quote:Burgemeester Keulen heeft oplossing tegen aanrandingen: gedragscode voor jonge vrouwen
'Vrouwen moeten tenminste op armlengte afstand blijven van vreemde mannen'
De burgemeester van Keulen Henriette Reker (partijloos) heeft na afloop van een crisisvergadering dinsdag een persconferentie gegeven. Daarin vertelde zij welke afspraken zijn gemaakt met politie en justitie om nieuwe aanrandingen en diefstallen zoals tijdens afgelopen Oud en Nieuw-viering te voorkomen, bijvoorbeeld tijdens het carnaval dat binnenkort in Keulen losbarst. Belangrijkste voorstel: er komt een gedragscode voor vrouwen, waarin bijvoorbeeld zal staan dat ‘vrouwen het beste op armlengte afstand van vreemde mannen kunnen blijven’.
Letterlijk liet de burgemeester aan de pers weten dat “de stad een gedragscode voor jonge vrouwen online zal zetten”.
Door deze gedragscode, waar onder andere instaat dat vrouwen op armlengte afstand moeten blijven en dat ‘groepen mannen en vrouwen beter niet gescheiden worden’, zullen vrouwen “zich tijdens carnaval veiliger en zekerder voelen”.
De gedragscode zal ook aan jonge mannen van buitenlandse afkomst worden gericht. “Aan mensen van andere culturen moeten we uitleggen hoe we hier carnaval vieren, zodat ze begrijpen dat vrolijk gedrag niet hetzelfde is als seksuele openheid”, aldus Reker.
Tevens beloofde de burgemeester dat er “maatregelen worden genomen zodat dit in de toekomst niet weer gebeurt” en dat met de politie wordt gewerkt aan “een speciaal veiligheidsconcept voor feesten, net als bij voetbalwedstrijden of grote demonstraties”.
Wat dit ‘veiligheidsconcept’ precies inhoudt blijft onduidelijk.
Ook belooft de politie meer cameratoezicht en zal er tijdens de carnavalviering veel politie aanwezig zijn, zowel zichtbaar als onzichtbaar in burger. De videobewaking zal er in de eerste plaats zijn voor controle en veiligheid, inplaats van voor bewijsvoering achteraf.
De politie liet tijdens de persconferentie verder weten dat de vijf mannen die zijn opgepakt niets met de aanrandingen te maken hebben. De politie bevestigde dat er aangifte is gedaan van een verkrachting.
Wederom maakte de politie duidelijk dat “vluchtelingen niets met deze zaak hebben te maken”.
“Het is absoluut ontoelaatbaar om een uit Noord-Afrika afkomstige etnische automatisch te verbinden met vluchtelingen. Er is geen aanwijzing dat mensen die asiel zoeken in Keulen de daders waren”, aldus Wolfgang Albers, de baas van de politie in Keulen.
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)gscode-voor-vrouwen/
quote:Oudejaarsaanrandingen Keulen - Politie bevestigt: 'Daders van Noord-Afrikaanse afkomst'
De politie van Keulen heeft maandag een persconferentie gegeven over de enorme hoeveelheid aanrandingen en berovingen van vrouwen tijdens de afgelopen Oud & Nieuw-viering in Keulen. De vrouwen werden aangerand en beroofd op het stationsplein voor het Centraal station en bij het plein voor de Dom.
Het onderzoek van de politie richt zich op een groep van maarliefst 1000(!) jongemannen. Binnen deze groep heeft een gedeelte zich schuldig gemaakt aan aanrandingen en berovingen. Het is echter nog onduidelijk om hoeveel daders het exact gaat. Wel zijn inmiddels vijf jonge mannen opgepakt.
Er zijn tot nu toe zestig aangiftes gedaan. Maar de politie gaat er van uit dat er zeker 80 slachtoffers zijn. Van alle vrouwen die aangifte hebben gedaan heeft ongeveer een kwart ook aangifte gedaan van aanranding, naast diefstal en beroving.
Vooralsnog zijn er dus tussen de vijftien en twintig slachtoffers van aanranding bekend. De meerderheid is alleen slachtoffer geworden van beroving. Wel heeft de politie laten weten dat het in sommige gevallen gaat om ernstige vergrijpen waarbij vrouwen zijn vastgehouden en betast.
Opvallend genoeg windt de Keulse politie er geen doekjes om als het gaat om de afkomst van de daders: "Deze misdrijven zijn gepleegd door een groep mannen die, afgaande op hun uiterlijk, voornamelijk van Noord-Afrikaanse, Arabische afkomst zijn", aldus Wolfgang Albers, het hoofd van de politie in Keulen.
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)ijk-80-slachtoffers/
Waarom bleef het zo lang stil?quote:Schokkende quotes: agente en slachtoffer vertellen over de aanrandingsnachtmerrie in Keulen
"Rond 23:00 uur kregen we de melding dat er een vechtpartij tussen 400 buitenlanders zou zijn uitgebroken op het centraal station. Toen we daar aankwamen zagen we bijna 2000 mensen die werden bekogeld met zwaar illegaal vuurwerk.
Nadat we meerdere gewonden constateerden besloten we het plein te ontruimen. Maar een groep jonge mannen leek geen enkel woord Duits te verstaan. We hebben ze uiteindelijk met fysiek geweld van het plein moeten verwijderen.
Kort na middernacht kwamen de eerste slachtoffers van aanranding naar ons toe. Huilende en geschokte meisjes die beschreven hoe ze door een grote groep mannen waren aangerand. We zijn toen in de menigte op zoek gegaan naar meer slachtoffers. We vonden een 20-jarig slachtoffer uit Stuttgart. Ze schreeuwde en huilde. De daders hadden haar slipje van haar lichaam gescheurd en ze hadden haar onderlichaam betast. Drie andere meisjes, vriendinnen van het slachtoffer, konden we niet uit de menigte redden omdat we zelf werden bekogeld met vuurwerk.
Uiteindelijk hebben we acht mannen kunnen aanhouden. Allemaal waren ze in het bezit van kopieën van certificaten voor een asielaanvraag.
Wat die vrouwen daar hebben meegemaakt was gewoon verkrachting."
Bovenstaande quotes zijn het verbijsterende relaas van een Duitse politieagente die tijdens de oudejaarswisseling aanwezig was bij het centraal station in Keulen en daardoor één van de getuigen is van een massale aanranding en beroving van vooral jonge vrouwen door vooral Noord-Afrikaanse jonge mannen.
Maar het Duitse Magazine Express heeft niet alleen een politieagente gesproken over die dramatische nacht. Ook één van de vele jonge slachtoffers doet haar ontluisterende verhaal:
"Toen we uit het station kwamen waren we al verbaasd over de enorme groep jonge buitenlandse mannen. We moesten door de menigte heen en ik voelde een hand op mijn kont. Toen greep iemand mijn borsten vast. Daarna waren er handen overal op mijn lichaam, het was een nachtmerrie.
We schreeuwden en sloegen van ons af, maar het hield niet op. Ik denk dat ik tijdens een stukje van 200 meter zeker 100 keer ben betast.
De jongens riepen 'neuken, neuken' en scholden ons uit voor 'slet'.
Ik ben er kapot van, ik ben woedend en bang. Ik hoop dat de politie de daders pakt, want anders ga ik nooit meer naar festiviteiten in de stad."
http://nieuws.tpo.nl/2016/01/04/aanrandingen-keulen-citaten/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik zeg:quote:Op maandag 11 januari 2016 22:28 schreef Xa1pt het volgende:
Er zijn al eerder onderzoeken gedaan naar seksueel geweld en vooralsnog is er geen enkele link aangetoond. Correlatie =/= causaliteit.
is dat een correlatie, geen causatie. Er is een ziek harde correlatie tussen Moslimmannen en seksueel misbruik van minderjarige meisjes. Dat is een feit, niets op af te dingen. De enige vraag die rest is wat de causale factor is, e.g. hun opvoeding of hun geloof in de profeet Mohammed (die natuurlijk ook wel wat uitgespookt heeft op dit gebied).quote:De kans is statistisch gezien onmogelijk dat alle grote seksschandelen in de UK door de 5% Moslimmannen gepleegd worden. De verklaring moet nog gevonden worden, die kan religieus en/of cultureel zijn.
En dat is nu net de vraag; ligt het aan afwijkende opvattingen, afwijkende seksuele fantasieën, groepsdynamische processen, geslotenheid van de gemeenschap, seksuele moraal, eventuele psychiatrische afwijkingen, et cetera, of wat? Het gaat veel te kort door de bocht om dat aan een factor toe te schrijven zonder dat je weet wat de invloed daarvan geweest is. Leuk om te roepen dat het 'religie' is, maar het waren ook vrijwel allemaal Aziaten. Dat zegt ook vooralsnog niets.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:42 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lol, dit is gewoon zielig, je hebt geen idee waar je het over hebt met je domme one-liner.
Als ik zeg:
[..]
is dat een correlatie, geen causatie. Er is een ziek harde correlatie met Moslimmannen en seksueel misbruik van minderjarige meisjes. Dat is een feit, niets op af te dingen. De enige vraag die rest is wat de causale factor is, e.g. hun opvoeding of hun geloof in de profeet Mohammed (die natuurlijk ook wel wat uitgespookt heeft op dit gebied).
In de bijbel hadden oude mannen ook jonge meisjes als bedwarmer volgens mij.In het MO en Afrika is dat gewoon blijven hangen. Waarom ? Wellicht heeft dat wat te maken met de plaats van de vrouw. Ondergeschikt aan de man.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:42 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lol, dit is gewoon zielig, je hebt geen idee waar je het over hebt met je domme one-liner.
Als ik zeg:
[..]
is dat een correlatie, geen causatie. Er is een ziek harde correlatie met Moslimmannen en seksueel misbruik van minderjarige meisjes. Dat is een feit, niets op af te dingen. De enige vraag die rest is wat de causale factor is, e.g. hun opvoeding of hun geloof in de profeet Mohammed (die natuurlijk ook wel wat uitgespookt heeft op dit gebied).
Religie en hypocriet zijn gaat vaak heel goed samen of denk jij dat er een magische barrière is waardoor echte gelovigen niet meer kunnen drinken. (ben je bekend btw met de true Scotsman fallacy?)quote:Op maandag 11 januari 2016 22:53 schreef Perrin het volgende:
Religie als rechtstreekse reden kun je aardig uitsluiten. De meeste waren dronken. Die gasten zijn geen fanatieke moskeebezoekers, lijkt me.
Dus jij vond dat nogal religieuze typjes daar op dat plein?quote:Op maandag 11 januari 2016 22:56 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Religie en hypocriet zijn gaat vaak heel goed samen of denk jij dat er een magische barrière is waardoor echte gelovigen niet meer kunnen drinken. (ben je bekend btw met de true Scotsman fallacy?)
Dat weet ik niet maar om te stellen dat religie er onmogelijk mee te maken kan hebben omdat ze dronken waren is nogal een domme redenatie.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus jij vond dat nogal religieuze typjes daar op dat plein?
Ik zeg niet dat dat onmogelijk is. Ik zeg dat die lui niet streng religieus op me overkwamen om verschillende redenen. Alcoholgebruik en onzedelijkheid, bijv.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:03 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar om te stellen dat religie er onmogelijk mee te maken kan hebben omdat ze dronken waren is nogal een domme redenatie.
Een drogredenatie is het overigens ook.
De meest fanatieke IS'ers gebruiken hard drugs voor een grote aanval om beter te presteren. Vergeet niet, in tijden van Jihad is alles geoorloofd. Je mag bijvoorbeeld samenwerken met je vijand als je als doel hebt om hem te verraden en je Jihad te voltooien.quote:Op maandag 11 januari 2016 22:53 schreef Perrin het volgende:
Religie als rechtstreekse reden kun je aardig uitsluiten. De meeste waren dronken. Die gasten zijn geen fanatieke moskeebezoekers, lijkt me.
Het komt niet in je op dat ze islamitische normen en waarden kunnen hebben maar ook prima hypocriet kunnen zijn. Daar hoeft men niet streng religieus voor te zijn lijkt mij.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat dat onmogelijk is. Ik zeg dat die lui me niet streng religieus op me overkwamen.
Ja, deze gasten zitten qua denkbeelden wel op dezelfde lijn natuurlijk.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:09 schreef Nintex het volgende:
[..]
De meest fanatieke IS'ers gebruiken hard drugs voor een grote aanval om beter te presteren. Vergeet niet, in tijden van Jihad is alles geoorloofd. Je mag bijvoorbeeld samenwerken met je vijand als je als doel hebt om hem te verraden en je Jihad te voltooien.
Jihadisten hebben wel wat belangrijkers te doen dan vrouwen betasten, zou je zeggen. Ze zijn een oorlog in Syrie aan het verliezen.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:09 schreef Nintex het volgende:
[..]
De meest fanatieke IS'ers gebruiken hard drugs voor een grote aanval om beter te presteren. Vergeet niet, in tijden van Jihad is alles geoorloofd. Je mag bijvoorbeeld samenwerken met je vijand als je als doel hebt om hem te verraden en je Jihad te voltooien.
Duitsland en Europa destabiliseren en de vrouwen van de Kafir 'pakken' is veel meer waard. Willen Duitse soldaten nog wel naar het Midden Oosten als hun vrouwen in het eigen land niet veilig zijn?quote:Op maandag 11 januari 2016 23:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jihadisten hebben wel wat belangrijkers te doen dan vrouwen betasten, zou je zeggen. Ze zijn een oorlog in Syrie aan het verliezen.
Tuurlijk wel. Voor wat ze zelf doen. Als ze tegen een paal aan lopen, of onder een auto, dan is dat hun eigen verantwoordelijkheid. Maar dat wil niet zeggen dat je aan ze mag zitten. Ga je dat nou echt goed zitten praten?quote:Op maandag 11 januari 2016 23:12 schreef riazop het volgende:
Iemand die totaal bezopen midden in de nacht op een plein rondloopt heeft dus geen eigen verantwoordelijkheid.
weten we dat ook weer.
Ah, met 'Islamitische normen en waarden' kom je misschien al iets dichter bij een zinnige analyse. Dan heb je het ineens ook over sociaal-culturele aspecten, niet enkel over religieuze uitingen en gedrag.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:10 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het komt niet in je op dat ze islamitische normen en waarden kunnen hebben maar ook prima hypocriet kunnen zijn. Daar hoeft men niet streng religieus voor te zijn lijkt mij.
Nog altijd aan het downplayen zie ik?quote:
Ik heb het dan ook niet gehad over uitsluitend religie als verklaring. Jij bent diegene die het op voorhand probeert uit te sluiten met een no true Scotsman drogredenatie.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ah, met 'Islamitische normen en waarden' kom je misschien al iets dichter bij een zinnige analyse. Dan heb je het ineens ook over sociaal-culturele aspecten, niet enkel over religieuze uitingen en gedrag.
Culturele vrouwenhaat, slechte opvoeding, laag iq, alcohol, frustratie, minderwaardigheidscomplex.. vanalles kan er mee te maken hebben..quote:Op maandag 11 januari 2016 23:19 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet gehad over uitsluitend religie als verklaring. Jij bent diegene die het op voorhand probeert uit te sluiten met een no true Scotsman drogredenatie.
Islam en cultuur hebben er wat mij betreft beide mee te maken.
nee, maar als zo meid in haar dronken bui haar tieten laat zien en haar tong uitsteekt , waarop onze Syrier in zijn beste Duits zegt: Ich will ficken...quote:Op maandag 11 januari 2016 23:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Voor wat ze zelf doen. Als ze tegen een paal aan lopen, of onder een auto, dan is dat hun eigen verantwoordelijkheid. Maar dat wil niet zeggen dat je aan ze mag zitten. Ga je dat nou echt goed zitten praten?
Kan prima dat dat er inderdaad ook mee te maken heeft.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Culturele vrouwenhaat, slechte opvoeding, laag iq, alcohol, frustratie, minderwaardigheidscomplex.. vanalles kan er mee te maken hebben..
Misschien dat je ergens onderliggend de Islam zou kunnen aanwijzen als factor.
Maar ook in India weten ze prima vrouwen in groepen te grazen te nemen, bijv. Niks islamitisch aan, daar.
Als dat echt strafbaar was, zat half Steenbergen nu vastquote:Op maandag 11 januari 2016 23:14 schreef Geralt het volgende:
[..]
....HOERRRR DAAAR MOET EEN PIEMEL IN DAAR MOET EEN PIEMEL IN!!! ....
Ja dat is vast wat er gebeurt isquote:Op maandag 11 januari 2016 23:27 schreef riazop het volgende:
[..]
nee, maar als zo meid in haar dronken bui haar tieten laat zien en haar tong uitsteekt , waarop onze Syrier in zijn beste Duits zegt: Ich will ficken...
Dan is dat dus aanranding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |