abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 januari 2016 @ 10:48:14 #201
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159324486
-nope-

[ Bericht 50% gewijzigd door motorbloempje op 23-01-2016 10:54:24 ]
pi_159324568
Nee
Ja doei.
pi_159324627
En nogmaals: ik verwacht niet dat mijn vriendin mijn scriptie gaat schrijven. Maar wetende dat er iemand is die je begrijpt, waardeert, ondersteund etc. is van groot belang. Het is toch een beetje een soort 'afweging' dat je op dat moment van je leven maakt: oké.. studie bijna klaar, zicht op een eigen stekje.. waar wil ik naar toe in mijn leven? En dat is leuker om samen te plannen dan wetende dat je eentje aan een nieuwe baan moet beginnen als je om je heen allemaal mensen ziet die wél een relatie hebben en dus samen 'de toekomst' in gaan terwijl het voor jou onzeker is wat de toekomst gaat brengen en je nog steeds geen liefde kent.
pi_159324707
Een voorbeeld: studiegenoot gooit er met de pet naar tot ie ineens in het derde jaar een meid leert kennen. Ineens heeft ie wél motivatie, ziet het leven door een roze bril met plezier tegemoet en rond een paar vakken, stages en scripties af. Vervolgens een baan, vriendin is ook bezig met zelfde studie af te ronden (jaar lager) en ze zoeken samen een stekje. Hij had dat steuntje duidelijk nodig, want iedereen in de klas had 'm al opgegeven als eeuwige student. Bullshit of niet, het kan je levensvisie ineens veranderen als je maar wilt of ziet waar je het voor doet.
pi_159324716
Ga eens aan je scriptie dan. Want als je zo blijft klagen en zeuren wordt het niks. En kap eens met kijken naar wat anderen doen. Maak die scriptie af, zoek een leuke baan (en hulp), dan vind je uiteindelijk ook wel een paar vrienden/collega's waar je je verhaal kwijt kunt. Zonder papiertje ben je op de arbeidsmarkt niks waard, dus beter haal je het wel en ga je daarna een leuke baan zoeken. Succes vandaag nog.
pi_159324722
ga eens aan je scriptie werken zeg.
Ja doei.
pi_159324788
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
ga eens aan je scriptie werken zeg.
Jullie gaan mij vast niet geloven, maar weekend doe ik nooit wat... is weekend :')
Zit nog in het school=school, weekend=weekend gebeuren, alleen overdag doe ik wat.
Ben niet zo'n type die tot 22u doorwerkt, na 17u blokkeert mijn mind.
En ja dat ik doordeweeks ook niet veel doe weet ik ook wel :@
pi_159324801
Zo kom je er wel in het leven. Wat doe je dan de hele dag in het weekend? Behalve hier mekkeren?
pi_159324826
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:12 schreef ElDinosaur het volgende:
Zo kom je er wel in het leven. Wat doe je dan de hele dag in het weekend? Behalve hier mekkeren?
Niksen... series kijken.., , lezen, zoeken naar hobby's. ik krijg het er niet in dat ik in het weekend aan de bak moet.
pi_159324828
9 tot 5 mentaliteit ;(
pi_159324858
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:14 schreef Lokasenna het volgende:
9 tot 5 mentaliteit ;(
En met mij nog vele miljoenen Nederlanders helaas. Zie niet iedere dag als een nieuwe dag, maar iedere dag als de daadwerkelijke dag: zaterdag, zondag, maandag..
pi_159324904
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En met mij nog vele miljoenen Nederlanders helaas. Zie niet iedere dag als een nieuwe dag, maar iedere dag als de daadwerkelijke dag: zaterdag, zondag, maandag..
Al die vele miljoenen Nederlanders ( :') ) zitten niet in hun scriptieperiode. Geef jezelf eens een schop onder je kont en ga aan de slag. Dan ben je er sneller vanaf en kan je verder met je leven.
pi_159325226
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:19 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Al die vele miljoenen Nederlanders ( :') ) zitten niet in hun scriptieperiode. Geef jezelf eens een schop onder je kont en ga aan de slag. Dan ben je er sneller vanaf en kan je verder met je leven.
Jij reageert altijd veel en snel, wat doe jij eigenlijk in je leven? Serieus benieuwd! :)
pi_159325473
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jij reageert altijd veel en snel, wat doe jij eigenlijk in je leven? Serieus benieuwd! :)
Betrapt. ;(

Fulltime baan, ditdatalles. Beetje multitasken moet kunnen.
  Moderator zaterdag 23 januari 2016 @ 12:07:16 #215
5428 crew  miss_sly
pi_159325634
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:04 schreef Deezertje het volgende:
Een voorbeeld: studiegenoot gooit er met de pet naar tot ie ineens in het derde jaar een meid leert kennen. Ineens heeft ie wél motivatie, ziet het leven door een roze bril met plezier tegemoet en rond een paar vakken, stages en scripties af. Vervolgens een baan, vriendin is ook bezig met zelfde studie af te ronden (jaar lager) en ze zoeken samen een stekje. Hij had dat steuntje duidelijk nodig, want iedereen in de klas had 'm al opgegeven als eeuwige student. Bullshit of niet, het kan je levensvisie ineens veranderen als je maar wilt of ziet waar je het voor doet.
Weet je wat? Zet je leven volledig op hold tot je een vriendin hebt. Ga niets meer doen aan je studie, geen actie om op jezelf te gaan, geen vrienden maken, niet proberen een leuk leven te regelen voor jezelf zonder vriendin, maar doe niets. Wacht af.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159325713
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Weet je wat? Zet je leven volledig op hold tot je een vriendin hebt. Ga niets meer doen aan je studie, geen actie om op jezelf te gaan, geen vrienden maken, niet proberen een leuk leven te regelen voor jezelf zonder vriendin, maar doe niets. Wacht af.
That's the spirit. Dan krijgen we nog 100000 topics hier denk ik.

Het weekend is (juist) een goede mogelijkheid om wat aan je scriptie te doen. Je hebt nog geen baan dus ga eens wat doen dan ipv aandacht zoeken en zeuren. De enige die jezelf tegenhoudt ben jij.

Trouwens, je woont toch thuis? Krijg je nooit een schop onder je kont van je ouders ofzo?

(Ik ga weer verder hoor. Aan de studie. Zou jij ook moeten doen.)
pi_159325742
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:13 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

That's the spirit. Dan krijgen we nog 100000 topics hier denk ik.

Het weekend is (juist) een goede mogelijkheid om wat aan je scriptie te doen. Je hebt nog geen baan dus ga eens wat doen dan ipv aandacht zoeken en zeuren. De enige die jezelf tegenhoudt ben jij.

Trouwens, je woont toch thuis? Krijg je nooit een schop onder je kont van je ouders ofzo?

(Ik ga weer verder hoor. Aan de studie. Zou jij ook moeten doen.)
Nop, vrijheid. Maar te veel is niet goed. Ik zou scriptie ook moeten zien als een baan: vijf dagen per week overdag werken en avonden en weekend vrij. Maar waar ik vroeger standaard om 7u opstond wordt ik nu pas rond 8u wakker en ga de deur op zijn vroegst om 10u uit...
pi_159325895
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:16 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nop, vrijheid. Maar te veel is niet goed. Ik zou scriptie ook moeten zien als een baan: vijf dagen per week overdag werken en avonden en weekend vrij. Maar waar ik vroeger standaard om 7u opstond wordt ik nu pas rond 8u wakker en ga de deur op zijn vroegst om 10u uit...
Precies. Zie je scriptie als een baan, maar wel eentje van 6-7 dagen in de week.
pi_159325985
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 10:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Vergeet niet wat een beetje liefde/aandacht of een knuffel kan doen :)
En een hoop jongens hebben hun leven ineens (positief) omgegooid nadat ze een leuke meid hebben leren kennen, dus het werkt wel.
Die jongens hebben zichzelf niet dag in dag uit lopen pijnigen met een gedachte dat hun leven niet tekort schiet.

Dat maakt bij bijzonder onaantrekkelijk. Vind je zelf ook niet dat de aandacht die je aan dit onderwerp geeft buitenproportioneel is? En evenzo de dingen die je wel tevreden kunnen stellen te veel als gewoon worden beschouwd?

Accepteer dat je leven meer solitair is. Zitten ook voordelen aan. Je hoeft niet continue met iemand rekening te houden. Bedenk zelf nog meer voordelen en laat ze minimaal even vaak in je bewustzijn komen als de tekortkomingen. Dat geeft je hopelijk meer gemoedsrust, en zonnigere kijk op het leven en verbeterd je aantrekkingskracht. Stop met dagdromen.

Qua studie: van buiten zijn het voornamelijk je zintuigen die kunnen afleiden. Van binnen je gedachtes en emoties. Maak van je studie even die 'safe-heaven' dat je je gedachtes en emoties los kunt laten. Even los laten waar je dag in dag uit mee bezig bent.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_159326421
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Inb4 mensen die je suggestie serieus nemen. ;(

*houdt sarcasme bordje omhoog
  Moderator zaterdag 23 januari 2016 @ 13:06:19 #221
5428 crew  miss_sly
pi_159326510
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Inb4 mensen die je suggestie serieus nemen. ;(

*houdt sarcasme bordje omhoog
Ja, in de haast was ik wat smileys vergeten. Dank!

Maar met al dat gezeur en 'ja maar' lijkt dat wel het enige dat erop zit, toch? Wachten op die vriendin en dan pas aan je leven beginnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159326584
En dan een date proberen te fixen via DM. -O-

Yeah right. Moest aan een zekere quote denken, iets met Mercurius en een natte tissue.

(Eigenlijk was mijn eerste reactie gewoon _O- maar serieus, geef jezelf een schop onder je kont en maak die scriptie af)
pi_159327395
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:10 schreef DoubleDip het volgende:

Yeah right. Moest aan een zekere quote denken, iets met Mercurius en een natte tissue.

(Eigenlijk was mijn eerste reactie gewoon _O- maar serieus, geef jezelf een schop onder je kont en maak die scriptie af)
Heb je het over mij? Dat was geen date ritselen hoor..

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:31 schreef Koral het volgende:

[..]

Die jongens hebben zichzelf niet dag in dag uit lopen pijnigen met een gedachte dat hun leven niet tekort schiet.

Dat maakt bij bijzonder onaantrekkelijk. Vind je zelf ook niet dat de aandacht die je aan dit onderwerp geeft buitenproportioneel is? En evenzo de dingen die je wel tevreden kunnen stellen te veel als gewoon worden beschouwd?

Accepteer dat je leven meer solitair is. Zitten ook voordelen aan. Je hoeft niet continue met iemand rekening te houden. Bedenk zelf nog meer voordelen en laat ze minimaal even vaak in je bewustzijn komen als de tekortkomingen. Dat geeft je hopelijk meer gemoedsrust, en zonnigere kijk op het leven en verbeterd je aantrekkingskracht. Stop met dagdromen.

Qua studie: van buiten zijn het voornamelijk je zintuigen die kunnen afleiden. Van binnen je gedachtes en emoties. Maak van je studie even die 'safe-heaven' dat je je gedachtes en emoties los kunt laten. Even los laten waar je dag in dag uit mee bezig bent.
Ik denk vaak negatief. Als ik oordopjes bestel en ze komen niet op zaterdag aan denk ik meteen: 'kut, pas op zijn vroegst weer dinsdag binnen en dus woensdagmorgen pas gebruiken'. Komt omdat ik geen alternatief heb, twee setjes bestellen (zodat ik de volgende keer dus niet zonder zit) vind ik weer nutteloos want je weet niet hoe lang 't duurt voordat ze kapot gaan.
pi_159328341
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:10 schreef DoubleDip het volgende:

Wanhoop doet een vagina harder opdrogen dan een natte tissue op Mercurius.
Geen dank
pi_159330830
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:00 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Heb je het over mij? Dat was geen date ritselen hoor..

[..]

Ik denk vaak negatief. Als ik oordopjes bestel en ze komen niet op zaterdag aan denk ik meteen: 'kut, pas op zijn vroegst weer dinsdag binnen en dus woensdagmorgen pas gebruiken'. Komt omdat ik geen alternatief heb, twee setjes bestellen (zodat ik de volgende keer dus niet zonder zit) vind ik weer nutteloos want je weet niet hoe lang 't duurt voordat ze kapot gaan.
Je geeft teveel ruimte aan het negatieve. Al heel lang. Sta jezelf niet meer toe dat te doen.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')