abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159228735

Ik ben op zoek naar meer 'story telling' games. Ik weet niet of er interesse in is maar lijkt me leuk om een topic te hebben waarbij we deze games bijhouden en elkaar van suggesties kunnen voorzien. Ik ga het gewoon proberen en we zien wel

Games welke ik zelf met plezier heb gespeeld.
The walking dead S1
The walking dead S2
The walking dead 400 days
The wolf among us
Game of thrones
Life is Strange
The last of us
Between 2 souls
Gone Home
Until dawn
This war of mine (vreemde eend, ik weet)
Fallout

Games die ik nog niet heb gespeeld, en misschien nog ga spelen(of niet).
To the moon
Tales from the borderlands
Minecraft storymode
The Witcher
Mass Effect
Heavy Rain

Coming soon;
The walking dead Michonne (komt in februari *O* )

Met dank aan Lindgren voor de banner :)

[ Bericht 6% gewijzigd door 44rdbei op 20-01-2016 12:22:37 ]
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:01:05 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_159228807
Ik ben niet echt thuis in dit genre maar aan je lijstje te zien zou Alan Wake er ook bij kunnen denk ik.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Alan_Wake
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:02:52 #3
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_159228839
Heavy Rain _O_ _O_ Eerste game die ik speelde op mijn gloednieuwe PS3 toentertijd O+

Als daar ooit een remastered versie van komt, ga ik 'm halen.

The last of us vond ik ook echt briljant. Life is Strange een prima emotionele rollercoaster die wat traag op gang kwam en als tussendoortje Between 2 souls ook aardig.

Sowieso Quantic Dream. _O_
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:08:18 #4
343196 RingBewoner
pi_159228997
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:02 schreef Lindgren. het volgende:
Heavy Rain _O_ _O_ Eerste game die ik speelde op mijn gloednieuwe PS3 toentertijd O+

The last of us vond ik ook echt briljant. Life is Strange een prima emotionele rollercoaster die wat traag op gang kwam en als tussendoortje Between 2 souls ook aardig.

Is 'ie echt zo goed? Ik heb nooit tot aanschaf kunnen overgaan.
pi_159229049
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:02 schreef Lindgren. het volgende:

Voor heavy rain komt een remasterd versie, ergens in 2016 :). Ik heb hem op de ps3 nooit gespeeld maar voor de ps4 ga ik hem zeker halen.

between 2 souls was inderdaad prima, maar sommige scenes vond ik ook dodelijk irritant om te spelen. gewoon omdat ik het gevoel had allemaal knoppen in te moeten drukken terwijl ik toch niet dood kan.
pi_159229087
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:01 schreef RingBewoner het volgende:
Ik ben niet echt thuis in dit genre maar aan je lijstje te zien zou Alan Wake er ook bij kunnen denk ik.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Alan_Wake
Alan wake heb ik weleens gespeeld maar nooit tot het einde gekomen, ik weet eerlijk gezegd niet meer waarom en was de titel eerlijk gezegd vergeten. ik zal hem eens opzoeken.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:13:24 #7
343196 RingBewoner
pi_159229154
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:10 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Alan wake heb ik weleens gespeeld maar nooit tot het einde gekomen, ik weet eerlijk gezegd niet meer waarom
_O-. Ik heb precies hetzelfde. Weet wel dat ik de game erg tof vond.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:45:03 #8
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_159229998
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:08 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Is 'ie echt zo goed? Ik heb nooit tot aanschaf kunnen overgaan.
Ik vond 'm echt geniaal ja. Gewoon lekker zonder nadenken spelen, dan is 'ie echt tof. Er zitten wat minor plotholes in, maar daar valt wel doorheen te kijken. Komt doordat de uiteindelijke verhaallijn nét voor de release iets is aangepast.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:45:29 #9
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_159230007
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:13 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

_O-. Ik heb precies hetzelfde. Weet wel dat ik de game erg tof vond.
Ik ben ooit begonnen aan Uncharted, maar ben na 2 uurtjes gekapt. :P Vond het echt helemaal niets. Die werd me ook door duizend mensen aangeraden.
pi_159230019
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:10 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Alan wake heb ik weleens gespeeld maar nooit tot het einde gekomen, ik weet eerlijk gezegd niet meer waarom en was de titel eerlijk gezegd vergeten. ik zal hem eens opzoeken.
Zelfde hier, en ik weet nog wel waarom. De sfeer (en het verhaal) in de game waren heerlijk. Het voelde echt alsof je in een boek van Stephen King terecht was gekomen. Omgevingen waren prachtig en de bedrukkende sfeer was alom aanwezig.

Het prominente nadeel voor mij was dat de combat op een gegeven moment ziel-dodend eentonig werd. Letterlijk elke vijand die je tegenkomt heeft precies dezelfde handleiding: Mik erop met een zaklamp tot hij tastbaar is, vervolgens kan je hem schieten. Na ~3 uur lang precies hetzelfde omgaan met monsters was de spanning grotendeels weg en had ik er eigenlijk een beetje genoeg van.

Maar los daarvan is het inderdaad een goed voorbeeld van een game waarbij je wordt meegesleept in de wereld/het verhaal :)

Voor ts: Gabriel Knight: sins of the fathers is ondertussen ietwat ouder maar relatief onlangs nog geremastered. Wat mij betreft een van de toffere verhalen in een point & click game en het vertoont in mijn ogen ook hier weer diverse overeenkomsten met Stephen King 8-)
Conscience do cost.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 15:54:29 #11
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_159230236
Life is strange verdient trouwens wel iets meer credit dan ik 'm zojuist gaf. Echt een prima game ook. Misschien ietwat afgeraffeld einde, maar nog nooit een game gezien die zó een sfeer wist neer te zetten. Top. Graphics misschien niet fantastisch maar qua muziek, karakterdiepgang, details en sfeer echt prachtig.
pi_159230406
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Zelfde hier, en ik weet nog wel waarom. De sfeer (en het verhaal) in de game waren heerlijk. Het voelde echt alsof je in een boek van Stephen King terecht was gekomen. Omgevingen waren prachtig en de bedrukkende sfeer was alom aanwezig.

Het prominente nadeel voor mij was dat de combat op een gegeven moment ziel-dodend eentonig werd. Letterlijk elke vijand die je tegenkomt heeft precies dezelfde handleiding: Mik erop met een zaklamp tot hij tastbaar is, vervolgens kan je hem schieten. Na ~3 uur lang precies hetzelfde omgaan met monsters was de spanning grotendeels weg en had ik er eigenlijk een beetje genoeg van.

Maar los daarvan is het inderdaad een goed voorbeeld van een game waarbij je wordt meegesleept in de wereld/het verhaal :)

Voor ts: Gabriel Knight: sins of the fathers is ondertussen ietwat ouder maar relatief onlangs nog geremastered. Wat mij betreft een van de toffere verhalen in een point & click game en het vertoont in mijn ogen ook hier weer diverse overeenkomsten met Stephen King 8-)
Thanks :) . Gabriel Knight ziet er goed uit, En ik zie dat er een demo is dus die ga ik zeker proberen.
pi_159230755
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:54 schreef Lindgren. het volgende:
Life is strange verdient trouwens wel iets meer credit dan ik 'm zojuist gaf. Echt een prima game ook. Misschien ietwat afgeraffeld einde, maar nog nooit een game gezien die zó een sfeer wist neer te zetten. Top. Graphics misschien niet fantastisch maar qua muziek, karakterdiepgang, details en sfeer echt prachtig.
ik vond dit een van de beste games van 2015. Er zit vanaf de eerste seconde een heerlijke sfeer in de game. Hij komt wat langzaam op gang maar dat vond ik eerlijk gezegd wel prettig. De laatste aflevering kwam wel wat afgeraffeld over inderdaad. of misschien waren mijn verwachtingen na de eerste 4 afleveringen gewoon te hoog.
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 16:14:33 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159230797
Ik vind fallout wel een rare in jouw lijstje trouwens...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 16:17:18 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159230892
Heb je je wel eens verdiept in het adventure game genre:

GAM / FOK! Adventure Games IV "The adventure game effect"

en dan zou ik in dit geval denken aan bijvoorbeeld de syberia reeks....
maar ook gabriel knight, broken sword

Wat meer richting fallout zou ik bijvoorbeeld planescape: torment checken
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 16:18:12 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159230913
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 15:45 schreef ems. het volgende:
Voor ts: Gabriel Knight: sins of the fathers is ondertussen ietwat ouder maar relatief onlangs nog geremastered. Wat mij betreft een van de toffere verhalen in een point & click game en het vertoont in mijn ogen ook hier weer diverse overeenkomsten met Stephen King
Ah GMTA
pi_159230986
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ah GMTA
Broken Sword wilde ik ook noemen maar dan vind ik Sins of the fathers nog net iets toffer 8-)
Conscience do cost.
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 16:21:31 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159231002
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Broken Sword wilde ik ook noemen maar dan vind ik Sins of the fathers nog net iets toffer 8-)
Ik heb ook een zwak voor the beast within maar je moet tegen FMV kunnen.
pi_159231076
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind fallout wel een rare in jouw lijstje trouwens...
Snap ik, het lastige is dat sommige spellen in meerdere genres kunt onderbrengen.
Als je op Steam gaat kijken onder "story-rich" plaatsen ze er bijna alles onder.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:24:33 #20
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_159231098
Hotel Dusk / Last Window
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:25:53 #21
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_159231135
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:24 schreef Tyr80 het volgende:
Hotel Dusk / Last Window
Hotel Dusk heb ik ook nog gespeeld. _O_ Echt jaren geleden, god die was ook goed. Als ik zo die namen langs zie komen merk ik wel echt dat dít mijn genre is. O+

Holy shit, ik weet in ieder geval zeker dat ik Room 215 gespeeld heb, Last Window weet ik niet eens zeker :o
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 16:26:19 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159231149
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:23 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Snap ik, het lastige is dat sommige spellen in meerdere genres kunt onderbrengen.
Als je op Steam gaat kijken onder "story-rich" plaatsen ze er bijna alles onder.
Is ook de moderne manier van spellen maken niet meer proberen 1 genre aan te hangen maar een wat meer geïntregeerde feel proberen te krijgen. Misschien valt assasins creed II er ook wel onder alleen heb ik dat zelf nooit gespeeld.
pi_159231346
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb je je wel eens verdiept in het adventure game genre:

GAM / FOK! Adventure Games IV "The adventure game effect"

en dan zou ik in dit geval denken aan bijvoorbeeld de syberia reeks....
maar ook gabriel knight, broken sword

Wat meer richting fallout zou ik bijvoorbeeld planescape: torment checken
Misschien zit er wel wat voor me bij, al is het niet echt waar ik naar op zoek ben.
  Eindredactie Games dinsdag 19 januari 2016 @ 16:35:33 #24
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_159231374
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is ook de moderne manier van spellen maken niet meer proberen 1 genre aan te hangen maar een wat meer geïntregeerde feel proberen te krijgen. Misschien valt assasins creed II er ook wel onder alleen heb ik dat zelf nooit gespeeld.
Ik denk sowieso dat 'story telling games' als genre niet echt werkt, of je moet echt alleen de interactieve film-games ertoe rekenen. 'verhaalgedreven' is dan een betere aanduiding denk ik.

Sowieso met TS eens dat Fallout (en Fallout 2) tot het lijstje behoren. Een van mijn favoriete 'story driven games' is een shooter :P Namelijk BioShock: Infinite. Nog best een oppervlakkige shooter ook, als je niet voorbij het wapengekletter kijkt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games dinsdag 19 januari 2016 @ 16:36:31 #25
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_159231399
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Heb je die nieuwste (Serpent's Curse) al/nog geprobeerd?

Was weer erg tof, al haalt ie 't niet bij 1 en 2 natuurlijk 8-)
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')