Voor sommige mensen komt niet vanzelf, dan is het handig om daar wat tips over te krijgen ipv als een halve koste wat kost lichaams en oogcontact te ontwijken. En dan hier op fok komen klagen dat ze weer friendzoned zijn.quote:Op maandag 18 januari 2016 07:29 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nee er staat een stappenplan beschreven
Je moet gewoon jezelf zijn en niks van een ander aantrekken.quote:Op maandag 18 januari 2016 07:33 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Voor sommige mensen komt niet vanzelf, dan is het handig om daar wat tips over te krijgen ipv als een halve koste wat kost lichaams en oogcontact te ontwijken. En dan hier op fok komen klagen dat ze weer friendzoned zijn.
Kan je wel weer zuur en sarcastisch gaan doen, maar daar heb je echt alleen jezelf mee.
Je snapt toch ook wel dat er een verschil is tussen wie je bent en je manier van omgaan met vrouwen?quote:Op maandag 18 januari 2016 07:45 schreef Faxie het volgende:
[..]
Je moet gewoon jezelf zijn en niks van een ander aantrekken.
behalve van ons, en wij zeggen dat je anders moet zijn
Volgens mij snap jij het verschil niet tussen tips en hints en echt keihard d'r broekje in willen komen en beledigen etc.quote:Op maandag 18 januari 2016 07:45 schreef Faxie het volgende:
[..]
Je moet gewoon jezelf zijn en niks van een ander aantrekken.
behalve van ons, en wij zeggen dat je anders moet zijn
En dit.quote:Op maandag 18 januari 2016 07:59 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Je snapt toch ook wel dat er een verschil is tussen wie je bent en je manier van omgaan met vrouwen?
Hoe werkt flirten volgens jou dan?quote:Op maandag 18 januari 2016 07:29 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nee er staat een stappenplan beschreven
Waarom wordt een voorbeeld hier altijd compleet uit verband getrokken en gebruikt als absolute waarheid?quote:Op maandag 18 januari 2016 13:02 schreef Wizz-Art het volgende:
Ben ik de enige die het woord “sexy” gebruiken bij een eerste kennismaking behoorlijk ongepast vind? Wat is er mis met “mooi” in plaats daarvan? Hoe dat komt, gewoon omdat sexy gelijk iets wil impliceren, dat een vrouw je opwind, haar seksueel aantrekkelijk vind. Dat je dus uit bent op seks...lekker oppervlakkig allemaal.
Maar hey, als het werkt en vrouwen het nog als een compliment opvatten ook...
Waar antwoord je op? Niet op mijn vraag in ieder geval.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:06 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Waarom wordt een voorbeeld hier altijd compleet uit verband getrokken en gebruikt als absolute waarheid?
Er staat toch "als ze er sexy uitziet"? Als ze er mooi uitziet, dan zeg je dat of ieder ander compliment wat je wilt maken zonder kruiperig over te komen. Het gaat om het principe wat pope probeert over te brengen, niet om de specifieke voorbeelden.
quote:Op maandag 18 januari 2016 13:09 schreef Wizz-Art het volgende:
[..]
Waar antwoord je op? Niet op mijn vraag in ieder geval.
Gast, serieus. Quote ik iemand? Haal ik iemand aan? Jij quote mij en maakt gelijk insinuaties, die werkelijk geen enkele betrekking hebben op de post die ik plaatste.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:14 schreef ElDinosaur het volgende:
[..].
Snap je niet dat zo een compliment afhangt van de setting en de manier waarop je van te voren communiceert? Als je nooit seksuele zinspelingen maakt moet je inderdaad niet op een eerste date gaan zeggen dat ze er sexy uitziet.
Doe je eens niet zo aangevallen voelen en lees zijn posts nog eens...quote:Op maandag 18 januari 2016 13:20 schreef Wizz-Art het volgende:
[..]
Gast, serieus. Quote ik iemand? Haal ik iemand aan? Jij quote mij en maakt gelijk insinuaties, die werkelijk geen enkele betrekking hebben op de post die ik plaatste.![]()
Buitenom dat en alle variabelen los gelaten, het klinkt cheap als je iemand net leert kennen. Of misschien zie ik het verkeerd, kan ook. Jij vind het gangbaar als ik het goed begrijp?
Toevallig ging er net een hele discussie over deze manier van communiceren. Je post slaat dus wel degelijk op andere posts hier.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:20 schreef Wizz-Art het volgende:
[..]
Gast, serieus. Quote ik iemand? Haal ik iemand aan? Jij quote mij en maakt gelijk insinuaties, die werkelijk geen enkele betrekking hebben op de post die ik plaatste.![]()
Buitenom dat en alle variabelen los gelaten, het klinkt cheap als je iemand net leert kennen. Of misschien zie ik het verkeerd, kan ook. Jij vind het gangbaar als ik het goed begrijp?
Hij de mijne, maar ik voel me niet aangevallen, snapte alleen niet waarop hij reageerde. Kan die facepalmen zoveel die wil.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Doe je eens niet zo aangevallen voelen en lees zijn posts nog eens...
Klopt, alleen val ik niet over de tips die gegeven werden. Vond het woord sexy gebruiken opmerkelijk en vroeg me af of ik de enige was. That's it. En sorry voor mijn directe taalgebruik, wilde je niet aanvallen, die facepalm schoot verkeerd.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:24 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Toevallig ging er net een hele discussie over deze manier van communiceren. Je post slaat dus wel degelijk op andere posts hier.
Jij mag het best cheap vinden, andere mensen zullen er succes mee hebben. Waar ik op reageerde is het fenomeen in dit topic om uitspraken uit hun verband te trekken en even lekker gaan zitten mekkeren waarom dat niet zou werken.
Dames die het cheap vinden, zullen ze misschien ook eerder gewoon mooi aankleden in plaats van sexy. In dat opzicht is je uiterlijk net zo goed een manier van communiceren, dus waarom zou je daar niet op inhaken als de situatie erom vraagt?quote:Op maandag 18 januari 2016 13:20 schreef Wizz-Art het volgende:
Omdat ik het zelf tenenkrommend vind klinken, ik zeg zoiets echt wel tegen mijn vriendin of vrouw als het zo is, maar op een eerste date klinkt het te geforceerd en dat je dus uit bent op seks waarschijnlijk. Maar nogmaals, daarom stel ik de vraag ook, ik vroeg me af of ik de enige was die het ongepast vind klinken. Lijkt me duidelijk dat het zo is, dus ligt het aan mezelf.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:31 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Dames die het cheap vinden, zullen ze misschien ook eerder gewoon mooi aankleden in plaats van sexy. In dat opzicht is je uiterlijk net zo goed een manier van communiceren, dus waarom zou je daar niet op inhaken als de situatie erom vraagt?
Meeste mensen vinden seks erbij horen, dus die zullen er sowieso op uit zijn. Wat niet hoeft te betekenen dat het gelijk op de eerste date moet gebeuren natuurlijk..quote:Op maandag 18 januari 2016 13:34 schreef Wizz-Art het volgende:
[..]
Omdat ik het zelf tenenkrommend vind klinken, ik zeg zoiets echt wel tegen mijn vriendin of vrouw als het zo is, maar op een eerste date klinkt het te geforceerd en dat je dus uit bent op seks waarschijnlijk. Maar nogmaals, daarom stel ik de vraag ook, ik vroeg me af of ik de enige was die het ongepast vind klinken. Lijkt me duidelijk dat het zo is, dus ligt het aan mezelf.
Seks is een belangrijke bijzaak voor me, niet de hoofdzaak en sowieso is het niet de basis om een relatie te starten. Daarom vind ik het bij een eerste date of kennismaking ongepast denk ik. Gewoon omdat mijn eigen instelling zo is.quote:Op maandag 18 januari 2016 13:39 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Meeste mensen vinden seks erbij horen, dus die zullen er sowieso op uit zijn. Wat niet hoeft te betekenen dat het gelijk op de eerste date moet gebeuren natuurlijk..
Het ongepast klinken lijkt me nog steeds meer in de richting van de looks en het beoogde effect liggen, dan dat het meer op de tijdslijn ligt. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk..
Zou je het zelf waarderen als iemand een keertje met je uit wil, omdat er niks beters te doen is? Als je oprechte aandacht niet voldoende was voor ze, wat gaat deze motivatie dan voor zoden aan de dijk zetten?quote:Op maandag 18 januari 2016 16:09 schreef Gary_Oak het volgende:
Spreken jullie weleens na een tijdje iemand opnieuw aan als diegene middenin een gesprek niks meer zegt? Zo heb ik heel wat matches die ineens zonder reden niet meer reageerden. Nu ben ik te trots om erachteraan te gaan, maar op dit moment heb ik geen nieuwe matches.
Heb ik gezegd dat het niet werkt dan?quote:Op maandag 18 januari 2016 13:24 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Toevallig ging er net een hele discussie over deze manier van communiceren. Je post slaat dus wel degelijk op andere posts hier.
Jij mag het best cheap vinden, andere mensen zullen er succes mee hebben. Waar ik op reageerde is het fenomeen in dit topic om uitspraken uit hun verband te trekken en even lekker gaan zitten mekkeren waarom dat niet zou werken.
Ik had vorigjaar een dame waar mee ik een leuke babbel had.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:09 schreef Gary_Oak het volgende:
Spreken jullie weleens na een tijdje iemand opnieuw aan als diegene middenin een gesprek niks meer zegt? Zo heb ik heel wat matches die ineens zonder reden niet meer reageerden. Nu ben ik te trots om erachteraan te gaan, maar op dit moment heb ik geen nieuwe matches.
Ja, ach, is maar Tinder inderdaad. Maar het is niet per se doodgebloed, maar gewoon zomaar afgekapt.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:24 schreef LuNaTiC het volgende:
Je kunt altijd proberen het gesprek weer op te pakken, wat heb je te verliezen? Het ergste is dat je unmatched wordt, effect is hetzelfde.
Je kunt toch iets zeggen van "hey, hoe is het? Jammer dat het hier zo is doodgebloed... maar was gewoon benieuwd hoe het met je gaat?"
Kans lijkt me overigens klein dat er iets uit voortkomt, het is immers meestal niet voor niets doodgebloed. Maarja, who knows...
Als jij je er niet prettig bij voelt doe je het toch niet. Het is niet zo dat het de heilige graal is.quote:Op maandag 18 januari 2016 14:04 schreef Wizz-Art het volgende:
[..]
Seks is een belangrijke bijzaak voor me, niet de hoofdzaak en sowieso is het niet de basis om een relatie te starten. Daarom vind ik het bij een eerste date of kennismaking ongepast denk ik. Gewoon omdat mijn eigen instelling zo is.
Dan kan ze er nog zo sexy uit zien, dan nog zou ik het woord niet in de mond nemen. Ik doe ook al jaren niet meer aan sex op de eerste date. Gewoonweg omdat mijn interesse in een persoon er sterk door afneemt. Dit ligt volledig aan mezelf, maar daarom doe ik er ook iets aan en stel ik zo'n regel voor mezelf in. Zal ook de reden zijn dat ik de term sexy niet meteen gebruik, wil ook niets uitlokken meteen. Spanning valt weg, doe er minder m'n best voor, verveling slaat toe, heb haar gehad, volgende. Beetje globaal en ongenuanceerd, maar dat idee.
Dat merkte ik gewoon, het ging steeds zo. Mijn langste relaties zijn daarom ook nooit overhaast begonnen. Wil eerst iemand leren kennen, binding mee krijgen en me wezenloos irriteren aan de kriebels in m'n buik die daar inherent aan zijn. Daar hoort ontdekken bij, maar de reis naar het ontdekken vind ik zo fascinerend en daarom leuk om die reis uitgebreider te boeken dan zomaar een last minute.
Fijn, heb mezelf weer eens zitten analyseren.
Ik heb het zo vaak gehad dat mensen midden in een gesprek niet meer reageren. Mensen die ik al jaren spreek en IRL ken. Op een gegeven moment heb ik die mensen zelf ook niet meer aangesproken. Dan hoor je niets meer van ze, tot ze je, op een dag, maanden, soms zelfs jaren later, opeens aanspreken en zeggen dat ze de gesprekken missen, benieuwd zijn hoe het met je gaat en graag beter contact willen onderhouden. Vervolgens hoor je niets meer van ze of begint de cyclus opnieuw.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:09 schreef Gary_Oak het volgende:
Dan is er iemand beter/interessanter voorbij gekomen. Daarom: date voorstellen en anders snel je tijd ergens anders in steken. Trekken aan een dood paard werkt niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 09:51 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Ik heb het zo vaak gehad dat mensen midden in een gesprek niet meer reageren. Mensen die ik al jaren spreek en IRL ken. Op een gegeven moment heb ik die mensen zelf ook niet meer aangesproken. Dan hoor je niets meer van ze, tot ze je, op een dag, maanden, soms zelfs jaren later, opeens aanspreken en zeggen dat ze de gesprekken missen, benieuwd zijn hoe het met je gaat en graag beter contact willen onderhouden. Vervolgens hoor je niets meer van ze of begint de cyclus opnieuw.
Ik kan niet oordelen wat de motivatie van die mensen is en wat mijn aandeel in het gebrekkige contact is, maar ik stop er geen tijd of energie meer in.
Misschien is dit wel een gevolg van het drukke informatietijdperk, waarin we voortdurend moeten kiezen wat we het beste met onze tijd kunnen doen op het moment, wat de prioriteiten zijn, wie de prioriteit hebben en wat het meeste oplevert tegen zo min mogelijk tijd, geld en moeite. Dat betekent dat je makkelijk aan de kant gezet wordt, maar zelf ook makkelijk anderen aan de kant kunt zetten.![]()
Het ging niet eens alleen over vrouwen. 'Vrienden' doen dat ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dan is er iemand beter/interessanter voorbij gekomen. Daarom: date voorstellen en anders snel je tijd ergens anders in steken. Trekken aan een dood paard werkt niet.
Die vrouwen heb ik ook gehad. Daar ben je gewoon een praatpop voor als ze zich vervelen. Daar pas ik ook voor tegenwoordig.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:02 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Het ging niet eens alleen over vrouwen. 'Vrienden' doen dat ook.
Ik zal het nog leuker maken: ik heb ook vrouwen meegemaakt die altijd graag met mij wilden praten, maar nooit wilden afspreken.![]()
Op Geenstijl post er altijd een user met de nickname 'Eerstneukendanpraten'. Lijkt me een beste man op advies aan te vragen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:05 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die vrouwen heb ik ook gehad. Daar ben je gewoon een praatpop voor als ze zich vervelen. Daar pas ik ook voor tegenwoordig.
Jouw motivatie is ook niet helemaal zuiver als je het alleen weer op wil pakken omdat je geen nieuwe matches hebt.quote:Op maandag 18 januari 2016 16:09 schreef Gary_Oak het volgende:
Leuke theorie enzo Maar jij date toch nooit?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:05 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb dat altijd met gesprekken die bijna een week lopen. Daar moet ook actie (een datum) uitrollen anders ben ik er wel klaar mee. Zit niet voor niks op zo'n app en eindeloos gesprekken voeren vooraf zit ik niet meer op te wachten (iets met een lijntje) en je bouwt vaak zo'n spanning/verwachting op dat het eigenlijk alleen maar kan tegenvallen. Daarom binnen een week een datum prikken en vanuit daar het gesprek op gang houden tot de date zelf en daarna kijken hoe de date verlooptAnders ga ik wel op een vriendschapsapp ofzo. Zeker omdat ik hier lees dat mensen geregeld dates met meerdere personen in een week hebben kan er gewoon snel een datum worden geprikt lijkt me.
Niet, misschien dat ik ze niet zo snel zou vertellen. Maar ik zou ook niet met iemand willen eindigen die er een probleem van zou maken.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:23 schreef broccoli. het volgende:
Hoe ga je om met interesses of meningen die niet standaard zijn? Een datingsite is en blijft imo een keuringsplaats, en door mijn afwijkende interesses en meningen komt er nooit een gesprek op gang.
Het is niet heel bijzonder ofzo, maar blijkbaar wel bijzonder genoeg om 'afgewezen' te worden.
Wat lastig om er heel gedetailleerd op in te gaan zonder te weten wat die interesses/meningen zijn, maar ik snap dat je dat niet op een forum wil posten.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:23 schreef broccoli. het volgende:
Hoe ga je om met interesses of meningen die niet standaard zijn? Een datingsite is en blijft imo een keuringsplaats, en door mijn afwijkende interesses en meningen komt er nooit een gesprek op gang.
Het is niet heel bijzonder ofzo, maar blijkbaar wel bijzonder genoeg om 'afgewezen' te worden.
Je wilt toch iemand die bij je past? En dus ook geïnteresseerd is in jouw interesses en meningen.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:23 schreef broccoli. het volgende:
Zou dat nou niet meteen iets vinden om op af te knappenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:21 schreef broccoli. het volgende:
Je kan niet multiquoten op mobiel toch?
@Iedereen: Jullie hebben natuurlijk gelijk en ik ga mijn standaarden niet verlagen, maar ik merk vaak wel dat mensen eerder open staan voor andere meningen en interesses wanneer ze elkaar al wat langer kennen.
Zo heb ik tot nu toe iedereen (behalve eentje want hij deed het zelf ook) afgeschrokken bij het eerste gesprek, terwijl als ik mijn interesses laat weten aan iemand waar ik al langer mee praat, dat die daar meer mee kan leven.
En mijn voornaamste obsessie komt nogal autistisch over, want ik maak foto's van treinen met graffitialleen krijg ik nooit kans om uit te leggen wat ik nou precies doe :p
Nee, ik ook niet, in het graffitiwereldje is het redelijk normaal om te doen. Alleen lezen de meeste mensen alleen 'foto's maken van treinen'quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zou dat nou niet meteen iets vinden om op af te knappen
Ik deed vroeger aan graffitiquote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:37 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet, in het graffitiwereldje is het redelijk normaal om te doen. Alleen lezen de meeste mensen alleen 'foto's maken van treinen'leuk, maar ik heet broccoli., geen Socios
Ja, ik dus ook! Wellicht ga ik het ook leuk vinden. Al is natuurlijk de ideale man/vrouw eentje die writer is of er iets mee te maken heeftquote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:43 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik deed vroeger aan graffitiDus weet wat je bedoeld
Maar sowieso als iemand een hobby heeft wat ik niet ken, zal ik dan echt niet meteen een reden vinden om een gesprek af te kappen of zo. Eerder interessant vinden.
Nu al even niet meer nee. Vaak omdat gesprekken te lang lopen zonder uiteindelijke date. Daarom wil ik nu meer actie (datum) maar daar heb je de ander ook voor nodig... heb er nu één waar het heel goed mee klikt maar die zit tot vrijdag sowieso al vol met school en daarna gelijk tentamens komende week dus komend weekend moet ze eigenlijk leren, vrees dat er deze week geen date komt... En ook al weet ik dat (zelf vaak ook gehad met toetsen) wil ik toch niet zo lang wachten met een date prikken dus vraag nu al wanneer ze haar laatste tentamen heeft, weet ik waar ik op kan rekenen. Ze woont ook niet dichtbij, dus ergens een uurtje prikken gaat al lastig.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 12:27 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Leuke theorie enzo Maar jij date toch nooit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |