Ik vind het leuk voor d'r hoor!quote:PvdA-Kamerlid Arib is gekozen tot de nieuwe voorzitter van de Tweede Kamer. Na 4 stemrondes stemden uiteindelijk 83 voor Arib en 51 voor VVD-Kamerlid Elias.
Arib zal Kamervoorzitter zijn tot uiterlijk medio maart 2017. Dan staan de eerstvolgende Tweede Kamerverkiezingen gepland. Daarna kiest de Tweede Kamer uit zijn midden weer een nieuwe voorzitter.
Lastpak
Eerder vandaag presenteerden de kandidaten zich aan hun collega-Kamerleden en beantwoordden zij vele vragen.
Een klacht van de Kamer is dat het kabinet regelmatig laat en onvolledig Kamervragen beantwoordt. Arib zegt dat zij zich daar ook aan ergert. "Ik ben een lastpak, dat kan mijn fractievoorzitter Diederik Samsom beamen. En ik zal ook hierover een lastpak zijn."
Er moest een Kamervoorzitter worden gekozen, omdat Anouchka van Miltenburg op 12 december opstapte. Aanleiding was het rapport over de Teeven-deal. Daaruit bleek dat de voorzitter van de Tweede Kamer niet goed was omgegaan met informatie van een klokkenluider.
http://nos.nl/artikel/208(...)de-tweede-kamer.html
Klopt. Het zou ook veel beter zijn als de volgende premier van NEDERLAND een Eritreer is. Het is immers niet zo alsof ze representatief voor dit land hoeven te zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:49 schreef Tomatenboer het volgende:
Niks mis met Arib toch?
Dat gehaat op haar vanwege haar Marokkaanse nationaliteit.
Dit.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:52 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk wel raar dat iemand die verbonden is aan een partij voorzitter kan worden. Je zou beter iemand kunnen hebben die niet aan een partij verbonden is. Gewoon een hele ervaren ambtenaar bijvoorbeeld
Waarom is dat raar? Is overal zo.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:52 schreef LXIV het volgende:
Eigenlijk wel raar dat iemand die verbonden is aan een partij voorzitter kan worden. Je zou beter iemand kunnen hebben die niet aan een partij verbonden is. Gewoon een hele ervaren ambtenaar bijvoorbeeld
Het is raar omdat zo'n voorzitter eigenlijk strict neutraal ten opzichte van alle partijen zou moeten zijn. En dat is iemand die zelf uit een partij komt niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:53 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Waarom is dat raar? Is overal zo.
Dat kan toch ook prima? Niemand is neutraal, ook een ambtenaar niet. Of dacht je dat die niet stemmen?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is raar omdat zo'n voorzitter eigenlijk strict neutraal ten opzichte van alle partijen zou moeten zijn. En dat is iemand die zelf uit een partij komt niet.
Alsof een Marokkaanse niet representatief voor dit land kan zijn?quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:52 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Klopt. Het zou ook veel beter zijn als de volgende premier van NEDERLAND een Eritreer is. Het is immers niet zo alsof ze representatief voor dit land hoeven te zijn.
Ik heb liever geen buitenlandse staatsburgers in het Nederlands parlement.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alsof een Marokkaanse niet representatief voor dit land kan zijn?
NEE!quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bij een Aboutaleb zou dit niet eens zo zwaar gespeeld hebben. Bij iemand die niet eens fatsoenlijk Nederlands spreekt wel.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
*niet eensquote:Op woensdag 13 januari 2016 21:56 schreef Longcat. het volgende:
Arib kan nieteens Nederlands spreken
Dat kan inderdaad niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Wat dat betreft zegt dat dubbele paspoort van haar niets over haar loyaliteit.quote:
Waarom zegt het volgens jou niets over haar loyaliteit?quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Wat dat betreft zegt dat dubbele paspoort van haar niets over haar loyaliteit.
Vergezochte gezeik allemaal.
Omdat een tweede papiertje niets zegt over je motivatie, sympathie, inhoud en gevoelens. Zij woont volgens mij al (vrijwel) haar gehele leven in Nederland? Wat dat betreft heeft ze meer met Nederland dan met haar Marokkaanse roots.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:01 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:
[..]
Waarom zegt het volgens jou niets over haar loyaliteit?
Abou praat met accent.quote:Op woensdag 13 januari 2016 21:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Bij een Aboutaleb zou dit niet eens zo zwaar gespeeld hebben. Bij iemand die niet eens fatsoenlijk Nederlands spreekt wel.
Behalve dat blijkt dat je een kutsmaak heb, is het ook niet relevant.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:02 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Mij ook.
En een leuke mooie vrouw.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:05 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Sommige Marokkaanse dames weten zich tenminste een kapsel aan te meten en zich te kleden!
Wat is de link tussen haar en IS dan?quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:05 schreef hoas het volgende:
[..]
Haat zie je bij IS, en die willen wij nu net niet hier.
Hij praat inderdaad prima Nederlands.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Maar wel in volzinnen. Nog nooit iemand gehoord over zijn taalvaardigheden.
Dan zou het haar sieren publiekelijk afstand te doen van die nationaliteit en dat Marokkaanse paspoort weg te gooien.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Omdat een tweede papiertje niets zegt over je motivatie, sympathie, inhoud en gevoelens. Zij woont volgens mij al (vrijwel) haar gehele leven in Nederland? Wat dat betreft heeft ze meer met Nederland dan met haar Marokkaanse roots.
Moslim, en Wilders moet kapot is open deur, En om nu weer een rechtse af te schieten gaat opvallen, dus gooien ze het over een andere boeg.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat is de link tussen haar en IS dan?
Ik vind dat ook, maar ik had vorige week ergens gelezen dat dat officieel niet kan?quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:06 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dan zou het haar sieren publiekelijk afstand te doen van die nationaliteit en dat Marokkaanse paspoort weg te gooien.
Oh, kennelijk kan jij voor mevrouw Arib bepalen dat ze meer heeft met Nederland dan met Marokko.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Omdat een tweede papiertje niets zegt over je motivatie, sympathie, inhoud en gevoelens. Zij woont volgens mij al (vrijwel) haar gehele leven in Nederland? Wat dat betreft heeft ze meer met Nederland dan met haar Marokkaanse roots.
Nee.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:09 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien doet ze het wel gewoon goed?
Laten we het maar positief benaderen dan, het gaat in ieder geval vermakelijk worden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:09 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze praat onverstaanbare straattaal, echt belachelijk dat zo iemand voorzitter kan worden.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:09 schreef Yasmin23 het volgende:
Al zou het alleen een gebaar zijn zou het al een goed signaal geven.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik vind dat ook, maar ik had vorige week ergens gelezen dat dat officieel niet kan?
Heb haar niet vaak horen spreken maar kan mij dit niet herinnerenquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:12 schreef perezoso het volgende:
[..]
Ze praat onverstaanbare straattaal, echt belachelijk dat zo iemand voorzitter kan worden.
Ze praat echt slecht.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb haar niet vaak horen spreken maar kan mij dit niet herinneren
Allemaal zwaar overdreven. Ze is nu op Nieuwsuur.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb je filmpje ofzo waar ik het kan horen?
heb je daar n video van?quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:12 schreef perezoso het volgende:
[..]
Ze praat onverstaanbare straattaal, echt belachelijk dat zo iemand voorzitter kan worden.
Luister maar een keer als er een vergadering is.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Zie nu dit.
http://nos.nl/liveblog/20(...)r-voor-iedereen.html
Ze praat prima verstaanbaar?
Ze is idd gekozen omdat het een Marokkaan is.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens mij gaat het er nu gewoon puur om dat ze Marokkaanse is....
Je hebt geen filmpje ofzo? Volgens mij is het onzin dat ze slecht Nederlands spreekt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:18 schreef Fylax het volgende:
[..]
Luister maar een keer als er een vergadering is.
Niet mee eens. Het gaat hier puur om partijpolitiek.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:18 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ze is idd gekozen omdat het een Marokkaan is.
Dat zeker.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:20 schreef Aloulu het volgende:
Overwinning voor het multiculturalisme!
Dingen die je niet verwacht.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:18 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgens mij gaat het er nu gewoon puur om dat ze Marokkaanse is....
Hoezo?quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:20 schreef Aloulu het volgende:
Overwinning voor het multiculturalisme!
quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:06 schreef TwenteFC het volgende:
Wanneer begint de stemronde voor de positie van tolk?
quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je hebt geen filmpje ofzo? Volgens mij is het onzin dat ze slecht Nederlands spreekt.
Ja, is gierende onzin.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je hebt geen filmpje ofzo? Volgens mij is het onzin dat ze slecht Nederlands spreekt.
Morgen even naar de audiciën dan maar.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:22 schreef perezoso het volgende:
[..]
Als je dit goed vindtHet woord loyaal is bijna niet te ontcijferen en haar accent is zo vreselijk, gewoon slecht.
Sorry maar ik vind dit echt zeiken om het zeiken. Ze heeft onze taal geleerd, naar mijn idee goed en soms zal je idd een accent horen of zullen woorden iets anders worden uitgesproken. Maar dat je hier mee kan zitten begrijp ik niet... Serieus niet.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:22 schreef perezoso het volgende:
[..]
Als je dit goed vindtHet woord loyaal is bijna niet te ontcijferen en haar accent is zo vreselijk, gewoon slecht.
quote:Congratulations to the The Netherlands second house parliament to appoint the first time a name of the first lady's and wife (The mother of all believers lady Khadija) the prophet Muhammad (PBUH)
De treurige reacties over haar afkomst zijn een overwinning voor alle partijen behalve de PVV.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:24 schreef perezoso het volgende:
Dit is eigenlijk positief voor de PVV want mensen zijn het zoooo zat die politieke correctheid (discriminerend naar het eigen volk). Dit is een overwinning voor de PVV.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:22 schreef primakov het volgende:
Hoe lang zal het duren voordat ome Geert van schande spreekt ?
twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 13-01-2016 om 21:33:32Wat een NEPPARLEMENT! De beste kandidaat - Martin Bosma - wordt het niet en we eindigen met een Marokkaanse Kamervoorzitter. #nepparlement reageer retweet
Heeft hij al gedaanquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:22 schreef primakov het volgende:
Hoe lang zal het duren voordat ome Geert van schande spreekt ?
Daar kon je op wachten.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:25 schreef Specularium het volgende:
[..]twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 13-01-2016 om 21:33:32Wat een NEPPARLEMENT! De beste kandidaat - Martin Bosma - wordt het niet en we eindigen met een Marokkaanse Kamervoorzitter. #nepparlement reageer retweet
Leuk die mening van je.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
De treurige reacties over haar afkomst zijn een overwinning voor alle partijen behalve de PVV.
Met Ton Elias als runnerup voor de functie heeft ie natuurlijk ook gewoon wel een punt.quote:
Heerlijk dit, prachtigquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:25 schreef Specularium het volgende:
[..]twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 13-01-2016 om 21:33:32Wat een NEPPARLEMENT! De beste kandidaat - Martin Bosma - wordt het niet en we eindigen met een Marokkaanse Kamervoorzitter. #nepparlement reageer retweet
Ik vind het een leuke mening ja.quote:
De Kamer was het kennelijk niet met je eens.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:29 schreef HighLander het volgende:
[..]
Met Ton Elias als runnerup voor de functie heeft ie natuurlijk ook gewoon wel een punt.
Wat wellicht een oorzaak is dat een redelijk deel van de bevolking de term nepparlement redelijk correct de lading vind dekken. Helaas is de tweede kamer er drukker mee bezig om de term taboe te maken dan dat de bevolking de mening deeltquote:Op woensdag 13 januari 2016 22:32 schreef Disana het volgende:
[..]
De Kamer was het kennelijk niet met je eens.
Omdat ze Marokkaans is, noemt men het gehaat.quote:
Is dit het hele probleem? Mijn god.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:22 schreef perezoso het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |