiden....
Ja leuke gekopierde media mening maar dat hele emotionele bullshit gedoe is echt maar een speldenprik in verhouding tot de verwachte economische voordelen van de migrantenstroom.
  zondag 24 januari 2016 @ 10:44:37 #131
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159350636
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 01:02 schreef BlauweSporttas het volgende:
Over dat Anne Will interview:
Weer de idiote gedachte dat de enige manier om goed te doen het opnemen van migranten is. Die mensen kunnen op talloze manieren geholpen worden. Desnoods geef je 50 miljard uit aan het bouwen van luxe tenten kampen in de regio. Maar nee hoor: migratie. Dit doet mij vermoeden dat er toch een andere gedachte op de achtergrond meespeelt: het vervangen van de west Europese bevolking. Wij moeten uitgeroeid worden. Hitler heeft het geprobeerd (plan B was zelf ten onder gaan indien plan A niet lukte), dat is mislukt, nu neemt Angela het over.

Neuh het is gewoon de onnozelheid van de mens die zelf altijd veel te goed heeft gehad en niet begrijpt dat dit ook anders kan, als je maar genoeg mensen binnenhaalt met een andere mentaliteit dan jezelf en je eigen volk.
Men begrijpt domweg niet dat voor de moslim en de afrikaan *goedheid* iets totaal anders inhoudt net zoals* eer * voor hun absoluut niet het zelfde is als voor ons.
Het enige dat de invasie kan stopzetten is een keihard nee en snoeihard optreden tegen overtreders. Dat zal dan met erg harde hand moeten want het is l veel te laat voor een minder harde methode. Maar ja dat durft de politiek niet aan want dat is inhumaan.
Halloho ze hier laten aan modderen en tevergeefs laten drammen om snel een uitkering en een huis en nalaten komen van de hele clan en ons met de gebakken peren laten zitten is, is dat dan wél humaan ? |:(
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 24 januari 2016 @ 11:16:09 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_159351078
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:28 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja leuke gekopierde media mening maar dat hele emotionele bullshit gedoe is echt maar een speldenprik in verhouding tot de verwachte economische voordelen van de migrantenstroom.
Nou, als de laagstbetaalden onder ons, en de woningzoekenden nou een flink voorschot krijgen op dat economische voordeel, dan zijn zij misschien ook voor massa-immigratie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_159351361
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 11:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou, als de laagstbetaalden onder ons, en de woningzoekenden nou een flink voorschot krijgen op dat economische voordeel, dan zijn zij misschien ook voor massa-immigratie.
Ik snap je punt. Maar er lopen ook twee dingen door elkaar heen. Al sinds 1945 is er permanent een situatie van woningnood in Nederland. Blijkbaar is de Nederlandse politiek gewoon structureel niet in staat om fatsoenlijk woningmarktbeleid te voeren. Ik vind het een zwaktebod om dat als argument tegen het opvangen van oorlogsvluchtelingen te gebruiken.

En het is al helemaal geen argument om te zeggen dat andere landen verkeerd bezig zijn als ze wel vluchtelingen (kunnen) opvangen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2016 11:39:01 ]
  zondag 24 januari 2016 @ 12:03:03 #134
pi_159351866
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 11:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik snap je punt. Maar er lopen ook twee dingen door elkaar heen. Al sinds 1945 is er permanent een situatie van woningnood in Nederland. Blijkbaar is de Nederlandse politiek gewoon structureel niet in staat om fatsoenlijk woningmarktbeleid te voeren. Ik vind het een zwaktebod om dat als argument tegen het opvangen van oorlogsvluchtelingen te gebruiken.
Nou, als de politiek niet vrijwillig voor voldoende betaalbare woningen zorgt, moeten we ze dwingen. Desnoods met oneigenlijke argumenten. Never waste a good crisis.
quote:
En het is al helemaal geen argument om te zeggen dat andere landen verkeerd bezig zijn als ze wel vluchtelingen (kunnen) opvangen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_159352673
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 12:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou, als de politiek niet vrijwillig voor voldoende betaalbare woningen zorgt, moeten we ze dwingen. Desnoods met oneigenlijke argumenten. Never waste a good crisis.
Het probleem zit 'm in het woordje "we". Want als er geen woningnood zou zijn dan zouden de prijzen ook lager zijn, en daar hebben veel mensen helemaal geen belang bij. Bij veel mensen zou dan de hypotheek weer 'onder water' komen te staan zodat ze niet kunnen verhuizen. En gemeenten kunnen dan minder geld verdienen aan bestemmingsplanveranderingen en zouden dan nog meer moeten bezuinigen op de thuiszorg enzo.

Voor de maatschappij als geheel is er dus helemaal geen incentive om voor voldoende betaalbare woningen te zorgen.

Neem bijvoorbeeld Zuid-Limburg. In 2013 was de woningleegstand daar net iets onder de 4%, wat een gezonde leegstand is. Als reactie daarop worden momenteel duizenden woningen gesloopt, om de leegstand naar 2% terug te dringen, wat Limburg een 'gezonde frictieleegstand' noemt maar wat in Duitsland wordt gezien als de grens van woningnood. Dat woningen betaalbaarder werden en meer werden verkocht, werd ook als een probleem gezien. bron bron

Maar dat heeft dus allemaal niks met vluchtelingen te maken.
  zondag 24 januari 2016 @ 12:41:14 #136
pi_159352737
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 12:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Het probleem zit 'm in het woordje "we". Want als er geen woningnood zou zijn dan zouden de prijzen ook lager zijn, en daar hebben veel mensen helemaal geen belang bij. Bij veel mensen zou dan de hypotheek weer 'onder water' komen te staan zodat ze niet kunnen verhuizen. En gemeenten kunnen dan minder geld verdienen aan bestemmingsplanveranderingen en zouden dan nog meer moeten bezuinigen op de thuiszorg enzo.

Voor de maatschappij als geheel is er dus helemaal geen incentive om voor voldoende betaalbare woningen te zorgen.

Neem bijvoorbeeld Zuid-Limburg. In 2013 was de woningleegstand daar net iets onder de 4%, wat een gezonde leegstand is. Als reactie daarop worden momenteel duizenden woningen gesloopt, om de leegstand naar 2% terug te dringen, wat Limburg een 'gezonde frictieleegstand' noemt maar wat in Duitsland wordt gezien als de grens van woningnood. Dat woningen betaalbaarder werden en meer werden verkocht, werd ook als een probleem gezien. bron bron

Maar dat heeft dus allemaal niks met vluchtelingen te maken.
Het is mij en vele anderen allang duidelijk dat huurders opdraaien voor de belangen van huiseigenaren. Want waar komt de HRA-subsidie vandaan? Van de huurders.

En dan zal dit niets met vluchtelingen te maken hebben, maar zoals ik al zei, Never Wast a Good Crisis.
pi_159355134
quote:
Ook wel geinig filmpje. Angst voor Moslims? Merkel adviseert vaker naar de kerk te gaan |:(
Veel aandacht voor zelf haat ook.

Zelfhaat zit dusdanig diep in de cultuur daar dat ze er zelfs muziek over maken:

quote:
.
  zondag 24 januari 2016 @ 14:01:30 #138
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159355233
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:28 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]

Mogelijk een kopie maar het is mij duidelijk dat er mensen rondlopen die vinden dat ze "slecht" zijn (zoals Merkel, Hollande en linksgroene company). Dat daarbij "anderen" gewoon commercieel voordeel blijven plukken is iets wat mij natuurlijk ook duidelijk is.
Instituten (banken, bedrijven, etc.etc.) maakt het nl. geen ene reet uit wie, wat en hoe iemand zal opdraaien voor hun winsten, zolang de winsten maar binnenstromen.

Sluit ook mooi aan met deedeetee's analyse hieronder.,....

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 10:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Neuh het is gewoon de onnozelheid van de mens die zelf altijd veel te goed heeft gehad en niet begrijpt dat dit ook anders kan, als je maar genoeg mensen binnenhaalt met een andere mentaliteit dan jezelf en je eigen volk.
Men begrijpt domweg niet dat voor de moslim en de afrikaan *goedheid* iets totaal anders inhoudt net zoals* eer * voor hun absoluut niet het zelfde is als voor ons.
Het enige dat de invasie kan stopzetten is een keihard nee en snoeihard optreden tegen overtreders. Dat zal dan met erg harde hand moeten want het is l veel te laat voor een minder harde methode. Maar ja dat durft de politiek niet aan want dat is inhumaan.
Halloho ze hier laten aan modderen en tevergeefs laten drammen om snel een uitkering en een huis en nalaten komen van de hele clan en ons met de gebakken peren laten zitten is, is dat dan wél humaan ? |:(
Heel goed verwoord. Het is idd een perceptieverschil wat ons opbreekt. Ons en zelfs mijn "goedheid" is niet wat de ander zo ziet.

"Wij" vinden het verschrikkelijk wanneer iemand buiten in de drek moet slapen, afval eet, wordt afgeslacht; terwijl ander dat als het lot van z'n Allah* beschouwt en rustig afwacht totdat iemand onderdak biedt..... wat dan niet wordt gezien als goedheid maar als soort verplichte afbetaling van geleden schade. Er is dan ook geen sprake van, laat staan enige dankbaarheid met dienverstande dat er af-en-toe wel dankjewel wordt geroepen op TV omdat het "spel" dat nu eenmaal vraagt...

Het is een schisma. Een beetje hetzelfde wanneer iemand vind dat "rijken" zonder voorwaarden moeten betalen voor "armen" of dat sommige groepen menen dat de huidige generatie Nederlanders, verantwoordelijk is voor de daden van de VoC 8)7 .

Datzelfde (denk)proces O~) zie je dus ook duidelijk terug bij knuffelende politici, die (oprecht) menen dat hun goedheid; echt goed is. Iedere tegenstander van ongelimiteerd zorgdenken: snapt het niet of moet je dan maar negeren.

Omdat wij/ik die zorgdaden niet zien als goedheid (maar als megalomaan binnenharken van eigenbelang), gaan de politici een nieuwe doelgroep aanboren te weten zwakkeren en het daarbij bespelen van de opinie.

Interessant stuk is van Elsevier's Afshin-Ellian die in z'n blog haarfijn duidelijk maakt:
"bron:Er is een nieuw beginsel van politieke correctheid in het leven geroepen. De hoofdzonde in deze wereld: associatie met PVV-leider Geert Wilders".

De publieke media en instellingen zijn veelal afhankelijk van de politiek en scharen zich dus "braaf" achter dat credo..... -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 24-01-2016 14:07:23 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 24 januari 2016 @ 14:16:34 #139
78780 deedeetee
pi_159355707
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2016 14:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Mogelijk een kopie maar het is mij duidelijk dat er mensen rondlopen die vinden dat ze "slecht" zijn (zoals Merkel, Hollande en linksgroene company). Dat daarbij "anderen" gewoon commercieel voordeel blijven plukken is iets wat mij natuurlijk ook duidelijk is.
Instituten (banken, bedrijven, etc.etc.) maakt het nl. geen ene reet uit wie, wat en hoe iemand zal opdraaien voor hun winsten, zolang de winsten maar binnenstromen.

Sluit ook mooi aan met deeteetee's analyse hieronder.,....

[..]

Heel goed verwoord. Het is idd een perceptieverschil wat ons opbreekt. Ons en zelfs mijn "goedheid" is niet wat de ander zo ziet.

"Wij" vinden het verschrikkelijk wanneer iemand buiten in de drek moet slapen, afval eet, wordt afgeslacht; terwijl ander dat als het lot van z'n Allah* beschouwt en rustig afwacht totdat iemand onderdak biedt..... wat dan niet wordt gezien als goedheid maar als soort verplichte afbetaling van geleden schade. Er is dan ook geen sprake van, laat staan enige dankbaarheid met dienverstande dat er af-en-toe wel dankjewel wordt geroepen op TV omdat het "spel" dat nu eenmaal vraagt...

Het is een schisma. Een beetje hetzelfde wanneer iemand vind dat "rijken" zonder voorwaarden moeten betalen voor "armen" of dat sommige groepen menen dat de huidige generatie Nederlanders, verantwoordelijk is voor de daden van de VoC 8)7 .

Datzelfde (denk)proces O~) zie je dus ook duidelijk terug bij knuffelende politici, die (oprecht) menen dat hun goedheid; echt goed is. Iedere tegenstander van ongelimiteerd zorgdenken: snapt het niet of moet je dan maar negeren.

Omdat wij/ik die zorgdaden niet zien als goedheid (maar als megalomaan binnenharken van eigenbelang), gaan de politici een nieuwe doelgroep aanboren te weten zwakkeren en het daarbij bespelen van de opinie.

Interessant stuk is van Elsevier's Afshin-Ellian die in z'n blog haarfijn duidelijk maakt:
"bron:Er is een nieuw beginsel van politieke correctheid in het leven geroepen. De hoofdzonde in deze wereld: associatie met PVV-leider Geert Wilders".

De publieke media en instellingen zijn veelal afhankelijk van de politiek en scharen zich dus "braaf" achter dat credo..... -O-
Ik ben dat hysterische gedoe over de pvv en Wllders zo zat. Het is een vreemde man en hij doet merkwaardige uitspraken. Maar hij waagt wel zijn EIGEN leven en niet dat van ons zoals de politici die hem massaal verguizen WEL doen. ik bedoel met leven in het laatste geval ook de manier waarop wij hier graag willen leven

Gewoon gezond verstand is tegenwoordig ver te zoeken. Vooroordelen tegen de islam zijn bijna een misdaad, vooroordelen tegen mensen die de islam en de volgelingen daarvan bekritiseren zijn opmerkelijk genoeg : helemaal correct.

En dan wil ik dit ook wel meteen even kwijt. Mensen roepen maar wat vaak dat we niet alle migranten over 1 kam mogen scheren. En vaak 1 adem door doen ze dat wel met hele volksstammen onbekende pvv stemmers. :')
Echt ik sta regelmatig met open mond- komt goed uit want lees 'm onder het ontbijt- te lezen wat de krant me nu weer weer durft voor te schotelen....
  zondag 24 januari 2016 @ 14:18:49 #140
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159355787
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2016 14:01 schreef Vallon het volgende:
wel wordt geroepen op TV omdat het "spel
Goed artikel! Ben het er helemaal mee eens.

Alleen de laatste zin:

quote:
Politieke correctheid leidt tot domheid in de wetenschap en slecht beleid in de politiek. Politieke correctheid saboteert de zelfcorrigerende macht van de democratie.
Dat is nog maar te bezien. Als dit zo doorgaat ziet het er nu naar uit de de zelfcorrigerende macht vanuit een bijna uitzichtloze situatie als een boemerang gaat terugslaan.

Nu zijn beide absoluut niet gewenst omdat het expansievat beter wat eerder ontlucht had moeten worden. Maar het is dus maar te bezien of de zelfcorrigerende macht echt onderdrukt is, of dat het zich uiteindelijk heftiger gaat manifesteren.
  zondag 24 januari 2016 @ 14:34:28 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159356282
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 14:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben dat hysterische gedoe over de pvv en Wllders zo zat. Het is een vreemde man en hij doet merkwaardige uitspraken. Maar hij waagt wel zijn EIGEN leven en niet dat van ons zoals de politici die hem massaal verguizen WEL doen. ik bedoel met leven in het laatste geval ook de manier waarop wij hier graag willen leven

Gewoon gezond verstand is tegenwoordig ver te zoeken. Vooroordelen tegen de islam zijn bijna een misdaad, vooroordelen tegen mensen die de islam en de volgelingen daarvan bekritiseren zijn opmerkelijk genoeg : helemaal correct.

En dan wil ik dit ook wel meteen even kwijt. Mensen roepen maar wat vaak dat we niet alle migranten over 1 kam mogen scheren. En vaak 1 adem door doen ze dat wel met hele volksstammen onbekende pvv stemmers. :')
Echt ik sta regelmatig met open mond- komt goed uit want lees 'm onder het ontbijt- te lezen wat de krant me nu weer weer durft voor te schotelen....
Yep, veel politici vinden trouwens dat Wilders zelf schuld heeft..... immers wanneer hij/je de Islam wel accepteert; zou hij/je immers geen kwaad te vrezen hebben |:( ......

Jammer dat Wilders in de media niet wat "intelligenter" kan (mag ?) omgaan met z'n strijd. Het gaat mij zelf niet om hoofddoekjes maar juist om wat die symbolen voorstellen en vereisen.

Het is een omgekeerde wereld .... je vrij om te denken wat de ander vindt dat je moet denken.
NB: Voor Islam kan je elke andere fanatisch geloof of overtuiging invullen....

Dat kranten schijven wat de bestuurselite wil horen is helder omdat anders die krant geen fondsen of platform krijgt. Ik lees de krant zelf trouwens niet als hersengespoeld "nieuws" maar meer als een soort establishment barometer. Het echt onderbouwde nieuws lees je in blogs, fora en zelfs soms O-) op Fok!.
  zondag 24 januari 2016 @ 14:58:56 #142
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_159357035
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 14:18 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Goed artikel! Ben het er helemaal mee eens.

Alleen de laatste zin:

[..]

Dat is nog maar te bezien. Als dit zo doorgaat ziet het er nu naar uit de de zelfcorrigerende macht vanuit een bijna uitzichtloze situatie als een boemerang gaat terugslaan.

Nu zijn beide absoluut niet gewenst omdat het expansievat beter wat eerder ontlucht had moeten worden. Maar het is dus maar te bezien of de zelfcorrigerende macht echt onderdrukt is, of dat het zich uiteindelijk heftiger gaat manifesteren.
Ook Eensch. Hoewel de man (Prof.Mr.Dr) ontegenzeggelijk slim zal zijn maakt hij als wetenschapper een "fout" dat (onze) democratie zichzelf kan corrigeren.
Wij/ik weet allang dat democratie in onze maatschappij nu eenmaal niet (meer) bestaat. Democratie hier is onderdrukken van een wisselende meerderheid door een zichzelf verrijkende manipulerende minderheid.

Dat er echt een opstand zal komen, betwijfel ik. Niet omdat daar geen wil/reden voor is maar omdat mensen bang worden gemaakt en "slim" onder controle kunnen worden gehouden.
Immers wie wil nu geassocieerd worden met Wilders, Pegida of simplistisch "daar moet een piemel in" volk ?

Verder een opstand cq. revolutie, zal vragen om serieuze maatregelen. Wie van ons is bereidt om vluchtelingen bij de grens neer te schieten, puisterige kindjes in de zee terug te werpen of (zg. humaner) die blijvend in kampen op te sluiten ?

Want zonder maatregelen, zullen nooddruftige ruifeters blijven komen..

De oplossing die ik zelf zie/heb is van elke migrant een keiharde bijdrage te eisen.
Niks geen vrijblijvend gratis geluk, gewoon met wat je kunt werken voor je zalige plekje hier.
Wanneer je hier wilt komen, betaal je dat in (erg veel) "geld" of je "tijd". Heb je geen geld dan verplicht elke migrant (en ook de directe kinderen) zich om minimaal 10 jaar van hun leven aan onze maatschappij te doneren. Niet als straf maar als betaling voor veiligheid.
Na 10 jaar, spreek je de taal, ken/steun je alle cultuur etc.etc. en mag je je vestigen. Godsdienst of whatever cultuur/religie, doe je maar achter je eigen voordeur.
  zondag 24 januari 2016 @ 15:26:00 #143
78780 deedeetee
pi_159357777
quote:
14s.gif Op zondag 24 januari 2016 14:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep, veel politici vinden trouwens dat Wilders zelf schuld heeft..... immers wanneer hij/je de Islam wel accepteert; zou hij/je immers geen kwaad te vrezen hebben |:( ......
Echt onbegrijpelijk, alleen al die uitspraak doet je toch al inzien dat de islam dus helemaal niet deugd ? Het lijkt wel een vorm van terreur. Als je geen harde kritiek hebt ben je veilig en anders is het je eigen schuld als je vermoord wordt. Wat bezielt mensen toch om dit normaal te vinden ?
quote:
Jammer dat Wilders in de media niet wat "intelligenter" kan (mag ?) omgaan met z'n strijd. Het gaat mij zelf niet om hoofddoekjes maar juist om wat die symbolen voorstellen en vereisen.
Ik vind de hoofddoek een symbool van slavernij, niet zo heel vreemd overgens dat de arabieren nog steeds slaven houden. Daar zegt men liever niks over maar het is algemeen bekend. Dat geeft al aan hoe moslims over mensen en hun rechten denken. Bovenaan staat de islam en dan komt de eer van de familie. Mensen zijn hier aan onderworpen en je hoeft niemand fatsoenlijk te behandelen als die daar buiten valt.
quote:
Het is een omgekeerde wereld .... je vrij om te denken wat de ander vindt dat je moet denken.
NB: Voor Islam kan je elke andere fanatisch geloof of overtuiging invullen....

Dat kranten schijven wat de bestuurselite wil horen is helder omdat anders die krant geen fondsen of platform krijgt. Ik lees de krant zelf trouwens niet als hersengespoeld "nieuws" maar meer als een soort establishment barometer. Het echt onderbouwde nieuws lees je in blogs, fora en zelfs soms O-) op Fok!.
Fanatici zijn nooit leuk, maar ik heb de indruk dat iedere moslim - ook al lijkt hij relaxed door t leven te gaan - in staat is om in eens om te slaan tot fanatisme.
pi_159357843
Merkel maakt toch 2 enorme fouten:

- Compleet niet overlegd met andere EU landen wat die er van vinden. Sterker nog, überhaupt geen rekening houden met tegenstanders binnen eigen land. Het is echt te onbeschoft voor woorden. Net zo onbeschoft als dat welkomstlied van Carin van Essen. Zogenaamd pronken met je goedheid maar de meningen van landgenoten, die helemaal niet zitten te wachten op die invasie, veeg je je reet mee af :r Hallo, je leeft niet alleen in dit mooie land. Stinkende egoïsten dat het eigenlijk zijn.

- Totaal niet overwogen dat het op termijn wel eens kompleet verkeerd kan uitpakken. Misschien is dit wel de aanzet tot WW3. Weet jij veel? Nee hoor, we importeren ze en het zal wel goed komen. Dit zie je zo vaak in de geschiedenis. Voor A gaan en B krijgen. Adolf wilde het bolsjewisme verdrijven, resultaat: half Europa was communistisch. Dank je wel!

Voor een quantum chemicus vind ik het niet de slimste, die Angela.
  zondag 24 januari 2016 @ 17:34:53 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159360864
Toen Oostenrijk de nieuwe maatregels invoerde klaagde Berlijn dat dit niet met hun was afgesproken cq besproken. Antwoord op deze kritiek was, dat het Oostenrijkse beleid in Wenen besproken wordt, niet in Berlijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159361336
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Toen Oostenrijk de nieuwe maatregels invoerde klaagde Berlijn dat dit niet met hun was afgesproken cq besproken. Antwoord op deze kritiek was, dat het Oostenrijkse beleid in Wenen besproken wordt, niet in Berlijn.
Dat is vrij apart, want gisteren wou Oostenrijk nog Griekenland uit de Schengenzone gooien, tenzij. Volgens de redenering die jij post, zou Oostenrijk echter moeten vinden dat het Griekse beleid in Athene en niet in Wenen wordt bepaald.
  zondag 24 januari 2016 @ 18:11:39 #147
45206 Pietverdriet
pi_159361610
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is vrij apart, want gisteren wou Oostenrijk nog Griekenland uit de Schengenzone gooien, tenzij. Volgens de redenering die jij post, zou Oostenrijk echter moeten vinden dat het Griekse beleid in Athene en niet in Wenen wordt bepaald.
Schengen gaat sowieso dit jaar klappen.
pi_159361664
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 17:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, maar Griekenland wordt geregeerd door banken en speculanten, dus dat telt niet. Dat staat er waarschijnlijk ook niet los van, Merkel is overmoedig geworden door haar overheersing van soevereine staten. Duitsland zou wel even bepalen hoe het met de euro verder moest, dat lukte, en toen zou Duitsland wel even bepalen hoe het met de massa-immigratie verder moest. Alleen bleken de MOE-landen iets weerbaarder dan Griekenland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159361815
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar Griekenland wordt geregeerd door banken en speculanten, dus dat telt niet. Dat staat er waarschijnlijk ook niet los van, Merkel is overmoedig geworden door haar overheersing van soevereine staten. Duitsland zou wel even bepalen hoe het met de euro verder moest, dat lukte, en toen zou Duitsland wel even bepalen hoe het met de massa-immigratie verder moest. Alleen bleken de MOE-landen iets weerbaarder dan Griekenland.
Dat verhaal over Griekenland en de eurocrisis betekent nou juist dat het respecteren van de Griekse soevereiniteit mbt. de grensbewaking juist des te meer telt.
  zondag 24 januari 2016 @ 18:30:10 #150
45206 Pietverdriet
pi_159361958
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Griekenland als slachtoffer zien is een beetje een vertrokken beeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')