quote:Burgemeester Keulen heeft oplossing tegen aanrandingen: gedragscode voor jonge vrouwen
'Vrouwen moeten tenminste op armlengte afstand blijven van vreemde mannen'
De burgemeester van Keulen Henriette Reker (partijloos) heeft na afloop van een crisisvergadering dinsdag een persconferentie gegeven. Daarin vertelde zij welke afspraken zijn gemaakt met politie en justitie om nieuwe aanrandingen en diefstallen zoals tijdens afgelopen Oud en Nieuw-viering te voorkomen, bijvoorbeeld tijdens het carnaval dat binnenkort in Keulen losbarst. Belangrijkste voorstel: er komt een gedragscode voor vrouwen, waarin bijvoorbeeld zal staan dat ‘vrouwen het beste op armlengte afstand van vreemde mannen kunnen blijven’.
Letterlijk liet de burgemeester aan de pers weten dat “de stad een gedragscode voor jonge vrouwen online zal zetten”.
Door deze gedragscode, waar onder andere instaat dat vrouwen op armlengte afstand moeten blijven en dat ‘groepen mannen en vrouwen beter niet gescheiden worden’, zullen vrouwen “zich tijdens carnaval veiliger en zekerder voelen”.
De gedragscode zal ook aan jonge mannen van buitenlandse afkomst worden gericht. “Aan mensen van andere culturen moeten we uitleggen hoe we hier carnaval vieren, zodat ze begrijpen dat vrolijk gedrag niet hetzelfde is als seksuele openheid”, aldus Reker.
Tevens beloofde de burgemeester dat er “maatregelen worden genomen zodat dit in de toekomst niet weer gebeurt” en dat met de politie wordt gewerkt aan “een speciaal veiligheidsconcept voor feesten, net als bij voetbalwedstrijden of grote demonstraties”.
Wat dit ‘veiligheidsconcept’ precies inhoudt blijft onduidelijk.
Ook belooft de politie meer cameratoezicht en zal er tijdens de carnavalviering veel politie aanwezig zijn, zowel zichtbaar als onzichtbaar in burger. De videobewaking zal er in de eerste plaats zijn voor controle en veiligheid, inplaats van voor bewijsvoering achteraf.
De politie liet tijdens de persconferentie verder weten dat de vijf mannen die zijn opgepakt niets met de aanrandingen te maken hebben. De politie bevestigde dat er aangifte is gedaan van een verkrachting.
Wederom maakte de politie duidelijk dat “vluchtelingen niets met deze zaak hebben te maken”.
“Het is absoluut ontoelaatbaar om een uit Noord-Afrika afkomstige etnische automatisch te verbinden met vluchtelingen. Er is geen aanwijzing dat mensen die asiel zoeken in Keulen de daders waren”, aldus Wolfgang Albers, de baas van de politie in Keulen.
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)gscode-voor-vrouwen/
quote:Oudejaarsaanrandingen Keulen - Politie bevestigt: 'Daders van Noord-Afrikaanse afkomst'
De politie van Keulen heeft maandag een persconferentie gegeven over de enorme hoeveelheid aanrandingen en berovingen van vrouwen tijdens de afgelopen Oud & Nieuw-viering in Keulen. De vrouwen werden aangerand en beroofd op het stationsplein voor het Centraal station en bij het plein voor de Dom.
Het onderzoek van de politie richt zich op een groep van maarliefst 1000(!) jongemannen. Binnen deze groep heeft een gedeelte zich schuldig gemaakt aan aanrandingen en berovingen. Het is echter nog onduidelijk om hoeveel daders het exact gaat. Wel zijn inmiddels vijf jonge mannen opgepakt.
Er zijn tot nu toe zestig aangiftes gedaan. Maar de politie gaat er van uit dat er zeker 80 slachtoffers zijn. Van alle vrouwen die aangifte hebben gedaan heeft ongeveer een kwart ook aangifte gedaan van aanranding, naast diefstal en beroving.
Vooralsnog zijn er dus tussen de vijftien en twintig slachtoffers van aanranding bekend. De meerderheid is alleen slachtoffer geworden van beroving. Wel heeft de politie laten weten dat het in sommige gevallen gaat om ernstige vergrijpen waarbij vrouwen zijn vastgehouden en betast.
Opvallend genoeg windt de Keulse politie er geen doekjes om als het gaat om de afkomst van de daders: "Deze misdrijven zijn gepleegd door een groep mannen die, afgaande op hun uiterlijk, voornamelijk van Noord-Afrikaanse, Arabische afkomst zijn", aldus Wolfgang Albers, het hoofd van de politie in Keulen.
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)ijk-80-slachtoffers/
Waarom bleef het zo lang stil?quote:Schokkende quotes: agente en slachtoffer vertellen over de aanrandingsnachtmerrie in Keulen
"Rond 23:00 uur kregen we de melding dat er een vechtpartij tussen 400 buitenlanders zou zijn uitgebroken op het centraal station. Toen we daar aankwamen zagen we bijna 2000 mensen die werden bekogeld met zwaar illegaal vuurwerk.
Nadat we meerdere gewonden constateerden besloten we het plein te ontruimen. Maar een groep jonge mannen leek geen enkel woord Duits te verstaan. We hebben ze uiteindelijk met fysiek geweld van het plein moeten verwijderen.
Kort na middernacht kwamen de eerste slachtoffers van aanranding naar ons toe. Huilende en geschokte meisjes die beschreven hoe ze door een grote groep mannen waren aangerand. We zijn toen in de menigte op zoek gegaan naar meer slachtoffers. We vonden een 20-jarig slachtoffer uit Stuttgart. Ze schreeuwde en huilde. De daders hadden haar slipje van haar lichaam gescheurd en ze hadden haar onderlichaam betast. Drie andere meisjes, vriendinnen van het slachtoffer, konden we niet uit de menigte redden omdat we zelf werden bekogeld met vuurwerk.
Uiteindelijk hebben we acht mannen kunnen aanhouden. Allemaal waren ze in het bezit van kopieën van certificaten voor een asielaanvraag.
Wat die vrouwen daar hebben meegemaakt was gewoon verkrachting."
Bovenstaande quotes zijn het verbijsterende relaas van een Duitse politieagente die tijdens de oudejaarswisseling aanwezig was bij het centraal station in Keulen en daardoor één van de getuigen is van een massale aanranding en beroving van vooral jonge vrouwen door vooral Noord-Afrikaanse jonge mannen.
Maar het Duitse Magazine Express heeft niet alleen een politieagente gesproken over die dramatische nacht. Ook één van de vele jonge slachtoffers doet haar ontluisterende verhaal:
"Toen we uit het station kwamen waren we al verbaasd over de enorme groep jonge buitenlandse mannen. We moesten door de menigte heen en ik voelde een hand op mijn kont. Toen greep iemand mijn borsten vast. Daarna waren er handen overal op mijn lichaam, het was een nachtmerrie.
We schreeuwden en sloegen van ons af, maar het hield niet op. Ik denk dat ik tijdens een stukje van 200 meter zeker 100 keer ben betast.
De jongens riepen 'neuken, neuken' en scholden ons uit voor 'slet'.
Ik ben er kapot van, ik ben woedend en bang. Ik hoop dat de politie de daders pakt, want anders ga ik nooit meer naar festiviteiten in de stad."
http://nieuws.tpo.nl/2016/01/04/aanrandingen-keulen-citaten/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo als we in BNW altijd al zeggen, stapje voor stapje voor stapje wordt het gewoon een federaal Europa, dit kunnen ze mooi weer gebruiken voor een volgende stap naast Frontex...quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:10 schreef Peachbird het volgende:
[..]
zien jullie ook de woordkeuze? EUROPESE RECHTELIJKE PRINCIEPES?
Omdat men te bang is om op Wilders te stemmen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:17 schreef Jaroon het volgende:
Als je zo weinig respect hebt voor vrouwen kun je gewoon ergens anders gaan wonen. Maar het westen lijkt de beste keus. Wat dan bijzonder irritant is is dat ik dat rare redrag moet gaan uitleggen aan mijn partner. In mijn land.
Buiten ons land ten alle tijden.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:19 schreef Loekie1 het volgende:
Hou dit soort apen gewoon binnen met grote feesten.
Omdat op Wilders stemmen niet zoveel zin heeft.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:20 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Omdat men te bang is om op Wilders te stemmen.
Och, ik heb mijn partner ook moeten uitleggen hoe&wat de afgelopen dagen met dit nieuws.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:17 schreef Jaroon het volgende:
Als je zo weinig respect hebt voor vrouwen kun je gewoon ergens anders gaan wonen. Maar het westen lijkt de beste keus. Wat dan bijzonder irritant is is dat ik dat rare redrag moet gaan uitleggen aan mijn partner. In mijn land.
Wilders is een trekpop van de israelieten, en dan niet de prettigen onder hen. Hij is net zo goed een VVDer en een klok klepel stokpaardjes gebruikende roeptoeter. Denk je nu werkelijk dat hij een "leider" is? Alleen omdat hij "zegt wat het volk denkt" Dat kan iedereen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:20 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Omdat men te bang is om op Wilders te stemmen.
Kan je pas zeggen als het geprobeerd isquote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Omdat op Wilders stemmen niet zoveel zin heeft.
Ja maar dat mag weer niet van de grondwet!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:19 schreef Loekie1 het volgende:
Hou dit soort apen gewoon binnen met grote feesten.
Ik stuur je persoonlijk wel een kaartje met de kerst, weet niet of ze in de islamitische staat ook postbussen hebben tho.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:20 schreef mig72 het volgende:
Als dit forum er enige indicatie van de samenleving mag zijn zal de derde wereldoorlog tussen de autochtonen en allochtonen zijn en zal in noordwest Europa plaatsvinden. Kies maar jouw kant, ik kies voor de allochtonen.
Zo gek wordt het dus. Waar komt zij vandaan? Je hebt het ergens geschreven.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:21 schreef Proximo het volgende:
[..]
Och, ik heb mijn partner ook moeten uitleggen hoe&wat de afgelopen dagen met dit nieuws.
Die mag niet zo maar hierheen komen,en inmiddels krijg ik steeds meer de drang om dan zelf maar te verkassen. Makkelijker voor haar, en geen Eurabië voor mij.
Ik hoop niet dat je blank bent dan, want dan ga je alsnog eraan.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:20 schreef mig72 het volgende:
Als dit forum er enige indicatie van de samenleving mag zijn zal de derde wereldoorlog tussen de autochtonen en allochtonen zijn en zal in noordwest Europa plaatsvinden. Kies maar jouw kant, ik kies voor de allochtonen.
Nee. Dank je wel. Als ik een gek aan het roer wil laat ik het weten.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:21 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Kan je pas zeggen als het geprobeerd isIn Oost Europa zal dit niet gebeuren.
Yup, ik leg mijn half Ghanese / half Filipijnse vriendin ook al uit wat er hier allemaal gebeurt.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:21 schreef Proximo het volgende:
moeten uitleggen hoe&wat de afgelopen dagen met dit nieuws.
Die mag niet zo maar hierheen
Doe dat dan gewoon nu en neem een enkeltje Syrie of zo. Malloot.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:20 schreef mig72 het volgende:
Hij heeft wel een kleurtje, heeft hij ergens in een vorig deel gezegd.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:22 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je blank bent dan, want dan ga je alsnog eraan.
Oh oké. Ik wou gewoon alleen duidelijk maken dat er echt veel meer speelde waarom landen als Afghanistan en Iran kutlanden zijn geworden dan alleen maar dat de mensen daar moslim zijn. Als we deze discussie een paar decennia terug voerde zouden wij die landen niet eens als kutlanden kunnen benoemen terwijl daar toen al alleen maar moslims rondliepen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja alleen heb ik gemist dat je echt een VRAAG stelde; ik zag alleen maar afleiding en de boel uit context rukken door ander zaken er bij te halen die geen onderling verband hadden.
Je maakt niet zoveel kans. Nog steeds zijn die allochtonen zwaar in de minderheid.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:20 schreef mig72 het volgende:
Wel een bijzondere combinatie. Het kost je ca. een jaar. Althans in mijn tijd. Het laatste obstakel was of wij elkaar werkelijk langer kenden. Terwijl elke debiel een Thaise vrouw hierheen mag halen lijkt het.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup, ik leg mijn half Ghanese / half Filipijnse vriendin ook al uit wat er hier allemaal gebeurt.
En haar hier naar toe halen is ook erg lastig idd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |