Het volgende toernooi gaat tussen duo's.
Waarom?
Een duo heeft in de hele muziekgeschiedenis altijd een bijzondere plaats ingenomen. Een duo kun je moeilijk een band noemen, maar solo is het natuurlijk ook niet. Een trio daarentegen is eigenlijk wel al een normale band (Wie durft Nirvana geen band te noemen?). Bovendien voorkomt dit een oneindig lange lijst bij het bandstoernooi, want daar gaan de duo's niet aan mee doen dus.
Wat is een duo?
Een duo bestaat uit 2 mensen die samen muziek maken. Soms gebruiken ze gastmusici en met optredens heb soms ineens een band van 20 man (m/v) maar dat geldt voor soloartiesten ook. Een duo kan zowel een '&-constructie' hebben (A & B) of gewoon 1 naam (duo X). Een duo is dus niet een samenwerking tussen solist en band (queen & david bowie).
Wat voor extra regels gelden er voor dit toernooi?
Gelegenheidsduo's doen niet mee, dus geen Peter Tosh & Mick Jagger om maar eens wat te noemen. Een duo moet minimaal 1 album (samen dus) hebben gemaakt en algemeen erkend worden als bestaand duo in plaats van 2 solisten die eens samen een plaat wilden opnemen.
Verder is het wel de bedoeling dat er minimaal 1 van de 2 leden zingt (sorry Tol & Tol).
En als ik het er niet mee eens ben?
Ik heb deze regels bedacht voor het makkelijk maken, maar indien nodig staat elke regel open voor discussie (liever niet echter, ik hoop (en verwacht) dat iedereen zich hier in zal kunnen vinden.
Eh, eurohouse?
Ja, natuurlijk zitten daar heel veel duo's bij en als je vind dat die goed genoeg zijn om zich in de strijd te mengen moet je ze vooral nomineren. Het hoeft natuurlijk niet.
En nu?
Roept u maar... ik verwacht hier niet met 256 te beginnen maar wat minder, we zullen echter zien hoe het gaat....
verder nog...
The White Stripes
The Moldy Peaches
in ieder geval... Moet nog even wat extra nazoekwerk verrichten om te kijken of ik meer bands kan vinden met maar 2 vaste leden.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 22-11-2002 16:13]
quote:Ik heb ook spontaan een blackout in het bedenken van welke bands een duo zijn
Op vrijdag 22 november 2002 16:09 schreef Grobbel het volgende:
in ieder geval... Moet nog even wat extra nazoekwerk verrichten om te kijken of ik meer bands kan vinden met maar 2 vaste leden.
quote:Nee, geen duo... zijn zelfs met z'n 5en dacht ik en in een redelijk vaste samenstelling ook nog.
Op vrijdag 22 november 2002 16:13 schreef Tom_Tom- het volgende:
Oasis (?)
quote:Ja, anders heb ik er meer dan 16
Op vrijdag 22 november 2002 16:10 schreef dolle_hond het volgende:
ranja: Wel over twee uur dichtgooien
quote:Dacht ik al, maar Noel en Liam zijn toch wel het bekendst
Op vrijdag 22 november 2002 16:15 schreef ranja het volgende:
Nee, geen duo... zijn zelfs met z'n 5en dacht ik en in een redelijk vaste samenstelling ook nog.
quote:Dat is toch een band, of zijn de andere musici niet vast?
Op vrijdag 22 november 2002 16:14 schreef wyccie het volgende:
Roxette
(Ik denk dat Simon & Garfunkel winnen )
quote:tsja, als je zo begint tellen de Queens Of The Stone Age ook mee, da's altijd twee man en de rest van de bezetting wisselt... maar da's imho niet echt een duo
Op vrijdag 22 november 2002 16:16 schreef Seborik het volgende:
Dat is toch een band, of zijn de andere musici niet vast?
quote:"Roxette is Per Gessle and Marie Fredriksson"
Op vrijdag 22 november 2002 16:16 schreef Seborik het volgende:[..]
quote:Nee, Roxette is een echt duo.
Op vrijdag 22 november 2002 16:16 schreef Seborik het volgende:[..]
quote:Volgens all music zou ik zeggen van 'nee'.
Op vrijdag 22 november 2002 16:15 schreef Grobbel het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met een groep als Steely Dan? Kan die ook?
quote:Ok, cool.
Op vrijdag 22 november 2002 16:18 schreef ranja het volgende:[..]
Nee, Roxette is een echt duo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |