En daarbij: ga ermee aan de slag. Je kunt niet leren programmeren door iets te lezen, je moet het doen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:45 schreef CrashO het volgende:
[..]
Zoals eerder in dit topic al aangegeven. Wil je succesvol kunnen programmeren. Dan moet je leren leren.
Dat eindelijk doorleren ìs de IT. Wordt je bij iedere IT opleiding op dag 1 verteld. "bereid je voor om de rest van je leven door te blijven leren".
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:45 schreef CrashO het volgende:
[..]
Zoals eerder in dit topic al aangegeven. Wil je succesvol kunnen programmeren. Dan moet je leren leren.
Dat eindelijk doorleren ìs de IT. Wordt je bij iedere IT opleiding op dag 1 verteld. "bereid je voor om de rest van je leven door te blijven leren".
Grote structuren en basis blijft natuurlijk grotendeels hetzelfde. Maar heel veel eromheen gaat rap.
Met leren verwees ik naar het ''uit het boek leren''. Niet het leren door te doen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
En daarbij: ga ermee aan de slag. Je kunt niet leren programmeren door iets te lezen, je moet het doen.
Hoeveel code heb je geschreven de afgelopen week?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:50 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Met leren verwees ik naar het ''uit het boek leren''. Niet het leren door te doen.
In de afgelopen twee maanden heb ik mijzelf HTML, CSS en MySQL aangeleerd, waarvan ik de eerste twee eerlijk gezegd nietszeggend vind.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoeveel code heb je geschreven de afgelopen week?
HTML en CSS zijn geen programmeertalen, daarmee beschrijf je respectievelijk de structuur en layout van een document.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:57 schreef RustCohle het volgende:
[..]
In de afgelopen twee maanden heb ik mijzelf HTML, CSS en MySQL aangeleerd, waarvan ik de eerste twee eerlijk gezegd nietszeggend vind.
Dat klinkt toch alsof je flink hebt zitten coden de afgelopen week, of niet?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 14:22 schreef RustCohle het volgende:
Na ruim een week verder te zijn ben ik er achter gekomen dat het allemaal bijzonder traag gaat het leren van programmeertalen. Niet omdat ik het niet kan oppikken. Het gaat mij makkelijk af, maar ik weet echt niet wat ik ermee moet en of het wel is wat ik wil.
Veel tutorials zitten volgen voor het programmeertaal Java.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
HTML en CSS zijn geen programmeertalen, daarmee beschrijf je respectievelijk de structuur en layout van een document.
Maar je zegt:
[..]
Dat klinkt toch alsof je flink hebt zitten coden de afgelopen week, of niet?
De volgende stap is iets te gaan maken. Alleen daar leer je van hoe het moet.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:01 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Veel tutorials zitten volgen voor het programmeertaal Java.
quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:02 schreef wdn het volgende:
Jij en ik zien programmeren als iets anders.
- programmeren is het vertalen van een stuk tekst of een gesprek naar een diagram waarmee je gaat code gaat kloppen om een programma in elkaar te zetten.
- coderen is het intikken van code.
Ik ben opgeleid als programmeur, niet als codeur. Code kloppen heb ik geleerd bij het bedrijf waar ik werk. Ik heb geleerd om te denken in "stromen" en "procedures", in welke volgorde we iets moeten opzetten om dan code te gaan kloppen. Daar kwam niet eens een taal aan te pas: voor mij maakt het niet uit in welke taal ik codeer.
Ik heb (had eigenlijk want in de loop van de tijd aardig wat ge-perl'd) totaal geen kennis van perl bijvoorbeeld (geen opleiding in gehad en alles wat ik weet is zelf uitgezocht) maar ik kreeg het wel voor elkaar om in perl webservices te maken. Door zelf na te gaan hoe de structuur is van perl (waar moet een ; staan, waarom moet ergens een "my" staan, wat modules zijn, hoe je ze installeert). Als je dat weet is bijvoorbeeld Python ook geen probleem.
In principe geldt dat ook voor JAVA, javascript. Alhoewel dit ook weer even iets anders is.
Wij hebben hier een aantal jaren geleden een discussie gehad. Omdat ons systeem met BASIC is gemaakt en dit niet meer verkoopbaar bleek zijn we overgestapt op software dat in de cloud draait en was de vraag: in welke taal gaan we dat doen? Toen mijn antwoord al: maakt me niet uit. Perl, Python, C? Weet er (toen) niks van maar dat is geen probleem. De voorkant is javascript geworden en de achterkant steeds meer perl.
Ik zou dit veel langer willen maken maar het is 17:00 en vrijdag >:D
Veel tutorials zitten volgen voor het programmeertaal Java. Na een paar video's en teksten word ik er al moe van. Het voelt allemaal als 'basis-wiskunde' en ik voel nog niet echt dat ik iets er van opgestoken heb. Enige struikelpunten zijn onder andere dat ik moet opzoeken wat ik exact moet noteren om te krijgen wat ik wil, ondanks dat ik weet welke functie het moet zijn of wat ik precies wil. De exacte syntax (zoals het volgens mij heet?)quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
De volgende stap is iets te gaan maken. Alleen daar leer je van hoe het moet.
Ik zou zeggen: steek die tijd in het maken van je eerste programma.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:04 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Ik besteed ongeveer 3-6 uur per week aan het vergaren van kennis op dit gebied.
SQL 'leren' of beter gezegd begrijpen is geen ruk aan. Ik moet zeggen dat ik mij te veel concentreer op het ''alles uit mijn hoofd moeten kennen'' dan er gewoon mee aan de slag te gaan en gewoon begin met iets te maken dmv opzoeken (advies van CrashO), maar op één of andere manier is het een soort automatisme geworden om eerder bezig te zijn met stampen, wat totaal niet werkt in deze sector. Die automatisme komt dan ook doordat ik al jaren gewend ben om te leren voor toetsen/tentamens e.d. Dus ik leer op een andere manier. Werkt hartstikke goed, maar in deze sector totaal niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:02 schreef wdn het volgende:
Jij en ik zien programmeren als iets anders.
- programmeren is het vertalen van een stuk tekst of een gesprek naar een diagram waarmee je gaat code gaat kloppen om een programma in elkaar te zetten.
- coderen is het intikken van code.
Ik ben opgeleid als programmeur, niet als codeur. Code kloppen heb ik geleerd bij het bedrijf waar ik werk. Ik heb geleerd om te denken in "stromen" en "procedures", in welke volgorde we iets moeten opzetten om dan code te gaan kloppen. Daar kwam niet eens een taal aan te pas: voor mij maakt het niet uit in welke taal ik codeer.
Ik heb (had eigenlijk want in de loop van de tijd aardig wat ge-perl'd) totaal geen kennis van perl bijvoorbeeld (geen opleiding in gehad en alles wat ik weet is zelf uitgezocht) maar ik kreeg het wel voor elkaar om in perl webservices te maken. Door zelf na te gaan hoe de structuur is van perl (waar moet een ; staan, waarom moet ergens een "my" staan, wat modules zijn, hoe je ze installeert). Als je dat weet is bijvoorbeeld Python ook geen probleem.
In principe geldt dat ook voor JAVA, javascript. Alhoewel dit ook weer even iets anders is.
Wij hebben hier een aantal jaren geleden een discussie gehad. Omdat ons systeem met BASIC is gemaakt en dit niet meer verkoopbaar bleek zijn we overgestapt op software dat in de cloud draait en was de vraag: in welke taal gaan we dat doen? Toen mijn antwoord al: maakt me niet uit. Perl, Python, C? Weet er (toen) niks van maar dat is geen probleem. De voorkant is javascript geworden en de achterkant steeds meer perl.
SQL is overigens wel aan te raden (kost je 15 minuten de basis commando's om te leren. De "WTF dit werkt" en "kan dat ook zo" komen later wel als je je eerste "slow query" moet debuggen)
Ik zou dit veel langer willen maken maar het is 17:00 en vrijdag >:D
Geldt hetzelfde voor hardware? Ik weet dat trial en error een gewaardeerde methode is binnen de sector, maar ik heb dan soms ook het gevoel alsof ik 'niet echt iets leer' als ik per command of wat dan ook iets moet opzoeken. Dan voel ik mij meer een 'opzoeker' dan een 'kenner'.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: steek die tijd in het maken van je eerste programma.
Opzoeken is een onderdeel van programmeren. Zeker als je nog niet zoveel weet, zal je een hoop moeten opzoeken. Daar is toch niks mis mee? Geen enkele programmeur die ik ken zit urenlang code te kloppen zonder documentatie tussendoor te lezen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:10 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Geldt hetzelfde voor hardware? Ik weet dat trial en error een gewaardeerde methode is binnen de sector, maar ik heb dan soms ook het gevoel alsof ik 'niet echt iets leer' als ik per command of wat dan ook iets moet opzoeken. Dan voel ik mij meer een 'opzoeker' dan een 'kenner'.
Dan doe je dit:quote:Even een recht-door-zee voorbeeld: Stel ik wil nu een CMS maken aan de hand van PHP, ik heb mijn god geen idee waar te starten en waar ik naar op moet zoeken.
quote:Op maandag 11 januari 2016 15:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Breek je probleem op in subproblemen, dat is altijd de essentie van programmeren. Het kan helemaal geen kwaad je hele app al op hoofdlijnen te ontwerpen, maar wanneer je gaat beginnen, moet je een onderdeel uitkiezen en je je afvragen hoe je dat in elkaar wilt zetten. Als het een te groot ding is, kun je het verdelen in kleinere stappen. Dit blijf je net zo lang doen totdat je een subprobleem hebt gemaakt waarvan je een idee hebt hoe je het zou kunnen oplossen. En dan ga je door naar het volgende punt, net zolang totdat je app doet wat je wil dat-ie doet.
Eigenlijk is de gehele essentie:quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Opzoeken is een onderdeel van programmeren. Zeker als je nog niet zoveel weet, zal je een hoop moeten opzoeken. Daar is toch niks mis mee? Geen enkele programmeur die ik ken zit urenlang code te kloppen zonder documentatie tussendoor te lezen.
[..]
Dan doe je dit:
[..]
Daarom zou ik ook niet met Java beginnen maar met Python, of Ruby of een van de andere meer moderne talen. Java heeft veel `boiler plate' wat niet erg helpt om als beginner snel de concepten te zien en iets zelf te maken. Besteed eens een middag aan Python, bijv. vanaf hier: https://wiki.python.org/moin/BeginnersGuide/NonProgrammers en ik garandeer je dat je `hooked' bent. Je kunt later altijd overstappen naar een andere taal. En je kunt met Python diezelfde middag dat je eraan begonnen bent al je eerste programmaatjes runnen -- gewoon door je code in Notepad te kloppen. Simpel, erg intuitief en extreem efficient voor de programmeur!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:04 schreef RustCohle het volgende:
[..]
[..]
Veel tutorials zitten volgen voor het programmeertaal Java. Na een paar video's en teksten word ik er al moe van. Het voelt allemaal als 'basis-wiskunde' en ik voel nog niet echt dat ik iets er van opgestoken heb. Enige struikelpunten zijn onder andere dat ik moet opzoeken wat ik exact moet noteren om te krijgen wat ik wil, ondanks dat ik weet welke functie het moet zijn of wat ik precies wil. De exacte syntax (zoals het volgens mij heet?)
Een ander struikelpunt is dat ik gewoon direct aan de slag vind, maar dit kan zijn ivm overambitie en tijdgebrek ivm voltijd opleiding die ik er naast volg. Ik besteed ongeveer 3-6 uur per week aan het vergaren van kennis op dit gebied.
De grap is dat je min of meer hetzelfde kunt met elke programmeertaal.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:19 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Wat de gewenste programmeertaal is, is dus merendeels afhankelijk van de capaciteiten dan of je er grofweg mee overweg kunt..?
CMS was een voorbeeld. Ik heb totaal geen intenties om een CMS te bouwen! Ik bouw liever websites, software en een product adhv hardware!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:25 schreef TruusHenk het volgende:
[..]
Daarom zou ik ook niet met Java beginnen maar met Python, of Ruby of een van de andere meer moderne talen. Java heeft veel `boiler plate' wat niet erg helpt om als beginner snel de concepten te zien en iets zelf te maken. Besteed eens een middag aan Python, bijv. vanaf hier: https://wiki.python.org/moin/BeginnersGuide/NonProgrammers en ik garandeer je dat je `hooked' bent. Je kunt later altijd overstappen naar een andere taal. En je kunt met Python diezelfde middag dat je eraan begonnen bent al je eerste programmaatjes runnen -- gewoon door je code in Notepad te kloppen. Simpel, erg intuitief en extreem efficient voor de programmeur!
En ik zou het maken van een CMS eerst nog maar even laten wachten. Dat is redelijk complex (afhankelijk van welke features je het wilt geven natuurlijk) en de crux is dat zo'n groter en complexer project alleen lukt als je al het een en ander aan ervaring hebt. Anders is de `ontwerpfase' erg lastig en zonder fatsoenlijk ontwerp wordt het erg frustrerend!
Is dit de officiele website?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:25 schreef TruusHenk het volgende:
[..]
Daarom zou ik ook niet met Java beginnen maar met Python, of Ruby of een van de andere meer moderne talen. Java heeft veel `boiler plate' wat niet erg helpt om als beginner snel de concepten te zien en iets zelf te maken. Besteed eens een middag aan Python, bijv. vanaf hier: https://wiki.python.org/moin/BeginnersGuide/NonProgrammers en ik garandeer je dat je `hooked' bent. Je kunt later altijd overstappen naar een andere taal. En je kunt met Python diezelfde middag dat je eraan begonnen bent al je eerste programmaatjes runnen -- gewoon door je code in Notepad te kloppen. Simpel, erg intuitief en extreem efficient voor de programmeur!
En ik zou het maken van een CMS eerst nog maar even laten wachten. Dat is redelijk complex (afhankelijk van welke features je het wilt geven natuurlijk) en de crux is dat zo'n groter en complexer project alleen lukt als je al het een en ander aan ervaring hebt. Anders is de `ontwerpfase' erg lastig en zonder fatsoenlijk ontwerp wordt het erg frustrerend!
Met Python is dat best te doen, hoor. Veel meer dan wat syntax highlighting heb je eigenlijk niet nodig.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:29 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Ik ging bijna starten met notepad++...
Waarom zou dat met hardware anders zijn dan met software? Je hoeft niet een compleet nieuwe halfgeleider uit te vinden om met bestaande componenten een nieuw product te maken.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:19 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Eigenlijk is de gehele essentie:
Opbreken in subproblemen, telkens opbreken tot je 'kleine stukken' hebt en vervolgens alles opzoeken adhv de gewenste programmeertaal e.d. ? Wat de gewenste programmeertaal is, is dus merendeels afhankelijk van de capaciteiten dan of je er grofweg mee overweg kunt..?
Geldt deze methode ook voor creaties mbv hardware?
Enige noot: is iets maken, wat nog niet bestaat, met bijvoorbeeld een stuk hardware dan niet te doen als je afhankelijk bent van de informatie dat beschikbaar staat op het internet. De subproblemen moeten namelijk immers al eens eerder opgelost zijn..?
Ja, via python.org.quote:
Ik heb ooit als wiskundestudent een boek over Java gekocht (toen internet nog niet zo beschikbaar was etc.) maar ben er nooit erg ver mee gekomen. Toen ik later eens tegen Python aanliep was ik meteen verkocht, en ben dat nog steeds (ik programmeer niet heel veel hoor). Het werkt erg fijn. Op Linux gebruik ik gEdit, wat een simpele teksteditor is met wat extra's zoals syntax highlighting. Op Windows zou je inderdaad Notepad++ kunnen gebruiken voor hetzelfde doel.quote:Ik ben nu al ''hooked''. Erg overzichtelijk! Direct wordt er ook links gegeven die officieel ook ''supported'' zijn waaronder tutorials!
Met Java is het al een zooitje om te weten welke versie je moet hebben om uberhaupt te starten. Het is maar dat ik toevallig wist dat ik de JDK versie had, maar je had verschillende versies en Eclipse zou mij zomaar ontgaan zijn. Ik ging bijna starten met notepad++...
Als ik naar zo'n PHP kijk, vind ik het ook geweldig, hetzelfde gevoel krijg ik bij Phyton (kijkend naar de syntax e.d.).quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:39 schreef TruusHenk het volgende:
[..]
Ja, via python.org.
[..]
Ik heb ooit als wiskundestudent een boek over Java gekocht (toen internet nog niet zo beschikbaar was etc.) maar ben er nooit erg ver mee gekomen. Toen ik later eens tegen Python aanliep was ik meteen verkocht, en ben dat nog steeds (ik programmeer niet heel veel hoor). Het werkt erg fijn. Op Linux gebruik ik gEdit, wat een simpele teksteditor is met wat extra's zoals syntax highlighting. Op Windows zou je inderdaad Notepad++ kunnen gebruiken voor hetzelfde doel.
Geen idee wat een ''REST API'' is.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:49 schreef n8n het volgende:
jQuery is geen taal maar een JavaScript library. Ik schrijf alleen JS (of php als het moet) maar volgens mij is C net als Java maar overzichtelijker. Er zijn ook nog de relatief nieuwe talen golang en swift, die beide kunnen wat python/Java ook kan, maar nog minder breed gedragen worden op een grote hoeveelheid platvormen.
JavaScript, Java en python zijn erg populair en daar staan de neuzen momenteel naar gericht. De laatste 2 zijn het meest geschikt om applicaties mee te maken. Voor data-gerichte applicaties is het handig een REST API te maken (in wat voor taal dan ook) waarmee de interface communiceert. De interface kan vervolgens van alles zijn, van een terminal tot native app of een website.
Ik krijg een opdracht om iets te maken. En ik mag zelf beslissen hoe en met welke tools. Waarbij is gesteld dat het met een 'nieuwe' taal moest. Ik werk er al 25 jaar ;-) En in de loop van de tijd heb ik mezelf leren coden in perl. Maar dat ik kon programmeren was belangrijker. Een taal leer ik in een maand of 2 me wel aan. Ja, ik maak dan nog geen hoogstaand CRM ofzo maar voor wat ik nodig heb krijg ik het voor elkaarquote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:09 schreef RustCohle het volgende:
[..]
SQL 'leren' of beter gezegd begrijpen is geen ruk aan. Ik moet zeggen dat ik mij te veel concentreer op het ''alles uit mijn hoofd moeten kennen'' dan er gewoon mee aan de slag te gaan en gewoon begin met iets te maken dmv opzoeken (advies van CrashO), maar op één of andere manier is het een soort automatisme geworden om eerder bezig te zijn met stampen, wat totaal niet werkt in deze sector. Die automatisme komt dan ook doordat ik al jaren gewend ben om te leren voor toetsen/tentamens e.d. Dus ik leer op een andere manier. Werkt hartstikke goed, maar in deze sector totaal niet.
Maar hoe profileer jij jezelf aan je werkgever en aan anderen toe dan? Je kunt moeilijk zeggen dat je kennis hebt van Perl, want je kent immers de syntax e.d. niet, maar je begrijpt de functies e.d. maar moet alles opzoeken? Ik heb daar namelijk behoorlijk last van, evenals dat ik graag bepaalde standaard dingetjes tot op de puntjes wil weten, zoals het begincode van java wat begint, volgens mij, met public static void (of iets dergelijks, ben het nu alweer vergeten.., zou het alweer moeten opzoeken wat de exacte begincode was..)
Ik heb een lijstje gemaakt en ik ga maar eens alle video's van die Derek op Youtube bekijken daarvan en vervolgens een plannetje maken met dingetjes die ik wil maken waarbij ik een paar talen met elkaar ga combineren.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:51 schreef n8n het volgende:
De basis van een taal leren kost makkelijk een jaar, dan nog 5 jaar ermee blijven werken om de omgeving te doorgronden. Als je 1 taal eenmaal kent, doe je over het leren kennen van taal 2 nog een maand, met een jaar om te doorgronden.
Dit is uiteraard een voorbeeld, maar de tip is dus om ‘gewoon te beginnen’, en python is erg vriendelijk voor beginners. (Het is ontworpen om snel iets gedaan te krijgen).
De syntax van een taal is het hele probleem niet eens, die kan je zo opzoeken. Leren programmeren gaat veel meer over patronen, filosofie, organisatie, etcetera.
Sowieso heb ik PHP, MySQL, JavaScript + Jquery nodig om iets in elkaar te flansen, dus vandaar dat ik ze allemaal tegelijk neem..quote:Op vrijdag 22 januari 2016 21:08 schreef wimjongil het volgende:
Als ik jou was, zou ik met één taal beginnen.
Samenvoegen. Aan elkaar plakken.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 21:21 schreef RustCohle het volgende:
Weet iemand wat die punt doet?
[ afbeelding ]
1 2 3 4 | <?php echo "hal" . "lo"; echo "hallo"; ?> |
Waarom vervang je PHP niet door Python?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 21:09 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Sowieso heb ik PHP, MySQL, JavaScript + Jquery nodig om iets in elkaar te flansen, dus vandaar dat ik ze allemaal tegelijk neem..
Voor iets totaal anders neem ik dan nog Python erbij. Ik sla Java met opzet over, ik vind het gewoon een vreselijke taal qua syntax en regels.
Dat is de html5 versie. Ik ga die als laatste doen. Na de beschrijving in de video gelezen te hebben, blijkt dat die video meer een video is ter illustratie om html5 met JS e.d. te combineren..quote:Op vrijdag 22 januari 2016 21:53 schreef n8n het volgende:
Ff door die html video gekeken maar het is niet veel soeps. Inline JS, div#wrapper, en na in 10 minuten ALLES over html te hebben geleerd gaan we nog even canvas manipuleren met JavaScript.
Op codecademy staan gratis cursussen voor html, css en JS. Betere kwaliteit, en je leert door simpele opdrachtjes te doen. JQuery zou ik pas leren als je JS hebt geleerd, mocht dat tegen die tijd überhaupt nog relevant zijn (veel van de redenen om jQuery te gebruiken zijn achterhaald).
Zucht. Doe. nou. niet. Geloof het nou gewoon als mensen zeggen dat je beter met 'e'en taal kunt beginnen. Anders ga je gegerandeerd niets fudamenteels leren maar blijft het bij stukjes code Googlen en die kopie-plakken. Je moet gewoon een taal kiezen, maakt niet zoveel uit welke maar zeg Python en ga dingen bouwen. Langzaamaan steeds ingewikkelder, en zorg je ervoor dat je elke stap precies begrijpt. Dat is alles voor de komende maanden. Dat is hoe je leert programmeren. Het kost tijd en omvat veel meer dan de syntax leren.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 21:09 schreef RustCohle het volgende:
[..]
Sowieso heb ik PHP, MySQL, JavaScript + Jquery nodig om iets in elkaar te flansen, dus vandaar dat ik ze allemaal tegelijk neem..
Voor iets totaal anders neem ik dan nog Python erbij. Ik sla Java met opzet over, ik vind het gewoon een vreselijke taal qua syntax en regels.
Hoe vaak moeten we je blijven zeggen dat je gewoon eerst moet leren programmeren? Je hebt er niks aan om allerlei technologieën door elkaar te volgen. Pak een taal, bijvoorbeeld Python, en maak er iets mee.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:38 schreef RustCohle het volgende:
Weet niet of meerdere dit hebben, maar ik heb het liefst: alle 4...
[ afbeelding ]
Alleen is ts geen student computer programmingquote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:46 schreef PjotterFRL het volgende:
Een student politicologie begint ook niet als minister president hè.
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:52 schreef CrashO het volgende:
[..]
Alleen is ts geen student computer programming
Hij is de student vrijetijdskunde die een minister president wil worden die ook even het gebouw van de tweedekamer ontwerpt en in elkaar metselt. (in de OP staat dat hij ook HW wil ontwerpen namelijk..).
Grofweg een 5 tal beroepen die hij eventjes erbij wil leren. Wat mogelijk is, maar niet met deze houding.
Dat.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe vaak moeten we je blijven zeggen dat je gewoon eerst moet leren programmeren? Je hebt er niks aan om allerlei technologieën door elkaar te volgen. Pak een taal, bijvoorbeeld Python, en maak er iets mee.
Hoe meer ervaren je wordt, hoe meer je erachter komt dat de basisprincipes van programmeren hetzelfde zijn ongeacht het werkveld. Als je een eenmaal een ervaren programmeur bent, kun je je kennis op elk gebied inzetten en kun je alles maken wat je wil.
Java heeft zichzelf de afgelopen 25 jaar wel bewezen. Ik vind een een prima taal, die wij steeds meer binnen het bedrijf toepassen op langlopende, zware services. Zonder problemen. Maar dat is een discussie waar hij weinig aan heeftquote:Op zaterdag 23 januari 2016 17:00 schreef tailfox het volgende:
Vb of java.
Het zijn niet de beste talen.
Maar wel heel erg corrigerend waar je in C kan delen door 0 en dan dus een random crash krijgt krijg je in java al een foutmelding voor compiling
Je was er vroeg bij danquote:Op zaterdag 23 januari 2016 17:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Java heeft zichzelf de afgelopen 25 jaar wel bewezen.
voor studenten sws via dreamsparkquote:Op zaterdag 23 januari 2016 17:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Java heeft zichzelf de afgelopen 25 jaar wel bewezen. Ik vind een een prima taal, die wij steeds meer binnen het bedrijf toepassen op langlopende, zware services. Zonder problemen. Maar dat is een discussie waar hij weinig aan heeft.
VB.Net lijkt mij ook prima om in te stappen. En je bent meteen bekend met de ontwikkelomgeving voor .NET wat de overstap naar C# iets makkelijker maakt. Volgens mij is Visual Studio inmiddels gratis voor privé gebruik/studenten/leren whatever.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |