5 planten worden gedoogd, in de zin dat, wanneer ze je betrappen, dan nemen ze de planten in beslag, zonder vervolging. Met lampen erboven is het weer wel een probleem inderdaad.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Uiteraard weet ik dat het kweken van wiet illegaal is. Ik geloof dat een 5-tal planten gedoogd is, maar indien je er een lamp boven hangt, dan "hang" je.
Duh.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:46 schreef Fe2O3 het volgende:
Gedoogd betekent niet legaal. Zoek maar eens op.
Klopt, echter heb je bijvoorbeeld een huurwoning, dan krijgt de verhuurder een seintje en grote kans dat je dan op straat staat.quote:Verder is er voor thuisgebruik tot x planten // gram oid. in de regel geen straf , echter bij overlast wordt het wel gewoon opgeruimd. Ookal is het gedoogd.
Dat is altijd een risico.quote:En als je moeilijk doet, of de agent / ovj heeft nog wat voor zijn quota nodig of heeft gewoon een slecht humeur dan pakken ze je gewoon op verdenking van handel en ga je alsnog voor de geldprijzen.
quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:10 schreef erodome het volgende:
Kleinschalige kweek komt niemand achter als jij het gewoon netjes doet. Dus geen stroom aftappen, geen water- en geuroverlast veroorzaken. Elektra goed voor elkaar hebben zodat daar geen ellende mee ontstaat en evt wat aan brandveiligheid doen.
Onze buren (nou ja, bijna buren dan) zijn net verhuist, het blijkt dat ze al 2 jaar een wietkwekerij hadden boven. Helemaal niemand heeft wat opgemerkt, het is alleen nu bekend omdat ze met de noorderzon verdwenen zijn en de boel achtergelaten hebben (en de koper van dat spul betrapt is). Dat is wel even het praatje van de week geweest in het verder oh zo brave dorp
Was niet eens erg kleinschalig, maar wel netjes opgezet.
Grootste risico dat ik zal lopen is dat de woningbouwcorporatie me het huis uit flikkert en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Al zouden ze het zooitje in beslag nemen, dan is dat maar zo. Gaat niet om schokkende bedragen of zo.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:30 schreef erodome het volgende:
Maar het is en blijft wel illegaal. Nu denk ik (weet niet zeker) dat er amper gevolgen zijn van het echt kleinschalig voor eigen gebruik doen, maar je boel kwijtraken is wel een reeel risico dat je moet nemen als je het gaat doen.
Verkoop (of weggeven, maar dat geloven ze vast niet) zal denk ik een groter probleem zijn als ze erachter kunnen komen.
Daar durf ik echt niets over te zeggen, geen idee hoe de woningbouw reageert. Het enige wat ik weet is van de media die verteld heeft dat men daar tegenwoordig erg streng op is. Daarvoor moet je gewoon je contract bekijken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Grootste risico dat ik zal lopen is dat de woningbouwcorporatie me het huis uit flikkert en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Al zouden ze het zooitje in beslag nemen, dan is dat maar zo. Gaat niet om schokkende bedragen of zo.
Dat zijn allemaal opsporingsmethoden die ze zeker wel gebruiken, maar volgens mij worden verreweg de meeste kwekerijen opgerold na een anonieme tip.quote:Op woensdag 13 januari 2016 17:36 schreef Fer het volgende:
Hoe pakken ze nu proffesionele kwekers? Volgens mij nog steeds na aanwijzingen van de netbheeeder, ondanks zuinige ledlampen. Geur overlast. Of dat er aanwijzingen zichtbaar zijn van buitenaf, uitblaasopeningen. Apparatuur, licht. Verdachte handelingen.
Volgens google is de opbrengst 10x minder.quote:Op woensdag 13 januari 2016 18:04 schreef ChefvanOekels het volgende:
Wat je hier op het platteland vaak ziet is dat ze ondergronds kweken in in grote zeecontainers.
Waarom gooi niet 5 vrouwtjes buiten neer? Als je uitgaat van 300 gram de plant, kan een die-hard junk er een jaar van roken.
Je moet dan ook niet alles geloven wat google je voorkauwt met één luttele googlehit.quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:50 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Volgens google is de opbrengst 10x minder.
http://hennepadvocaat-hennepkwekerij.nl/opbrengst-per-plant/
En hoeveel per plant is dat?quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:03 schreef ChefvanOekels het volgende:
[..]
Je moet dan ook niet alles geloven wat google je voorkauwt met één luttele googlehit.
Er zijn zelfs strains die 600 gram p/m2 opbrengen.
http://420shop.nl/amajikoym-super-strains.html
Overigens, die 30 gram waar het in het artikel over gaat, lijken mij een auto-flower genetica te hebben.
op tl kweken wil perfect... De meeste stek boeren gebruiken ook tl's.. Kijk anders eens bij de micro kweekverslagen op wietforum punt nl.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:29 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Je hebt verstand van kweken zie ik
Als je het vaak ziet doen ze het toch niet goedquote:Op woensdag 13 januari 2016 18:04 schreef ChefvanOekels het volgende:
Wat je hier op het platteland vaak ziet is dat ze ondergronds kweken in in grote zeecontainers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |