neequote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, maar zijn deze grapjes met.... teleurgestelde ondertoon aantrekkelijk?
Omdat dat soort types (ook vrouwen!) die afwijzing never nooit niet accepteren en daaraan gaan tornen. Als ik het niet vervelend voor Fripsel zou vinden zou ik haar vragen het te proberen... dat is leuk als het jezelf niet betreftquote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Why the fuck wijs je hem dan niet af?
Ik begrijp hier zo weinig van.....
Laten we die discussie niet hierheen halen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, maar zijn deze grapjes met.... teleurgestelde ondertoon aantrekkelijk?
Ik snap je niet helemaal? Wat proberen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:23 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Omdat dat soort types (ook vrouwen!) die afwijzing never nooit niet accepteren en daaraan gaan tornen. Als ik het niet vervelend voor Fripsel zou vinden zou ik haar vragen het te proberen... dat is leuk als het jezelf niet betreftDe wanhoop die zich van je meester maakt als iemand reageert kun je beter niet zo direct uiten is mijn ervariing
En dat snappen die mensen dus écht niet.
Why not? Hoort toch o.a. in dit topic thuis...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:23 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Laten we die discussie niet hierheen halen.
Nee dat is meer iets voor deel 1 of deel 2 denk ik.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Why not? Hoort toch o.a. in dit topic thuis...
Bah bah, en al wel ontmoet de eerste?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:17 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik weet dat mannen zo kunnen zijn helaas. Ik ben maanden op en neer gestuiterd van "je bent fantastisch" naar "ik weet niet of ik af WIL spreken" terug naar "je bent fantastisch". Etc.
Zo'n stalkert heb ik op het moment. Duidelijk aan gemaakt dat ik dit moment iemand date en dat wel genoeg vind. Ik blijf maar berichtjes krijgen, of we niet kunnen blijven appen, hoe het met me gaat etc. Ik reageer gewoon niet meer.
Lijkt me een drogreden voor jezelf zodat je het niet hoeft te doen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:23 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Omdat dat soort types (ook vrouwen!) die afwijzing never nooit niet accepteren en daaraan gaan tornen.
Care... Ik ga niet over 3 topics heen stuiteren, iets te extreem omgaan met de regels is ook een vak.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:28 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Nee dat is meer iets voor deel 1 of deel 2 denk ik.
Probeer zelf maar eens joh, het is echt maar een klein percentage daters dat zo stalkt maar je leert het wel aanvoelen. Als ik echt meerdere malen met iemand heb gedate en het leek eerst wel wat ga ik heus niet negeren maar als je heel duidelijk hebt aangegeven het verder niet romantisch te zien zitten en iemand blijft zuigen.. probeer gewoon eensquote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt me een drogreden voor jezelf zodat je het niet hoeft te doen eerlijk gezegd.
Ja daar heb ik maanden mee gedate. Achja, het was niet leuk uiteindelijk, maar het gebeurt me geen tweede keer en is gedeeltelijk mijn eigen schuld. Ik weet nu in ieder geval waar m'n grens ligt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:28 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Bah bah, en al wel ontmoet de eerste?
Jaaa hou op. Ik heb iemand op facebook verwijderd ooit en toen ging hij via die chat dronken haatberichten sturen (ik had hem netjes verteld dat het wat mij betreft niet ging werken en dat ik dat oprecht jammer vond maar helaas) van "wat ben je toch een waardeloos wijf" "kankerhoer"
Vet gezellig was datEén mailtje dat ik het had gesaved en als hij me niet met rust zou laten ik ze door zou sturen was gelukkig genoeg.
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Care... Ik ga niet over 3 topics heen stuiteren, iets te extreem omgaan met de regels is ook een vak.
Lijkt mij dat afwijzen dan juist werkt. En daarna niet meer reageren als je duidelijk bent geweest.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:31 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Probeer zelf maar eens joh, het is echt maar een klein percentage daters dat zo stalkt maar je leert het wel aanvoelen. Als ik echt meerdere malen met iemand heb gedate en het leek eerst wel wat ga ik heus niet negeren maar als je heel duidelijk hebt aangegeven het verder niet romantisch te zien zitten en iemand blijft zuigen.. probeer gewoon eens
Menselijk, maar erg kinderachtig. Vooral dat schelden, dat zegt ook veel over hoe iemand is vind ik. Ik snap de wanhoop wel want heb wel in die positie gezeten en hoe je jezelf ook vertelt dat géén antwoord ook een antwoord is..het is wel lastig als iemand niks meer stuurt. Maar jij geeft zo te lezen wel aan dat je (nu) geen interesse heeft. Hij kan daar nog op ingaan, je kunt nog zoiets sturen als ik wens je heel veel succes bij het daten maar dat kan ook weer flamen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:31 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja daar heb ik maanden mee gedate. Achja, het was niet leuk uiteindelijk, maar het gebeurt me geen tweede keer en is gedeeltelijk mijn eigen schuld. Ik weet nu in ieder geval waar m'n grens ligt.![]()
Ik word heel vaak uitgescholden trouwens, of belachelijk gemaakt als ik iemand afwijs.
maar dat gestalk en gezuig overleef je toch ook wel? Gezellig is het niet nee. Maar ik ben liever blij met mijn eigen handelen dan dat ik een paar kutberichten kan voorkomenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:31 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Probeer zelf maar eens joh, het is echt maar een klein percentage daters dat zo stalkt maar je leert het wel aanvoelen. Als ik echt meerdere malen met iemand heb gedate en het leek eerst wel wat ga ik heus niet negeren maar als je heel duidelijk hebt aangegeven het verder niet romantisch te zien zitten en iemand blijft zuigen.. probeer gewoon eens
Het gaat niet om wat het lijkt maar om wat er werkelijk gebeurt. Als iemand okee reageert is er helemaal niks aan de hand. Maar krijg je dat soort taferelen (dus echt in discussie gaan alsof je het kunt afdwingen dat iemand je leuk vindt, of refereren aan dat je gezoend hebt dús we moeten trouwens en kindjes maken dan houdt het voor mij wel een keer op hoor) Ben jij ook aan het daten?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt mij dat afwijzen dan juist werkt. En daarna niet meer reageren als je duidelijk bent geweest.
Right..je leest weer selectief Rhu. Ga het niet tien keer zeggen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar dat gestalk en gezuig overleef je toch ook wel? Gezellig is het niet nee. Maar ik ben liever blij met mijn eigen handelen dan dat ik een paar kutberichten kan voorkomen
huh? Waar komt dit nou weer vandaan?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:37 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Right..je leest weer selectief Rhu. Ga het niet tien keer zeggen.
Ja, mijn openingspost hier werd niet op gereageerd, maar ik zit er een beetje mee dat zo een meisje nauwelijks meer interesse toont. Ik heb hier nadrukkelijk naar gevraagd maar afwijzen deed ze niet, en ik erger me daar wel een beetje aan eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:36 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Het gaat niet om wat het lijkt maar om wat er werkelijk gebeurt. Als iemand okee reageert is er helemaal niks aan de hand. Maar krijg je dat soort taferelen (dus echt in discussie gaan alsof je het kunt afdwingen dat iemand je leuk vindt, of refereren aan dat je gezoend hebt dús we moeten trouwens en kindjes maken dan houdt het voor mij wel een keer op hoor) Ben jij ook aan het daten?
Dat het gaat om een héél klein percentage mensen dat je flink bezig kan houden na een afwijzing als je eigenlijk betere dingen te doen hebt was je ontgaan? Daar ging het even om. Het zijn mensen die spammen, niet stoppen, schelden. Dat je vindt dat dat iets is om begrip voor te hebben vind ik dan weer lastig te begrijpen.. Ghosten heb ik volgens mij nog nooit gedaan maar als het zo is zou ik het mezelf wel aanrekenen denk ik. Dat voelt toch niet goed, dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:39 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
huh? Waar komt dit nou weer vandaan?
Ik gaf gewoon mijn mening over het gesprek (afwijzen en hoe dat te doen en eventuele gevolgen) in zijn algemeen. En ja ik quote jou omdat je net iets zij waar ik persoonlijk anders in sta maar het had ook Fripsel kunnen zijn bijvoorbeeld
Alleen heeft mevrouw 1 dus wel wat geforceerd, die toezegging. Ik bedoel, vraag je wel echt om een kans als je zo handelt of vraag je om het idee van een kans (ter bevestiging dat je niet meteen afgedaan hebt ofzo)? Niet dat zijn actie heel sjiek is (op je in lopen praten, please zeg, grow a spine) ofzo, maar zij wil zich misschien ook liever zo laten bedonderen als ze zoveel moeite doet voor het idee van een kans en verder het ook maar laat zonder duidelijk initiatief. Dan is de overgang minder hard ofzo..?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:58 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Het is absoluut niet meer een man/vrouw dingetje, als je enigszins een geëmancipeerde man bent. Onzin. En er zijn zat vrouwen die zeggen waar het op staat, echter is het soms vanuit de man net zo goed vaaaag...en wil je niks forceren.
Overheen gelezen, sorry.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, mijn openingspost hier werd niet op gereageerd, maar ik zit er een beetje mee dat zo een meisje nauwelijks meer interesse toont. Ik heb hier nadrukkelijk naar gevraagd maar afwijzen deed ze niet, en ik erger me daar wel een beetje aan eigenlijk.
Dat is ook die "wanhoop". Als je voor je gevoel zo op het wachtbankje zit terwijl je dacht dat er iets wederzijds was ontstaan krijg je op een gegeven moment de neiging (misschien raar maar wel menselijk) om iets af te dwingen of juist gewoon een eind aan het gebeuren te maken. Gewoon, omdat die positie (waar je zelf uiteraard ook invloed op hebt) klote is.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:02 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Alleen heeft mevrouw 1 dus wel wat geforceerd, die toezegging. Ik bedoel, vraag je wel echt om een kans als je zo handelt of vraag je om het idee van een kans (ter bevestiging dat je niet meteen afgedaan hebt ofzo)? Niet dat zijn actie heel sjiek is (op je in lopen praten, please zeg, grow a spine) ofzo, maar zij wil zich misschien ook liever zo laten bedonderen als ze zoveel moeite doet voor het idee van een kans en verder het ook maar laat zonder duidelijk initiatief. Dan is de overgang minder hard ofzo..?
Dit zie je vaker, geen confrontatie of clean break willen/doen. Controversiële suggestie, maar misschien ligt het ook een beetje aan de verwachting dat meiden lief en aardig moeten zijn. Meer dan bij mannen. Daarnaast zijn er gelukkig ook zat mensen die het wel open en eerlijk willen horen, maar we kennen allemaal wel verhalen zoals hier nu ook genoemd worden van mensen die geen nee willen accepteren. Dat hoeft ook niet bepaald mee te helpen om weer zo confronterend te gaan doen, als je het toch moeilijk vindt..quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, mijn openingspost hier werd niet op gereageerd, maar ik zit er een beetje mee dat zo een meisje nauwelijks meer interesse toont. Ik heb hier nadrukkelijk naar gevraagd maar afwijzen deed ze niet, en ik erger me daar wel een beetje aan eigenlijk.
daar heb ik absoluut geen begrip voor, voor dat gedrag. Maar het zou mij niet tegenhouden om een keus te maken die ik moreel juist vindquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:01 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Dat het gaat om een héél klein percentage mensen dat je flink bezig kan houden na een afwijzing als je eigenlijk betere dingen te doen hebt was je ontgaan? Daar ging het even om. Het zijn mensen die spammen, niet stoppen, schelden. Dat je vindt dat dat iets is om begrip voor te hebben vind ik dan weer lastig te begrijpen.. Ghosten heb ik volgens mij nog nooit gedaan maar als het zo is zou ik het mezelf wel aanrekenen denk ik. Dat voelt toch niet goed, dat ben ik met je eens.
Mevrouw 1 zat niet op het wachtbankje en kreeg die eerlijkheid gewoon opgediend, maar sloeg die af in favour van het idee dat het nog niet volslagen kansloos was. Om zichzelf vervolgens op dat wachtbankje te plaatsen..quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:05 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Dat is ook die "wanhoop". Als je voor je gevoel zo op het wachtbankje zit terwijl je dacht dat er iets wederzijds was ontstaan krijg je op een gegeven moment de neiging (misschien raar maar wel menselijk) om iets af te dwingen of juist gewoon een eind aan het gebeuren te maken. Gewoon, omdat die positie (waar je zelf uiteraard ook invloed op hebt) klote is.
Daar verschillen wij dan in denk ik. Moreel juist kan ook zijn dat je voor jezelf niet wil dat iemand die ruimte nog langer krijgt. Ik denk dat het soms kan werken hoor maar internet is vrij toegankelijk en dat merk je soms. Er zitten soms ook echt gevaarlijke mensen tussen en dat zijn meestal mensen aan wie je dat niet gelijk merkt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:09 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
daar heb ik absoluut geen begrip voor, voor dat gedrag. Maar het zou mij niet tegenhouden om een keus te maken die ik moreel juist vind
ik heb ook echt mijn fair share of abuse en creepy stalk gedrag wel gehad. Maar ik ga niet mensen niet afwijzen omdat ze creepy kunnen worden. Die onzin overleef je ook wel weer
ja suf van haar. En suf van hem dat ie zei 'nou oké dan'quote:nuOp dinsdag 26 januari 2016 22:14 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Mevrouw 1 zat niet op het wachtbankje en kreeg die eerlijkheid gewoon opgediend, maar sloeg die af in favour van het idee dat het nog niet volslagen kansloos was. Om zichzelf vervolgens op dat wachtbankje te plaatsen..
ja okee, zo kun je het ook lezen. Het zou handig zijn als de poster terugkomtquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:14 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Mevrouw 1 zat niet op het wachtbankje en kreeg die eerlijkheid gewoon opgediend, maar sloeg die af in favour van het idee dat het nog niet volslagen kansloos was. Om zichzelf vervolgens op dat wachtbankje te plaatsen..
ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Deze discussie ontstond omdat iemand schreef dat ie iets dood liet bloeden omdat er een ander was ookal had hij net aangegeven het te willen proberen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:16 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Daar verschillen wij dan in denk ik. Moreel juist kan ook zijn dat je voor jezelf niet wil dat iemand die ruimte nog langer krijgt. Ik denk dat het soms kan werken hoor maar internet is vrij toegankelijk en dat merk je soms. Er zitten soms ook echt gevaarlijke mensen tussen en dat zijn meestal mensen aan wie je dat niet gelijk merkt.
Ik lees vaak van jou dat je weinig tijd hebt voor daten. Waarom steek je dan wel tijd in die mensen? Oprechte vraag hoor. Lijkt me meer iets voor de therapeut of een misgelopen ouderlijke taak. Niet de jouwe
Oh god krijgen we dit weer.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:58 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Het is absoluut niet meer een man/vrouw dingetje, als je enigszins een geëmancipeerde man bent. Onzin. En er zijn zat vrouwen die zeggen waar het op staat, echter is het soms vanuit de man net zo goed vaaaag...en wil je niks forceren. Ik heb dit weleens meegemaakt en dan vraag je verduidelijking en dan krijg je net zo'n vage reactie (stel je voor dat je iemand een rotgevoel bezorgt). Vindt een ander dat je dan je conclusies kunt trekken, ik vind best dat hij dan mag weten dat ik het zo niet doe. Ik vind het ook nogal kansloos. Maar ja de pleister er langzaam aftrekken is ook wel inherent aan internetdaten heb ik het idee.
Nee, dat bedoelde ik ook niet, wilde gewoon iets meer nuance alsof hij de kwade genius is. Ik bedoel, zo raar is het ook niet om door te pakken met iemand met wie het wel klikt in plaats van die on hold te zetten voor de on hold afgekapte vorige date. het was geen relatie in de herkansing ofzo en je date nog een kans geven is niet per definitie een totaal monogame periode tenzij overeen gekomen in deze moderne tijden toch?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja suf van haar. En suf van hem dat ie zei 'nou oké dan'
Maar dan meteen met een ander rommelen vind ik wel wat meer van suf
En als de ander suffe dingen doet wil dat nog niet zeggen dat je gewoon een piemel moet zijn
Die is vast bezig met mevrouw 2quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:16 schreef eefje801 het volgende:
[..]
ja okee, zo kun je het ook lezen. Het zou handig zijn als de poster terugkomt
Huh? Nee joh, bedoelde meer geëmancipeerd in de zin van we nemen tegenwoordig wat meer allebei het initiatief, óók in het afwijzen etc. Verder niks hoor.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:20 schreef Koral het volgende:
[..]
Oh god krijgen we dit weer.
Je schrijft het zelf al 'ik heb wel eens'. Ipv ik maak altijd mee dat.
Over het algemeen genomen zijn vrouwen meer fijnzinnig, subtiel, gerafineerd, sensitiever, etc dan mannen. Over het algemeen genomen zijn mannen meer grofmazig, direct en ongevoeliger. Dan heb je aan beide kanten natuurlijk altijd de spreekwoordelijke uitzondering op de regel.
Heeft verder niets met emancipatie te maken. Emancipatie gaat over de achtergestelde positie van de vrouw. Hierboven wordt niemand achter gesteld. Er worden kwaliteiten aan vrouwen en mannen toegedicht. Live with it.
Ah, aangezien we inmiddels ook al aan het verantwoording afleggen waren voor het afwijzen van scheldende heren en/of dames en het daar meer over ging begreep ik je inderdaad verkeerd dan.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:19 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Deze discussie ontstond omdat iemand schreef dat ie iets dood liet bloeden omdat er een ander was ookal had hij net aangegeven het te willen proberen.
Ik vind dan dat je op zijn minst even een gesprek moet voeren waarin je aangeeft dat het klaar is. En in 1 gesprek kun je dan duidelijk genoeg zijn
Dus dat kost je een uurtje. Daar maak ik dan wel tijd voor. Als ik van mezelf vind dat ik het in dat uur niet goed heb aangepakt en dat ook merk aan de reactie van de ander dan zet ik dat nog graag even recht. Daar loopt mijn weekplanning niet van vast hoor
nee maar hij vraagt 'had ik dit anders moeten doen?' En het antwoord is duidelijk ja (in mijn ogen)quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:21 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Nee, dat bedoelde ik ook niet, wilde gewoon iets meer nuance alsof hij de kwade genius is. Ik bedoel, zo raar is het ook niet om door te pakken met iemand met wie het wel klikt in plaats van die on hold te zetten voor de on hold afgekapte vorige date. het was geen relatie in de herkansing ofzo en je date nog een kans geven is niet per definitie een totaal monogame periode tenzij overeen gekomen in deze moderne tijden toch?
[..]
Die is vast bezig met mevrouw 2
dan reageer ik niet meerquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:25 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ah, aangezien we inmiddels ook al aan het verantwoording afleggen waren voor het afwijzen van scheldende heren en/of dames en het daar meer over ging begreep ik je inderdaad verkeerd dan.
Tuurlijk, mee eens. Was iedereen maar zo netjes. Dat kost inderdaad een uurtje. Maar als er daarna doorgegaan wordt, wat doe je dan Rhu?
Volgens mij sloot ik, na mijn stukje over dat sommige dingen ook wel duidelijk zijn zonder volledig met de billen bloot moeten, af met iets over beide?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:17 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat andere mensen dingen doen die niet oke zijn is toch geen reden om zelf een zak te zijn? Er zijn altijd lulhannessen op de wereld dus dan is er altijd wel iets om achter te schuilen
Dat meisje heeft niets fout gedaan dus hij moet geen piemel zijn. Simpel zat volgens mij
Ja, hij had het anders aan kunnen pakken was ook niet mijn discussie-insteek. Opmerkingen als zij heeft niets fout gedaan dan weer wel..quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee maar hij vraagt 'had ik dit anders moeten doen?' En het antwoord is duidelijk ja (in mijn ogen)
Als zij dat komt vragen zeg ik ook dat zij een muts is omdat zoiets niet af te dwingen is
ik vind het een suffe actie maar niet iets fouts*. Met iemand anders slapen terwijl je net een meisje hebt gezegd dat je het met haar gaat proberen vind ik wel vrij foutquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:31 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ja, hij had het anders aan kunnen pakken was ook niet mijn discussie-insteek. Opmerkingen als zij heeft niets fout gedaan dan weer wel..
ik heb het niet over schuld maar over een zak zijnquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:29 schreef Koral het volgende:
[..]
Volgens mij sloot ik, na mijn stukje over dat sommige dingen ook wel duidelijk zijn zonder volledig met de billen bloot moeten, af met iets over beide?
Waarom er dan weer over schuld naar 1 partij gewezen moet worden...
Trouwens als iemand allergisch is voor valse verwachtingen ben ik het wel
Oh ja, is het een strakke definitie wat nog een kans geven inhoudt? Na vier dates vind ik het best een aanname om te denken dat je toch in een soort van monogaam beginstadium richting een relatie zou zitten. Zeker als de tegenpartij je aangeeft het niet zo te voelen zeg maar.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik vind het een suffe actie maar niet iets fouts*. Met iemand anders slapen terwijl je net een meisje hebt gezegd dat je het met haar gaat proberen vind ik wel vrij fout.
Prima praktijkvoorbeeld wat er kan gebeuren als je zo eerlijk aangeeft wat jij wil, zonder oog te willen hebben voor wat die ander zegt te willen. Dat valt voor mij eveneens in de categorie fout.quote:*ze heeft juist heel eerlijk aangegeven wat ze wil (denk ik). Dat je door iemand voor het blok te zetten/hem dat gevoel te geven als hij juist probeert er een punt achter te zetten gaat je niet geven wat je wil. Maar ik vind het niet moreel verwerpelijk dat je gewoon uitspreekt wat jij wil
dat ligt voor mij helemaal aan hoe dat gegaan isquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:44 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Oh ja, is het een strakke definitie wat nog een kans geven inhoudt? Na vier dates vind ik het best een aanname om te denken dat je toch in een soort van monogaam beginstadium richting een relatie zou zitten. Zeker als de tegenpartij je aangeeft het niet zo te voelen zeg maar.
[..]
Prima praktijkvoorbeeld wat er kan gebeuren als je zo eerlijk aangeeft wat jij wil, zonder oog te willen hebben voor wat die ander zegt te willen. Dat valt voor mij eveneens in de categorie fout.
Alsof dat nog wat uitmaakt als ze toch niet luistertquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:46 schreef rhubarbje het volgende:
Zij luisterde niet maar hij gaf niet aan wat hij wilde
De enige die het over schuld heeft en aan het wijzen is, ben je zelf. Wat zei doet is ook niet goed. Maar als zei in de sloot was gesprongen, was je er toch ook niet achteraan gesprongen omdat ze dat vraagt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:29 schreef Koral het volgende:
[..]
Volgens mij sloot ik, na mijn stukje over dat sommige dingen ook wel duidelijk zijn zonder volledig met de billen bloot moeten, af met iets over beide?
Waarom er dan weer over schuld naar 1 partij gewezen moet worden...
Trouwens als iemand allergisch is voor valse verwachtingen ben ik het wel
Ik vind dus, dat als je aangeeft wat je wil (je hebt immers niets te zeggen over de ander) helemaal niet geen oog hebt voor wat de ander zegt te willen. Ja, als je dat dan blijft zeggen of het niet accepteert, dan mag de ander daar wat van vinden natuurlijk. Maar het is toch gewoon je gevoel en iets wat je zelf (graag) zou willen? Lijkt me dat je daar niet fout mee kunt zitten, in de zin van dat je dan de ander niet ziet. Tuurlijk heeft verliefdheid vaak dat bord voor de kop- gebeuren tot gevolg maar zie niet in waarom ze én verantwoording moet afleggen voor wat ze voelt/heeft uitgesproken én ook nog eens niet hoeft te verwachten dat hij het duidelijk afkapt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:44 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Oh ja, is het een strakke definitie wat nog een kans geven inhoudt? Na vier dates vind ik het best een aanname om te denken dat je toch in een soort van monogaam beginstadium richting een relatie zou zitten. Zeker als de tegenpartij je aangeeft het niet zo te voelen zeg maar.
[..]
Prima praktijkvoorbeeld wat er kan gebeuren als je zo eerlijk aangeeft wat jij wil, zonder oog te willen hebben voor wat die ander zegt te willen. Dat valt voor mij eveneens in de categorie fout.
ja dat vind ik wel. Dan kun jij tenminste met een goed gevoel weg lopen zonder de zaak te verergerenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:48 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Alsof dat nog wat uitmaakt als ze toch niet luistert
Volgens mij ben ik redelijk een voorstander van duidelijk communiceren (waarin ik hier wellicht kansloos heb gefaaldquote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:01 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik vind dus, dat als je aangeeft wat je wil (je hebt immers niets te zeggen over de ander) helemaal niet geen oog hebt voor wat de ander zegt te willen. Ja, als je dat dan blijft zeggen of het niet accepteert, dan mag de ander daar wat van vinden natuurlijk. Maar het is toch gewoon je gevoel en iets wat je zelf (graag) zou willen? Lijkt me dat je daar niet fout mee kunt zitten, in de zin van dat je dan de ander niet ziet. Tuurlijk heeft verliefdheid vaak dat bord voor de kop- gebeuren tot gevolg maar zie niet in waarom ze én verantwoording moet afleggen voor wat ze voelt/heeft uitgesproken én ook nog eens niet hoeft te verwachten dat hij het duidelijk afkapt.
Hoop is één ding, maar op welke basis is het realistisch om te verwachten dat hij nadat hij aangaf ermee te willen kappen monogaam voor haar te moeten gaan? Waren ze daarvoor exclusief?quote:Iedereen kijkt anders naar monogaam zijn tijdens het daten maar vind het niet heel raar dat ze dat hoopte/verwachtte. Iemand zei ze heeft te snel seks gehad. Dat denk ik niet maar ik denk wel dat het zo blijft dat als er al gevoelens zijn dat helemaal erger wordt na de seks.. dus tja, wie zal het zeggen?
We waren het er al over eens dat hij zijn ruggengraat had moeten gebruiken ja.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:04 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja dat vind ik wel. Dan kun jij tenminste met een goed gevoel weg lopen zonder de zaak te verergeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |