abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159239003
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:43 schreef idefixide het volgende:

[..]

Een loze uitspraak. Sharia is niet anders dan Islamitische wet. Dat er ontiegelijk veel verschillende "sharia's" bestaan in de wereld zegt wel genoeg over hoe star een "sharia" is.
Huh, dus Islamitische rechtbanken zijn niet Islamitisch?

quote:
Haat voor homo's hoeft totaal geen rol te spelen. Maar homoseks haten en zondig vinden is wat anders. Dat moeten zowel de moslims en niet-moslims beter begrijpen.
Jij claimt dat moslims en niet-moslims in dezelfde mate homoseks haten/een zonde vinden of dat ze ook maar in de buurt komen relatief gezien?

quote:
Quran 2:62

Indeed, those who believed and those who were Jews or Christians or Sabeans [before Prophet Muhammad] - those [among them] who believed in Allah and the Last Day and did righteousness - will have their reward with their Lord, and no fear will there be concerning them, nor will they grieve.
Als je dingen uit de Koran gaat quoten verlies je het debat. Het boek staat plompvol met dingen met haat tegen allerlei groepen. Je cherry pickt nu één stuk.

quote:
Ik geloof totaal niet dat daar sprake van is.
Vrouwen hebben dezelfde rechten als de man in Islamitische landen bedoel je?

quote:
Dat lijkt mij geen rol van een religie.
Mij ook niet, maar de Islam schijnt nogal een rol te spelen in publieke aangelegenheden.

quote:
Is dat verbazingwekkend? De huidige Nederlandse "sharia" stelt beledigen op zich al strafbaar. Of heb je het over de hoge straffen in moslimlanden voor belediging van de Islam?
Beledigen van een persoon, ja. Niet van een ideologie. Het is volstrekt onaanvaardbaar om kritiek op een idee te verbieden.

quote:
Moslims doen daar niet aan en je beledigd moslims daar ontzettend mee. Dit heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Gewoon niet doen, al heeft niemand het recht om geweld te gebruiken tegen hen die willen beledigen.
Ik kan niet geloven wat ik lees. Ik moet mij weerhouden om mijn vrijheid van meningsuiting te gebruiken opdat ik daarmee bepaalde mensen kan beledigen? Dit is onaanvaardbaar, ik zal geen millimeter van dat recht inleveren.

quote:
Kul. Het spijt me zeer maar als je terrorisme en Islam met elkaar vind samenhangen dan heb je je niet serieus verdiept in de Islam.
Leuk om te horen dat Islamitisch terrorisme niet iets Islamitisch is. Ze roepen zelfs ''Allah Ahkbar'' terwijl ze de terrorismedaad uitvoeren, maar dat wuiven we weg. Er zijn Islamitische ideëen die terrorisme aanmoedigen, zie bijvoorbeeld het krijgen van maagden na het opofferen voor de Islam. Bovendien zijn er grote groepen Islamieten die terrorisme tolereren. Zo heeft 6% van de Turken een positief beeld van ISIS.

quote:
Vrouwenbesnijdenis is een van de vele culturele aspecten die in de gemeenschappen waar dat speelt kan veranderen. Dat is een vorm van haalbare "vernieuwing" waar ik het over had.
Dus al het bovenstaande is volgens jou cultureel en niet Islamitisch? Als dat zo, zijn er dan misschien wel andere vervelende dingen die in jouw ogen wél Islamitisch zijn of is het een prima religie in alle opzichten?
pi_159239005
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Sorry, ik post meer in POL. Daar kennen ze mijn oeuvre wel. Maar ik was inderdaad sarcastisch.
De absurditeit van sommige meningen is de doodsteek voor sarcasme.
pi_159239026
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Voor zover ik weet bevinden asielzoekers zich in de procedure voor een verblijfsvergunning. Of wacht, dat gaat Geert zeker ook veranderen, maar heeft nog niet verteld hoe hij dat wil gaan doen?
verblijfsvergunningen moeten verboden worden. Het maximale haalbare moet zijn Tijdelijke veiligheid status.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 20:57:31 #204
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_159239042
Ik denk dat Wilder doelt op alle mannelijke asielzoekers die hier alleen naar toe komen. Maar als er nou wekelijks een groep prostituees naar deze mannen gaan dan denk ik dat het probleem zich vanzelf oplost, en ja dit kost de overheid geld maar dat lijkt mij beter dan dat er constant vrouwen worden aangrand of verkracht.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_159239139
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:57 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Ik denk dat Wilder doelt op alle mannelijke asielzoekers die hier alleen naar toe komen. Maar als er nou wekelijks een groep prostituees naar deze mannen gaan dan denk ik dat het probleem zich vanzelf oplost, en ja dit kost de overheid geld maar dat lijkt mij beter dan dat er constant vrouwen worden aangrand of verkracht.
Dat 'nieuws' gaat helemaal als een lopend vuurtje door Afrika en het Midden Oosten. Gratis hoeren, gratis geld, gratis woningen. Daarbij is de kans dat deze lui de prostituees enigszins netjes behandelen ook minimaal. Als Mohammed zijn pretje gehad heeft worden ze samen met de homo's van het dak gemieterd.
pi_159239188
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het verbieden van confessionele scholen heeft niets met de scheiding tussen kerk en staat te maken.
Want?

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:46 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

De scheiding van kerk en staat (in dit geval het onderwijs) bestaat daaruit dat de staat mensen geen godsdienstig onderwijs opdringt, noch ook maar één cent uitgeeft aan het faciliteren van godsdienstig onderwijs. Dat is iets heel anders dan een staat die godsdienstig onderwijs verbiedt. Waar dat gebeurt kan je moeilijk spreken van een scheiding van kerk en staat, omdat de staat zich daar verdomd sterk bezighoudt met het geloof.
Kinderen moeten kwalitatief en objectief onderwijs hebben. Dat belang weegt zwaarder dan religieus onderwijs. Uitingen van religie in statelijke aangelegenheden verbieden is juist het scheiden van kerk en staat.
pi_159239195
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:57 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Gezien het jaarlijkse aantal aanrandingen en verkrachtingen is het toch wel vreemd dat Wilders zich nu pas over dit probleem is gaan buigen en ook vreemd dat hij slechts een klein deel van de potentiële daders wil vastzetten.
pi_159239234
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Gezien het jaarlijkse aantal aanrandingen en verkrachtingen is het toch wel vreemd dat Wilders zich nu pas over dit probleem is gaan buigen en ook vreemd dat hij slechts een klein deel van de potentiële daders wil vastzetten.
Wanneer was de laatste keer dat Jan, Piet en Henk jonge meisjes omsingelden en massaal aanrandden wat leidde tot 1000+ aangiftes in meerdere steden?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:02:34 #209
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159239236
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:01 schreef KrappeAuto het volgende:
quote:
0s.gif
Op dinsdag 19 januari 2016 20:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het verbieden van confessionele scholen heeft niets met de scheiding tussen kerk en staat te maken.

Want?

Want die slaat erop, dat de staat geen invloed uitoefent op het reilen en zeilen van geloofsinstellingen en vice versa.

Het al dan niet bestaan van scholen met een bepaalde inslag staat daar dus los van.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_159239276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Want die slaat erop, dat de staat geen invloed uitoefent op het reilen en zeilen van geloofsinstellingen en vice versa.

Het al dan niet bestaan van scholen met een bepaalde inslag staat daar dus los van.
Ik denk dat je in de war bent met het begrip scheiding van kerk en staat. Onderwijs is een publiek goed. Religieuze uitingen in dat publieke deel moeten verboden worden om een volledig zuivere scheiding van kerk en staat te krijgen.
pi_159239290
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:02 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Wanneer was de laatste keer dat Jan, Piet en Henk jonge meisjes omsingelden en massaal aanrandden wat leidde tot 1000+ aangiftes in meerdere steden?
Maakt dat iets uit voor al die andere slachtoffers, is hun lijden minder erg en zijn de daden van die andere daders minder erg?
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:04:24 #212
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159239301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:03 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ik denk dat je in de war bent met het begrip scheiding van kerk en staat. Onderwijs is een publiek goed. Religieuze uitingen in dat publieke deel moet verboden worden om een volledig zuivere scheiding van kerk en staat te krijgen.
Neen. Maar als jij dat vindt: prima.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_159239359
quote:

[..]

Want?

[..]

Kinderen moeten kwalitatief en objectief onderwijs hebben. Dat belang weegt zwaarder dan religieus onderwijs. Uitingen van religie in statelijke aangelegenheden verbieden is juist het scheiden van kerk en staat.
quote:

[..]

Want?

[..]

Tsja, je kan wel koppig aan je eigen gelijk vast proberen te houden, maar dat maakt je bewering niet beter of sterker dan voorheen. Wat kwalitatief en objectief onderwijs is, daar verschillen de meningen nogal over. Ik stuur mijn eigen kinderen ook niet naar een confessionele school omdat ik, waarschijnlijk net als jij, dat allemaal geouwehoer vind dat nergens aan toevoegt. Van staatswege mensen die daar anders over nadenken verbieden hun overtuigingen op eigen kosten te delen met mensen die zich daar wel in kunden vinden, vind ik alleen een héél eng idee. De enige manier om dat te realiseren is door een gedachtenpolitie in het leven te roepen die mensen straft als ze in de klas over God praten.
Wat betreft de kwaliteit en objectieviteit van confessionele scholen; ook die moeten gewoon een verplicht programma draaien en als ze zich daar niet aan houden, dan komt de onderwijsinspectie en gaat zo'n school dicht. Als alle kindertjes braaf hun best doen bij de natuurkundeles, dan komt het met dat geloof ook wel goed!
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_159239374
quote:
Ik neem de politiek al niet serieus en lach ze dan ook regelmatig uit,maar als ze daadwerkelijk met dit iddee komen ga ik huilen. Als het al zover is gekomen kun je je beter afvragen of je die lui hier wel hebben wil.
pi_159239382
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maakt dat iets uit voor al die andere slachtoffers, is hun lijden minder erg en zijn de daden van die andere daders minder erg?
Nee, elke aanranding is er één te veel. Maar we moeten niet doen alsof elke groep in dezelfde mate verantwoordelijk is voor seksueel geweld. Zeker als blijkt dat wij mensen als gast ontvangen is het onverdedigbaar om niet hard op te treden tegen een dergelijke groep als zij disproportioneel veel tot last zijn.

Zie je het al voor je? Wij Nederlanders op vlucht voor oorlog en we kloppen aan in Syrië om daar massaal vrouwen aan te randen. Wat denk je dat er zou gebeuren?
pi_159239471
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:06 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

[..]

Tsja, je kan wel koppig aan je eigen gelijk vast proberen te houden, maar dat maakt je bewering niet beter of sterker dan voorheen. Wat kwalitatief en objectief onderwijs is, daar verschillen de meningen nogal over. Ik stuur mijn eigen kinderen ook niet naar een confessionele school omdat ik, waarschijnlijk net als jij, dat allemaal geouwehoer vind dat nergens aan toevoegt. Van staatswege mensen die daar anders over nadenken verbieden hun overtuigingen op eigen kosten te delen met mensen die zich daar wel in kunden vinden, vind ik alleen een héél eng idee. De enige manier om dat te realiseren is door een gedachtenpolitie in het leven te roepen die mensen straft als ze in de klas over God praten.
Wat betreft de kwaliteit en objectieviteit van confessionele scholen; ook die moeten gewoon een verplicht programma draaien en als ze zich daar niet aan houden, dan komt de onderwijsinspectie en gaat zo'n school dicht. Als alle kindertjes braaf hun best doen bij de natuurkundeles, dan komt het met dat geloof ook wel goed!
Onderwijs op basis van wetenschap is geen enge gedachte. Onderwijs op basis van verhaaltjes is onverdedigbaar.

Prima als je wil leren op basis van wat God of Allah gezegd heeft, maar daar zul je mee moeten wachten tot je 18 bent. Kinderen moeten objectief onderwezen worden.
pi_159239487
Stel dat ik aangerand zou zijn, dan zou ik het ook nog eens verschrikkelijk vinden dat mijn persoonlijke leed gebruikt werd om de agenda van lui als Wilders verder te helpen.
pi_159239505
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:10 schreef PeteSampras het volgende:
Stel dat ik aangerand zou zijn, dan zou ik het ook nog eens verschrikkelijk vinden dat mijn persoonlijke leed gebruikt werd om de agenda van lui als Wilders verder te helpen.
Je hebt een pathologische, irrationele haat jegens Wilders.
pi_159239616
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:09 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Onderwijs op basis van wetenschap is geen enge gedachte. Onderwijs op basis van verhaaltjes is onverdedigbaar.

Prima als je wil leren op basis van wat God of Allah gezegd heeft, maar daar zul je mee moeten wachten tot je 18 bent. Kinderen moeten objectief onderwezen worden.
Integendeel, ik ben een groot voorstander van onderwijs op basis van wetenschap. Dat is de staat der Nederlanden ook tot op zekere hoogte (dat kan nog wel wat beter), vandaar dat de staat ook bepaalde eisen stelt aan scholen. Er is geen school in Nederland die zegt: 'Wat hier in dit natuurkundeboek staat is eigenlijk allemaal onzin, daar hebben we het straks bij Godsdienst wel over.' Als zo'n school al bestaat, dan kan die binnen de kortste keren zijn deuren sluiten.
pi_159239675
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:07 schreef KrappeAuto het volgende:
Maar we moeten niet doen alsof elke groep in dezelfde mate verantwoordelijk is voor seksueel geweld.
Klopt het is wel duidelijk dat de over vertegenwoordiging van de mannen enorm is, daarom is het wel vreemd om de vrijheidsbeneming te beperken tot zo'n kleine groep mannen. Als je echt vrouwen wil beschermen moet je immers een grote groep potentiële daders preventief opsluiten.
pi_159239680
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:13 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Integendeel, ik ben een groot voorstander van onderwijs op basis van wetenschap. Dat is de staat der Nederlanden ook tot op zekere hoogte (dat kan nog wel wat beter), vandaar dat de staat ook bepaalde eisen stelt aan scholen. Er is geen school in Nederland die zegt: 'Wat hier in dit natuurkundeboek staat is eigenlijk allemaal onzin, daar hebben we het straks bij Godsdienst wel over.' Als zo'n school al bestaat, dan kan die binnen de kortste keren zijn deuren sluiten.
Waarom hebben we dan aparte Christelijke/Islamitische scholen volgens jou?
pi_159239698
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:10 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Je hebt een pathologische, irrationele haat jegens Wilders.
Nee hoor. Als Wilders morgen opeens van gedachten veranderd, dan mag hij zo op de koffie komen. Als mijn haat (hoewel ik het geen haat zou willen noemen) pathologisch en irrationeel zou zijn, dan zou er ook geen verandering in mogelijk zijn.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:15:11 #223
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_159239716
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:02 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Meeste aanrandingen worden in familiaire kring gepleegd. Waarom sluit Wilders niet alle mannen voor pakweg 18 jaar op wanneer die onlangs vader zijn geworden :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_159239759
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Meeste aanrandingen worden in familiaire kring gepleegd. Waarom sluit Wilders niet alle mannen voor pakweg 18 jaar op wanneer die onlangs vader zijn geworden :?
Omdat autochtonen in veel mindere mate aanranden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Klopt het is wel duidelijk dat de over vertegenwoordiging van de mannen enorm is, daarom is het wel vreemd om de vrijheidsbeneming te beperken tot zo'n kleine groep mannen. Als je echt vrouwen wil beschermen moet je immers een grote groep potentiële daders preventief opsluiten.
Maar Wilders pleit toch ook voor opsluiting van alle mannelijke migranten?
pi_159239765

[ Bericht 100% gewijzigd door KrappeAuto op 19-01-2016 21:16:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')