abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159214582
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

S. 2014
J. 2016
  maandag 18 januari 2016 @ 21:53:55 #2
438758 zeer
Opritsjniki
pi_159214599
tvp
  maandag 18 januari 2016 @ 21:56:34 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_159214711
Ik zei dus, op ons kdv hebben ze geen vaste slaaptijden en kijken ook naar het kind.
Thuis slaapt ze overdag meer / langer dan daar. Maar hier is ze alleen, ik denk dat ze soms wel wakker wordt als andere kinderen huilen.
disclaimer
pi_159215109
F wordt soms alleen neergelegd op het KDV omdat hij de boel wakker keet :')
En zelf slapen ho maar op het KDV, met mazzel een uurje max.
  maandag 18 januari 2016 @ 22:06:32 #5
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159215123
Gm nee dat maakt geen verschil maar gaat me ook meer om het slapen in de middag. s avonds heeft hij wel een redelijk vaste bedtijd eind half negen.

Bij ons kdv kijken ze ook naar het kind, zeker als ze nog jong zijn. Lucas bleek goed te gedijen om met de oudere kinderen mee te slapen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159215401
Bij djenna werkte ik ook met vaste tijden maar sat leverde bij mij veel stress en frustratie. Want het kind ging niet slapen maar het was 10.30 dus bedtijd. Ik las hier altijd over 'meeveren' met je kind en ik dacht altijd ... hoe dan? :?
Zelfde met flessen 'op verzoek'

Bij Boaz was ik zooo 180 graden anders. Hij gaat slapen als hij moe is... de ene keer is dat al om 11. De andere keer pas om 15. Soms doet ie 2 slaapjes op een dag. Soms 1. Soms dronk ie om de 2 uur een fles waardoor hij over de 30 schepjes kwam (o nooo :o )... en soms zat er 5 uur tussen .. en toch is ie groot geworden en gaat het hier prima ^O^ . Er is 1 dingetje vast in zijn ritme en dat is bedtijd rond 18.30/19 uur. Verder weinig vastigheid en 'kijken naar het kind' ipv dat stressvolle kijken naar de klok en het aantal schepjes. Maar ook dan komt het goed weet ik inmiddels :)
pi_159215416
Volgens mij slapen ze bij ons op de opvang vanaf half 1/1 uur. Thuis gaat hij meestal later liggen, net hoe het uitkomt :)

Wat een schrik Hilmo & Razz! Hopelijk nu alles weer goed en zonder pijn :*

Franny, vermoeiend lijkt me het. Het is jammer dat het dan nu al een 'domper' zet op iets leuks, namelijk de 2e verjaardag van I! Bij ons ging het tijdens F's verjaardag ook 'niet goed', vriend biechtte me op dat hij nu al op ziet tegen z'n 2e verjaardag :{

GM, wat verdrietig dat de hondjes en S niet samen gaan. Fijn dat je al zo snel een nieuw adres voor ze hebt gevonden!

F's favoriet op brood was pindakaas. Maar nu was daar opeens chocopasta in de kast :o Dus z'n nieuwe favoriet is coca-kaas O+ Haalt hij zelf uit de kast en zet op tafel. Lekker assertief :Y)
pi_159216444
Geen vaste tijden op een kdv? Grappig, het lijkt mij juist zo logisch om dat wel te doen, bijvoorbeeld na de lunch is een vrij 'logisch' moment om te gaan slapen, toch?

Fazz, ging de eerste verjaardag ook met gedoe gepaard bij jullie? Ik heb vanavond even een uur met mijn oudste zus aan de telefoon gehangen. Dat is weer een voordeel van zo'n groot gezin, dat je even lekker kunt spuien bij elkaar. :P .

I had na een dag vol rust, lange slaap, heel veel eten (ze heeft echt meer gegeten dan ik vandaag, geloof ik :o ), weer veel praatjes vanavond. Waaronder ook heel vrolijk aan haar vader vertellen dat niet hij maar zijzelf het beschuit op de grond had gegooid. "I.solde daan! Mag niet! Mamma niet blij! Beer ook broodje grond gooit! Niet papa! Mama, niet boos, nee, Mama blij! I.solde lief!" was de samenvatting van het hele gebeuren. Ze is echt heel erg bezig met al die emoties benoemen. Het is de hele dag 'mama blij, I.solde blij, papa ook blij..' En ook proberen de tegenstellingen te benoemen. Waarbij het tegenovergestelde van 'lief' boos is. Erg leuk om te steeds meer te horen van wat er in dat hoofdje om gaat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159220524
Oef, ik heb echt nooit tijd om te posten hier. Dus een bijleesgroet :W want ik kan het niet meer bijbenen.

fazz, jij ook al zo'n assertieve! Hier staat ze naar de kast te wijzen en in haar handjes te klappen. Daar staan de rozijntjes _O-

Ik voel me soms wel raar als ik over jullie rituelen en ritmes lees. Ons ritme is dat er gene ritme is. En rituelen al helemaal niet :D O snapt er niets meer van als we ineens een bokeje gaan lezen voor het slapen gaan. Dus die keilen we gewoon in bed, zeggen dag en dan gaat ze (soms) slapen. Verder doen we werkelijk maar wat. Op het kdv heeft ze een ritme op de klok (moet ook haast wel) en dat houdt ze ook prima vol. Thuis leggen we haar in bed wanneer ze moe is.

Wij gaan dus wel regelmatig hele dagen met haar op pad, hebben we altijd gedaan. Laatst nog in de efteling bv, of een dag winkelen. Ook 's avonds zijn we wel eens weg met haar (heel soms maar). Maar O slaap heel prima in haar wagen, dus dat scheelt een berg. Daar slaapt ze in het kdv ook in (buiten). Dus die is wel gewend om met geluiden en in haar wagen te slapen. Erg handig voor ons. In de efteling legden we haar wagen neer, wandelden wat en poef, weg was ze. En wij dus 1,5 rondbanjeren met slapend kind :')

Maar dit past bij ons, en gelukkig lijkt O nergens problemen mee te hebben. En mocht ze dat wel hebben, dan passen wij ons aan, het is niet zo dat zij zich aan ons aan moet passen.

Nu staat ze te puzzelen, gek kind. Alle stukjes legt ze gewoon in een keer goed neer. En ze is net een papegaai, ze zegt werkelijk alles na, en onderscheidt Noors en Nederlands. En sleetjerijden is de bom, liefst van de heuvel af. En haar apie is haar alles ("apie"apiiieeee")En op het kdv steelt ze de show als ze liedjes zingen. En ze poepte, in haar luier dan wel, op een potje :') :o . Ze wordt zo groot! /nietgedachtdatikdatclichéooitzougebruiken.
(En een kleine relativerende noot: het is heus ook wel eens een uitdaging hier hoor, maar ik houd het graag positief ;))
  dinsdag 19 januari 2016 @ 07:55:50 #10
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159220662
Wij hebben een redelijk ritme en vooral rituelen. Niet hele bijzondere maar de rituelen geven O. Wel echt duidelijkheid heb ik het idee.
Onze avond verloopt elke avond zo:
Eten. Na eten en toetje Olleke Bolleke doen.
Dan nog even spelen, pap op stoel voor tv
In bad, pyama aan, nog even aan de borst in alle rust en naar bed.

Als we bij iemand anders eten dan doen we het riedeltje thuis vanaf de pap.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 08:26:56 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_159220870
Wow snoenk, eten én toetje én pap én melk? Past dat er allemaal in? :D

Chocopasta :9 F. weet wel wat lekker is :Y)

Wat leuk Franny, dat ze zo vertelt over wat ze mee heeft gemaakt O+ ik kan me daar zo weinig bij voorstellen, dat dat over een paar maanden ook zo gaat :D

Room, jouw meisje is ook zo'n ontzettend snelle zeg! Puzzels maken, wat knap! _O_
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 08:43:39 #12
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159220989
Ja ze eet echt zoveel. Op een dag eet ze gemiddeld 2 broodjes (zonder korst want ieuww korst :{w ) 3 stuks fruit. Wat rozijntjes, stukje koek of wat tomaatjes. Bordje avondeten en dan dus nog toetje en pap.
Sochtends en savonds krijgt ze nog borst maar dat is volgens mij niet bijzonder voedend meer. Vooral savonds zijn het hooguit 3 slokjes.
En dan nog alles wat ze bij mij schooit als ik iets aan het eten ben.
pi_159220994
Dat ligt vast aan de naam, snoenk. Mijn O eet ook als een bootwerker :D
pi_159221003
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:26 schreef Stormqueen het volgende:

Wat leuk Franny, dat ze zo vertelt over wat ze mee heeft gemaakt O+ ik kan me daar zo weinig bij voorstellen, dat dat over een paar maanden ook zo gaat :D
Het zijn echt van die eureka momentjes. Dat je op een dag besluit eens met je kind de dag door te nemen, en dat ze dan heel duidelijk gaat reageren en jaja gaat zeggen en laat blijken dat ze heel duidelijk snapt waar je het over hebt. Die kleintjes hebben echt vaak al veel meer door dan we denken, ze kunnen het alleen nog niet precies zeggen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 19 januari 2016 @ 08:52:29 #15
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159221065
Dan is het vast de naam ja :D

quote:
2s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:45 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Het zijn echt van die eureka momentjes. Dat je op een dag besluit eens met je kind de dag door te nemen, en dat ze dan heel duidelijk gaat reageren en jaja gaat zeggen en laat blijken dat ze heel duidelijk snapt waar je het over hebt. Die kleintjes hebben echt vaak al veel meer door dan we denken, ze kunnen het alleen nog niet precies zeggen.
Dit klinkt zo O+ O+
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:06:17 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_159221266
Mauw eet de ene dag meer dan ik en de andere dag bijna niets. Is geen peil op te trekken :')
Gisteren wel een bordje nasi schoon leeg. Da's echt haar lievelings. En 1-4 boterhammen (met korsten indien pindakaas, anders zonder), 0-2 fruit, 0-2 rijstwafels oid. En twee flessen melk.

Toetjes eet ik zelf niet, dus zij ook meestal niet :@
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:14:22 #17
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159221395
Hoe eet M. Rijst? Eet ze al van/met een lepel?
Wij eten nu alleen dingen die je vast kan houden :')
Wel langzaam begonnen om met een lepel te eten maar meestal eindigd dat in een woeste O. Want alles moet zelluf en ik mag dus niet even de lepel vasthouden om er een nieuw hapje op te doen.

Wij eten nu toetjes omdat O. Toetjes eet. Hiervoor ook meestal geen toe.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:17:07 #18
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159221449
Suus eet veel met haar handjes. En soms met haar lepel. Toetje altijd zelf met lepel tenzij ze er niet meer bij kan. Dan zegt ze: helpuh en mag ik haar voeren O+

Ze eet net zoals Mauw, enorm wisselend.

Puzzelen kan ze ook al best aardig :D. Knap vind ik dat!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:18:52 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_159221484
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:14 schreef snoenk het volgende:
Hoe eet M. Rijst? Eet ze al van/met een lepel?
Wij eten nu alleen dingen die je vast kan houden :')
Wel langzaam begonnen om met een lepel te eten maar meestal eindigd dat in een woeste O. Want alles moet zelluf en ik mag dus niet even de lepel vasthouden om er een nieuw hapje op te doen.

Wij eten nu toetjes omdat O. Toetjes eet. Hiervoor ook meestal geen toe.
OF ze propt het met handenvol naar binnen, of ik voer wat tussendoor. Ze eet meestal eerst de groenten er uit ( O+ ) en dan ook in een volgorde, dus bijvoorbeeld eerst alle rode paprika, dan de wortel, dan de groene paprika, etc. En daarna schuiven we een beetje. Ze probeert ook zelf met de lepel te eten, maar draait m altijd vlak voor haar mond om zodat alles op haar schoot / de vloer landt :') (kat ook weer blij!)
disclaimer
pi_159221757
Eten doe je met je ene hand terwijl je in je andere hand je vork en lepel tegelijkertijd vasthoudt.
Kan je tenminste zeggen dat je met bestek eet :')

Hier wisselt hij af, hij kan heel netjes prikken met een vorkje en scheppen met een lepel. Maar dat gaat niet snel genoeg geloof ik
pi_159221844
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

OF ze propt het met handenvol naar binnen, of ik voer wat tussendoor. Ze eet meestal eerst de groenten er uit ( O+ ) en dan ook in een volgorde, dus bijvoorbeeld eerst alle rode paprika, dan de wortel, dan de groene paprika, etc. En daarna schuiven we een beetje. Ze probeert ook zelf met de lepel te eten, maar draait m altijd vlak voor haar mond om zodat alles op haar schoot / de vloer landt :') (kat ook weer blij!)
Dat sorteren doet ze dat ook met blokjes en balletjes?
F begon daar op een gegeven moment mee dat hij eerst alle rondjes uit de blokkenton haalde en daarna alle vierkantjes. En ook met opruimen is hij heel secuur.
Uberhaupt is het een klein autistje, deuren moeten dicht, alles moet opgeruimd qua bakjes en flessen.
pi_159221904
Js eet alles zelf, met handjes of een lepel. Ik geef hem alleen voor het slapen zelf nog een fles, de rest van de dag staat er ee rietjesbeker, roze met melk en blauwe met water :P (oh en ik moet weer gaan oefenen met een gewone beker)
Na het eten is het hier wel altijd een slagveld op de vloer en op de kleding ;)

Op ons kdv volgen ze als baby het kind qua slapen. Maargoed Js slaapt vanaf dat hij een half jaar? was al maar 1x per dag zo'n anderhalf uur :') (waar maakt niet uit, dus dat is wel makkelijk!)

Puzzelen en gevoelens vertellen! Wow wat knap!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:52:55 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_159222077
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:40 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Dat sorteren doet ze dat ook met blokjes en balletjes?
F begon daar op een gegeven moment mee dat hij eerst alle rondjes uit de blokkenton haalde en daarna alle vierkantjes. En ook met opruimen is hij heel secuur.
Uberhaupt is het een klein autistje, deuren moeten dicht, alles moet opgeruimd qua bakjes en flessen.
het is me nog niet echt opgevallen eigenlijk. Volgens mij pakt ze met eten vooral eerst wat ze het lekkerst vindt :D
disclaimer
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:53:04 #24
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159222086
O. Eet ook op volgorde O+
En ook autistische trekjes. Deuren en lades moeten dicht. Ik pak tegenwoordig als een ninja mijn bestek uit de lade anders zit mijn hand ertussen :D
en ze kan vreselijk druk zijn om blokjes van de ene kist in de andere te stoppen. Of alle blokjes in mijn hand of een verdwaalde schoen en dan WOEST als niet alle blokjes in mijn hand passen O+
pi_159222210
Haha snoenk, herkenbaar

Vandeweek werd er een laarsje gepakt waar alle rozijntjes in moesten (banaan is ook al eena gebeurd)
Bakjes met eten zijn zo 2015 :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')