Is 'ie echt zo goed? Ik heb nooit tot aanschaf kunnen overgaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:02 schreef Lindgren. het volgende:
Heavy Rain![]()
Eerste game die ik speelde op mijn gloednieuwe PS3 toentertijd
Als daar ooit een remastered versie van komt, ga ik 'm halen.
The last of us vond ik ook echt briljant. Life is Strange een prima emotionele rollercoaster die wat traag op gang kwam en als tussendoortje Between 2 souls ook aardig.
Sowieso Quantic Dream.
Voor heavy rain komt een remasterd versie, ergens in 2016quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:02 schreef Lindgren. het volgende:
Heavy Rain![]()
Eerste game die ik speelde op mijn gloednieuwe PS3 toentertijd
Als daar ooit een remastered versie van komt, ga ik 'm halen.
The last of us vond ik ook echt briljant. Life is Strange een prima emotionele rollercoaster die wat traag op gang kwam en als tussendoortje Between 2 souls ook aardig.
Sowieso Quantic Dream.
Alan wake heb ik weleens gespeeld maar nooit tot het einde gekomen, ik weet eerlijk gezegd niet meer waarom en was de titel eerlijk gezegd vergeten. ik zal hem eens opzoeken.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:01 schreef RingBewoner het volgende:
Ik ben niet echt thuis in dit genre maar aan je lijstje te zien zou Alan Wake er ook bij kunnen denk ik.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Alan_Wake
quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:10 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Alan wake heb ik weleens gespeeld maar nooit tot het einde gekomen, ik weet eerlijk gezegd niet meer waarom
Ik vond 'm echt geniaal ja. Gewoon lekker zonder nadenken spelen, dan is 'ie echt tof. Er zitten wat minor plotholes in, maar daar valt wel doorheen te kijken. Komt doordat de uiteindelijke verhaallijn nét voor de release iets is aangepast.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is 'ie echt zo goed? Ik heb nooit tot aanschaf kunnen overgaan.
Ik ben ooit begonnen aan Uncharted, maar ben na 2 uurtjes gekapt.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:13 schreef RingBewoner het volgende:
[..]. Ik heb precies hetzelfde. Weet wel dat ik de game erg tof vond.
Zelfde hier, en ik weet nog wel waarom. De sfeer (en het verhaal) in de game waren heerlijk. Het voelde echt alsof je in een boek van Stephen King terecht was gekomen. Omgevingen waren prachtig en de bedrukkende sfeer was alom aanwezig.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:10 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Alan wake heb ik weleens gespeeld maar nooit tot het einde gekomen, ik weet eerlijk gezegd niet meer waarom en was de titel eerlijk gezegd vergeten. ik zal hem eens opzoeken.
Thanksquote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:45 schreef ems. het volgende:
[..]
Zelfde hier, en ik weet nog wel waarom. De sfeer (en het verhaal) in de game waren heerlijk. Het voelde echt alsof je in een boek van Stephen King terecht was gekomen. Omgevingen waren prachtig en de bedrukkende sfeer was alom aanwezig.
Het prominente nadeel voor mij was dat de combat op een gegeven moment ziel-dodend eentonig werd. Letterlijk elke vijand die je tegenkomt heeft precies dezelfde handleiding: Mik erop met een zaklamp tot hij tastbaar is, vervolgens kan je hem schieten. Na ~3 uur lang precies hetzelfde omgaan met monsters was de spanning grotendeels weg en had ik er eigenlijk een beetje genoeg van.
Maar los daarvan is het inderdaad een goed voorbeeld van een game waarbij je wordt meegesleept in de wereld/het verhaal
Voor ts: Gabriel Knight: sins of the fathers is ondertussen ietwat ouder maar relatief onlangs nog geremastered. Wat mij betreft een van de toffere verhalen in een point & click game en het vertoont in mijn ogen ook hier weer diverse overeenkomsten met Stephen King
ik vond dit een van de beste games van 2015. Er zit vanaf de eerste seconde een heerlijke sfeer in de game. Hij komt wat langzaam op gang maar dat vond ik eerlijk gezegd wel prettig. De laatste aflevering kwam wel wat afgeraffeld over inderdaad. of misschien waren mijn verwachtingen na de eerste 4 afleveringen gewoon te hoog.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:54 schreef Lindgren. het volgende:
Life is strange verdient trouwens wel iets meer credit dan ik 'm zojuist gaf. Echt een prima game ook. Misschien ietwat afgeraffeld einde, maar nog nooit een game gezien die zó een sfeer wist neer te zetten. Top. Graphics misschien niet fantastisch maar qua muziek, karakterdiepgang, details en sfeer echt prachtig.
Ah GMTAquote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:45 schreef ems. het volgende:
Voor ts: Gabriel Knight: sins of the fathers is ondertussen ietwat ouder maar relatief onlangs nog geremastered. Wat mij betreft een van de toffere verhalen in een point & click game en het vertoont in mijn ogen ook hier weer diverse overeenkomsten met Stephen King
Broken Sword wilde ik ook noemen maar dan vind ik Sins of the fathers nog net iets tofferquote:
Ik heb ook een zwak voor the beast within maar je moet tegen FMV kunnen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Broken Sword wilde ik ook noemen maar dan vind ik Sins of the fathers nog net iets toffer
Snap ik, het lastige is dat sommige spellen in meerdere genres kunt onderbrengen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind fallout wel een rare in jouw lijstje trouwens...
Hotel Dusk heb ik ook nog gespeeld.quote:
Is ook de moderne manier van spellen maken niet meer proberen 1 genre aan te hangen maar een wat meer geïntregeerde feel proberen te krijgen. Misschien valt assasins creed II er ook wel onder alleen heb ik dat zelf nooit gespeeld.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:23 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Snap ik, het lastige is dat sommige spellen in meerdere genres kunt onderbrengen.
Als je op Steam gaat kijken onder "story-rich" plaatsen ze er bijna alles onder.
Misschien zit er wel wat voor me bij, al is het niet echt waar ik naar op zoek ben.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb je je wel eens verdiept in het adventure game genre:
GAM / FOK! Adventure Games IV "The adventure game effect"
en dan zou ik in dit geval denken aan bijvoorbeeld de syberia reeks....
maar ook gabriel knight, broken sword
Wat meer richting fallout zou ik bijvoorbeeld planescape: torment checken
Ik denk sowieso dat 'story telling games' als genre niet echt werkt, of je moet echt alleen de interactieve film-games ertoe rekenen. 'verhaalgedreven' is dan een betere aanduiding denk ik.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Is ook de moderne manier van spellen maken niet meer proberen 1 genre aan te hangen maar een wat meer geïntregeerde feel proberen te krijgen. Misschien valt assasins creed II er ook wel onder alleen heb ik dat zelf nooit gespeeld.
Heb je die nieuwste (Serpent's Curse) al/nog geprobeerd?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:20 schreef ems. het volgende:
[..]
Broken Sword wilde ik ook noemen maar dan vind ik Sins of the fathers nog net iets toffer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |