Omdat het niet hetzelfde is. Iemand die introvert is kan natuurlijk wel onzeker zijn. Misschien vaker, omdat introverten meer geneigd zijn tot introspectie. Maar in principe praat een introvert persoon niet minder vanwege onzekerheid of overwegingen, maar omdat zij minder de behoefte voelen.quote:Op zondag 10 januari 2016 22:41 schreef Koral het volgende:
Wat me vooral opvalt is dat een introvert (ben er zelf 1) vooral maar niet onzeker mag worden genoemd?
Introvert zijn is niet dat je anderen niet durft aan te spreken. Lees de OP eens.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat als ik niemand aanspreek of niet zo aanwezig ben, ik door anderen wordt betrokken of aangesproken? Introvert zijn is wel degelijk lastig dan. Je wilt het wel, maar durft het niet.
Heeft voor mij zelf (!) wel met zelfvertrouwen te maken. Anders zou ik wel mensen durven aan te spreken, ongeacht wat voor oordeel ze over mij hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:02 schreef Chai het volgende:
[..]
Introvert zijn is niet dat je anderen niet durft aan te spreken. Lees de OP eens.
Jij als persoon(!) hebt niks met definities te maken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Heeft voor mij zelf (!) wel met zelfvertrouwen te maken. Anders zou ik wel mensen durven aan te spreken, ongeacht wat voor oordeel ze over mij hebben.
Daarom: mensen om je heen verzamelen die je kennen, met al je behoedzaamheden en voorzichtigheden, en die je dan alsnog de dansvloer op sleurenquote:Op zondag 10 januari 2016 22:41 schreef Koral het volgende:
Dat voorbeeld over de dansvloer op gesleurd worden, ja dat kost energie maar (voor mijn gevoel 9 van de 10 keer) net zogoed onzekerheid. Echter dan wordt het 'excuus' genieten van het observeren.dat kan een kwaliteit zijn ja, iets waar je goed in bent doet je meestal goed voelen (comfortzone, of zelfs onderdeel van identiteitsvorming) maar het staat me als introvert tegen om te pas en te onpas dingen die je energie kosten maar op introversie te gooien.
Maar dan is het voor jou toch heel eenvoudig? Werk aan je zelfvertrouwen! Als introvert persoon ga je niet zo snel extrovert doen, dat is nu eenmaal wie jij bent. Maar aan je zelfvertrouwen valt zeker te werken.quote:Op woensdag 13 januari 2016 11:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Heeft voor mij zelf (!) wel met zelfvertrouwen te maken. Anders zou ik wel mensen durven aan te spreken, ongeacht wat voor oordeel ze over mij hebben.
Grappig, want ik heb het omgekeerde. Ik vind het juist makkelijk om hele verhalen te vertellen (zowel bekenden als vreemden), maar ik houd helemaal niet van feestjes en ik kan ook heel goed alleen zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 10:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik ben zelf in veel opzichten meer introvert. Sociaal contact kost me energie en ik ben vaak meer van het observeren/luisteren dan het vertellen van hele verhalen. Daarentegen hou ik wel van feestjes en kan ik moeilijk alleen zijn, dan voel ik me leeg. Ik geniet dus van sociale contacten, maar ik ga er wel anders mee om. Heb veel behoefte om me soms even terug te trekken en weer op te laden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |