abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159215931
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:19 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik kreeg het niet helemaal mee, maar dat Wijnhuis is buitengewoon prijzig? Is die 14 euro per week of per maand?

Ik kon op zich de opmerking van mevrouw best begrijpen dat ze nog wel enig plezier wilde hebben in haar leven, en zichzelf dus een wijntje gunt als 'luxe'. Dus met de keuze voor een flesje wijn lijkt mij niet persé iets mis, maar koop dan een wijn van ¤ 4,- ofzo.
Dat begrijp ik ook, maar wijn is ook in een kartonnen verpakking te koop. Ik denk niet dat dit wijn is geweest, maar wat sterkere drank. Ze 'verdrinkt' haar ellende.

quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:21 schreef fetX het volgende:

[..]

Natuurlijk was die opmerking terecht, daar ben ik het mee eens. Ik doelde inderdaad op de hypocrisie. Mevrouw zeurt zelf ook dat ze het niet breed heeft, maar rookt wel. Iets wat makkelijk 100e per maand kan schelen.

Gezien de reactie van de man accepteren ze trouwens ook moeilijk(er) hulp, want wat die Erik zei was natuurlijk volledig terecht. Meneer is dan meteen beledigd en duikt in de slachtofferrol.
Het zijn gewoon mensen met een zeer uitgesproken mening, en ook ik ben het vaker niet dan wel met haar mening eens.
Maar Erik legde de vinger op de zere plek, maar besefte niet direct dat dit een gezin is waarbij de ouders simpelweg niet capabel zijn om hier op een verantwoorde manier voor te zorgen. Zonder hulp komen ze nooit een stap verder, logisch redeneren en je verantwoordelijkheid nemen zit er gewoon niet (meer) in.

Dat bleek alleen al uit het feit dat het gehele plafon van een slaapkamer onder de schimmel zat, maar dat er tegelijkertijd ook een fles chloor in de badkamer staat waarmee ze de schimmel zouden kunnen verwijderen.
BlaBlaBla
pi_159215983
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Das waar. Maar dagelijks een pak wijn leegdrinken lijkt me ook niet gezond (neigt wellicht al naar alcoholisme, of overdrijf ik nu)?
Of om het bloed dun te houden. ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159227187
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:52 schreef TigerXtrm het volgende:
Jammer, al afgelopen. Wel interessant, maar niet om de redenen die de EO hoopt. Is meer een bevestiging van vooroordelen afgezien van die hoogopgeleide vrouw die pas enkele maanden in een dipje zit.
Ik heb het net zitten kijken. ik wil de rest ook wel zien en kijken hoe de mensen daarop reageren. Ik denk zelf dat er wel armoede bestaat en dat het niet altijd iemands eigen schuld is.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:50:05 #79
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_159228503
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 21:30 schreef TigerXtrm het volgende:
God wat is dat wijf irritant. Vindt je het gek dat je arm bent :')
Marij? Die loopt alleen maar rijken te bashen. :D
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_159228570
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:50 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Afgunst.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159230861
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:50 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Erik loopt armen te bashen. Zo houden ze mekaar in evenwicht ;)

Ben benieuwd hoe hij er in de laatste uitzending tegenaan kijkt
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_159230938
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 22:32 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Dat bleek alleen al uit het feit dat het gehele plafon van een slaapkamer onder de schimmel zat, maar dat er tegelijkertijd ook een fles chloor in de badkamer staat waarmee ze de schimmel zouden kunnen verwijderen.
Met chloor krijg je echt de schimmel er niet vanaf, daar is iets sterkers voor nodig. Daar moeten ze de woningstichting voor bellen.

Als die mensen al 23 jaar in armoede leven waarom dan 6 kinderen? Dat snap ik echt niet

En al leef je in armoede dan kun je die teringbende toch wel opruimen? Tis net of armoede ook gelijk aan zooi staat
pi_159231273
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:19 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Met chloor krijg je echt de schimmel er niet vanaf, daar is iets sterkers voor nodig. Daar moeten ze de woningstichting voor bellen.

Als die mensen al 23 jaar in armoede leven waarom dan 6 kinderen? Dat snap ik echt niet

En al leef je in armoede dan kun je die teringbende toch wel opruimen? Tis net of armoede ook gelijk aan zooi staat
Vaak is er ook sprake van psychische of zelfs psychiatrische problemen. Soms als mede-oorzaak van hun armoedige positie, en soms zorgt de armoedige situatie voor de psychische problemen.

Op den duur gaat dat dan van kwaad naar erger. Rommel in je kop is ook rommel in je huis (en vice versa) wordt weleens gezegd. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_159231523
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Vaak is er ook sprake van psychische of zelfs psychiatrische problemen. Soms als mede-oorzaak van hun armoedige positie, en soms zorgt de armoedige situatie voor de psychische problemen.

Op den duur gaat dat dan van kwaad naar erger. Rommel in je kop is ook rommel in je huis (en vice versa) wordt weleens gezegd. :)
Ja is waar maar dan moeten zulke mensen zich ervan bewust worden dat ze hulp nodig hebben.
pi_159231542
Die tokkie is echt heel vervelend.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159231568
Ik snapte die Marij niet dat je zo maar in 3 of 4 maanden helemaal niks meer kan hebben.
En dat zij denkt dat dat bij iedereen zo is.

Als ik mijn baan verlies en dan helemaal in de bijstand kom dan heb ik eerst nog wel genoeg spaargeld om mijn hypotheek te kunnen betalen. En daarna is het gewoon nachtdienst enz om maar wat binnen te krijgen.
Dan wordt het kritisch kijken naar elke verzekering enz.

Volgens mij is het ook gewoon een kwestie van met geld om kunnen gaan. En dat niet iedereen zich alles maar moet kunnen veroorloven.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 16:47:53 #87
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_159231720
Mijn gezin is een bedrijf. :D
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_159231773
Die grijze wollensok is ook vervelend.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159231884
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:43 schreef Stansfield het volgende:
Ik snapte die Marij niet dat je zo maar in 3 of 4 maanden helemaal niks meer kan hebben.
En dat zij denkt dat dat bij iedereen zo is.

Als ik mijn baan verlies en dan helemaal in de bijstand kom dan heb ik eerst nog wel genoeg spaargeld om mijn hypotheek te kunnen betalen. En daarna is het gewoon nachtdienst enz om maar wat binnen te krijgen.
Dan wordt het kritisch kijken naar elke verzekering enz.

Volgens mij is het ook gewoon een kwestie van met geld om kunnen gaan. En dat niet iedereen zich alles maar moet kunnen veroorloven.
Daarom snap jij haar ook niet zoals jij praat. Je zegt dat als jij je baan verliest je in de bijstand komt. Das niet waar je moet tot op een bepaalde hoogte je spaargeld eerst opmaken. En daarna zeg je dat je nachtdienst gaat draaien om geld binnen te krijgen. Moet je wel eerst die baan vinden he

En dan heb je al je spaargeld op en kun je bij de sociale dienst aankloppen. Dan kom je in een traject en krijg je volgens mij pas je geld als je het traject hebt doorlopen. Maar je zit wel met je dure hypotheek en verdere dure lasten. En zo kom je steeds meer in de knel en dat is wat zij bedoelde. Ik weet niet of het zo snel in 4 maanden kan gaan maar kan snel gaan vooral als je geen spaargeld achter hand hebt

En is inderdaad zo dat niet iedereen goed met geld om kan gaan
pi_159231927
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:47 schreef monkyyy het volgende:
Mijn gezin is een bedrijf. :D
En dan gaan klagen dat ze arm zijn :') En teren op de subsidie/toeslagen van de kinderen. :r
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_159231994
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:54 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Daarom snap jij haar ook niet zoals jij praat. Je zegt dat als jij je baan verliest je in de bijstand komt. Das niet waar je moet tot op een bepaalde hoogte je spaargeld eerst opmaken. En daarna zeg je dat je nachtdienst gaat draaien om geld binnen te krijgen. Moet je wel eerst die baan vinden he

En dan heb je al je spaargeld op en kun je bij de sociale dienst aankloppen. Dan kom je in een traject en krijg je volgens mij pas je geld als je het traject hebt doorlopen. Maar je zit wel met je dure hypotheek en verdere dure lasten. En zo kom je steeds meer in de knel en dat is wat zij bedoelde. Ik weet niet of het zo snel in 4 maanden kan gaan maar kan snel gaan vooral als je geen spaargeld achter hand hebt

En is inderdaad zo dat niet iedereen goed met geld om kan gaan
In 4 maanden is dat dus nooit zover. Volgens mij kom je dan eerst in de ww met 70% van je salaris. Daarna in de bijstand (of je spaargeld opmaken). Maar al genoeg maanden de tijd om werk te zoeken. En dan moet je gewoon je eisenpakket steeds verder omlaag brengen van de baan die je zoekt. En dan vind je vast wel wat.

Behalve met leeftijd natuurlijk boven de 50 wordt het lastig. Maar dan mag je je hypotheek ook al wel aardig vermindert hebben.
pi_159232056
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:16 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Erik loopt armen te bashen. Zo houden ze mekaar in evenwicht ;)

Ben benieuwd hoe hij er in de laatste uitzending tegenaan kijkt
Ik mag die Erik wel.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_159237537
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 16:19 schreef maryen65 het volgende:
Nee zooi staat vaak gelijk aan armoede, net zoals iedereen de schuld geven van jouw ellende vaak tot armoede leidt.
Met andere woorden de levensinstelling (hoe je in het leven staat) leidt vaak tot armoede.
Sta je positief in het leven en grijp je elke kans in het leven dan is de kans op armoede al een stuk kleiner.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_159239529
Interessant programma met een mooie mengeling van meningen. Een paar rechtse rakkers, naief studentje, licht verbitterde mevrouw die het zelf heeft meegemaakt en een wereldverbeteraar.

En op bezoek sturen bij mensen die de vooroordelen bevestigen én bij de mensen bij wie je het niet zou verwachten. Genuanceerd beeld dus.

Wat je hier dan vooral terugleest is 'ik snap dit niet...' en 'ik begrijp echt niet...' en dat is nu precies waarom veel van die mensen nooit meer de armoe uit komen. Ze zijn er niet intelligent genoeg voor of hebben het juiste karakter er niet voor. Zonder intensieve hulp gaat zoiets gewoon nooit lukken, en als het al lukt dan is het hooguit voor de korte termijn.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_159239620
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:10 schreef Knipoogje het volgende:
Wat je hier dan vooral terugleest is 'ik snap dit niet...' en 'ik begrijp echt niet...' en dat is nu precies waarom veel van die mensen nooit meer de armoe uit komen. Ze zijn er niet intelligent genoeg voor of hebben het juiste karakter er niet voor.
Precies. Dus het is een stukje natuurlijke selectie. Een groot deel van arme mensen zijn een beetje klootjesvolk, maar vinden ondertussen wel dat de boel niet eerlijk is en dat zij ook gewoon recht hebben op geld. Zo werkt het natuurlijk niet.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_159239692
En begonnen *O*
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:15:53 #97
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_159239736
Verder!
pi_159239764
Marij is expert in arm zijn :')
  dinsdag 19 januari 2016 @ 21:17:21 #99
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_159239800
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:16 schreef TigerXtrm het volgende:
Marij is expert in arm zijn :')
zij is zielig. Not.
pi_159239851
Als je te maken hebt met een beetje een schappelijk incassobureau is er prima een regeling te treffen als je je gewoon een beetje normaal gedraagt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')