ja, bij berichtgeving in instellingen.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:09 schreef Fokker101 het volgende:
Kan je eigenlijk ook berichten van bijvoorbeeld op je beginscherm uitschakelen? Dus bijvoorbeeld je krijgt een appje en dan verschijnt die direct op je scherm zonder dat je hem unlockt hebt.
Alvast bedankt.
Dat verschilt per app. Voor sms / iMessage zoals hierboven.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:09 schreef Fokker101 het volgende:
Kan je eigenlijk ook berichten van bijvoorbeeld op je beginscherm uitschakelen? Dus bijvoorbeeld je krijgt een appje en dan verschijnt die direct op je scherm zonder dat je hem unlockt hebt.
Alvast bedrankt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook veel andere modellen met redelijke kortingen (+/-20%)
Ik moet binnenkort toch weer flink gaan investeren in een nieuwe laptop. Mijn huidige Macbook Air 2011 is aan vervanging toe omdat het toetsenbord niet meer naar behoren functioneert. Als ik in de huidige line-up kijk, wacht ik de 2016 upgrade graag even af, en kijk ik dan welke Pro het beste bij mij past.
Echter de prijs van bovenstaande is wel lekker + hij heeft veel RAM en een prima videokaartje ook...
Lastige keuzes =/ gaat over veel geld![]()
[ Bericht 23% gewijzigd door Saninl op 07-03-2016 10:20:48 ]
quote:Op maandag 7 maart 2016 10:13 schreef Saninl het volgende:
Pff, ik twijfel om een refurbised Macbook Pro Retina te kopen viaHoe hoog is de nood? Leuk om te hebben natuurlijk die dingen, maar alleen als je écht niet kunt wachten zou ik dat in jouw geval doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook veel andere modellen met redelijke kortingen (+/-20%)
Ik moet binnenkort toch weer flink gaan investeren in een nieuwe laptop. Mijn huidige Macbook Air 2011 is aan vervanging toe omdat het toetsenbord niet meer naar behoren functioneert. Als ik in de huidige line-up kijk, wacht ik de 2016 upgrade graag even af, en kijk ik dan welke Pro het beste bij mij past.
Echter de prijs van bovenstaande is wel lekker + hij heeft veel RAM en een prima videokaartje ook...
Lastige keuzes =/ gaat over veel geld![]()
Ik heb een MBP uit 2011 met en 240GB SSD erin gezet en 1TB HDD op de plek van de superdrive en dat dingt werkt nog retesnel. Als mijn tobo nu kapot zou gaan, zou ik die met alle liefde repareren, want deze gaat nog wel een jaar of 2-3 mee. Maar dat ligt er ook maar aan wat je ermee doetIk programmeer wat en werk af en toe in illustrator/premiere naast hoofdzakelijk werken met office.
Trouwens ik heb nog wel een vraag aan de mensen met een Mac Mini als HTPC. Ik heb er zelf een uit 2010, de server editie, interne SSD en 2TB voor opslag (verwijder de series en films nadat ik ze gezien heb). Maar sinds el Capitan werkt Netflix via de browser niet meer naar behoren, hij lijkt moeite te hebben met HD formaten, veel haperingen in het beeld, dit was voorheen niet het geval.
Iemand anders hier nog meer last van? De netflix app via het tv-kastje werkt vloeiend, maar switchen is natuurlijk niet cool
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
De nood is niet erg hoog. Ik heb ook niet een refurbised gekocht uiteindelijk...quote:Op woensdag 9 maart 2016 10:17 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Hoe hoog is de nood? Leuk om te hebben natuurlijk die dingen, maar alleen als je écht niet kunt wachten zou ik dat in jouw geval doen.
Ik heb een MBP uit 2011 met en 240GB SSD erin gezet en 1TB HDD op de plek van de superdrive en dat dingt werkt nog retesnel. Als mijn tobo nu kapot zou gaan, zou ik die met alle liefde repareren, want deze gaat nog wel een jaar of 2-3 mee. Maar dat ligt er ook maar aan wat je ermee doetIk programmeer wat en werk af en toe in illustrator/premiere naast hoofdzakelijk werken met office.
Trouwens ik heb nog wel een vraag aan de mensen met een Mac Mini als HTPC. Ik heb er zelf een uit 2010, de server editie, interne SSD en 2TB voor opslag (verwijder de series en films nadat ik ze gezien heb). Maar sinds el Capitan werkt Netflix via de browser niet meer naar behoren, hij lijkt moeite te hebben met HD formaten, veel haperingen in het beeld, dit was voorheen niet het geval.
Iemand anders hier nog meer last van? De netflix app via het tv-kastje werkt vloeiend, maar switchen is natuurlijk niet cool
Ja verstandig denk ikquote:Op woensdag 9 maart 2016 12:48 schreef Saninl het volgende:
[..]
De nood is niet erg hoog. Ik heb ook niet een refurbised gekocht uiteindelijk...
Afwachten op de nieuwe lijn 2017... Dan ga ik waarschijnlijk wel investeren.. Aan de MacBook Air kan je niets intern vernieuwen helaas...
12 schroefjes los en een kabeltje, ik vond het nou niet echt moeilijk hoor.quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:54 schreef videonatic het volgende:
In een macbook pro kun je de SSD vervangen maar je dient wel een beetje technisch te zijn.
Inderdaad, dat dacht ik al. Toch jammer, want die upgrades bij Apple kosten aardig wat.quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
In een nieuwe macbook pro die je vandaag de dag kunt kopen kun je niets meer vervangen.
Ik heb het dus over de 'nieuwe' macbook pro's en Air's.quote:Op donderdag 10 maart 2016 09:22 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
12 schroefjes los en een kabeltje, ik vond het nou niet echt moeilijk hoor.
[..]
Inderdaad, dat dacht ik al. Toch jammer, want die upgrades bij Apple kosten aardig wat.
Ooooewquote:Op donderdag 10 maart 2016 18:11 schreef DKUp het volgende:
[ afbeelding ]
21 maart 2016
10:00 AM PST
19:00 Amsterdam
Genot
Voor mensen die live meekijken. Het begint dit keer om 18:00 NLse tijd.quote:Op donderdag 10 maart 2016 18:11 schreef DKUp het volgende:
[ afbeelding ]
21 maart 2016
10:00 AM PST
19:00 Amsterdam
Genot
Sorry foutjequote:Op dinsdag 15 maart 2016 11:28 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Voor mensen die live meekijken. Het begint dit keer om 18:00 NLse tijd.
Gewoon doen waar je zin in hebt en na 3 jaar ff voor 100 euro laten vervangen. Valt allemaal wel mee en scheelt dat je een omgangsregeling moet bijhouden voor je batterij.quote:Op maandag 14 maart 2016 19:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe gaan jullie trouwens om met de batterij van jullie Macbooks? Ik lees overal elkaar tegensprekende verhalen...met betrekking wat goed is voor de batterij. Ik gebruik hem zelf veel op accu.., zet hem ook eigenlijk bijna nooit uit. Als ik hem even niet gebruik klap ik hem gewoon dicht, zodat ik hem later op de dag weer snel aan kan zetten. Doe er dan ongeveer een week mee en dan is hij rond de 10-20%. Kan dat, of is het beter hem vaker aan het infuus te hebben hangen bijvoorbeeld, of om hem echt helemaal uit te zetten als je hem niet gebruikt? Wil zo lang mogelijk met de accu kunnen doen namelijk
na een week op 10-20%?quote:Op maandag 14 maart 2016 19:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe gaan jullie trouwens om met de batterij van jullie Macbooks? Ik lees overal elkaar tegensprekende verhalen...met betrekking wat goed is voor de batterij. Ik gebruik hem zelf veel op accu.., zet hem ook eigenlijk bijna nooit uit. Als ik hem even niet gebruik klap ik hem gewoon dicht, zodat ik hem later op de dag weer snel aan kan zetten. Doe er dan ongeveer een week mee en dan is hij rond de 10-20%. Kan dat, of is het beter hem vaker aan het infuus te hebben hangen bijvoorbeeld, of om hem echt helemaal uit te zetten als je hem niet gebruikt? Wil zo lang mogelijk met de accu kunnen doen namelijk
Aangezien je batterij maar effectief 1000 cycles haalt werkt het je zelfs tegen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:16 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
na een week op 10-20%?gebruik je alleen text edit ofzo?
Ik haal de oplader meestal eruit als ie vol is, maar dat is volgens mij tegenwoordig niet meer nodig.
Wellicht een uur per dag gebruik. Stand-by vreet vrijwel niks meer.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:16 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
na een week op 10-20%?gebruik je alleen text edit ofzo?
Ik haal de oplader meestal eruit als ie vol is, maar dat is volgens mij tegenwoordig niet meer nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |