abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159029359

quote:
In het Franse Calais zijn maandag de eerste containeraccommodaties in gebruik genomen voor migranten die daar in een vluchtelingenkamp verblijven. Het is de bedoeling dat de migranten, die nu nog verblijven in tenten, onder zeilen of houten bouwsels verkassen naar het uit metalen containers bestaande dorp.

De Franse regering wil met behulp van 5 miljoen euro aan Europese steun op deze manier betere woonruimte bieden aan ongeveer 1500 mensen. Daarmee zegt de regering de situatie van de naar huidige schattingen 4000 vluchtelingen in het kamp te verbeteren.

In het als 'nieuwe jungle' bekend staande vluchtelingenkamp wonen migranten die via de Kanaaltunnel illegaal van Calais naar Groot-Brittannië proberen te komen. Ze willen naar het Verenigd Koninkrijk omdat ze daar familie hebben of de kans op een beter bestaan groter achten dan in Frankrijk. Omdat velen alleen Engels spreken willen ze geen asiel vragen in Frankrijk, zegt het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken.

Slechts een paar kilometer verder zal er bij Duinkerken nog een nieuw vluchtelingenkamp komen voor ongeveer 2500 migranten in overeenstemming met internationale standaarden.
Bron

Volgens mij zie ik iets over het hoofd, want ik begrijp helemaal niks van deze actie.
Het enige wat ik nog kan snappen is dat je die mensen met de naderende winter wat beter onderdak wil/moet bieden.

De reden waarom ik het niet begrijp, is dat het op deze manier steeds meer een permanent dorp. De mensen die hier verblijven weigeren in Frankrijk asiel aan te vragen en willen naar Engeland toe. Daarnaast hebben de vrachtwagenchauffeurs die via Calais rijden nog dagelijks last van deze migranten. Niet alleen de vrachtwagen of lading wordt vernield, ook de chauffeurs zelf zijn in gevaar.
Je zou verwachten dat Frankrijk, om de vrachtwagenchauffeurs te beschermen, dat kamp zo snel mogelijk weg wil hebben. (Door de illegalen op te pakken en een uitzetprocedure te starten, tot de migrant eventueel asiel aanvraagt)

Iemand die wel begrijpt wat het doel hiervan is en mij dat kan uitleggen? :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 12-01-2016 10:10:35 (bron erbij gezet) ]
  maandag 11 januari 2016 @ 23:18:26 #2
155616 Proximo
For god, king & country
pi_159029512
De strijders vóór britse exit uit de EU krijgen de redenen wel echt in de schoot geworpen zo
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_159029549
Kan ik nou een grapje maken hier of niet?
pi_159029552
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:14 schreef Physsic het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Volgens mij zie ik iets over het hoofd, want ik begrijp helemaal niks van deze actie.
Het enige wat ik nog kan snappen is dat je die mensen met de naderende winter wat beter onderdak wil/moet bieden.

De reden waarom ik het niet begrijp, is dat het op deze manier steeds meer een permanent dorp. De mensen die hier verblijven weigeren in Frankrijk asiel aan te vragen en willen naar Engeland toe. Daarnaast hebben de vrachtwagenchauffeurs die via Calais rijden nog dagelijks last van deze migranten. Niet alleen de vrachtwagen of lading wordt vernield, ook de chauffeurs zelf zijn in gevaar.
Je zou verwachten dat Frankrijk, om de vrachtwagenchauffeurs te beschermen, dat kamp zo snel mogelijk weg wil hebben. (Door de illegalen op te pakken en een uitzetprocedure te starten, tot de migrant eventueel asiel aanvraagt)

Iemand die wel begrijpt wat het doel hiervan is en mij dat kan uitleggen? :)
Ze moeten wel, anders vriezen ze kapot binnenkort. Dit is de snelste manier om zo humaan mogelijk onderdak te bieden.
L2B's Mixcloud
pi_159029757
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:19 schreef john2406 het volgende:
Voor de draad er mee!
pi_159029801
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:19 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Ze moeten wel, anders vriezen ze kapot binnenkort. Dit is de snelste manier om zo humaan mogelijk onderdak te bieden.
En eten. Want anders verhongeren ze.

En uitkering. Anders gaan ze stelen en krijg je criminaliteit.

En ga zo door.

Op deze manier hou je het probleem in stand, en komen nog meer immigranten naar Calais.

Naïeve dwaas die je bent.
pi_159029802
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:25 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Voor de draad er mee!
Wat doet een .... als je hem in een container zet?
Hij gaat behangen.

[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2016 23:26:43 ]
pi_159029832
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:19 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Dat was inderdaad het enige wat ik kon bedenken.
Maar betekent dat dan ook dat er geen enkel plan is om dit kamp ooit (langzaam maar zeker) te ontruimen?
Veel vrachtwagenchauffeurs weigeren via Calais te rijden. Dat lijkt me ook niet de bedoeling?
Die rijden nu via Duinkerke, waar het lokale kamp ook steeds groter wordt. Want meer vrachtwagens = meer kans in Engeland te komen.
pi_159029909
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat doet een .... als je hem in een container zet?
Hij gaat behangen.
En daarna naar de Ikea.
pi_159029921
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:26 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

En eten. Want anders verhongeren ze.

En uitkering. Anders gaan ze stelen en krijg je criminaliteit.

En ga zo door.

Op deze manier hou je het probleem in stand, en komen nog meer immigranten naar Calais.

Naïeve dwaas die je bent.
Hoezo ben ik dan naïef?
L2B's Mixcloud
pi_159029929
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:28 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En daarna naar de Ikea.
Daar verkopen ze toch ook behang of niet?
pi_159029958
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

Daar verkopen ze toch ook behang of niet?
Geen idee.
pi_159029968
Niks mis met die woningen. Wat alleen nog rest is de overmaat aan mannen daar aan het werk stellen door alle woningen te schilderen, en als ze klaar zijn, gewoon overnieuw beginnen. Zodat de gemiddelde Calaise vrouw ook rustig kan slapen.
Google is your friend, abuse your friends
  Milf maandag 11 januari 2016 @ 23:32:48 #14
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_159030034
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:19 schreef john2406 het volgende:
Ze kunnen zo gestapeld worden op een containerschip :+ :X.

Maar eens met TS. Te zot voor woorden dit. Die lui moeten daar weg. Zo komen de vrachtwagenchauffeurs nooit van die aasgieren af.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_159030072
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat was inderdaad het enige wat ik kon bedenken.
Maar betekent dat dan ook dat er geen enkel plan is om dit kamp ooit (langzaam maar zeker) te ontruimen?
Veel vrachtwagenchauffeurs weigeren via Calais te rijden. Dat lijkt me ook niet de bedoeling?
Die rijden nu via Duinkerke, waar het lokale kamp ook steeds groter wordt. Want meer vrachtwagens = meer kans in Engeland te komen.
Ik heb werkelijk geen enkel idee. Volgens mij weet niemand het, inclusief de migranten.
L2B's Mixcloud
pi_159030100
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:32 schreef nikky het volgende:

[..]

Maar eens met TS. Te zot voor woorden dit. Die lui moeten daar weg. Zo komen de vrachtwagenchauffeurs nooit van die aasgieren af.
Maar waar moet je er mee heen?
L2B's Mixcloud
pi_159030101
quote:

[..]

Als die weg zijn denk ik staan er al andere voor in de rij om die plaats in te nemen?
pi_159030303
Frankrijk heeft nooit uitgeblonken in het verdedigen van het grondgebied.
pi_159030349
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:38 schreef Confetti het volgende:
Frankrijk heeft nooit uitgeblonken in het verdedigen van het grondgebied.
Nederland wel dan?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_aanval_op_Nederland_in_1940

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2016 23:44:52 ]
pi_159030529
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:34 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Maar waar moet je er mee heen?
Terug naar Afrika.
:W
pi_159030533
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nederland wel dan?
Nee. Maar ik snap je punt niet.
pi_159030583
quote:

[..]

Dat dus. Weer 5 miljoen aan EU geld naar de kloten. Die mensen zijn daar compleet illegaal. Gewoon dat kamp opruimen en iedereen het land uitzetten. Klaar. Zo zijn de spelregels.

Met deze 5 miljoen hadden we heel wat bejaarden een keer extra kunnen laten wassen in de bejaardenhuizen.

Bejaarden hebben wat mij betreft ALTIJD voorrang op illegale gelukzoekers qua besteding van geld. Of dat nou EU geld of Nederlands geld is. Onze bejaarden hebben het allemaal weer opgebouwd na de oorlog en dankzij hen kunnen wij (in elk geval tot en met 2015 :X ) nog dagelijks leven in relatieve veiligheid.

Daar mag gerust een extra wasbeurt tegenover staan. Me dunkt. En een lekker kopje Advocaat met zilveren lepeltje voor die dat blieven :Y
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159030598
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Terug naar Afrika.
:W
L2B's Mixcloud
pi_159030652
Ow en nikky we hadden maar 8 euro gewonnen :'( !!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Milf maandag 11 januari 2016 @ 23:48:59 #25
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_159030703
quote:
3s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:47 schreef Geralt het volgende:
Ow en nikky we hadden maar 8 euro gewonnen :'( !!!
Ik tien :*
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')