Gewoon een database. Je hebt drie mogelijke antwoorden ja, nee, weet nniet.En afhankelijk van je antwoord filter je steeds een deel eruit. Een soort handmatig zoek algoritme.quote:Op zondag 24 januari 2016 00:28 schreef RustCohle het volgende:
Weet iemand hoe qua structuur het spel: akinator is gemaakt?
Het is een if-statement spel, maar hoe hebben ze dat zo groot uitgewerkt? Combinatie van php, xml en mysql?
Het zal best dat ze elk character bepaalde eigenschappen hebben toegewezen als variabele of wat dan ook, maar dat de vragen dan ook zo variabel zijn plus dat de 'database ' zo groot is.. hoe is dat gedaan?
Dan dacht ik iets té ingewikkeld. Ik dacht dat het algoritme zo in elkaar zat dat die ging 'zoeken' i.p.v. 'filteren'. Filteren klinkt logischer.. Volgens mij zou 'opzoeken' veel langer duren om te maken.quote:Op zondag 24 januari 2016 00:32 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Gewoon een database. Je hebt drie mogelijke antwoorden ja, nee, weet nniet.En afhankelijk van je antwoord filter je steeds een deel eruit. Een soort handmatig zoek algoritme.
ik doelde meer op je statements dat je met JavaScript nog php moet leren, terwijl je daarvoor zelf over node begint. Vervolgens zeg je dat je met JavaScript nog sql erbij moet leren wat natuurlijk bij elk platform het geval is.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:44 schreef CrashO het volgende:
[..]
Wat?
Je wil zeggen dat iemand zonder enigste vorm van programmeerkennis moet beginnen met JS?En al helemaal iemand die aangeeft graag voor windows/android/hardware te willen ontwikkelen?
Je kan tegenwoordig een hoop met JS. Maar dingen als NodeJS zijn niet echt aan te raden voor iemand die niks van programmeren weet.
Zo ver ik mij had ingelezen, kun je Python voor veel dingen gebruiken:quote:Op zondag 24 januari 2016 17:11 schreef n8n het volgende:
[..]
ik doelde meer op je statements dat je met JavaScript nog php moet leren, terwijl je daarvoor zelf over node begint. Vervolgens zeg je dat je met JavaScript nog sql erbij moet leren wat natuurlijk bij elk platform het geval is.
Ik heb de ts ook al 3 keer gezegd met python te beginnen en aan de slag te gaan, had nu al makkelijk een todo app en basic rekenmachine in elkaar geklapt kunnen hebben.
Welke niet kun je je beter afvragen: https://wiki.python.org/moin/DatabaseInterfacesquote:Op zondag 24 januari 2016 18:45 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Welke database is te combineren met Python? MySQL?
met python kan je apps en websites maken ja, voor een database heb je een driver/interface nodig, en die zijn voor van alles en nog wat beschikbaar. Apps gebruiken (lokaal) meestal sqlite, websites van alles.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:45 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Zo ver ik mij had ingelezen, kun je Python voor veel dingen gebruiken:
-Android apps maken
-Back-end language ter vervanging met PHP.
Welke database is te combineren met Python? MySQL?
Heb niet heel je topic gelezen, maar heb je al deze talen uitgeprobeerd in een paar maanden? Misschien een idee om gewoon met 1 taal te beginnen, qua structuur is Java en C# redelijk gelijk (C# met Visual Studio is echt een eitje, kan ik zeker aanraden) zou een van die twee pakken. Genoeg tutorials en documentatie te vinden. Google is je grote vriend tijdens het programmeren. Voor Java kun je gewoon Eclipse downloaden en voor C# Visual Studio Express die ook gratis is. Als je die principes een beetje onder de knie hebt, dan kun je nog eens verder kijken.quote:Op zondag 24 januari 2016 00:05 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Html/css: 1
MySQL: 2
PHP: 3.5
Javascript: 4
Jquery: 4
Java: 9
Pyhton: 5.5
C++/C#: 8.5
Dat is letterlijk wat iedereen hier hem adviseertquote:Op maandag 25 januari 2016 10:21 schreef bagpiper001 het volgende:
[..]
Misschien een idee om gewoon met 1 taal te beginnen
...
Als je die principes een beetje onder de knie hebt, dan kun je nog eens verder kijken.
Ahh misschien moet ie dan toch eens wat adviezen van anderen gaan opvolgen.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is letterlijk wat iedereen hier hem adviseert
Je kunt elke programmeertaal voor elke toepassing gebruiken. Uiteindelijk kunnen ze allemaal hetzelfde, een principe dat Alan Turing in 1936 heeft beschreven met z'n artikel over wat later de Turing machine is genoemd.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:45 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Zo ver ik mij had ingelezen, kun je Python voor veel dingen gebruiken
JA, ga RollerCoaster Tycoon nabouwen!quote:Op maandag 25 januari 2016 12:24 schreef Basp1 het volgende:
Dus eigenlijk zouden we TS assembler moeten aanbevelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |