Wat info van de consumentenbond: http://www.consumentenbon(...)w-day-kinderrekeningquote:Op zondag 28 februari 2016 12:01 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb sinds kort een neefje erbijen zat te denken om een broker account voor hem te openen en er maandelijks een klein bedrag op te storten (paar tientjes in de maand kan ik wel missen) en er aandelen mee te kopen (niets speciaals gewoon een index fonds,VTI of SPY ofzo). En hem er toegang toe te geven op z'n 18e voor z'n studie. Heb het er vluchtig met de ouders over gehad en ze waren natuurlijk voorstander van.
Aangezien het om pietluttige bedragjes per transactie gaat moet het maar via degiro heb ik bedacht, omdat de kosten daar het laagst zijn en je ook (binnenkort) fracties van aandelen kan kopen.
De kortste weg lijkt me dat de ouders een account op naam van hun kind een account bij de giro openen en dan mijn bankrekeningnummer eraan linken. En als mijn bankrekening er niet aangelinkt kan worden, maak ik maandelijks het geld wel over naar de ouders en zij storten het dan.
Iemand toevallig ervaring met zoiets en hierop wil inhaken?
quote:Bedankt voor uw e-mail.
Het is mogelijk om als wettelijk vertegenwoordiger via DEGIRO een beleggingsrekening voor een minderjarige te openen. Wij hebben dan echter wel een aantal documenten van u nodig:
- Een kopie van uw ID en een kopie van de ID van de minderjarige (indien deze ouder is dan 14).
- Een ingevuld en ondertekend acceptatieformulier waarbij de minderjarige wordt geregistreerd als hoofdrekeninghouder en u als wettelijk vertegenwoordiger als mede-rekeninghouder (zie bijlage).
Controleer of de minderjarige een eigen betaalrekening heeft, de betaalrekening dient dus ook op naam te staan van de minderjarige.
Ten slotte wil ik u erop wijzen dat uw account enkel op het niveau ‘Basic’ uitgevoerd kan worden, dit houdt in dat u niet kan handelen in derivaten en enkel long posities aan kunt houden.
Ah thnx man, zal ernaar kijken.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 10:13 schreef lolnoob123 het volgende:
DeGiro is redelijk goedkoop. Misschien ook niet echt de meest betrouwbare maar imo een stuk beter dan Plus500.
Plus500 is eigenlijk geen echte broker, erg mee oppassen. Ze mogen zelf de prijzen opstellen en afwijken van de huidige koersen.
Ik alleen lange termijn (>10 jaar). Ik gebruik een combinatie van DeGiro en meesman. Meesman is voor jou niet geschikt, aangezien dat alleen bedoeld is voor lange termijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 11:24 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Ah thnx man, zal ernaar kijken.
Beleggen jullie trouwens in lange of korte termijn?
Haha zou ik geduld niet voor hebbenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:15 schreef lolnoob123 het volgende:
[..]
Ik alleen lange termijn (>10 jaar). Ik gebruik een combinatie van DeGiro en meesman. Meesman is voor jou niet geschikt, aangezien dat alleen bedoeld is voor lange termijn.
Er is op internet veel te vinden. Als je echt nog geen verstand hebt van wat er allemaal is dan is beleggen voor dummies een goede start. Worden veel dingen besproken van japanese candles tot fibonacci retracement levels. Al blijven technische analyses koffiedik kijken wat mij betreft.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:51 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Haha zou ik geduld niet voor hebben.
Iemand anders nog alternatieve brokers voor een 'daytrader'?
Ben laatste tijd ook bezig om een technische analyse te maken en goed te analyseren. Alleen dit was iets moeilijker dan ik dacht dat het was..
Iemand die sites boeken (e-books) kan aamraden mbt technische analyse?
Thnx
Mvg
Ja.. Toen ik het wou "leren" toen wist ik niet echt waar ik moest beginnen weet dan ook niet zo heel veel over indicatoren, maar snap basisprincipe wel denk ik. Ik ga even kijken of ik het boek ergens kan vinden, bedankt.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 16:56 schreef ssebass het volgende:
[..]
Er is op internet veel te vinden. Als je echt nog geen verstand hebt van wat er allemaal is dan is beleggen voor dummies een goede start. Worden veel dingen besproken van japanese candles tot fibonacci retracement levels. Al blijven technische analyses koffiedik kijken wat mij betreft.
Ik gebruik Binck voor mijn trades en daar kun je op zich ook day traden. IG schijnt nu ook meer naast cfd's te doen, misschien ook een optie.
Je kan het aangeven bij je aangeven bij je aangifte inkomsten belasting. Dan krijg je het terug.quote:Op maandag 7 maart 2016 18:41 schreef aapnoodmies het volgende:
Ik krijg een melding dat ik mijn dividend uit kan laten betalen, moet hier wel dividendbelasting over betalen. Of ik kan het dividend in aandelen uit laten betalen. Ik kan deze uitgekeerde aandelen ook weer verkopen en betaal dan automatisch geen dividendbelasting, dus dan omzeil je dat toch makkelijk?
Wordt die belasting automatisch ingehouden of moet je dat zelf opgeven?quote:Op maandag 7 maart 2016 19:13 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je kan het aangeven bij je aangeven bij je aangifte inkomsten belasting. Dan krijg je het terug.
De belasting wordt ingehouden. Aan het eind van het jaar krijg je een overzicht van je broker hoeveel dividend je hebt ontvangen, uit welk land het kwam, hoeveel bron belasting er is ingehouden.quote:Op maandag 7 maart 2016 19:22 schreef aapnoodmies het volgende:
[..]
Wordt die belasting automatisch ingehouden of moet je dat zelf opgeven?
Bedankt voor de info! topquote:Op maandag 7 maart 2016 19:28 schreef monkyyy het volgende:
[..]
De belasting wordt ingehouden. Aan het eind van het jaar krijg je een overzicht van je broker hoeveel dividend je hebt ontvangen, uit welk land het kwam, hoeveel bron belasting er is ingehouden.
Vervolgens vul je het bij dit schermpje in bij je aangifte:
[ afbeelding ]
(Persoonlijke info is zwart gemaakt) En wordt het verrekend met je belasting.
Had dit jaar wel een probleem, want in Canada wordt 25% dividendbelasting ingehouden en je mag maar 15% terug vragen bij je belastingaangifte hier in NL. Wat doen jullie hiermee?quote:Op maandag 7 maart 2016 19:28 schreef monkyyy het volgende:
[..]
De belasting wordt ingehouden. Aan het eind van het jaar krijg je een overzicht van je broker hoeveel dividend je hebt ontvangen, uit welk land het kwam, hoeveel bron belasting er is ingehouden.
[ afbeelding ]
De rest kun je terugvragen bij de Belastingdienst van Canada. Ergens op hun website kun je een formulier hiervoor vinden.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 13:34 schreef ssebass het volgende:
[..]
Had dit jaar wel een probleem, want in Canada wordt 25% dividendbelasting ingehouden en je mag maar 15% terug vragen bij je belastingaangifte hier in NL. Wat doen jullie hiermee?
Wordt er duidelijk gesteld dat je de dividendbelasting ontwijkt bij uitkering in aandelen?quote:Op maandag 7 maart 2016 18:41 schreef aapnoodmies het volgende:
Ik krijg een melding dat ik mijn dividend uit kan laten betalen, moet hier wel dividendbelasting over betalen. Of ik kan het dividend in aandelen uit laten betalen. Ik kan deze uitgekeerde aandelen ook weer verkopen en betaal dan automatisch geen dividendbelasting, dus dan omzeil je dat toch makkelijk?
Jij doet dat ook per land?quote:Op maandag 7 maart 2016 19:28 schreef monkyyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is dat bijzonder eigenlijk? Moeten we ons zorgen gaan maken?quote:Op donderdag 10 maart 2016 20:20 schreef Arcee het volgende:
AEX meer dan 19 punten verschil tussen top en bodem vandaag.
Top +3% en gesloten -1.24%.
Is hier een verklaring voor? Dacht dat de aandelenbeurzen het altijd wel fijn vonden als de rente verlaagd werd?quote:Op donderdag 10 maart 2016 20:20 schreef Arcee het volgende:
AEX meer dan 19 punten verschil tussen top en bodem vandaag.
Top +3% en gesloten -1.24%.
Ik denk dit: http://www.reuters.com/article/us-ecb-policy-idUSKCN0WC0YIquote:Op donderdag 10 maart 2016 20:39 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Is hier een verklaring voor? Dacht dat de aandelenbeurzen het altijd wel fijn vonden als de rente verlaagd werd?
Wellicht hadden ze meer verwacht en daardoor te veel ingeprijsd.quote:Op donderdag 10 maart 2016 20:39 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Is hier een verklaring voor? Dacht dat de aandelenbeurzen het altijd wel fijn vonden als de rente verlaagd werd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |