abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158899462
quote:
Een aantal Amsterdamse basisscholen zien een vrije dag voor het Suikerfeest -het einde van de ramadan- wel zitten. De mogelijkheid is dan om een christelijke feestdag in te wisselen voor een islamitische dag.

Het idee komt van groep 8b van de Basisschool Oostelijke Eilanden (BOE) en die klas diende een verzoek in bij de gemeente.

Scholen mogen nu een beperkt aantal vrije dagen flexibel inzetten. Sommige instellingen met veel islamitische scholieren zijn daarom al dicht op islamitische feestdagen.

Bij de PVV stuit dit initiatief alvast op weerstand en de partij diende Kamervragen in: 'Bent u bereid de introductie van islamitische evenementen, alsmede de vervanging van westerse/christelijke feestdagen door islamitische met hand en tand tegen te houden?'

Wethouder Simone Kukenheim (Onderwijs) ziet ook niets in het voorstel. Vanmiddag is ze te gast in Radio EenVandaag om dat toe te lichten.

http://binnenland.eenvand(...)vrije_dag_op_school_
Je kon er natuurlijk op wachten. Opzich maak ik me er niet meer druk over. 14 jaar weerstand heeft de groei van Islam misschien vertraagd in Nederland, maar het blijft groeien.

Verder vraag ik me af hoe ze dat inwisselen dan gaan doen, dan hou je dus een halve klas over en zijn de leraren dus ook verplicht op alle dagen les te geven.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:20:02 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_158899501
Lever nooit die vrije dagen in. Je krijgt ze nooit meer terug.
pi_158899519
Niet aan toegeven. We zijn nog maar net klaar met ontkerkelijken, dan hoeven we niet nu alweer te beginnen met islamiseren.
pi_158899520
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:20 schreef BasEnAad het volgende:
Lever nooit die vrije dagen in. Je krijgt ze nooit meer terug.
Nee, we moeten er zeker niet op achteruitgaan!
pi_158899531
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:21 schreef fixatoman het volgende:
Niet aan toegeven. We zijn nog maar net klaar met ontkerkelijken, dan hoeven we niet nu alweer te beginnen met islamiseren.
Nee, dat vind ik dus ook, maarja wat voor boodschap is dat voor gelovigen? De grondwet biedt ook hun vrijheid en bescherming.
pi_158899537
Prima toch. Sowieso zijn een hoop 'christelijke' vrije dagen natuurlijk onzin.

quote:
Verder vraag ik me af hoe ze dat inwisselen dan gaan doen, dan hou je dus een halve klas over en zijn de leraren dus ook verplicht op alle dagen les te geven.
Nee, je wisselt als school de dag in lijkt me. Dus bijvoorbeeld 2e pinksterdag (sowieso niets christelijks aan), gaat de school gewoon open.
pi_158899585
Als suikerdag een vrije dag wordt, dan ook Chanoeka. Dus nee, geen vrije dag.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_158899596
Ik kan me bijvoorbeeld ook voorstellen dat je als basisschool een vrije dag zou willen inplannen de vrijdag voor de carnavalsvakantie, zodat de gezinnen op een wat rustiger tijdstip naar de wintersport kunnen vertrekken. Mijns inziens veel waardevoller dan Hemelvaartsdag.
pi_158899601
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:22 schreef Stranger het volgende:
Prima toch. Sowieso zijn een hoop 'christelijke' vrije dagen natuurlijk onzin.

[..]

Nee, je wisselt als school de dag in lijkt me. Dus bijvoorbeeld 2e pinksterdag (sowieso niets christelijks aan), gaat de school gewoon open.
Oke, maar dat zou alleen werken op gelovige scholen, hoe moet ik dat dan voor me zien met Openbare scholen. Daar moeten ze dan niet meer gaan rotzooien. Ken die basisscholen verder ook niet, misschien zijn het onderhand wel islamitische scholen geworden.
pi_158899607
Niet zo'n goed plan.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:25:02 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_158899618
Je moet er allemaal niet zo moeilijk over doen. Werknemers kunnen gewoon vrij nemen, maar leerlingen kunnen dat niet.
Meld ze gewoon ziek op suikerfeest en gedoog dat.
pi_158899634
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:23 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Als suikerdag een vrije dag wordt, dan ook Chanoeka. Dus nee, geen vrije dag.
Kan ik zeker inkomen. Ik wil dan graag ook vrij krijgen voor van mijn boeddhistische feestdagen.
pi_158899645
Alle op geloof afgeleide vrije dagen afschaffen en scholen zelf laten bepalen wanneer deze 'vrije tijd' ingeroosterd wordt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_158899682
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:26 schreef Montagui het volgende:
Alle op geloof afgeleide vrije dagen afschaffen en scholen zelf laten bepalen wanneer deze 'vrije tijd' ingeroosterd wordt.
Ja, dat is het idee toch? Tenminste als ik het bericht lees.
pi_158899690
quote:
Maar heel veel niet-gelovigen zijn toch juist wel blij met die paar vrije dagen. Moeten ze dat allemaal zelf gaan aanvragen dan, met als kans dat de werkgever of school dan gaat zeggen, dat gaan we niet doen.
pi_158899699
quote:
Zou ook buiten de scholen een goed idee zijn trouwens. Gewoon 4 of 5 snipperdagen erbij en het hele jaar door buffelen.
pi_158899728
Zes weken zomervakantie, twee weken herfstvakantie, twee weken wintervakantie, twee weken lentevakantie en voor de rest niks.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:29:42 #18
155616 Proximo
For god, king & country
pi_158899729
Ja, goed idee

Laten we de islam nog meer faciliteren. De integratie is immers fantastisch gelukt tot nu toe.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_158899764
Wat een gedoe, dat suikerfeest is telkens op een andere datum en dag en valt ook nog geregeld in de vakanties:
http://www.kalender-365.nl/feestdagen/suikerfeest.html
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:33:44 #20
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_158899823
quote:
Kerel, als je de tekst leest zie je ook gewoon dat dit door de school zelf is ingeroosterd. Bijna alle vrije dagen die scholen nu hebben zinn gebaseerd op geloof. Of wil je straks ook geen Sinterklaas of kerstvakantie meer, geen Pasen etc. ?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_158899824
Straks willen moslims nog vrij op vrijdag, zodat zij Salat al-djuma kunnen doen... Tsja, een logische ontwikkeling als je je aan de eene kant ontkerkelijking ziet, en een andere religie juist in de lift zit. Vervolgens heb je een grote groep die dan gaat zeggen, goh geef ze toch niet ruimte, vrijheid van geloof enzo... Dan komen we als samenleving nog niet verder, ook al zullen andere mensen zeggen dat het een verrijking is.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:36:00 #22
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_158899882
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:21 schreef fixatoman het volgende:
Wat kan er nu mooier zijn dan klassikaal een schaap slachten. Beter dan dat suffe gristengeloof.
pi_158899886
Amsterdam is toch al verloren, niets Nederlands meer aan.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:36:17 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_158899890
Is dat handig zo'n wandelende vakantiedag? Serieuze vraag.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_158899897
quote:
13s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:29 schreef Proximo het volgende:
Ja, goed idee

Laten we de islam nog meer faciliteren. De integratie is immers fantastisch gelukt tot nu toe.
-XOXO-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')