abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2016 @ 13:14:56 #1
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159011160
Hier weer verder...

quote:
Burgemeester Keulen heeft oplossing tegen aanrandingen: gedragscode voor jonge vrouwen

'Vrouwen moeten tenminste op armlengte afstand blijven van vreemde mannen'

De burgemeester van Keulen Henriette Reker (partijloos) heeft na afloop van een crisisvergadering dinsdag een persconferentie gegeven. Daarin vertelde zij welke afspraken zijn gemaakt met politie en justitie om nieuwe aanrandingen en diefstallen zoals tijdens afgelopen Oud en Nieuw-viering te voorkomen, bijvoorbeeld tijdens het carnaval dat binnenkort in Keulen losbarst. Belangrijkste voorstel: er komt een gedragscode voor vrouwen, waarin bijvoorbeeld zal staan dat ‘vrouwen het beste op armlengte afstand van vreemde mannen kunnen blijven’.

Letterlijk liet de burgemeester aan de pers weten dat “de stad een gedragscode voor jonge vrouwen online zal zetten”.
Door deze gedragscode, waar onder andere instaat dat vrouwen op armlengte afstand moeten blijven en dat ‘groepen mannen en vrouwen beter niet gescheiden worden’, zullen vrouwen “zich tijdens carnaval veiliger en zekerder voelen”.

De gedragscode zal ook aan jonge mannen van buitenlandse afkomst worden gericht. “Aan mensen van andere culturen moeten we uitleggen hoe we hier carnaval vieren, zodat ze begrijpen dat vrolijk gedrag niet hetzelfde is als seksuele openheid”, aldus Reker.

Tevens beloofde de burgemeester dat er “maatregelen worden genomen zodat dit in de toekomst niet weer gebeurt” en dat met de politie wordt gewerkt aan “een speciaal veiligheidsconcept voor feesten, net als bij voetbalwedstrijden of grote demonstraties”.
Wat dit ‘veiligheidsconcept’ precies inhoudt blijft onduidelijk.

Ook belooft de politie meer cameratoezicht en zal er tijdens de carnavalviering veel politie aanwezig zijn, zowel zichtbaar als onzichtbaar in burger. De videobewaking zal er in de eerste plaats zijn voor controle en veiligheid, inplaats van voor bewijsvoering achteraf.

De politie liet tijdens de persconferentie verder weten dat de vijf mannen die zijn opgepakt niets met de aanrandingen te maken hebben. De politie bevestigde dat er aangifte is gedaan van een verkrachting.

Wederom maakte de politie duidelijk dat “vluchtelingen niets met deze zaak hebben te maken”.
“Het is absoluut ontoelaatbaar om een uit Noord-Afrika afkomstige etnische automatisch te verbinden met vluchtelingen. Er is geen aanwijzing dat mensen die asiel zoeken in Keulen de daders waren”, aldus Wolfgang Albers, de baas van de politie in Keulen.

http://nieuws.tpo.nl/2016(...)gscode-voor-vrouwen/
quote:
Oudejaarsaanrandingen Keulen - Politie bevestigt: 'Daders van Noord-Afrikaanse afkomst'

De politie van Keulen heeft maandag een persconferentie gegeven over de enorme hoeveelheid aanrandingen en berovingen van vrouwen tijdens de afgelopen Oud & Nieuw-viering in Keulen. De vrouwen werden aangerand en beroofd op het stationsplein voor het Centraal station en bij het plein voor de Dom.

Het onderzoek van de politie richt zich op een groep van maarliefst 1000(!) jongemannen. Binnen deze groep heeft een gedeelte zich schuldig gemaakt aan aanrandingen en berovingen. Het is echter nog onduidelijk om hoeveel daders het exact gaat. Wel zijn inmiddels vijf jonge mannen opgepakt.

Er zijn tot nu toe zestig aangiftes gedaan. Maar de politie gaat er van uit dat er zeker 80 slachtoffers zijn. Van alle vrouwen die aangifte hebben gedaan heeft ongeveer een kwart ook aangifte gedaan van aanranding, naast diefstal en beroving.

Vooralsnog zijn er dus tussen de vijftien en twintig slachtoffers van aanranding bekend. De meerderheid is alleen slachtoffer geworden van beroving. Wel heeft de politie laten weten dat het in sommige gevallen gaat om ernstige vergrijpen waarbij vrouwen zijn vastgehouden en betast.

Opvallend genoeg windt de Keulse politie er geen doekjes om als het gaat om de afkomst van de daders: "Deze misdrijven zijn gepleegd door een groep mannen die, afgaande op hun uiterlijk, voornamelijk van Noord-Afrikaanse, Arabische afkomst zijn", aldus Wolfgang Albers, het hoofd van de politie in Keulen.

http://nieuws.tpo.nl/2016(...)ijk-80-slachtoffers/
quote:
Schokkende quotes: agente en slachtoffer vertellen over de aanrandingsnachtmerrie in Keulen

"Rond 23:00 uur kregen we de melding dat er een vechtpartij tussen 400 buitenlanders zou zijn uitgebroken op het centraal station. Toen we daar aankwamen zagen we bijna 2000 mensen die werden bekogeld met zwaar illegaal vuurwerk.

Nadat we meerdere gewonden constateerden besloten we het plein te ontruimen. Maar een groep jonge mannen leek geen enkel woord Duits te verstaan. We hebben ze uiteindelijk met fysiek geweld van het plein moeten verwijderen.

Kort na middernacht kwamen de eerste slachtoffers van aanranding naar ons toe. Huilende en geschokte meisjes die beschreven hoe ze door een grote groep mannen waren aangerand. We zijn toen in de menigte op zoek gegaan naar meer slachtoffers. We vonden een 20-jarig slachtoffer uit Stuttgart. Ze schreeuwde en huilde. De daders hadden haar slipje van haar lichaam gescheurd en ze hadden haar onderlichaam betast. Drie andere meisjes, vriendinnen van het slachtoffer, konden we niet uit de menigte redden omdat we zelf werden bekogeld met vuurwerk.

Uiteindelijk hebben we acht mannen kunnen aanhouden. Allemaal waren ze in het bezit van kopieën van certificaten voor een asielaanvraag.

Wat die vrouwen daar hebben meegemaakt was gewoon verkrachting."

Bovenstaande quotes zijn het verbijsterende relaas van een Duitse politieagente die tijdens de oudejaarswisseling aanwezig was bij het centraal station in Keulen en daardoor één van de getuigen is van een massale aanranding en beroving van vooral jonge vrouwen door vooral Noord-Afrikaanse jonge mannen.

Maar het Duitse Magazine Express heeft niet alleen een politieagente gesproken over die dramatische nacht. Ook één van de vele jonge slachtoffers doet haar ontluisterende verhaal:

"Toen we uit het station kwamen waren we al verbaasd over de enorme groep jonge buitenlandse mannen. We moesten door de menigte heen en ik voelde een hand op mijn kont. Toen greep iemand mijn borsten vast. Daarna waren er handen overal op mijn lichaam, het was een nachtmerrie.

We schreeuwden en sloegen van ons af, maar het hield niet op. Ik denk dat ik tijdens een stukje van 200 meter zeker 100 keer ben betast.

De jongens riepen 'neuken, neuken' en scholden ons uit voor 'slet'.

Ik ben er kapot van, ik ben woedend en bang. Ik hoop dat de politie de daders pakt, want anders ga ik nooit meer naar festiviteiten in de stad."

http://nieuws.tpo.nl/2016/01/04/aanrandingen-keulen-citaten/
Waarom bleef het zo lang stil?
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493

Bekende videos tot op heden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fade to Black
  maandag 11 januari 2016 @ 13:19:40 #2
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159011331
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:55 schreef riazop het volgende:

[..]

Onzin.

Duitsland schat zelf de vervolgmigratie (vooral vrouwenen kinderen) van 2015 in op 1,4 miljoen personen
Helemaal geen onzin de feiten wijzen uit dat hoofdzakelijk om jonge mannen gaat. Schattingen zijn geen feiten en al helemaal niet van het 'partijdige' Duitsland.
Fade to Black
pi_159011772
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:54 schreef trabant het volgende:

[..]

Gooi eens zoiets lulligs als een waxinelichthouder naar een voertuig met 4 pk...
De twee jaar redt je wel.
Op dat niveau verlaag ik me niet, een voertuig wat me niks gedaan heeft te bekogelen!
pi_159011784
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_159011800
Volgens mij heeft de gouden koets 8 pk, als de Koning er in zit sws.
pi_159011883
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:19 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Helemaal geen onzin de feiten wijzen uit dat hoofdzakelijk om jonge mannen gaat. Schattingen zijn geen feiten en al helemaal niet van het 'partijdige' Duitsland.
Lezen aub:

de VERVOLGMIGRATIE bestaat juist uit vrouwen en kinderen
pi_159011930
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:39 schreef riazop het volgende:

[..]

Lezen aub:

Ja dat snappen we. Maar hoe komt het volgens jou dat al die dappere mannen hier heen gekomen zijn en hun vrouwen en kinderen in het thuisland hebben gelaten?
pi_159011978
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:41 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Ja dat snappen we. Maar hoe komt het volgens jou dat al die dappere mannen hier heen gekomen zijn en hun vrouwen en kinderen in het thuisland hebben gelaten?
ouders, broers en zussen mogen ook allemaal komen...
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_159012071
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:41 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Daar kom ik niet bij als het hier onveilig(er) word, dan gaan die voor mij voordat ik denk aan vluchten.
Maar dat zal wel een Westerse redenatie zijn of trekje van mij zijn?
  maandag 11 januari 2016 @ 13:50:26 #10
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159012173
quote:

[..]

Lezen aub:

Als het daar zo onveilig is laat je je kinderen en vrouw daar niet achter, grootste kul in deze hele discussie. En kom nou niet aan met 'op verkenning' want onderweg is het niet onveiliger dan de (door hen genoemde) situatie aldaar.
Fade to Black
  maandag 11 januari 2016 @ 13:58:56 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159012411
Gezinshereniging is ook helemaal nooit bedoeld voor vluchtelingen. Het is geïntroduceerd voor gastarbeiders (die dus zelf werden uitgenodigd door ons), die uiteindelijk langer bleven dan gepland, waardoor zij hun gezin niet meer konden zien.

Als je echt moet vluchten voor je leven dan laat je je gezin niet achter natuurlijk.
pi_159012801
Op de vlucht IS vanwege angst om onthoofd te worden maar je laat wel je vrouw en kinderen achter.
pi_159013226
quote:
Lezen aub:

Fijn dat iemand ze dat ook even verteld;

Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_159013821
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezo profiteren die? Als ze gaan verhuizen moeten ze ook weer meer betalen voor een ander huis en stijgen hun woonlasten.

Dat is het neoliberale succesverhaal, het BNP groeit, maar de welvaart gaat er op achteruit door hogere woonlasten, de enigen die profiteren zijn de vastgoedspeculanten en makelaars. Maar de slachtoffers trappen erin en zijn blij met hun welvaartsachteruitgang, want ze hebben virtueel 'winst' geboekt.
Die profiteren omdat hun net worth stijgt. De voordelen voor mensen met buy to let zijn overduidelijk, er zijn echter ook voordelen voor mensen met 1 huis, die kunnen bij "downsizen" (bijv ivm pensioen, kinderen uit huis) meer kapitaal uit hun huis trekken.

Verder mbt "neoliberale succesverhaal", dat ben ik compleet met je eens. Sterker nog, dat was het punt van mijn post, de "elite" profiteert en de gewone burger (en ook zoals jij schrijft degene die willen "upsizen" qua huis) is de lul.
  † In Memoriam † maandag 11 januari 2016 @ 14:48:19 #15
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_159013863
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:50 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Als het daar zo onveilig is laat je je kinderen en vrouw daar niet achter, grootste kul in deze hele discussie. En kom nou niet aan met 'op verkenning' want onderweg is het niet onveiliger dan de (door hen genoemde) situatie aldaar.
Ze hebben waarschijnlijk niet geld voor de bootjes voor het hele gezin.
Carpe Libertatem
pi_159013896
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gezinshereniging is ook helemaal nooit bedoeld voor vluchtelingen. Het is geïntroduceerd voor gastarbeiders (die dus zelf werden uitgenodigd door ons), die uiteindelijk langer bleven dan gepland, waardoor zij hun gezin niet meer konden zien.

Als je echt moet vluchten voor je leven dan laat je je gezin niet achter natuurlijk.
Vluchtelingen hebben er recht op op grond van het EVRM: het recht op een gezinsleven. Volstrekt belachelijk en idioot dat je als land iemand van de bommen red en als dank nog tientallen lasten op je krijgt.
  maandag 11 januari 2016 @ 14:51:02 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159013965
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:49 schreef Confetti het volgende:

[..]

Vluchtelingen hebben er recht op op grond van het EVRM: het recht op een gezinsleven. Volstrekt belachelijk en idioot dat je als land iemand van de bommen red en als dank nog tientallen lasten op je krijgt.
En als het geen vluchtelingen meer zijn nadat ze tig veilige landen zijn doorkruist?

Er lopen allerlei verdragen, rechten en andere afspraken door elkaar heen in deze hele kwestie.
pi_159014003
http://www.telegraaf.nl/b(...)tanden_Zweden__.html
Beerput die langzaam open lijkt te gaan :{
pi_159014028
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dan stuur ik eerst mijn kinderen of vrouw, als niet geld hebben ervoor.
  maandag 11 januari 2016 @ 14:55:55 #20
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159014155
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Niet alle vluchtelingen komen per boot.
Fade to Black
  † In Memoriam † maandag 11 januari 2016 @ 14:57:14 #21
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_159014204
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:55 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Niet alle vluchtelingen komen per boot.
Dat is waar en niet alle vluchtelingen gaan zonder gezin.
Carpe Libertatem
  maandag 11 januari 2016 @ 14:58:07 #22
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_159014251
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Maar veruit de meesten wel.
Fade to Black
pi_159014275
quote:

[..]

Nee, slechts 80%. Ach ja, kleinigheidje hou je altijd :)
  maandag 11 januari 2016 @ 14:59:54 #24
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_159014320
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:52 schreef empa1010 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)tanden_Zweden__.html
Beerput die langzaam open lijkt te gaan :{
ik geloof er geen snars van. politieagenten die verzwijgen en nu opeens een boekje opendoen. Hoeveel aangiftes zijn er gedaan dan? helemaal in een land als zweden, waar je voor een handkusje al vervolgd wordt. Sterk ook van de telegraaf, dat ze niet ff doorvragen of achtergronden nazoeken.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_159014368
quote:

[..]

Zouden die jonge mannen wel een gezin hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')