abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159070208

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2016 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Devv op 16-01-2016 11:34:11 ]
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:34:33 #2
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_159070622
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:57 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Controlfreak much?

De wind kan ook ergens anders vandaan gaan komen lijkt me? En de route zal staan aangegeven dus daar zou ik me niet te druk om maken :)
Ik maak me ook niet echt druk, hoor, ik vind het ook gewoon leuk als ik toch moet trainen :) Ik woon redelijk in de buurt en train sowieso al een jaar wekelijks op een deel van het parcours. Nu wilde ik de rest ook wel eens zien.

En ik weet niet zeker of ik de afstand ga uitlopen (want eerste keer) dus het is wel ff lekker om aan de route geen energie te verspillen. Het is bovendien een route in de open polder met altijd zuid/zuidwesten wind, die vrijwel altijd hard is, dus dan is de wind belangrijk, zoals de Egmond aan Zee-watjes inmiddels wel weten ;)

Bovendien is het een lokale loop die niet altijd even goed georganiseerd is. Vorig jaar lieten ze vlak voor de finish een loopster van het parcours af gaan, waardoor zij na omkeren pas 30 minuten later binnen kwam dan haar tijd was......
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_159070683
LT ik vermoed dat het hoogte hartslag, variabilteid in combinatie met gemiddeld tempo is. De nieuwe perfomance condition feature gebruikt deze variabelen in combinatie met een gemiddelde baseline. Deze vervangt de herstelconditie. Die gaf toch al alleen maar voornamelijk goed aan of heel soms redelijk.
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:39:54 #4
124676 RobertoCarlos
pi_159070727
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:11 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Buigen is niet roteren hč?

http://www.sportzorg.nl/sporttakken/zwemmen
Zie ook het stukje bij blessures en knie.
Dat knie-stukje gaat volgens mij over schoolslag. Zie ook de eerste paragraaf bij 'Blessures bij zwemmen' en de rest van mijn post. Maar he, ik ben geen fysio, het waren slechts wat gedachten :s)
pi_159070878
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat knie-stukje gaat volgens mij over schoolslag. Zie ook de eerste paragraaf bij 'Blessures bij zwemmen' en de rest van mijn post. Maar he, ik ben geen fysio, het waren slechts wat gedachten.
Ik vind het ook vaag. Ik had dat stukje van Jero idd ook al gelezen. Gaat over de schoolslag idd. Zwemmen is mij niet verboden hé. Hij raadde het niet aan. Maar met fietsen roteer je je knieen niet.. toch? Dat roteren is met zwemmen wel wat
meer denk ik. Maarja. Misschien doe ik allebei want echt snel zwemmen word het dan toch niet.

En idd wij zijn allemaal geen fysio. Dus hij zou het wel weten.. Neem ik aan dan.
  Redactie Sport woensdag 13 januari 2016 @ 16:07:21 #6
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159071333
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat knie-stukje gaat volgens mij over schoolslag. Zie ook de eerste paragraaf bij 'Blessures bij zwemmen' en de rest van mijn post. Maar he, ik ben geen fysio, het waren slechts wat gedachten :s)
Die zwemmersschouder komt vrij vaak voor trouwens. Ik was een uitzondering toen, ik heb nooit een schouderblessure gehad. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport woensdag 13 januari 2016 @ 16:09:04 #7
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159071377
Overigens hadden de schoolslagzwemmers bij ons vaak geen knieblessure maar een liesblessure. Die zijn ook behoorlijk gevoelig als ik het mag geloven.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_159071608
Nu ook spm op de Polar M400
http://updates.polar.com/(...)e-and-other-goodies/

Toch wel veel opties voor een prima prijs :)
pi_159071852
Ik heb een hardloopdate met een ex-roeier die voor defensie een coopertest binnen een bepaalde tijd wil lopen, en wat tips en tricks wil :D

Ik had hem natuurlijk ook gewoon de video 'how to run a sub20 5K' kunnen laten zien, maar dit is ook wel leuk ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 13 januari 2016 @ 16:37:49 #10
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_159071951
Een coopertest binnen een bepaalde tijd lopen is het moeilijkste dat er is
F means you're fucked
pi_159071972
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:37 schreef YUR het volgende:
Of juist het makkelijkste :P Zo lang die tijd gelijk aan of meer dan 12 minuten bedraagt :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_159072417
Ah, er is nu een nieuw topic. Mag ik dan in de op met deze wedstrijden Devv?

1
2
 [b] 31 januari 2016 - [url=http://www.mpmhengelo.nl/wooldereslopen/]Woolderesloop (Hengelo)[/url][/b]
[*] Voccar - 10 km

1
2
 [b] 7 februari 2016 - [url=http://www.midwintermarathon.nl/]Midwinter marathon (Apeldoorn)[/url][/b]
[*] Voccar - 25 km

1
2
 [b] 21 februari 2016 - [url=http://www.mpmhengelo.nl/wooldereslopen/]Woolderesloop (Hengelo)[/url][/b]
[*] Voccar - 10 km

1
2
 [b] 13 maart 2016 - [url=http://www.mpmhengelo.nl/wooldereslopen/]Woolderesloop (Hengelo)[/url][/b]
[*] Voccar - 10 km
  woensdag 13 januari 2016 @ 17:00:04 #13
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_159072450
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:34 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik maak me ook niet echt druk, hoor, ik vind het ook gewoon leuk als ik toch moet trainen :) Ik woon redelijk in de buurt en train sowieso al een jaar wekelijks op een deel van het parcours. Nu wilde ik de rest ook wel eens zien.

En ik weet niet zeker of ik de afstand ga uitlopen (want eerste keer) dus het is wel ff lekker om aan de route geen energie te verspillen. Het is bovendien een route in de open polder met altijd zuid/zuidwesten wind, die vrijwel altijd hard is, dus dan is de wind belangrijk, zoals de Egmond aan Zee-watjes inmiddels wel weten ;)

Bovendien is het een lokale loop die niet altijd even goed georganiseerd is. Vorig jaar lieten ze vlak voor de finish een loopster van het parcours af gaan, waardoor zij na omkeren pas 30 minuten later binnen kwam dan haar tijd was......
Ok, dan valt het wel mee inderdaad ^O^
Enne... Gewoon uitlopen die handel! Pak een veilig tempo en dan lukt het vast. Tenzij je onderweg geblesseerd raakt, dan kan je beter stoppen. ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_159072581
quote:
ligt eraan. als je bij defensie zit vind ik dat je makkelijk 3km 12 min hoort te lopen zo snel is dat nou ook niet voor iemand die fit moet zijn voor zijn werk.
pi_159072611
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:05 schreef Skweezer het volgende:

[..]

ligt eraan. als je bij defensie zit vind ik dat je makkelijk 3km 12 min hoort te lopen zo snel is dat nou ook niet voor iemand die fit moet zijn voor zijn werk.
Hij bedoelt denk ik dat ik me verkeerd uitdrukte, een coopertest is altijd 12 minuten dus het gaat niet om binnen een bepaalde tijd maar om de afstand :P
  woensdag 13 januari 2016 @ 17:08:16 #16
124676 RobertoCarlos
pi_159072667
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:00 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ok, dan valt het wel mee inderdaad ^O^
Enne... Gewoon uitlopen die handel! Pak een veilig tempo en dan lukt het vast. Tenzij je onderweg geblesseerd raakt, dan kan je beter stoppen. ;)
Ga ik doen!! :Y :Y Thx :)
  woensdag 13 januari 2016 @ 17:09:24 #17
124676 RobertoCarlos
pi_159072690
quote:
Ik loop hem altijd in 3 minuten.... inderdaad, de mini-coopertest :{ (sorry.....)

[ Bericht 7% gewijzigd door RobertoCarlos op 13-01-2016 17:24:00 ]
pi_159072999
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:05 schreef Skweezer het volgende:

[..]

Ik denk dat de meesten het echt niet halen. Voor het corps mariniers hoef je zelfs maar slechts 2700 meter.
  woensdag 13 januari 2016 @ 17:25:51 #19
124676 RobertoCarlos
pi_159073087
pi_159073123
quote:
Mwah, hij roept bij elke loop dat hij het nationaal record gaat aanvallen :P Verder wel fan van Abdi!
pi_159073206
Ik vind 3km bij de coopertest ook wel behoorlijk veel. Ook al moet je natuurlijk voor zo'n baan natuurlijk wel fit zijn, ik zou het misschien na meerdere jaren hardlopen net halen.
pi_159073271
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:32 schreef Voccar het volgende:
Ik vind 3km bij de coopertest ook wel behoorlijk veel. Ook al moet je natuurlijk voor zo'n baan natuurlijk wel fit zijn, ik zou het misschien na meerdere jaren hardlopen net halen.
Nouja, het zijn natuurlijk vooral jongens/mannen van 18/begin 20 die zich aanmelden, als je dan een beetje fit bent en er specifiek op traint moet het wel te halen zijn. Bij ons haalden enkele jongens in de 5e klas al 3000 meter tijdens de coopertest, en die zaten niet op atletiek.
pi_159073401
Wat voor alle kandidaten geldt en wat ook als eerste wordt getest, zijn de fysieke eisen die aan een commando worden gesteld. En deze eisen zijn spijkerhard en als je ze niet haalt, ga je meteen woensdagmiddag al weer naar huis. En wat zijn deze eisen dan? Een Coopertest waarbij in twaalf minuten hardlopen minimaal 2800 meter moet worden gehaald, zeven meter touwklimmen, dertig keer opdrukken in twee minuten, veertig sit-ups in twee minuten en zes keer optrekken in de bovengreep waarbij de kin boven de rekstok moet komen zonder tijdslimiet.

Ik vind het eigenlijk wel meevallen deze eisen voor de commando's.
pi_159073443
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 17:41 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Wat voor alle kandidaten geldt en wat ook als eerste wordt getest, zijn de fysieke eisen die aan een commando worden gesteld. En deze eisen zijn spijkerhard en als je ze niet haalt, ga je meteen woensdagmiddag al weer naar huis. En wat zijn deze eisen dan? Een Coopertest waarbij in twaalf minuten hardlopen minimaal 2800 meter moet worden gehaald, zeven meter touwklimmen, dertig keer opdrukken in twee minuten, veertig sit-ups in twee minuten en zes keer optrekken in de bovengreep waarbij de kin boven de rekstok moet komen zonder tijdslimiet.

Ik vind het eigenlijk wel meevallen deze eisen voor de commando's.
Haha, voor mij zouden het hardlopen, de sit ups en het opdrukken easy peasy zijn, maar het optrekken en touwklimmen.. FAIL! Maar goed, daar is wel op te trainen. Ik doe nu in de fitness dat optrekken met tegengewicht in 3 setjes van 12 en ben in 3 weken al van -27 naar -18 gegaan :P
pi_159073491
Ik zie trouwens ook nog dit op de site van defensie: Zwemmen: Met overall aan, vijf vormen: 50m schoolslag, 50m rugslag, 50m borstcrawl, 50m met wapen en 15m onder water.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')