Bronquote:In het Franse Calais zijn maandag de eerste containeraccommodaties in gebruik genomen voor migranten die daar in een vluchtelingenkamp verblijven. Het is de bedoeling dat de migranten, die nu nog verblijven in tenten, onder zeilen of houten bouwsels verkassen naar het uit metalen containers bestaande dorp.
De Franse regering wil met behulp van 5 miljoen euro aan Europese steun op deze manier betere woonruimte bieden aan ongeveer 1500 mensen. Daarmee zegt de regering de situatie van de naar huidige schattingen 4000 vluchtelingen in het kamp te verbeteren.
In het als 'nieuwe jungle' bekend staande vluchtelingenkamp wonen migranten die via de Kanaaltunnel illegaal van Calais naar Groot-Brittannië proberen te komen. Ze willen naar het Verenigd Koninkrijk omdat ze daar familie hebben of de kans op een beter bestaan groter achten dan in Frankrijk. Omdat velen alleen Engels spreken willen ze geen asiel vragen in Frankrijk, zegt het Franse ministerie van Binnenlandse Zaken.
Slechts een paar kilometer verder zal er bij Duinkerken nog een nieuw vluchtelingenkamp komen voor ongeveer 2500 migranten in overeenstemming met internationale standaarden.
Ze moeten wel, anders vriezen ze kapot binnenkort. Dit is de snelste manier om zo humaan mogelijk onderdak te bieden.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:14 schreef Physsic het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Volgens mij zie ik iets over het hoofd, want ik begrijp helemaal niks van deze actie.
Het enige wat ik nog kan snappen is dat je die mensen met de naderende winter wat beter onderdak wil/moet bieden.
De reden waarom ik het niet begrijp, is dat het op deze manier steeds meer een permanent dorp. De mensen die hier verblijven weigeren in Frankrijk asiel aan te vragen en willen naar Engeland toe. Daarnaast hebben de vrachtwagenchauffeurs die via Calais rijden nog dagelijks last van deze migranten. Niet alleen de vrachtwagen of lading wordt vernield, ook de chauffeurs zelf zijn in gevaar.
Je zou verwachten dat Frankrijk, om de vrachtwagenchauffeurs te beschermen, dat kamp zo snel mogelijk weg wil hebben. (Door de illegalen op te pakken en een uitzetprocedure te starten, tot de migrant eventueel asiel aanvraagt)
Iemand die wel begrijpt wat het doel hiervan is en mij dat kan uitleggen?
Voor de draad er mee!quote:Op maandag 11 januari 2016 23:19 schreef john2406 het volgende:
Kan ik nou een grapje maken hier of niet?
En eten. Want anders verhongeren ze.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:19 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ze moeten wel, anders vriezen ze kapot binnenkort. Dit is de snelste manier om zo humaan mogelijk onderdak te bieden.
Wat doet een .... als je hem in een container zet?quote:
Dat was inderdaad het enige wat ik kon bedenken.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:19 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ze moeten wel, anders vriezen ze kapot binnenkort. Dit is de snelste manier om zo humaan mogelijk onderdak te bieden.
En daarna naar de Ikea.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat doet een .... als je hem in een container zet?
Hij gaat behangen.
Hoezo ben ik dan naïef?quote:Op maandag 11 januari 2016 23:26 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
En eten. Want anders verhongeren ze.
En uitkering. Anders gaan ze stelen en krijg je criminaliteit.
En ga zo door.
Op deze manier hou je het probleem in stand, en komen nog meer immigranten naar Calais.
Naïeve dwaas die je bent.
Geen idee.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Daar verkopen ze toch ook behang of niet?
Ze kunnen zo gestapeld worden op een containerschipquote:Op maandag 11 januari 2016 23:19 schreef john2406 het volgende:
Kan ik nou een grapje maken hier of niet?
Ik heb werkelijk geen enkel idee. Volgens mij weet niemand het, inclusief de migranten.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:26 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat was inderdaad het enige wat ik kon bedenken.
Maar betekent dat dan ook dat er geen enkel plan is om dit kamp ooit (langzaam maar zeker) te ontruimen?
Veel vrachtwagenchauffeurs weigeren via Calais te rijden. Dat lijkt me ook niet de bedoeling?
Die rijden nu via Duinkerke, waar het lokale kamp ook steeds groter wordt. Want meer vrachtwagens = meer kans in Engeland te komen.
Maar waar moet je er mee heen?quote:Op maandag 11 januari 2016 23:32 schreef nikky het volgende:
[..]
Ze kunnen zo gestapeld worden op een containerschip![]()
.
Maar eens met TS. Te zot voor woorden dit. Die lui moeten daar weg. Zo komen de vrachtwagenchauffeurs nooit van die aasgieren af.
Als die weg zijn denk ik staan er al andere voor in de rij om die plaats in te nemen?quote:Op maandag 11 januari 2016 23:32 schreef nikky het volgende:
[..]
Maar eens met TS. Te zot voor woorden dit. Die lui moeten daar weg. Zo komen de vrachtwagenchauffeurs nooit van die aasgieren af.
Nederland wel dan?quote:Op maandag 11 januari 2016 23:38 schreef Confetti het volgende:
Frankrijk heeft nooit uitgeblonken in het verdedigen van het grondgebied.
Terug naar Afrika.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:34 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Maar waar moet je er mee heen?
Dat dus. Weer 5 miljoen aan EU geld naar de kloten. Die mensen zijn daar compleet illegaal. Gewoon dat kamp opruimen en iedereen het land uitzetten. Klaar. Zo zijn de spelregels.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:32 schreef nikky het volgende:
[..]
Ze kunnen zo gestapeld worden op een containerschip![]()
.
Ik tienquote:Op maandag 11 januari 2016 23:47 schreef Geralt het volgende:
Ow en nikky we hadden maar 8 euro gewonnen!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |