Dat begrijp ik ook, maar wijn is ook in een kartonnen verpakking te koop. Ik denk niet dat dit wijn is geweest, maar wat sterkere drank. Ze 'verdrinkt' haar ellende.quote:Op maandag 18 januari 2016 22:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik kreeg het niet helemaal mee, maar dat Wijnhuis is buitengewoon prijzig? Is die 14 euro per week of per maand?
Ik kon op zich de opmerking van mevrouw best begrijpen dat ze nog wel enig plezier wilde hebben in haar leven, en zichzelf dus een wijntje gunt als 'luxe'. Dus met de keuze voor een flesje wijn lijkt mij niet persé iets mis, maar koop dan een wijn van ¤ 4,- ofzo.
Het zijn gewoon mensen met een zeer uitgesproken mening, en ook ik ben het vaker niet dan wel met haar mening eens.quote:Op maandag 18 januari 2016 22:21 schreef fetX het volgende:
[..]
Natuurlijk was die opmerking terecht, daar ben ik het mee eens. Ik doelde inderdaad op de hypocrisie. Mevrouw zeurt zelf ook dat ze het niet breed heeft, maar rookt wel. Iets wat makkelijk 100e per maand kan schelen.
Gezien de reactie van de man accepteren ze trouwens ook moeilijk(er) hulp, want wat die Erik zei was natuurlijk volledig terecht. Meneer is dan meteen beledigd en duikt in de slachtofferrol.
Of om het bloed dun te houden.quote:Op maandag 18 januari 2016 22:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Das waar. Maar dagelijks een pak wijn leegdrinken lijkt me ook niet gezond (neigt wellicht al naar alcoholisme, of overdrijf ik nu)?
Ik heb het net zitten kijken. ik wil de rest ook wel zien en kijken hoe de mensen daarop reageren. Ik denk zelf dat er wel armoede bestaat en dat het niet altijd iemands eigen schuld is.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:52 schreef TigerXtrm het volgende:
Jammer, al afgelopen. Wel interessant, maar niet om de redenen die de EO hoopt. Is meer een bevestiging van vooroordelen afgezien van die hoogopgeleide vrouw die pas enkele maanden in een dipje zit.
Marij? Die loopt alleen maar rijken te bashen.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:30 schreef TigerXtrm het volgende:
God wat is dat wijf irritant. Vindt je het gek dat je arm bent
Afgunst.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:50 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Marij? Die loopt alleen maar rijken te bashen.
Erik loopt armen te bashen. Zo houden ze mekaar in evenwichtquote:Op dinsdag 19 januari 2016 14:50 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Marij? Die loopt alleen maar rijken te bashen.
Met chloor krijg je echt de schimmel er niet vanaf, daar is iets sterkers voor nodig. Daar moeten ze de woningstichting voor bellen.quote:Op maandag 18 januari 2016 22:32 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Dat bleek alleen al uit het feit dat het gehele plafon van een slaapkamer onder de schimmel zat, maar dat er tegelijkertijd ook een fles chloor in de badkamer staat waarmee ze de schimmel zouden kunnen verwijderen.
Vaak is er ook sprake van psychische of zelfs psychiatrische problemen. Soms als mede-oorzaak van hun armoedige positie, en soms zorgt de armoedige situatie voor de psychische problemen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:19 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Met chloor krijg je echt de schimmel er niet vanaf, daar is iets sterkers voor nodig. Daar moeten ze de woningstichting voor bellen.
Als die mensen al 23 jaar in armoede leven waarom dan 6 kinderen? Dat snap ik echt niet
En al leef je in armoede dan kun je die teringbende toch wel opruimen? Tis net of armoede ook gelijk aan zooi staat
Ja is waar maar dan moeten zulke mensen zich ervan bewust worden dat ze hulp nodig hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vaak is er ook sprake van psychische of zelfs psychiatrische problemen. Soms als mede-oorzaak van hun armoedige positie, en soms zorgt de armoedige situatie voor de psychische problemen.
Op den duur gaat dat dan van kwaad naar erger. Rommel in je kop is ook rommel in je huis (en vice versa) wordt weleens gezegd.
Daarom snap jij haar ook niet zoals jij praat. Je zegt dat als jij je baan verliest je in de bijstand komt. Das niet waar je moet tot op een bepaalde hoogte je spaargeld eerst opmaken. En daarna zeg je dat je nachtdienst gaat draaien om geld binnen te krijgen. Moet je wel eerst die baan vinden hequote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:43 schreef Stansfield het volgende:
Ik snapte die Marij niet dat je zo maar in 3 of 4 maanden helemaal niks meer kan hebben.
En dat zij denkt dat dat bij iedereen zo is.
Als ik mijn baan verlies en dan helemaal in de bijstand kom dan heb ik eerst nog wel genoeg spaargeld om mijn hypotheek te kunnen betalen. En daarna is het gewoon nachtdienst enz om maar wat binnen te krijgen.
Dan wordt het kritisch kijken naar elke verzekering enz.
Volgens mij is het ook gewoon een kwestie van met geld om kunnen gaan. En dat niet iedereen zich alles maar moet kunnen veroorloven.
En dan gaan klagen dat ze arm zijnquote:
In 4 maanden is dat dus nooit zover. Volgens mij kom je dan eerst in de ww met 70% van je salaris. Daarna in de bijstand (of je spaargeld opmaken). Maar al genoeg maanden de tijd om werk te zoeken. En dan moet je gewoon je eisenpakket steeds verder omlaag brengen van de baan die je zoekt. En dan vind je vast wel wat.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:54 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Daarom snap jij haar ook niet zoals jij praat. Je zegt dat als jij je baan verliest je in de bijstand komt. Das niet waar je moet tot op een bepaalde hoogte je spaargeld eerst opmaken. En daarna zeg je dat je nachtdienst gaat draaien om geld binnen te krijgen. Moet je wel eerst die baan vinden he
En dan heb je al je spaargeld op en kun je bij de sociale dienst aankloppen. Dan kom je in een traject en krijg je volgens mij pas je geld als je het traject hebt doorlopen. Maar je zit wel met je dure hypotheek en verdere dure lasten. En zo kom je steeds meer in de knel en dat is wat zij bedoelde. Ik weet niet of het zo snel in 4 maanden kan gaan maar kan snel gaan vooral als je geen spaargeld achter hand hebt
En is inderdaad zo dat niet iedereen goed met geld om kan gaan
Ik mag die Erik wel.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:16 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Erik loopt armen te bashen. Zo houden ze mekaar in evenwicht![]()
Ben benieuwd hoe hij er in de laatste uitzending tegenaan kijkt
Nee zooi staat vaak gelijk aan armoede, net zoals iedereen de schuld geven van jouw ellende vaak tot armoede leidt.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:19 schreef maryen65 het volgende:
En al leef je in armoede dan kun je die teringbende toch wel opruimen? Tis net of armoede ook gelijk aan zooi staat
Precies. Dus het is een stukje natuurlijke selectie. Een groot deel van arme mensen zijn een beetje klootjesvolk, maar vinden ondertussen wel dat de boel niet eerlijk is en dat zij ook gewoon recht hebben op geld. Zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:10 schreef Knipoogje het volgende:
Wat je hier dan vooral terugleest is 'ik snap dit niet...' en 'ik begrijp echt niet...' en dat is nu precies waarom veel van die mensen nooit meer de armoe uit komen. Ze zijn er niet intelligent genoeg voor of hebben het juiste karakter er niet voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |