Mooi!quote:Op zondag 17 januari 2016 22:22 schreef spijk860 het volgende:
[..]
Als je vader al 30 jaar motor rijdt weet hij waarschijnlijk al het genoemde al. schakelen is 1 omlaag rest omhoog. als je dit tegen je pa vertelt weet hij het wel
Ja hij is hartstikke technisch, maar eerst nog toesten enzo voordat ik brommerrijbewijs kan halen, dus duurt nog ff..quote:Op zondag 17 januari 2016 22:36 schreef -Richard- het volgende:
Mooi dat je vader motor rijd en technisch is, komt wel goed dan! Succes bij de bezichtiging!
Mijn Derbi tijd is pas afgesloten, met een domper wel te verstaan. Eerst een ongeluk gehad met mijn Drd Limited,quote:Op zondag 17 januari 2016 23:53 schreef Pajanus het volgende:
Iedereen énorm bedankt voor de info, en als er nog iets toe te voegen is of ervaringen, leuk verhaal dr over, graag zeggen.
Nu leren en sparen..
Ah das wel kut man, die snelheid ligt een beetje aan wat voor eentje ik koop dan.quote:Op maandag 18 januari 2016 09:48 schreef spijk860 het volgende:
[..]
Mijn Derbi tijd is pas afgesloten, met een domper wel te verstaan. Eerst een ongeluk gehad met mijn Drd Limited,Lag helemaal in de kreukels, nadat hij weer in zijn oude glorie was hersteld nog een rollerbank gehad. Dus was ik hem kwijt.
Mijn advies, rij eerst netjes 45, leer de omgeving kennen en weet wanneer en waar er een rollerbank staat.
Voorderest alvast heel veel veilige km-ers gewenst
ja ligt er maar net aan welke je haalt, met enkel een andere snellere uitlaat zit je al gauw aan de 90/100 km/h, terwijl een standaard uitlaat niet harder dan 65/70 gaat als alle begrenzers eruit zijn. maar een begrensde uitlaat kost geen drol, voor 3/4-tientjes heb je er wel eentjequote:Op maandag 18 januari 2016 17:53 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Ah das wel kut man, die snelheid ligt een beetje aan wat voor eentje ik koop dan.
Ja snelle dingen, vind oom agent nie zo leuk..quote:Op maandag 18 januari 2016 19:21 schreef spijk860 het volgende:
[..]
ja ligt er maar net aan welke je haalt, met enkel een andere snellere uitlaat zit je al gauw aan de 90/100 km/h, terwijl een standaard uitlaat niet harder dan 65/70 gaat als alle begrenzers eruit zijn. maar een begrensde uitlaat kost geen drol, voor 3/4-tientjes heb je er wel eentje
Maar rijd dat nog een beetje zo hard?quote:Op maandag 18 januari 2016 21:10 schreef -Richard- het volgende:
Begrenst is max 60 inderdaad. Maar ontgrenst zit je gewoon op 85 kmh hoor. Klasgenoot heeft meerdere gehad en die reden allemaal 85. Met een niet originele uitlaat ging hij 100kmh. Alles GPS en dus echte snelheden.
Maar als je eenmaal op 80 zit, hoelang duurt t dan tot de 100 ongeveer?quote:Op maandag 18 januari 2016 23:04 schreef garfieldrulez het volgende:
Ja hoor..
Het is allemaal wel berekend op hogere snelheden.
(Al vind ik de remmen wat aan de kleine kant..)
Zelfs met ruim 100 km per uur stuurt het nog rustig..
Het is meer een kwestie van wat vind je zelf te hard
Durf ik niet te zeggen. Zoek eens op youtube, staat vast wel wat op. Ik zoek straks ook wel even voor je.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 07:00 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Maar als je eenmaal op 80 zit, hoelang duurt t dan tot de 100 ongeveer?
Naja, die remmen geloof ik wel.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 15:47 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Durf ik niet te zeggen. Zoek eens op youtube, staat vast wel wat op. Ik zoek straks ook wel even voor je.
Verder rijd het inderdaad prima, maar de overheid is er gewoon niet zo blij mee. Ik heb me er nooit zoveel van aangetrokken en reed na 2 weken al met een 70cc cilinder. Top rond de 110km/h op de scooter. Omdat dit toch wel erg opviel heb ik toen de uitlaat weer vervangen voor een standaard uitlaat. Zo ging de top wel omlaag maar kreeg ik er wel veel koppel voor terug en minder aandacht
De remmen van een standaard Derbi zijn opzich voldoende, maar een DRD limited heeft bijvoorbeeld 2 remschijven voorop.
[ afbeelding ]
En een DRD Racing heeft 1 schijf maar deze is extra groot (260mm).
[ afbeelding ]
Oh als je een andere uitlaat monteerd gaat het beide omhoog, de trekkracht gaat omhoog en zo ook de topsnelheid, eigenlijk doet iedereen het voor de trekkracht. (en die merk je goed!)quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:03 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Naja, die remmen geloof ik wel.
Maar is t niet zo dat je heel snel niet meersnel optrekt.
4/5 seconden in zn 6quote:Op dinsdag 19 januari 2016 07:00 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Maar als je eenmaal op 80 zit, hoelang duurt t dan tot de 100 ongeveer?
Ooh.. maar is t veranderen van tandwielverhoudingen heel erg van invloed op snelheid?, anders moet je heul snel schakelen denk..quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:12 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Oh als je een andere uitlaat monteerd gaat het beide omhoog, de trekkracht gaat omhoog en zo ook de topsnelheid, eigenlijk doet iedereen het voor de trekkracht. (en die merk je goed!)
Het werkt niet hetzelfde als de kettingwiel-verhouding veranderen.
Ga je dan niet snel over t stuur?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:17 schreef spijk860 het volgende:
Mijn ervaring leert dat optijd stil staan vanaf een km of 70/75 geen enkel probleem is, Derbi's worden hier op berekend omdat ze in Spanje gemaakt worden en daar rijd bijna iedereen minimaal 70.
Wat wel invloed heeft op je remweg is de kwaliteit van je rem en de banden.
Met goede banden en goede remblokken sta je zo stil, natuurlijk zijn er ook nog wel andere factoren(remdruk etc.) die meetellen.
Met een senda zit je tot een km-tje of 80/90 wel oke, met een limited met 2 dubbele voorremmen sta heel rap stil(eigen ervaring). Ik stond met 2 voorremmen van een snelheid van 50 tot 0 binnen 6/7 meter stil
Ohja, wat gebeurd met snelheid, evenwicht, optrekken enz als er mensen achterop zitten? Word t echt enorm minder?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:21 schreef spijk860 het volgende:
[..]
Ik zelf niet, maar je moet je dan wel goed schrapzetten, nooit geprobeerd met iemand achterop
Ligt ook aan je tandwielverhouding, optrekken gaat wel wat langzamer als je niet begrensd rijdt. top scheelt enkele km-ers.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:26 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Ohja, wat gebeurd met snelheid, evenwicht, optrekken enz als er mensen achterop zitten? Word t echt enorm minder?
Mooi ding!quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:17 schreef spijk860 het volgende:
Mijn ervaring leert dat optijd stil staan vanaf een km of 70/75 geen enkel probleem is, Derbi's worden hier op berekend omdat ze in Spanje gemaakt worden en daar rijd bijna iedereen minimaal 70.
Wat wel invloed heeft op je remweg is de kwaliteit van je rem en de banden.
Met goede banden en goede remblokken sta je zo stil, natuurlijk zijn er ook nog wel andere factoren(remdruk etc.) die meetellen.
Met een senda zit je tot een km-tje of 80/90 wel oke, met een limited met 2 dubbele voorremmen sta heel rap stil(eigen ervaring). Ik stond met 2 voorremmen van een snelheid van 50 tot 0 binnen 6/7 meter stil
Dit was mijn speeltje, nu we het over remmen hebben
[ afbeelding ]
Maar t is dus niet heel anders? En wegrijden met gasgeven?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:28 schreef spijk860 het volgende:
[..]
Ligt ook aan je tandwielverhouding, optrekken gaat wel wat langzamer als je niet begrensd rijdt. top scheelt enkele km-ers.
Evenwicht en balans verschilt niet veel, alleen iets meer druk op het achterwiel waardoor je hem achter moeilijker kan laten blokkeren, en je bochtenwerk moet je iets aanpassen.
je moet met het wegrijden iets meer gas geven en iets langzamer je koppeling op laten komen, voor de rest is het zoals je het normaal ook zou doenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:31 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Maar t is dus niet heel anders? En wegrijden met gasgeven?
Kan een meerijder ook normaal zitten?quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:32 schreef spijk860 het volgende:
[..]
je moet met het wegrijden iets meer gas geven en iets langzamer je koppeling op laten komen, voor de rest is het zoals je het normaal ook zou doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |