Je kon er natuurlijk op wachten. Opzich maak ik me er niet meer druk over. 14 jaar weerstand heeft de groei van Islam misschien vertraagd in Nederland, maar het blijft groeien.quote:Een aantal Amsterdamse basisscholen zien een vrije dag voor het Suikerfeest -het einde van de ramadan- wel zitten. De mogelijkheid is dan om een christelijke feestdag in te wisselen voor een islamitische dag.
Het idee komt van groep 8b van de Basisschool Oostelijke Eilanden (BOE) en die klas diende een verzoek in bij de gemeente.
Scholen mogen nu een beperkt aantal vrije dagen flexibel inzetten. Sommige instellingen met veel islamitische scholieren zijn daarom al dicht op islamitische feestdagen.
Bij de PVV stuit dit initiatief alvast op weerstand en de partij diende Kamervragen in: 'Bent u bereid de introductie van islamitische evenementen, alsmede de vervanging van westerse/christelijke feestdagen door islamitische met hand en tand tegen te houden?'
Wethouder Simone Kukenheim (Onderwijs) ziet ook niets in het voorstel. Vanmiddag is ze te gast in Radio EenVandaag om dat toe te lichten.
http://binnenland.eenvand(...)vrije_dag_op_school_
Nee, we moeten er zeker niet op achteruitgaan!quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:20 schreef BasEnAad het volgende:
Lever nooit die vrije dagen in. Je krijgt ze nooit meer terug.
Nee, dat vind ik dus ook, maarja wat voor boodschap is dat voor gelovigen? De grondwet biedt ook hun vrijheid en bescherming.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:21 schreef fixatoman het volgende:
Niet aan toegeven. We zijn nog maar net klaar met ontkerkelijken, dan hoeven we niet nu alweer te beginnen met islamiseren.
Nee, je wisselt als school de dag in lijkt me. Dus bijvoorbeeld 2e pinksterdag (sowieso niets christelijks aan), gaat de school gewoon open.quote:Verder vraag ik me af hoe ze dat inwisselen dan gaan doen, dan hou je dus een halve klas over en zijn de leraren dus ook verplicht op alle dagen les te geven.
Oke, maar dat zou alleen werken op gelovige scholen, hoe moet ik dat dan voor me zien met Openbare scholen. Daar moeten ze dan niet meer gaan rotzooien. Ken die basisscholen verder ook niet, misschien zijn het onderhand wel islamitische scholen geworden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:22 schreef Stranger het volgende:
Prima toch. Sowieso zijn een hoop 'christelijke' vrije dagen natuurlijk onzin.
[..]
Nee, je wisselt als school de dag in lijkt me. Dus bijvoorbeeld 2e pinksterdag (sowieso niets christelijks aan), gaat de school gewoon open.
Kan ik zeker inkomen. Ik wil dan graag ook vrij krijgen voor van mijn boeddhistische feestdagen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:23 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Als suikerdag een vrije dag wordt, dan ook Chanoeka. Dus nee, geen vrije dag.
Ja, dat is het idee toch? Tenminste als ik het bericht lees.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:26 schreef Montagui het volgende:
Alle op geloof afgeleide vrije dagen afschaffen en scholen zelf laten bepalen wanneer deze 'vrije tijd' ingeroosterd wordt.
Maar heel veel niet-gelovigen zijn toch juist wel blij met die paar vrije dagen. Moeten ze dat allemaal zelf gaan aanvragen dan, met als kans dat de werkgever of school dan gaat zeggen, dat gaan we niet doen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:26 schreef Montagui het volgende:
Alle op geloof afgeleide vrije dagen afschaffen en scholen zelf laten bepalen wanneer deze 'vrije tijd' ingeroosterd wordt.
Zou ook buiten de scholen een goed idee zijn trouwens. Gewoon 4 of 5 snipperdagen erbij en het hele jaar door buffelen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:26 schreef Montagui het volgende:
Kerel, als je de tekst leest zie je ook gewoon dat dit door de school zelf is ingeroosterd. Bijna alle vrije dagen die scholen nu hebben zinn gebaseerd op geloof. Of wil je straks ook geen Sinterklaas of kerstvakantie meer, geen Pasen etc. ?quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:26 schreef Montagui het volgende:
Wat kan er nu mooier zijn dan klassikaal een schaap slachten. Beter dan dat suffe gristengeloof.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:21 schreef fixatoman het volgende:
Niet aan toegeven. We zijn nog maar net klaar met ontkerkelijken, dan hoeven we niet nu alweer te beginnen met islamiseren.
quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:29 schreef Proximo het volgende:
Ja, goed idee
Laten we de islam nog meer faciliteren. De integratie is immers fantastisch gelukt tot nu toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |