quote:aan 1 zetel hebben ze genoeg?
Partij programma van de "Directe Democraten"Het uitgangspunt voor het partijprogramma van de "Directe Democraten" is het regeeraccoord van het demissionaire kabinet Jan Peter Balkenende.
Over de onderwerpen van dat regeeraccoord vindt steeds opnieuw en telkens weer een volksraadpleging plaats om een optimale democratische controle te kunnen uitoefenen. Met één of meer zetels van de Directe Democraten in de Tweede Kamer bent u als kiezer altijd verzekerd van deze optimale democratische controle. Uw stem telt. Jouw stem telt. De stem van alle Nederlanders met stemrecht en allen die hen dierbaar zijn. De 0 tot 100 jarigen in onze maatschappij, in onze samenleving. Niet alleen bij de verkiezingen, maar het gehele jaar door. Dag in, dag uit. Week in, week uit. Maand in, maand uit. Jaar in, jaar uit. Dat is de enige echte NIEUWE POLITIEK.
bron: www.directedemocraten.nl
conclusie:
belachelijke onrealistische partij
tis d66 maal 10 tot de 99
Als ik het goed begrijp willen ze als een soort doorgeefluik van via referenda meebeslissende burgers gaan fungeren?
quote:Scoren ze één zetel dan is het inschrijfgeld er al weer uit
Op vrijdag 22 november 2002 20:16 schreef dolle_hond het volgende:
Stelletje zielepieten
quote:
'Ik ben niet verslagen'Wie willen er vanaf 22 januari ook de Tweede Kamer in? Metro stelt alle nieuwkomers voor. Vandaag: Martin Kievits (ex-politieman), van Directe Democraten.
U bent terug in de politiek?
"Ja, ik ben nog niet verslagen."Waarom?
"Omdat de Directe Democraten het broertje van de LPF is. Zoals u weet ben ik Fortuynist in hart en nieren en kreeg ik bij de LPF geen kans."Wat wil uw partij?
"Directe Democratie - het woord zegt het al - is er voor de burger, de kiezer. We gaan alle ict-hulpmiddelen inzetten om de burger te informeren en een stem te geven. Met één zetel in de Kamer krijgt de burger al een stem, géén doorslaggevende, maar wel een raadgevende stem. Dat lijkt me uniek!"Wie moeten er op u stemmen?
"De LPF-stemmer van weleer, maar ook studenten, werkende moeders en moslimvrouwen."Hoeveel zetels verwacht u?
"Ik geloof heilig in vijftien zetels als je ziet hoeveel respons we nu krijgen. Kijk, veel mensen hebben mij pootje gelicht, maar de kiezer is rechtvaardig en zal massaal op mij stemmen."En andere partijen dan?
"Anderen gun ik ook Kamerzetels. Als het 'gedachtegoed' maar uitgedragen wordt."Wilt u meeregeren?
"Daarvoor is het nog te vroeg."Op welke partij heeft u tijdens de vorige verkiezingen gestemd?
"Wat dacht je? Op Pim. Ik zou het weer doen als dat kon. Uit eer voor de man. Hij is de grootste staatsman sinds Thorbecke."Welke fout die de LPF heeft gemaakt, zult u nooit begaan?
"Ruzie maken."Hoeveel kost een retourtje tweede klas Utrecht-Amsterdam?
"Ik heb werkelijk geen idee! Laten ze het maar gewoon gratis maken."
(Juiste antwoord: 9,50 euro.)bron: Metro
Één ding vind ik erg raar, als ik dat interview bekijk: dat de man meeregeren niet bij voorbaat uitsluit. Hoe kan een partij waarvan het gedachtegoed door iedere voorbijsurfer op het internet bepaald wordt, meeregeren? Is toch veel te draaikonterig?
quote:Nog steeds niet ?
'Ik ben niet verslagen'
Wie willen er vanaf 22 januari ook de Tweede Kamer in? Metro stelt alle nieuwkomers voor. Vandaag: Martin Kievits (ex-politieman), van Directe Democraten.U bent terug in de politiek?
"Ja, ik ben nog niet verslagen."
quote:Nog iemand die de naam Fortuyn gebruikt om kiezers te lokken, misschien moest ik maar eens copyright op die naam aanvragen, dan was ik nu een rijke stinkerd.
Waarom?
"Omdat de Directe Democraten het broertje van de LPF is. Zoals u weet ben ik Fortuynist in hart en nieren en kreeg ik bij de LPF geen kans."
quote:Nou, daar is het volk bij gebaat. De regering moet ook onpopulaire maatregelen aan nemen voor het groter goed, dit leid tot pragmatisme, korte termijn beleid. Zuigt dus.
Wat wil uw partij?
"Directe Democratie - het woord zegt het al - is er voor de burger, de kiezer. We gaan alle ict-hulpmiddelen inzetten om de burger te informeren en een stem te geven. Met één zetel in de Kamer krijgt de burger al een stem, géén doorslaggevende, maar wel een raadgevende stem. Dat lijkt me uniek!"
quote:Wat leuk dat hij dat zo los erbij trekt, lekker mensen in hokjes proppen.
Wie moeten er op u stemmen?
"De LPF-stemmer van weleer, maar ook studenten, werkende moeders en [/b]moslimvrouwen[/b]."
quote:Ahum. Die man is of een dwaze oppurtunist , of gewoon gek.
Hoeveel zetels verwacht u?
"Ik geloof heilig in vijftien zetels als je ziet hoeveel respons we nu krijgen. Kijk, veel mensen hebben mij pootje gelicht, maar de kiezer is rechtvaardig en zal massaal op mij stemmen."
quote:Welk gedachtengoed ? Laat de mensen maar kiezen ?
En andere partijen dan?
"Anderen gun ik ook Kamerzetels. Als het 'gedachtegoed' maar uitgedragen wordt."
quote:Het volk regeert toch ?
Wilt u meeregeren?
"Daarvoor is het nog te vroeg."
quote:Ik vond Troelstra toch een groter staatsman.
Op welke partij heeft u tijdens de vorige verkiezingen gestemd?
"Wat dacht je? Op Pim. Ik zou het weer doen als dat kon. Uit eer voor de man. Hij is de grootste staatsman sinds Thorbecke."
quote:Ruzie maken is ook erg moeilijk in je eentje.
Welke fout die de LPF heeft gemaakt, zult u nooit begaan?
"Ruzie maken."
quote:Zo, dus ook gratis openbaar vervoer ? Moet het "volk" daar niet voor kiezen ?
Hoeveel kost een retourtje tweede klas Utrecht-Amsterdam?
"Ik heb werkelijk geen idee! Laten ze het maar gewoon gratis maken."
(Juiste antwoord: 9,50 euro.)
Dan vraag je je natuurlijk af hoe betrouwbaar Kievits is en dat die echt in de kamer gaat doen waar de mensen voor stemmen.
De kamer zal wel moeite hebben met zo'n partij als het te draaikonterig wordt. Zal ook wel niet echt een solide financieel beleid hebben.
-edit door moderator- reacties op verwijderde posts weggehaald
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 29-11-2002 09:49]
quote:Ratelband was toch ook zoiets van plan? Leden konden online hun mening geven, en zouden zo zelf de standpunten kunnen bepalen.
Op vrijdag 29 november 2002 01:07 schreef FQuist het volgende:
Inderdaad kan dit best wel lijden tot kortzichtig gedoe. Maar men zegt dat de 'kiezer' op hun site eerst een test moet doen over een bepaald onderwerp alvorens te mogen stemmen.Dan vraag je je natuurlijk af hoe betrouwbaar Kievits is en dat die echt in de kamer gaat doen waar de mensen voor stemmen.
De kamer zal wel moeite hebben met zo'n partij als het te draaikonterig wordt. Zal ook wel niet echt een solide financieel beleid hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 29-11-2002 09:51]
Topic maar weer open.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 29-11-2002 10:00]
"Directe Democratie - het woord zegt het al - is er voor de burger, de kiezer. We gaan alle ict-hulpmiddelen inzetten om de burger te informeren en een stem te geven. Met één zetel in de Kamer krijgt de burger al een stem, géén doorslaggevende, maar wel een raadgevende stem. Dat lijkt me uniek!"
- Het Volk is in zichzelf verdeeld.
- Welk volk vertegenwoordigt deze club?
- Elk kwartier komt er een andere mening binnen op het partijbureau.
- Conform het bovenstaande is het aannemelijk dat elk kwartier de standpunten van de directe democraten veranderen.
Goede raad is duur. Het kost vooral wachtgeld voor ex-kamerleden
Met andere woorden, ze tonen alleen aan dat ze niks van hun eigen voorkeuren begrijpen.
quote:Precies, de meeste kritiek komt dan ook van mensen die zich gedragen alsof je je aan de spelregels van voetbal moet houden als je een potje wil biljarten.
Op vrijdag 29 november 2002 23:00 schreef Jorn_Z het volgende:naam is wel goed gekozen
quote:Voor een zetel zul je toch echt ongeveer 60.000 stemmen moeten hebben. Dus zo makkelijk is het ook weer niet hoor.
Op donderdag 28 november 2002 22:12 schreef hoppe het volgende:
Scoren ze één zetel dan is het inschrijfgeld er al weer uit
quote:Ach, dat heb ik met D66 ook al, dus waarom niet. Het basisidee is wel aardig, en erger dan de parlementaire bureaucratie kan het toch niet worden.
Op vrijdag 29 november 2002 23:48 schreef speknek het volgende:
Ai, lastig. In principe stem ik op D66 omdat ik voor verdere democratie ben, maar vind het onverteerbaar dat D66 dat nog nauwelijks lijkt na te streven. Deze Directe Democraten doen dat wel en daarom zouden ze mijn stem moeten verdienen.
Ware het niet dat ik Fortuynisten net zoveel vertrouw als dat ik Manhatten kan gooien.
quote:Als ik naar de geschiedenis van de LPF en de peilingen en de scores van vandaag van de SP kijk, volstaat in Nederland wat populisme in combinatie met een charismatisch leider om een kritiekloze of naïeve massa te bewegen tot hun stemverklaring.
Op vrijdag 29 november 2002 23:53 schreef Brammetje het volgende:[..]
Voor een zetel zul je toch echt ongeveer 60.000 stemmen moeten hebben. Dus zo makkelijk is het ook weer niet hoor.
quote:ik noem het ontevredenheid
Op zaterdag 30 november 2002 00:01 schreef hoppe het volgende:[..]
Als ik naar de geschiedenis van de LPF en de peilingen en de scores van vandaag van de SP kijk, volstaat in Nederland wat populisme in combinatie met een charismatisch leider om een kritiekloze of naïeve massa te bewegen tot hun stemverklaring.
(Jah, ik heb zelf heel weinig vertrouwen in burgers en een hekel aan D66, dus van mij hoeft het niet zo nodig, maar de vraag is het wel waar om gesteld te worden. Denk ik. )
quote:Doen ze deze verkieingen al mee dan? Ik dacht pas de volgende.
Op vrijdag 29 november 2002 00:35 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat ik er maar op ga stemmen.
quote:bron: http://www.directedemocraten.nl/
De Directe Democraten Zorgpartij is de enige partij die vanaf 22 januari 2003 voor daadwerkelijke verandering kan zorgen. Dit doen wij door steeds weer opnieuw per onderwerp het Nederlandse volk te raadplegen.Iedere Nederlander kan bij ons stemmen, maar eerst stellen wij u enkele vragen, zodat we er zeker van zijn dat u betrokken bent en dat u over het onderwerp voldoende kennis hebt. Als u de vragen in een bepaalde voorselectie niet kunt beantwoorden, kunt u het later nog eens proberen. Als u bij de allerbeste blijkt te behoren mag u zelf vragen gaan maken in een democratisch teamverband.
Bij het stemmen maken we gebruik van het veilige bancaire betalingssysteem. Een voorbeeld : u wilt bij het onderwerp toetreding tot de Europese Unie uw beveiligde stem uitbrengen. U maakt dan een bedrag van 1 Euro over ten behoeve van een uitgekozen goed doel als u voor wilt stemmen en u maakt een bedrag van 2 euro over als u tegen wilt stemmen. In het vakje van de betalingsopdracht vult u de nodige gegevens in zoals uw naam en het nummer van het onderwerp. Computers zorgen voor de verwerking en controles en het overboeken van de binnengekomen bedragen naar de uitgekozen goede doelen. Het Internet en sms en telefonische verkiezingen en peilingen gebruiken we natuurlijk ook. Dit zijn inmiddels al beproefde technologische mogelijkheden op velerlei terrein.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |