Geen idee, maar als ik deze klachten had aan de andere kant van de wereld had ik het eerste vliegtuig teruggepakt naar NL.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:26 schreef Yasmin23 het volgende:
Gezellig topic wel zo![]()
Hoe lang blijft TS nog op vakantie?
Ik denk dat die dokter elke kans neemt om mri te doen bij een westerling. Lekker stevige rekening in het thai aan zijn verzekering en cashen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:22 schreef starla het volgende:
[..]
Dan neem ik mijn lovende generaliserende woorden over artsen uit verwegniestan terug, want om maar als bekendste symptoom van MS te noemen, de neuritis optica (ontsteking van de oogzenuw); dat zie je niet op een MRI (ook niet van het hoofd).
Een andere hele bekende uiting van MS, de zogenaamde myelitis transversa (ontsteking van ruggemerg) zie je best vaak ook niet op een MRI van de nek of wervelkolom, dat kunnen hele subtiele afwijkingen zijn en zo subtiel, dat je dat zelfs met een 3 Tesla MRI gewoon mist. En dáár dacht ik dus specifieker aan: eventueel een klein demyelinisatiehaardje in het ruggemerg aan de achterkant van je ruggemerg waar de gevoelsbanen lopen en niet de motorische banen (dus geen krachtsverlies).
Maar aangezien ik door iedereen werd teruggefloten, heb ik de myelitis transversa maar niet genoemd.
Gewoon in het algemeen geldt: overal waar myeline zit (het eiwit rondom de zenuwvezels zodat deze beter de stroompjes kunnen doorgeven), kun je problemen krijgen, en dat is veel meer dan alleen het hoofd.
Kijk, ik vind het gewoon apart. Ze dachten blijkbaar aan iets anders maak je geen MRI.
Nu heeft de neuroloog zeg je daar ook specifiek het woord MS laten vallen. Maar dan moet je ook doorpakken natuurlijk. Je denkt aan iets, doet vervolgens een onderzoek dat m.i. überhaupt het verkeerde onderzoek is geweest als je een beetje logisch nadenkt en de klachten probeert te lokaliseren, maar goed, en zegt vervolgens: het is zeker geen MS.
Ik vind dat nogal link. Ten eerste behoort de
neuroloog te weten dat een MRI alleen MS kan aantonen en niet kan uitsluiten. Ten tweede baseert hij die conclusie op, als je het mij vraagt, een insufficiënt aanvullend onderzoek en ten derde zegt hij dat het 'zeker geen MS kan zijn'.
(Zeg nooit nooit en zeg nooit altijd).
Dus prima dat je mij hier afdoet als charlatan en weet ik wat meer en nu ervan uitgaat dat het 'zeker geen MS is', maar wees aub voorzichtig met zulke conclusies te trekken.
Gr
Dat is wel heel pessimistischquote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:33 schreef XL het volgende:
[..]
Ik denk dat die dokter elke kans neemt om mri te doen bij een westerling. Lekker stevige rekening in het thai aan zijn verzekering en cashen.
Hersenvliesontsteking?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:42 schreef starla het volgende:
[..]
Dat is wel heel pessimistisch
Eén klein vraagje aan TS en dan zal ik voorgoed uit dit topic verdwijnen aangezien mijn aanwezigheid een scala aan stress-symptomen veroorzaakt bij sommige gebruikers hier en ik wil niet op mijn geweten hebben dat iemand een hersenbloeding krijgt door het lezen van mijn posts.
Eén vraagje:
Radeloosje, als je je kin op de borst legt, voel je dan nog iets bijzonders, of voelt het helemaal normaal?
Ik vind je posts interessant, jammer dat je weggaatquote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:42 schreef starla het volgende:
[..]
Eén klein vraagje aan TS en dan zal ik voorgoed uit dit topic verdwijnen aangezien mijn aanwezigheid een scala aan stress-symptomen veroorzaakt bij sommige gebruikers hier en ik wil niet op mijn geweten hebben dat iemand een hersenbloeding krijgt door het lezen van mijn posts.
Eén vraagje:
Radeloosje, als je je kin op de borst legt, voel je dan nog iets bijzonders, of voelt het helemaal normaal?
Nee...quote:
Niet zo in de slachtofferrol kruipen. Ik denk zeker dat jij, met jouw kennis, wel wat toe voegen hebt aan dit topic, en dan met name op inhoud aan de TS.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:42 schreef starla het volgende:
[..]
Oeps! je hebt gelijkquote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:19 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Ik zie veel door de vingers, maar dit.
Alsof onderkant slaapt van kin. Verder niks. Is dat goed?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:42 schreef starla het volgende:
[..]
Eén vraagje:
Dan heb je dus geen hersenvliesontsteking?!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:36 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Alsof onderkant slaapt van kin. Verder niks. Is dat goed?
Uhm heb mri scan gehad van hersenen. Dan hadden ze dat wel gezien haha.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:51 schreef MCH het volgende:
[..]
Dan heb je dus geen hersenvliesontsteking?!
Volgens mij kan je met hersenvliesontsteking je kin niet meer op je borst leggen. Dat is wat ik van mijn biologielerares heb gehoord.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:51 schreef MCH het volgende:
[..]
Dan heb je dus geen hersenvliesontsteking?!
Heb dat ook niet..quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:12 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Volgens mij kan je met hersenvliesontsteking je kin niet meer op je borst leggen. Dat is wat ik van mijn biologielerares heb gehoord.
Ja, dat kan hij dus geen hersenvliesontsteking.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:12 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Volgens mij kan je met hersenvliesontsteking je kin niet meer op je borst leggen. Dat is wat ik van mijn biologielerares heb gehoord.
Ja. Ik weet voldoende.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:36 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Alsof onderkant slaapt van kin. Verder niks. Is dat goed?
Lekker cryptisch.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:22 schreef starla het volgende:
[..]
Ja. Ik weet voldoende.
Dank en sterkte!
?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:22 schreef starla het volgende:
[..]
Ja. Ik weet voldoende.
Dank en sterkte!
Het is goed....en sterkte, wat is het nu?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:22 schreef starla het volgende:
[..]
Ja. Ik weet voldoende.
Dank en sterkte!
Niet per se, vooral als het een beginnende meningitis is, zie je niets.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 16:55 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Uhm heb mri scan gehad van hersenen. Dan hadden ze dat wel gezien haha.
Dat is toch goed zeg ik, ik voel namelijk ook niets bijzonders. Wat valt er uit te leggen aan: 'meneer, de uitslag is goed!'quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:23 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Het is goed....en sterkte, wat is het nu?
Dat ze verder proberen uit te zoeken hoe en wat..quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:25 schreef starla het volgende:
[..]
Dat is toch goed zeg ik, ik voel namelijk ook niets bijzonders. Wat valt er uit te leggen aan: 'meneer, de uitslag is goed!'
Is ook niet altijd waar, vooral jonge kinderen en ouderen hebben nog wel eens het onbreken van meningeale prikkelingsverschijnselen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:19 schreef MCH het volgende:
[..]
Ja, dat kan hij dus geen hersenvliesontsteking.
Ja, dat moet dus in NL verder gebeuren, daar is al heel wat over te zeggen geweest.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:27 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Dat ze verder proberen uit te zoeken hoe en wat..
Waar werk je? Mocht ik ooit een neuroloog nodig hebben dan weet ik welke regio ik moet mijden!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:22 schreef starla het volgende:
[..]
Ja. Ik weet voldoende.
Dank en sterkte!
Huilie, want je krijgt geheid de beste hulp!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:40 schreef groggy het volgende:
[..]
Waar werk je? Mocht ik ooit een neuroloog nodig hebben dan weet ik welke regio ik moet mijden!
Het UMCG dus, bedanktquote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:43 schreef starla het volgende:
[..]
Huilie, want je krijgt geheid de beste hulp!
Zachte heelmeesters...maken niet alleen stinkende wonden, die stinken!
Maar wel off topic...
Samen met die B-vitamines, denk ik dat eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:33 schreef XL het volgende:
[..]
Ik denk dat die dokter elke kans neemt om mri te doen bij een westerling. Lekker stevige rekening in het thai aan zijn verzekering en cashen.
Jazekerquote:Op dinsdag 12 januari 2016 18:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
die stugge Groningers kunnen je no-nonsense houding toch wel waarderen?
Weten ze wat het is?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:41 schreef Radeloosje1986 het volgende:
[..]
Redelijk. Nog altijd symptomen zoals omschreven in openingspost, maar gaat iets beter.
Ik hoop oprecht dat je niet het zika virus bedoelt en 'ze' is een hij.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:37 schreef MrSalazar het volgende:
Heeft ze niet dat virus uit latijns amerika?
jawelquote:Op donderdag 28 januari 2016 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet het zika virus bedoelt en 'ze' is een hij.
Ik heb wel ergere aandoeningen voorbij zien komen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat je niet het zika virus bedoelt en 'ze' is een hij.
Ben jij de ts in permanente horizontale vorm?quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat je niet het zika virus bedoelt en 'ze' is een hij.
Starla, zou jij een blik willen werpen op mijn topic? Erg bedankt.quote:
Is er ook achterhaald wat er aan de hand is? En hoe gaat het nu?quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:47 schreef Forumfokshane het volgende:
Ik herken me in sommige klachten die je beschrijft. Bij mij begonnen de klachten ook na een reis in Azië. Nu meer dan 4 jaar verder zijn de klachten zeer verergerd. Het zou fijn zijn om een update te horen.
Ik heb zelf ook een topic geplaatst.
Beste wensen.
[..]
Starla, zou jij een blik willen werpen op mijn topic? Erg bedankt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |