abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159305852
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:15 schreef Zandkasteel het volgende:

[..]

Dit is al zovaak gezegd, maar meneer negeert liever de realistische oplossingen en blijft liever klagen op het forum *O*
Ja ach, ik praat ook tegen dovemansoren. Maar goed, ik zal maar niet vragen of ie al begonnen is.
pi_159306202
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:28 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik heb mijn doctoraat geschreven terwijl het uitging met mijn toenmalige vriendin. Je stopt dan gewoon al je woede en frustratie in dat ding B-)
Die motivatie zou Deezertje ook moeten hebben. Even laten zien dat hij niemand nodig heeft en in staat is het zelf op te lossen. ^O^
pi_159306616
En stel Deezer heeft straks een vriendin en het valt tegen (wat ik vrijwel zeker weet), wat is dan het plan? Nieuwe vriendin zoeken of aan jezelf gaan werken?
pi_159307350
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 15:24 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
En stel Deezer heeft straks een vriendin en het valt tegen (wat ik vrijwel zeker weet), wat is dan het plan? Nieuwe vriendin zoeken of aan jezelf gaan werken?
Dan is het haar schuld want <insert smoes>

Ik snap niet, net als vele anderen hier, waarom hij de hele tijd de oorzaak van het niet afmaken van zijn scriptie legt bij het feit dat hij geen vriendin heeft die hem steunt. Ik ben eigenlijk best blij dat ik nu ik zelf ook mijn scriptie aan het schrijven ben geen relatie heb. Bespaart je weer wat geklaag en gezeur van je partner over het feit dat je te weinig vrije tijd hebt. Al zal een normaal persoon het als het goed is wel begrijpen maar ik heb helaas anders meegemaakt. :')

Deezer kom op man, ga aan de slag en als je zo graag wilt reizen als je zegt, boek nu al een vakantie voor in de zomer. Dan heb je het vraagstuk van "ik heb niks om voor te werken" ook weer beantwoord. Je mag ook DM'en als je wilt dat ik eens naar je stukken kijk en je help waar nodig want ik kan dit echt niet meer aanzien. Desnoods sla ik je met een figuurlijke knuppel over de finish heen.
pi_159307516
Man man man die Deezer toch ;( neem toch eens adviezen aan, anders lezen we deze topics in 2020 nog.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 16:21:52 #181
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159308049
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:01 schreef Toto69 het volgende:
Man man man die Deezer toch ;( neem toch eens adviezen aan, anders lezen we deze topics in 2020 nog.
Veel te positief jij.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_159308065
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:21 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Veel te positief jij.
True, true. -dm-materiaal-

[ Bericht 11% gewijzigd door Copycat op 22-01-2016 16:25:21 ]
  vrijdag 22 januari 2016 @ 16:25:25 #183
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159308123
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:22 schreef Toto69 het volgende:

[..]

True, true.
Heb je al een onderwerp Deezer?

[ Bericht 20% gewijzigd door Copycat op 22-01-2016 17:34:24 ]
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_159308385
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:25 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Heb je al een onderwerp Deezer?
Ja en ook al interviews gehouden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Copycat op 22-01-2016 17:34:43 ]
pi_159308577
Nou dat word niets meer vandaag met dat scriptie. Ga dan maar alvast naar de film. :D :D :D
  vrijdag 22 januari 2016 @ 16:46:26 #186
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_159308693
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ja en ook al interviews gehouden.
Waar gaat het over?
pi_159309108
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:42 schreef j1nxnl het volgende:
Nou dat word niets meer vandaag met dat scriptie. Ga dan maar alvast naar de film. :D :D :D
Al geweest..
pi_159309143
Wat duurde vandaag het langst: de film of het werken aan je scriptie?
pi_159318489
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dus ik moet maar accepteren dat ik niet weet wanneer ik liefde tegenkom en ondertussen mezelf moet motiveren om studie af te ronden terwijl er niemand op mij wacht? Het klikt ongelooflijk needy en kansloos, maar een relatie/geliefde als stok achter de deur houden om 't toch maar te doen werkt bij mij. Geen vooruitzicht op liefde/relaties in een tijd dat je toch al op jezelf bent aangewezen werkt dan niet mee.
Als je je verleden niet los laat kun je ook niet bouwen aan je toekomst.

Verder, godver, had ik de tips die hier gegeven zijn maar gehad om m'n scriptie af te maken. :{
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:38:49 #190
430026 derOtto
Ich bin der Otto!
pi_159320977
Heb wat selectief de reacties zitten lezen hierboven (de OP incl. spoiler ook wel hoor :) )
My 2 cents:

Beschouw jezelf gewoon even als een middeleeuwse monnik zonder wereldse afleiding en gebruik dat om je scriptie af te werken.
Een scriptie echt afwerken kan soms een beetje hel zijn waar je door moet maar dan heb je in ieder geval een diploma.
Ik heb ook een studie gedaan waarvan ik wist dat de kans behoorlijk klein zou zijn dat ik er echt professioneel mee verder zou kunnen gaan maar het geeft in ieder geval een signaal naar een werkgever dat je intellectueel toch wel wat in je mars hebt!
Ik ben na een universitaire studie geschiedenis gewoon even aan de slag gegaan in een callcenter om brood op de plank te hebben en sindsdien gewoon steeds uitgekeken naar iets anders. Na een paar tussenstops ondertussen prima baan :)

Veel moed in ieder geval ^O^
Scientific Progress Goes 'Boink'
  zaterdag 23 januari 2016 @ 10:08:10 #191
453280 krulbrullie
Ik ga weer naar buiten!
pi_159324037
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:42 schreef MissGump het volgende:
Inderdaad die laatste drie maanden voor het inleveren van mijn PhD thesis dat ik een vriend had hebben mijn PhD in zijn geheel mogelijk gemaakt.
Ongeacht vriend of niet, niemand maakt in de laatste drie maanden in zijn geheel een PhD mogelijk, terwijl er vier à vijf jaar voor staan. Ik schreef dat in je eentje een scriptie schrijven wel mogelijk is, maar dat het me niet het meest gunstige of wenselijke scenario lijkt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:42 schreef MissGump het volgende:
Kom op zeg, het dankwoord is gewoon de mogelijkheid om in gedrukte vorm een keer iets liefs te zeggen tegen iedereen in je leven.
Het zou toch meer dan een formaliteit zijn, mag ik hopen. Zij gaat mij helpen in de meer moeilijke periodes. Zij leert mij relativeren, zij fleurt mij op, leidt de aandacht af omdat zij andere bezigheden heeft, vertelt over haar problemen of juist leuke alledaagse dingen die ze meemaakt, of overtuigt me om de knop om te zetten en iets leuks te gaan doen. Althans dat hoop ik en zou ik andersom in ieder geval wel doen.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 10:13:27 #192
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159324098
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 10:08 schreef krulbrullie het volgende:
Het zou toch meer dan een formaliteit zijn, mag ik hopen. Zij gaat mij helpen in de meer moeilijke periodes. Zij leert mij relativeren, zij fleurt mij op, leidt de aandacht af omdat zij andere bezigheden heeft, vertelt over haar problemen of juist leuke alledaagse dingen die ze meemaakt, of overtuigt me om de knop om te zetten en iets leuks te gaan doen. Althans dat hoop ik en zou ik andersom in ieder geval wel doen.
Wat zoek je eigenlijk precies, een vriendin of een dienster?
pi_159324120
quote:

[..]

Ongeacht vriend of niet, niemand maakt in de laatste drie maanden in zijn geheel een PhD mogelijk, terwijl er vier à vijf jaar voor staan. Ik schreef dat in je eentje een scriptie schrijven wel mogelijk is, maar dat het me niet het meest gunstige of wenselijke scenario lijkt.

[..]

Vooral je eigen geluk / succes af laten hangen van een ander.
pi_159324282
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 10:15 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Vooral je eigen geluk / succes af laten hangen van een ander.
Vergeet niet wat een beetje liefde/aandacht of een knuffel kan doen :)
En een hoop jongens hebben hun leven ineens (positief) omgegooid nadat ze een leuke meid hebben leren kennen, dus het werkt wel.
pi_159324324
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 10:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En een hoop jongens hebben hun leven ineens (positief) omgegooid nadat ze een leuke meid hebben leren kennen, dus het werkt wel.
Leuk voor ze, maar er over blijven mekkeren gaat niets voor je doen. Sommige mensen winnen ook de loterij en gooien hun leven ineens om, daar zit ik ook niet dagen over te miepen.
pi_159324331
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 10:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je gaat er niet ineens zin van krijgen om je best te doen voor je studie hoor. :D
pi_159324360
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 10:34 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Je gaat er niet ineens zin van krijgen om je best te doen voor je studie hoor. :D
Als je echt van haar houdt wil je haar niet teleurstellen en zorg ik er wel voor dat ik wat aan mijn studie doe, anders gooit zij wellicht de handdoek in de ring he ;) En ik zie het om mij heen, mensen die dagen tikken en dan ineens een belletje krijgen van hun geliefde en daarna weer helemaal happy de zaal inlopen of dat hun vriendin ff een knuffel komt brengen... dat pept je wel op.
pi_159324387
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 10:37 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je echt van haar houdt wil je haar niet teleurstellen en zorg ik er wel voor dat ik wat aan mijn studie doe, anders gooit zij wellicht de handdoek in de ring he ;) En ik zie het om mij heen, mensen die dagen tikken en dan ineens een belletje krijgen van hun geliefde en daarna weer helemaal happy de zaal inlopen of dat hun vriendin ff een knuffel komt brengen... dat pept je wel op.
Ah joh. Je zal het wel merken wanneer je ooit een vriendin krijgt. Maar het kost je vooral veel tijd.
pi_159324397
Hoeveel uur heb je gisteren in je scriptie gestopt, Deezer?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159324420
quote:

[..]

Als het ook maar iets verschil maakt, zou ik eerder zeggen dat het juist heel gunstig is om geen vriend te hebben, kun je namelijk een stuk meer aandacht aan je PhD besteden. En helderder denken omdat je niet op een roze wolk zit die je alleen aan hem doet denken.

quote:
Je mist het punt volledig, deze opsomming die je nu geeft heeft geen zak met een PhD doen te maken. De meeste steun (als je het zo wil noemen) heb je als je in een goed/leuk lab zit waarschijnlijk van je collega PhDers, die, als je een beetje een gezellig persoon bent, vaak ook je vrienden worden. Zij weten namelijk wat er speelt. Sorry maar uit je hele post blijkt dat je geen clou hebt van zowel een PhD doen als een vriendin hebben.
Why do dishes when you can do daiquiris?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')