Ik heb een vraag over eten, maar weet niet zo goed waar ik het kwijt zou moeten.
De meeste mensen hebben denk ik exact de tegenovergestelde ervaring, maar misschien zitten er mensen die mij herkennen.
Wanneer eten kinderen te veel?
Ik snap oprecht niet waar mijn kinderen hun eten laten. Beeldvorming: 2 jongens van 3 en 5.
Ze eten bij het ontbijt makkelijk 4 volkoren producten met beleg. Soms ook wel meer. Producten zijn dan boterhammen/crackers/cracottes/beschuiten.
Vanmorgen heeft de 3 jarige er zelfs nog een beker smoothie met spinazie, fruit en havermout bij gedronken.
Lunch, ook minstens 4 volkoren producten. Als er bijvoorbeeld soep bij is eten ze dat er gewoon nog bij.
Een bord fruit ergens op de dag.
En dan nog een vol bord avondeten, ze eten en lusten vrijwel alles, op enkele aardappelproducten na. Maar dan eten ze gewoon wat meer vlees/vis/groenten.
Daarna nog toetje het liefst.
Ik vind het heel fijn dat ze goed eten, zeker gezien het verleden van vriend en mij (wij aten dus echt NIETS als kinderen

). De jongens zijn ook helemaal niet dik.
Maar toch vraag ik me ooit af of dit goed/normaal is. En is het nodig om ze af te remmen?