abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2021 @ 15:35:35 #151
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197651973
Wauw, wat een geweldige tips!

Mijn zoon (22 maanden) was een niet al te beste eter maar hier is hij gek op:
Brocolli met kaassaus, aardappelpuree en vissticks
Snert met brood er doorheen
Pompoensoep met brood er doorheen
Noodles met kip zoetzure saus (welke nog best pittig is)
Pasta pesto kip
spinazie a la creme met spekblokjes en ham

Wat ik nu dagelijks doe is dat ik iets grotere porties kook en de restjes kort blender en dan invries zodat mijn zoon alvast kan eten wanneer ik aan het koken ben. Als wij eten zit hij er gezellig bij en eet hij zijn laatste hapjes. Zorgt voor een stuk meer rust en in elk geval geen kind die in de weg loopt of aan mijn benen hangt tijdens het koken.

[ Bericht 4% gewijzigd door VenusFlyTrap op 26-01-2021 15:55:16 ]
pi_198029253
Ik heb een vraag over eten, maar weet niet zo goed waar ik het kwijt zou moeten.

De meeste mensen hebben denk ik exact de tegenovergestelde ervaring, maar misschien zitten er mensen die mij herkennen.

Wanneer eten kinderen te veel?
Ik snap oprecht niet waar mijn kinderen hun eten laten. Beeldvorming: 2 jongens van 3 en 5.
Ze eten bij het ontbijt makkelijk 4 volkoren producten met beleg. Soms ook wel meer. Producten zijn dan boterhammen/crackers/cracottes/beschuiten.
Vanmorgen heeft de 3 jarige er zelfs nog een beker smoothie met spinazie, fruit en havermout bij gedronken.
Lunch, ook minstens 4 volkoren producten. Als er bijvoorbeeld soep bij is eten ze dat er gewoon nog bij.
Een bord fruit ergens op de dag.
En dan nog een vol bord avondeten, ze eten en lusten vrijwel alles, op enkele aardappelproducten na. Maar dan eten ze gewoon wat meer vlees/vis/groenten.
Daarna nog toetje het liefst.

Ik vind het heel fijn dat ze goed eten, zeker gezien het verleden van vriend en mij (wij aten dus echt NIETS als kinderen :') ). De jongens zijn ook helemaal niet dik.
Maar toch vraag ik me ooit af of dit goed/normaal is. En is het nodig om ze af te remmen?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 16 februari 2021 @ 09:38:22 #153
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198029358
Als ze normaal groeien en er normaal uitzien dan zou ik er niks mee doen. Als je je zorgen maakt dat ze zoveel nodig hebben, een keer het cb of de huisarts of een diëtist (is gratis) vragen mee te denken. Maar als ze actief zijn en energiek dan zou ik het loslaten denk ik.

Niet hetzelfde maar toch: hier is het enorm wisselend. Soms 7 boterhammen in 2 maaltijden, soms maar 2. En je merkt aan de peuter geen verschil. Dan denk ik: het zal wel.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198029396
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:38 schreef Lemijn het volgende:
Als ze normaal groeien en er normaal uitzien dan zou ik er niks mee doen. Als je je zorgen maakt dat ze zoveel nodig hebben, een keer het cb of de huisarts of een diëtist (is gratis) vragen mee te denken. Maar als ze actief zijn en energiek dan zou ik het loslaten denk ik.

Niet hetzelfde maar toch: hier is het enorm wisselend. Soms 7 boterhammen in 2 maaltijden, soms maar 2. En je merkt aan de peuter geen verschil. Dan denk ik: het zal wel.
Ik denk ook wel dat ze het nodig hebben, omdat ze er niet heel dik van worden. En soms geven ze ook wel aan bij de laatste boterham dat ze genoeg hebben. Dan hoeft het ook niet op.
Het is zeker voor mij gewoon heel vreemd ook, omdat ik vroeger leefde van lucht, en hier het eten niet aan te slepen is.
Ik zal het in ieder geval bij het volgende cb/ggd-bezoek eens bespreken.
pi_198029752
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:41 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat ze het nodig hebben, omdat ze er niet heel dik van worden. En soms geven ze ook wel aan bij de laatste boterham dat ze genoeg hebben. Dan hoeft het ook niet op.
Het is zeker voor mij gewoon heel vreemd ook, omdat ik vroeger leefde van lucht, en hier het eten niet aan te slepen is.
Ik zal het in ieder geval bij het volgende cb/ggd-bezoek eens bespreken.
Klinkt heerlijk dat je kinderen zo goed eten! Maar ik snap ook dat het wat onzekerheid op roept. Het kan ook zijn dat het een soort van gewenning is?

Mijn oudste is dol op rijst. Heeft ze van haar vader, allebei zijn het geen fans van aardappelen. Vaak eten we er groenten en vis bij, soms ook alleen gemarineerde kip. We zijn met onze baby van 6 maanden bezig met rapley en die vindt alles wel heul lekker. Ik gok dat dat een makkelijke eter wordt (eigenlijk kan je daar natuurlijk niks van zeggen nu, maar ik hoop het wel) :)
pi_198205844
Ik ben op zoek naar suggesties voor gezonde tussendoortjes die ook een beetje vullen en die jullie kinderen de bom vinden :)
pi_198214711
Dunne appelplakjes met pindakaas, paprikareepjes met hummus, komkommer met een plakje kaas, mozarella cherrytomaatjes op een satéprikker, yoghurt met appelmoes en een beetje kaneel met chia- hemp- en lijnzaadjes, olijven. :) Dat zijn hier allemaal favoriet.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198215286
groente met hummusdip is hier altijd een succes.

Ik maak smiddags vaak een snackbordje met groente, fruit en iets van granen (spoepstengels, cracker, rijstwafel, koekje, enzovoort)
pi_198225151
Leuk topic!

Mijn tweeling jongens van bijna 2 eten in feite alles wel wat ik ze voorzet.
Maar favorieten zijn er altijd natuurlijk,

Hutspot gaat er altijd goed in, spinazie lasagne, omelet ( gevuld met spekjes, paprika, spinazie, ui en feta) .
Pannenkoeken vinden ze ook lekker uiteraard , vissticks, oh en sinds een paar week eten ze ook nasi, vinden ze ook wel erg lekker.

Sowieso groenten met spinazie zijn ze dol op. :)
India, ga er na toe!
pi_198623934
Ik maak tegenwoordig voor mijn oudste een smoothie als toetje. Meestal is het aardbei met yoghurt, soms framboos of wat anders. Ze is helaas echt een zoetekauw en de smoothies die ik maak zijn verre van zoet (ik doe er geen suiker bij), maar ze vindt ze heerlijk :9
  maandag 22 maart 2021 @ 10:05:25 #161
171422 LadyBlack
paint it black
pi_198630572
Ik heb gisteren met mijn dochter pici gemaakt, zag ergens een recept van Jamie Oliver voorbijkomen, zag er heerlijk uit en ik dacht: het is de moeite van het proberen waard! Mijn kinderen lusten namelijk géén spinazie. Maar deze pici waren gemaakt van verse spinazie en pastameel. Dat heb ik even buiten beeld in de keukenmachine tot deeg gekneed, en toen hebben we samen wormen zitten kleien :D

Wat parmezaanse kaas eroverheen en ze zaten te smullen!!!

Vriend en ik hadden er gegrilde courgettes en tomaatjes door, kinderen eten rauwkost tijdens het koken.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:56:08 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_198632047
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 10:05 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb gisteren met mijn dochter pici gemaakt, zag ergens een recept van Jamie Oliver voorbijkomen, zag er heerlijk uit en ik dacht: het is de moeite van het proberen waard! Mijn kinderen lusten namelijk géén spinazie. Maar deze pici waren gemaakt van verse spinazie en pastameel. Dat heb ik even buiten beeld in de keukenmachine tot deeg gekneed, en toen hebben we samen wormen zitten kleien :D

Wat parmezaanse kaas eroverheen en ze zaten te smullen!!!

Vriend en ik hadden er gegrilde courgettes en tomaatjes door, kinderen eten rauwkost tijdens het koken.
:o Dat ziet er idd lekker uit!
  maandag 22 maart 2021 @ 12:15:07 #163
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198632324
Zeker! Dat gaan we hier binnenkort proberen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198632847
Deze sla ik op voor als mijn keuken over een paar weken klaar is ^O^
Klinkt ook leuk om samen met de kinderen te doen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')