Veelal zijn dat de eerste lading vluchtelingen, die werden natuurlijk veel sneller geholpen en ja, velen werken er ook zwart.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dus al die Syriërs die in Istanbul werken doen dat zwart ?

In Marokko was/is het de gewoonste zaak van de wereld om je kinderen zo op te voeden. Als dat opeens stopt krijg je dus onopgevoede kinderen. Die cultuur is niet zo verwekelijkt als de onze.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, want iedereen weet dat je kinderen voor galg en rad opgroeien wanneer je ze niet hun dagelijkse pak slaag geeft.
In Nederland en vele andere landen is het om logische redenen gewoonweg verboden om je/een kind te slaan.

Nee, dat komt omdat hun niet is geleerd hoe dan wel kinderen op te voeden zonder fysiek geweld te gebruiken, er zijn meerdere manieren namelijk en slaan is de meest schadelijke daarvan.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
In Marokko was/is het de gewoonste zaak van de wereld om je kinderen zo op te voeden. Als dat opeens stopt krijg je dus onopgevoede kinderen. Die cultuur is niet zo verwekelijkt als de onze.

En terecht het jochie waar men zo hoteldebotel door was is gewoon verdronken omdat zijn vader zijn baan niet winstgevend genoeg vond. Hij had gewoon in Turkije kunnen blijven.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Met als gevaar dat je kinderen verdrinken en wanneer je dan aankomt wordt dat je ook nog eens voor de voeten geschoven dat dat je eigen schuld is, had je je kinderen maar niet mee moeten nemen op zo'n erbarmelijke tocht.

Dat laatste ben ik nu helemaal met je eens. Dus waarom zouden wij doen wat zij zouden moeten doen ? Laten de mensen daar maar eens binnen walsen zoals ze dat hier doen. Uiteraard weet ik dat dit niet kan dan worden ze hoogstwaarschijnlijk overhoop geschoten. Sommige volken weten nog hoe je je eigen land en volk moet beschermen tegen een invasie.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Veelal zijn dat de eerste lading vluchtelingen, die werden natuurlijk veel sneller geholpen en ja, velen werken er ook zwart.
Je kan overigens ook niet verwachten dat Turkije alle vluchtelingen opvangt, dat is nogal onrealistisch.
Je zou eerder boos moeten worden op de rijke golfstaten die ze niet opvangen.

Tsja dat is jouw mening. Mijn generatie vond een tik op zijn tijd heel normaal. Ik zelf had het liever dan een preek.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, dat komt omdat hun niet is geleerd hoe dan wel kinderen op te voeden zonder fysiek geweld te gebruiken, er zijn meerdere manieren namelijk en slaan is de meest schadelijke daarvan.
 Niet dat ik het zelfde systeem als in Marokko en Somalië e.d.  hier op school zou willen invoeren. Maar wij zijn zelf al heel anders. Bij hun past het nog prima.
  Niet dat ik het zelfde systeem als in Marokko en Somalië e.d.  hier op school zou willen invoeren. Maar wij zijn zelf al heel anders. Bij hun past het nog prima.

Dat hij al eens ondervraagd en gefolterd is (oa al zijn tanden waren zonder verdoving getrokken, daarom wilde hij graag een gebit als hij bij zijn zus in Canada aan zou komen) en daarvan ontsnap is en ze hem dus zochten laten we maar even achterwege voor het gemak.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En terecht het jochie waar men zo hoteldebotel door was is gewoon verdronken omdat zijn vader zijn baan niet winstgevend genoeg vond. Hij had gewoon in Turkije kunnen blijven.

Omdat wij menselijk zijn en niet vluchtelingen aan hun lot over laten omdat anderen dat ook doen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik nu helemaal met je eens. Dus waarom zouden wij doen wat zij zouden moeten doen ? Laten de mensen daar maar eens binnen walsen zoals ze dat hier doen. Uiteraard weet ik dat dit niet kan dan worden ze hoogstwaarschijnlijk overhoop geschoten. Sommige volken weten nog hoe je je eigen land en volk moet beschermen tegen een invasie.

Is dat zo ? Ik las ergens dat hij in Canada bij zijn zus zit.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:37 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat hij al eens ondervraagd en gefolterd is (oa al zijn tanden waren zonder verdoving getrokken, daarom wilde hij graag een gebit als hij bij zijn zus in Canada aan zou komen) en daarvan ontsnap is en ze hem dus zochten laten we maar even achterwege voor het gemak.
Dat hij nu terug in Syrië is om te vechten, gezien hij nu toch al alles is verloren is ook niet de moeite waard om te benoemen, toch?

Stel: Jij komt uit Kobani of uit Aleppo en je vlucht. Waar zou je naar toe gaan? Tip: Gebruik google maps. Misschien ligt daar het antwoord dat ze niet vluchten naar andere landen. Het is zo'n stuk omlopen he.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik nu helemaal met je eens. Dus waarom zouden wij doen wat zij zouden moeten doen ? Laten de mensen daar maar eens binnen walsen zoals ze dat hier doen. Uiteraard weet ik dat dit niet kan dan worden ze hoogstwaarschijnlijk overhoop geschoten. Sommige volken weten nog hoe je je eigen land en volk moet beschermen tegen een invasie.

Volgens mij was hij in de eerste instantie van plan om naar Syrië te gaan, maar heeft er toen van af gezien.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Is dat zo ? Ik las ergens dat hij in Canada bij zijn zus zit.

Nee, hij mocht naar Canada, die heeft hem asiel gegeven, maar dat wil hij niet meer.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Is dat zo ? Ik las ergens dat hij in Canada bij zijn zus zit.

Omdat wij ons graag een goed gevoel krijgen van goed doen. En totaal voorbij gaan aan de gevolgen van het binnenhalen van veel te veel mensen uit vreemde cultuur die niet verenigbaar is met de onze en agressief genoeg om ons flink spijt te laten krijgen van die domheid.quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat wij menselijk zijn en niet vluchtelingen aan hun lot over laten omdat anderen dat ook doen.

Gelukkig is het naar Nederland maar een klein eindje....quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Stel: Jij komt uit Kobani of uit Aleppo en je vlucht. Waar zou je naar toe gaan? Tip: Gebruik google maps. Misschien ligt daar het antwoord dat ze niet vluchten naar andere landen. Het is zo'n stuk omlopen he.

Goed, gaan we naar het zuiden. Hoe wil je dat overleven, door gebieden die onder controle staan van verschillende gewelddadige groeperingen? En oh ja, hoeveel water wil je op je rug meenemen aangezien het alleen maar heter en heter wordt?quote:Op donderdag 21 januari 2016 17:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Gelukkig is het naar Nederland maar een klein eindje....

1 van mij post is hier ook al weggehaaldquote:Op donderdag 21 januari 2016 18:02 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Mijn post is weer eens weggehaald?
Oke.

Die complottheorie zit in jouw hoofd niet in het mijne hoor. Ik ben niet onnozel.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Goed, gaan we naar het zuiden. Hoe wil je dat overleven, door gebieden die onder controle staan van verschillende gewelddadige groeperingen? En oh ja, hoeveel water wil je op je rug meenemen aangezien het alleen maar heter en heter wordt?
Hoe had je het in gedachte dat ze de andere arabische staten maar collectief binnen moeten vallen in plaats van naar Turkije te gaan?
Trouwens, in Libanon en Turkije zit een veelvoud aan mensen die naar Europa zijn gegaan, en Nederland heeft een minuscuul percentage van die stroom nu binnen de grenzen. Het spijt me als ik je theorie onderuit haal dat het allemaal 1 groot complot is om deedeetee het leven zuur te maken.

Je zegt dat ze collectief andere arabische staten binnen moeten vallen.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die complottheorie zit in jouw hoofd niet in het mijne hoor. Ik ben niet onnozel.
We hebben al veel te veel migranten binnen. Wat maakt het uit dat er nog meer ergens anders zitten ? Het zijn er hier te veel. Laat ze maar gewoon in hun eigen land gaan zitten op een plek waar Assad de baas is. Ik geloof nooit dat het daar ook bommen regent.

Vanuit Jordanië kunnen ze Saoedie Arabië binnen hoor. Zo ver is dat niet met de auto. Zeker weten dat dit prima kan. Alleen worden ze niet binnen gelaten.... En volgens mij weet jij dat ook best.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je zegt dat ze collectief andere arabische staten binnen moeten vallen.
Nogmaals, hoe wil je dat doen door een paar duizend kilometer woestijn? En welke staten had je precies in gedachte die ze collectief binnen moeten vallen? Hoeveel liter water heb je daarvoor nodig om mee te voeren?

ondanks dat ik ook vind dat elke land, dus ook wij kan helpen, wat heeft water er mee van doen? de reis de andere kant op kost ook water en voedselquote:Op donderdag 21 januari 2016 18:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je zegt dat ze collectief andere arabische staten binnen moeten vallen.
Nogmaals, hoe wil je dat doen door een paar duizend kilometer woestijn? En welke staten had je precies in gedachte die ze collectief binnen moeten vallen? Hoeveel liter water heb je daarvoor nodig om mee te voeren?

Dus, als jij zou vluchten, dan zou jij van Aleppo naar Iran gaan via Turkije?quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Vanuit Jordanië kunnen ze Saoedie Arabië binnen hoor. Zo ver is dat niet met de auto. Zeker weten dat dit prima kan. Alleen worden ze niet binnen gelaten.... En volgens mij weet jij dat ook best.
Via Turkije kunnen ze naar Iran. Dat zijn wel Sjiiëten en daar zijn Soennieten niet dol op. Ja logisch dat ze liever naar de EU komen. Net zo logisch dat dit voor de EU niet goed uitpakt.

als je niet wordt binnengelaten kan het toch niet primaquote:Op donderdag 21 januari 2016 18:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Vanuit Jordanië kunnen ze Saoedie Arabië binnen hoor. Zo ver is dat niet met de auto. Zeker weten dat dit prima kan. Alleen worden ze niet binnen gelaten.... En volgens mij weet jij dat ook best.
Via Turkije kunnen ze naar Iran. Dat zijn wel Sjiiëten en daar zijn Soennieten niet dol op. Ja logisch dat ze liever naar de EU komen. Net zo logisch dat dit voor de EU niet goed uitpakt.

De wandeltocht van Kobani of Aleppo naar Turkije is vele malen korter. En dus haalbaar. De andere kant op is simpelweg niet haalbaar.quote:Op donderdag 21 januari 2016 18:23 schreef PeZu het volgende:
[..]
ondanks dat ik ook vind dat elke land, dus ook wij kan helpen, wat heeft water er mee van doen? de reis de andere kant op kost ook water en voedsel

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |