abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159201736
quote:
Geldermalsen wilde 'zo gewoon mogelijk' doen over azc

Geldermalsen wilde ''zo gewoon mogelijk'' doen over de komst van een asielzoekerscentrum voor 1.500 vluchtelingen in de Gelderse gemeente.

De raad moest eerst besluiten dat het azc er zou komen en daarna zouden burgers mogen meepraten over de uitwerking. Dat zou ook rellen tijdens inspraakavonden zoals in Steenbergen en Ede voorkomen.

Die keuze had evenwel ''dramatische'' gevolgen, want de raadsvergadering op 16 december liep uit op grootschalige onlusten.

Dat constateert de gemeente maandag in een evaluatie van wat er mis ging in de besluitvorming. De raad bespreekt de gebeurtenissen volgende week dinsdag.

Het plan voor een azc in Geldermalsen is ondertussen van tafel en zal voorlopig niet terugkeren, aldus burgemeester Miranda de Vries.

Door: NU.nl
En terecht, als je al zo veel gezeik hebt gehad, doe het dan gewoon niet. Goede zaak! Nu Overvecht nog. ( :') )

[ Bericht 8% gewijzigd door Specularium op 18-01-2016 14:47:19 (Bron) ]
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_159201782
Hoe kan dat nou? Ik lees net nog dat meer en meer Nederlanders voor een ruimhartig asielbeleid zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 18 januari 2016 @ 14:47:09 #3
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_159201854
Hier zit nou bijna een maand een azc op een paar honderd meter afstand. Ik merk het niet eens, gisteren wel de kinderen gewaarschuwd dat ze nog niet op het ijs moeten gaan spelen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_159201896
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:47 schreef MPC60 het volgende:
Hier zit nou bijna een maand een azc op een paar honderd meter afstand. Ik merk het niet eens, gisteren wel de kinderen gewaarschuwd dat ze nog niet op het ijs moeten gaan spelen.
Hmm, dat is iig goed om te horen. Hoeft ook maar iets te gebeuren en hij fikt af gok ik zo.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 18 januari 2016 @ 14:48:56 #5
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_159201908
Het grappigste vond ik nog dat die burgemeester iemand is die communicatiewetenschappen gestudeerd heeft. Ze is bijster slecht in communicatie, zowel naar haar burgers als naar de media. Ze kon amper uit haar woorden komen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_159201946
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:48 schreef Lothiriel het volgende:
Het grappigste vond ik nog dat die burgemeester iemand is die communicatiewetenschappen gestudeerd heeft. Ze is bijster slecht in communicatie, zowel naar haar burgers als naar de media. Ze kon amper uit haar woorden komen.
Ik heb die beelden gezien, toen die rellen aan de gang waren. Ze komt echt zwaar autistisch over ofzo.
  maandag 18 januari 2016 @ 14:52:09 #7
451005 Grems
Clown World
pi_159201992
quote:
Subversieve elementen die in opdracht van het COA posten :') :')

Trapt niemand in hoor.
  maandag 18 januari 2016 @ 14:53:00 #8
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_159202010
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:50 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik heb die beelden gezien, toen die rellen aan de gang waren. Ze komt echt zwaar autistisch over ofzo.
Ja beetje vreemd mens. Wist amper wat uit te brengen. Daar zou ik pas echt tegen demonstreren, iemand zoals haar als burgemeester. Totaal ongeschikt. Zal best een lieve oma zijn of iets dergelijks hoor, dat denk ik wel.
- Charlton Heston
pi_159202063
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:52 schreef Grems het volgende:

[..]

Trapt niemand in hoor.
Veruit de meeste mensen ervaren aanzienlijk minder overlast van een opvang dan men aanvankelijk dacht.
  maandag 18 januari 2016 @ 14:58:36 #10
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_159202132
Wat opvang betreft, heb ik sinds kort ook een ervaring. In onze gemeente zijn wat asielzoekers ondergebracht en daar valt niks aan te merken. Zijn ook gezinnen. In een buurgemeente zit men met 300 asielzoekers, allemaal alleenstaande mannen. Daar is er duidelijk overlast. Niks ernstigs overigens, vooral verveling onder die gasten.

Lijkt me duidelijk wat er moet gebeuren. Grens sluiten voor alleenreizende mannen, enkel nog gezinnen en alleeenstaande vrouwen toelaten. Eerlijk communiceren over de asielzoekerscentra, gaan vieze weggetjes zoals in Geldermalsen, en dan heb je enkel nog tegenwind van achterlijke clubjes zoals NVU en daar gaat geen enkele weldenkende burger achterstaan.

Maar da's te lastig voor dames en heren politici.
- Charlton Heston
  maandag 18 januari 2016 @ 15:00:02 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159202173
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:52 schreef Grems het volgende:

[..]

Trapt niemand in hoor.
Gelukkig is ook de NVU-webcare present voor het broodnodige tegengeluid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_159202176
quote:
9s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:53 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja beetje vreemd mens. Wist amper wat uit te brengen. Daar zou ik pas echt tegen demonstreren, iemand zoals haar als burgemeester. Totaal ongeschikt. Zal best een lieve oma zijn of iets dergelijks hoor, dat denk ik wel.
Mee eens. Alleen maar olie op het vuur. Man man man, wat triest weer.
pi_159202222
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:58 schreef Lothiriel het volgende:
Wat opvang betreft, heb ik sinds kort ook een ervaring. In onze gemeente zijn wat asielzoekers ondergebracht en daar valt niks aan te merken. Zijn ook gezinnen. In een buurgemeente zit men met 300 asielzoekers, allemaal alleenstaande mannen. Daar is er duidelijk overlast. Niks ernstigs overigens, vooral verveling onder die gasten.

Lijkt me duidelijk wat er moet gebeuren. Grens sluiten voor alleenreizende mannen, enkel nog gezinnen en alleeenstaande vrouwen toelaten. Eerlijk communiceren over de asielzoekerscentra, gaan vieze weggetjes zoals in Geldermalsen, en dan heb je enkel nog tegenwind van achterlijke clubjes zoals NVU en daar gaat geen enkele weldenkende burger achterstaan.

Zolang het een beetje evenredig verdeeld is, komt het ook vast wel goed. Hier zit er ook een AZC, geen last van. Maar dat is ook 'maar' duizend man. In een plaats met 45.000 inwoners.

[ Bericht 0% gewijzigd door BoneThugss op 18-01-2016 21:01:23 ]
pi_159202230
quote:
Een gevaarlijke ontwikkeling omdat het suggereert dat we iedereen moeten opvangen zolang ze geen onrust veroorzaken. Dat is precies wat extreem-links wil.

Als we het hebben over overlast hebben we het niet over de economische last die deze profiteurs met zich meebrengen.
pi_159202247
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:03 schreef Confetti het volgende:

[..]

Een gevaarlijke ontwikkeling omdat het suggereert dat we iedereen moeten opvangen zolang ze geen onrust veroorzaken. Dat is precies wat extreem-links wil.

Als we het hebben over overlast hebben we het niet over de economische last die deze profiteurs met zich meebrengen.
Waar suggereert hij dat?
pi_159202272
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:58 schreef Lothiriel het volgende:
Komt doordat geld belangrijker is dan draagvlak en de buren. Men wil grote AZC's met veel mensen bij elkaar zodat de kosten beperkt blijven.
pi_159202294
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:04 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Waar suggereert hij dat?
Hij suggereert dat een AZC geen probleem is omdat er geen 'overlast' is. Althans, zo heb ik het gelezen. Politici hebben daar vooral een handje van door de discussie over wel of niet opvangen alleen te beperken tot overlast.
pi_159202303
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Komt doordat geld belangrijker is dan draagvlak en de buren. Men wil grote AZC's met veel mensen bij elkaar zodat de kosten beperkt blijven.
Beter dan overal kleine AZC's imo.
pi_159202347
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:06 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hij suggereert dat een AZC geen probleem is omdat er geen 'overlast' is. Althans, zo heb ik het gelezen. Politici hebben daar vooral een handje van door de discussie over wel of niet opvangen alleen te beperken tot overlast.
Aah zo, ik lees het anders. hij wil alleen maar zeggen dat hij, in zijn woonplaats. Nog geen overlast heeft ervaren. En ik zelf ook niet. Maar je hebt gelijk dat extreem-links misschien nog wel gevaarlijker is dan extreem-rechts. :)
  maandag 18 januari 2016 @ 15:10:01 #20
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_159202365
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Tsja, draagvlak is nochtans wat ervoor zorgt dat zoiets haalbaar blijft. Wij hebben een 5-tal gezinnen in onze gemeente. Zitten ondergebracht in 3 huizen. Je kan die mensen zelf wat helpen & dat ze vinden het ook fijn om met de buurt om te gaan. Niemand stoort zich al te hard aan hun aanwezigheid, het zijn dan ook wel fatsoenlijke mensen en geen religieuze gekkies (wel moslims, maar relatief modern naar midden-oosterse maatstaven).

Als je het overal zo zou toepassen dan voelt het een stuk minder 'bedreigend', dan als je een enorm centrum met 1000 mannen ergens neerpoot die dan beginnen rond te zwerven door de (vaak kleine) plaats.
- Charlton Heston
pi_159202414
quote:

[..]

Hij schrijft zijn ervaring, die suggestie leg je er zelf in.
pi_159202427
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:10 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Tsja, draagvlak is nochtans wat ervoor zorgt dat zoiets haalbaar blijft. Wij hebben een 5-tal gezinnen in onze gemeente. Zitten ondergebracht in 3 huizen. Je kan die mensen zelf wat helpen & dat ze vinden het ook fijn om met de buurt om te gaan. Niemand stoort zich al te hard aan hun aanwezigheid, het zijn dan ook wel fatsoenlijke mensen en geen religieuze gekkies (wel moslims, maar relatief modern naar midden-oosterse maatstaven).

Als je het overal zo zou toepassen dan voelt het een stuk minder 'bedreigend', dan als je een enorm centrum met 1000 mannen ergens neerpoot die dan beginnen rond te zwerven door de (vaak kleine) plaats.
Eens, waarom zou je in Overvecht dat überhaupt willen. :')
  maandag 18 januari 2016 @ 15:13:03 #23
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_159202434
Gemiste kans, zonde.
  maandag 18 januari 2016 @ 15:15:46 #24
356891 Abed
hooggeleid
pi_159202477
Jammer dat het van de baan is, wat mij betreft is iedereen welkom.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_159202478
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:10 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Deze vergelijking klopt niet. De mensen waar jij het over hebt zijn mensen met een verblijfsvergunning, in een AZC zitten mensen in de procedure of die nog op een huis wachten.

Het COA kan onmogelijk opvangkampen van 25 man draaiende houden. De kosten zouden minimaal verdubbelen want op elke locatie moeten er werknemers van COA zijn, een medische dienst en de communicatie tussen advocaten en asielzoekers wordt dan ook heel ingewikkeld.

Stel je voor met een instroom van 1000 week. Dan zou het COA pak em bet 20-25 opvangkampen moeten openen. Wekelijks. Met bijbehorende faciliteiten.

Lachwekkend dat het überhaupt voorgesteld wordt. Die mensen hebben geen enkele kennis van zaken.
pi_159202485
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:48 schreef Lothiriel het volgende:
Een studie maakt je niet per definitie slim.
pi_159202541
quote:

[..]

Van de eerste gastarbeiders hadden we ook geen last. Sterker nog, hardwerkende mensen.

Moet je nu eens kijken naar de criminaliteit onder jonge Marokkanen (en in mindere mate Turken).

Het grootste probleem is dat onze samenleving onherkenbaar verandert met deze instroom. En daar wil ik niet mee zeggen dat er geen prima asielzoekers tussen zitten.
pi_159202551
Mooi. Eindelijk wordt er een keer naar het volk geluisterd.
  maandag 18 januari 2016 @ 15:19:44 #29
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_159202554
quote:
9s.gif Op maandag 18 januari 2016 14:53 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Volgens mij hoorde ik voor dit akkefietje nagenoeg alleen positieve verhalen over haar. Dus dat ongeschikte zal wel meevallen.
  maandag 18 januari 2016 @ 15:20:38 #30
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_159202573
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:19 schreef Calcio het volgende:
Mooi. Eindelijk wordt er een keer naar het volk geluisterd.
Zo'n 1000 roeptoeters in een dorpje is niet "het volk" ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')