eerder vandaag in een eerder nummer van dit draadje is dat briefje ook gepost, maar ik meen toen nog zonder blurren van het woordje "fick".quote:
Ja, ik had alleen stiekem geen zin dat draadje door te zoeken : (quote:Op vrijdag 8 januari 2016 23:39 schreef trabant het volgende:
[..]
eerder vandaag in een eerder nummer van dit draadje is dat briefje ook gepost, maar ik meen toen nog zonder blurren van het woordje "fick".
quote:Aanranders tegen portier die vrouwen beschermde: "We komen terug en maken je af"
Buitenwipper Ivan Jurcevic heeft de horrornacht in Keulen vanop de eerste rij beleefd. Wat hij voor zijn ogen allemaal zag gebeuren, was hallucinant.
Sinds 1989 is Ivan Jurcevic portier. Tijdens oudejaarsnacht bewaakte hij net zoals de voorgaande jaren de toegang van het Excelsior Hotel in Keulen met uitzicht op de beroemde dom.
Leger
"Om 19 uur begon het. Groepen van zes tot twaalf mannen van Noord-Afrikaanse afkomst kwamen het plein op. Het leek wel een leger. Ze hadden bierflessen in de hand", herinnerde hij zich. "De meesten waren al dronken.
Trammelant
Al snel kwam er trammelant van. "Hotelgasten die voor het hotel stonden te roken, werden aangeklampt: 'Geef eens sigaretten'", klonk het. "Come with me", zeiden ze tegen volwassen vrouwen.
Hachelijk
Tegen 22 uur escaleerde de situatie op het plein helemaal. Vuurwerk werd in de menigte geworpen. De stemming was agressief. Bij Jurcevic voor het hotel werd de toestand echt hachelijk.
Smeken om hulp
Twee jonge vrouwen vluchtten voor de Noord-Afrikanen en smeekten de buitenwipper om hulp. De mannen achtervolgden hen tot in het hotel en bedreigden de portier. "Ik ben 1,98 meter groot en weeg 130 kg, met mij valt er niet te sollen", zei Jurcevic die in Kroatië werd geboren en al veertig jaar in Duitsland woont.
Trap
De aanranders probeerden het hotel binnen te dringen. "Ik heb een aanvaller een trap gegeven op zijn borstkas", verklaarde de portier en daarna probeerde ze hem nog te intimideren. "Wij komen terug en maken je koud", riepen ze hem in het Engels toe.
Eerste etage
Op dat moment had de directie van het hotel de gasten aangemaand niet meer voor het hotel te roken. Zij moesten voortaan naar de eerste etage om een sigaretje op te steken en zagen vandaar met verschrikte ogen wat er zich voor de dom afspeelde.
Bestookt
Ondertussen rukte een honderdtal agenten op naar de dom. Jurcevic zag hoe ze werden bestookt met vuurwerk. Ook de politie leek angst te hebben.
Bewusteloos
Na middernacht werd er rond het hotel overal gevochten. De buitenwipper nam ook een steekpartij waar. Mannen van Noord-Afrikaanse en Arabische afkomst maakten jacht op zwarte Afrikanen. Voor zijn ogen werd een man bewusteloos geslagen met een fles. Toen de geweldpleger tegen het hoofd van de bewusteloze man wilde trappen, grepen Jurcevic en andere buitenwippers in. Agenten kwamen daarna tussenbeide. De dader werd even aangehouden en dan weer vrijgelaten.
Spugen
Ter afscheid spuugde de geweldpleger nog op enkele politiewagens. "F*ck the police", schreeuwde hij naar de portier. Jurcevic verloor naar eigen zeggen zijn koelbloedigheid en sloeg de man neer.
Meldingen
Pas tegen zes uur 's morgens werd het weer wat rustiger op het plein. Ondertussen stroomden bij de politie de eerste meldingen over aanrandingen binnen. Vele vrouwen gingen niet onmiddellijk naar de politie maar keerden in shock naar huis. Tegen dinsdag waren er al 90 aangiften. Nu is dat aantal opgelopen tot 106 en werd duidelijk dat ook in Stuttgart, Hamburg en Bielefeld zich aanrandingen hadden voorgedaan.
De inwoners van Keulen houden ondertussen hun hart vast voor carnaval.
Een STEEKPARTIJ?!?quote:
Ja, ik las ook op nujij (voor wat het waard is...) een reactie van iemand die beweerde een filmpje gezien te hebben op Facebook van iemand die vanuit dat hotel gefilmd heeft, waarop die steekpartij te zien is, als ook meisjes met afgescheurde kleren en dergelijke. Die filmpjes zouden echter gezwind van Facebook worden verwijderd voor ze viraal kunnen gaan. Geen idee of dat klopt, thoquote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Een STEEKPARTIJ?!?Daar heb ik volgens mij niet eerder wat over gelezen!
Wel van dat bewusteloos slaan en proberen te kopschoppen.
Ja misschien dat het nog op Youtube opduikt? Zal ook wel weer snel verdwijnen dan.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:13 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja, ik las ook op nujij (voor wat het waard is...) een reactie van iemand die beweerde een filmpje gezien te hebben op Facebook van iemand die vanuit dat hotel gefilmd heeft, waarop die steekpartij te zien is, als ook meisjes met afgescheurde kleren en dergelijke. Die filmpjes zouden echter gezwind van Facebook worden verwijderd voor ze viraal kunnen gaan. Geen idee of dat klopt, tho
Goed beginquote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:15 schreef ToT het volgende:
[..]
In Keulen zijn ze al met een burgerwacht bezig. 't Is een beginnetje!
Apart dat je niets hoort over het geweld tegen mannen. Uiteraard zijn die massale seksuele aanvallen heftig, maar er heeft zich (iig volgens deze bron) nog veel meer afgespeeld. Zeker ook in de doofpot gehouden.quote:
De pepperspray gaat ook opeens heel snel over de toonbank hoorde ik.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:15 schreef ToT het volgende:
[..]
In Keulen zijn ze al met een burgerwacht bezig. 't Is een beginnetje!
We zullen zien inderdaad. Ik wil het ook wel eens met m'n eigen ogen zien. Dat dit zaakje enorm stinkt mag intussen wel duidelijk zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja misschien dat het nog op Youtube opduikt? Zal ook wel weer snel verdwijnen dan.
En pistolen + zwaarder geschut is ook niet meer aan te slepen; Stijging in verkoop van 600%. Veel dingen zijn uitverkocht en zit volgens mij zelfs een wachttijd op nu.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:38 schreef Physsic het volgende:
[..]
De pepperspray gaat ook opeens heel snel over de toonbank hoorde ik.
Ja dat laatste is inderdaad heel ironisch als je de politiek correcte bende weer op hun paard ziet springen van verontwaardiging omdat hun afkomst vermeld wordt in het nieuwberichtquote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:17 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Apart dat je niets hoort over het geweld tegen mannen. Uiteraard zijn die massale seksuele aanvallen heftig, maar er heeft zich (iig volgens deze bron) nog veel meer afgespeeld. Zeker ook in de doofpot gehouden.
Volgens die bron is er ook sprake van dik racisme onder die Noord Afrikaanse hordes:
"Mannen van Noord-Afrikaanse en Arabische afkomst maakten jacht op zwarte Afrikanen."
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:39 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja dat laatste is inderdaad heel ironisch als je de politiek correcte bende weer op hun paard ziet springen van verontwaardiging omdat hun afkomst vermeld wordt in het nieuwbericht.
Ja, dat geeft dan toch kortstondig een binnenpretquote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:43 schreef ToT het volgende:
[..]idd ja!
Ik kan er overigens serieus met m'n verstand niet bij hoe mensen NU NOG kunnen drammen over dat de afkomst van de daders niet relevant is.
Maar goed; dit jaar gaat het serieus echt gierend uit de klauwen lopen als het afgelopen jaar op deze manier geëindigd is, dus het verstand komt vanzelf wel bij die policors.
Mwah dat we keihard worden voorgelogen door de politiek mocht geen verrassing zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:48 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja, dat geeft dan toch kortstondig een binnenpret.
En ja, ik kan er ook echt niet bij. Ik ben iemand die absoluut tegen enig geweld is, een rustige kerel in elk opzicht. Ik laat me ook niet snel opjutten door nieuwsberichten maar dit schokt we wel erg.
Vooral dat de politie en de politiek vooral het zo laten afweten, dat had ik nooit gedacht. Wellicht wensdenken van mijn kant
Rotterdam was ook een voorbeeld . Jarenlang werd er door de politiek gezegd dat allochtonen niet vaker crimineel waren dan allochtonen terwijl iedereen in de grote steden wist dat dat een leugen was. Zo rond 1990 hoorde ik op de radio een politiecommissaris vertellen dat 98% van de straatroven in Rotterdam door allochtonen gepleegd werden en nog hielden media en politiek vol dat allochtonen niet vaker een misdaad pleegden.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah dat we keihard worden voorgelogen door de politiek mocht geen verrassing zijn.
Rotherham was al een vreselijk voorbeeld, maar je zou toch zeggen dat de overheden daar wat van geleerd zouden hebben?
Ja, niet dus!
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:59 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Rotterdam was ook een voorbeeld . Jarenlang werd er door de politiek gezegd dat allochtonen niet vaker crimineel waren dan allochtonen terwijl iedereen in de grote steden wist dat dat een leugen was. Zo rond 1990 hoorde ik op de radio een politiecommissaris vertellen dat 98% van de straatroven in Rotterdam door allochtonen gepleegd werden en nog hielden media en politiek vol dat allochtonen niet vaker een misdaad pleegden.
Van Jole met zijn laatste stuiptrekkingenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:43 schreef ToT het volgende:
[..]idd ja!
Ik kan er overigens serieus met m'n verstand niet bij hoe mensen NU NOG kunnen drammen over dat de afkomst van de daders niet relevant is.
Maar goed; dit jaar gaat het serieus echt gierend uit de klauwen lopen als het afgelopen jaar op deze manier geëindigd is, dus het verstand komt vanzelf wel bij die policors.
Hier wordt ook een hoop in de doofpot gestopt. Verkrachtingen, loverboys, iedereen weet dat loverboys vaak uit een bepaalde bevolkingsgroep komen maar nog nooit zijn daar cijfers van boven water gekomen. Men laat het probleem liever door etteren, men laat liever 15-jarige meisjes gedwongen de hoer spelen dan het beestje bij naam te noemen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.graag op anoniem
Welcome to Sharialand in wording.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 23:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het verhaal is eik simpel, vrouwen kunnen alleen niet meer op stap zonder bescherming.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |