quote:Burgemeester Keulen heeft oplossing tegen aanrandingen: gedragscode voor jonge vrouwen
'Vrouwen moeten tenminste op armlengte afstand blijven van vreemde mannen'
De burgemeester van Keulen Henriette Reker (partijloos) heeft na afloop van een crisisvergadering dinsdag een persconferentie gegeven. Daarin vertelde zij welke afspraken zijn gemaakt met politie en justitie om nieuwe aanrandingen en diefstallen zoals tijdens afgelopen Oud en Nieuw-viering te voorkomen, bijvoorbeeld tijdens het carnaval dat binnenkort in Keulen losbarst. Belangrijkste voorstel: er komt een gedragscode voor vrouwen, waarin bijvoorbeeld zal staan dat ‘vrouwen het beste op armlengte afstand van vreemde mannen kunnen blijven’.
Letterlijk liet de burgemeester aan de pers weten dat “de stad een gedragscode voor jonge vrouwen online zal zetten”.
Door deze gedragscode, waar onder andere instaat dat vrouwen op armlengte afstand moeten blijven en dat ‘groepen mannen en vrouwen beter niet gescheiden worden’, zullen vrouwen “zich tijdens carnaval veiliger en zekerder voelen”.
De gedragscode zal ook aan jonge mannen van buitenlandse afkomst worden gericht. “Aan mensen van andere culturen moeten we uitleggen hoe we hier carnaval vieren, zodat ze begrijpen dat vrolijk gedrag niet hetzelfde is als seksuele openheid”, aldus Reker.
Tevens beloofde de burgemeester dat er “maatregelen worden genomen zodat dit in de toekomst niet weer gebeurt” en dat met de politie wordt gewerkt aan “een speciaal veiligheidsconcept voor feesten, net als bij voetbalwedstrijden of grote demonstraties”.
Wat dit ‘veiligheidsconcept’ precies inhoudt blijft onduidelijk.
Ook belooft de politie meer cameratoezicht en zal er tijdens de carnavalviering veel politie aanwezig zijn, zowel zichtbaar als onzichtbaar in burger. De videobewaking zal er in de eerste plaats zijn voor controle en veiligheid, inplaats van voor bewijsvoering achteraf.
De politie liet tijdens de persconferentie verder weten dat de vijf mannen die zijn opgepakt niets met de aanrandingen te maken hebben. De politie bevestigde dat er aangifte is gedaan van een verkrachting.
Wederom maakte de politie duidelijk dat “vluchtelingen niets met deze zaak hebben te maken”.
“Het is absoluut ontoelaatbaar om een uit Noord-Afrika afkomstige etnische automatisch te verbinden met vluchtelingen. Er is geen aanwijzing dat mensen die asiel zoeken in Keulen de daders waren”, aldus Wolfgang Albers, de baas van de politie in Keulen.
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)gscode-voor-vrouwen/
quote:Oudejaarsaanrandingen Keulen - Politie bevestigt: 'Daders van Noord-Afrikaanse afkomst'
De politie van Keulen heeft maandag een persconferentie gegeven over de enorme hoeveelheid aanrandingen en berovingen van vrouwen tijdens de afgelopen Oud & Nieuw-viering in Keulen. De vrouwen werden aangerand en beroofd op het stationsplein voor het Centraal station en bij het plein voor de Dom.
Het onderzoek van de politie richt zich op een groep van maarliefst 1000(!) jongemannen. Binnen deze groep heeft een gedeelte zich schuldig gemaakt aan aanrandingen en berovingen. Het is echter nog onduidelijk om hoeveel daders het exact gaat. Wel zijn inmiddels vijf jonge mannen opgepakt.
Er zijn tot nu toe zestig aangiftes gedaan. Maar de politie gaat er van uit dat er zeker 80 slachtoffers zijn. Van alle vrouwen die aangifte hebben gedaan heeft ongeveer een kwart ook aangifte gedaan van aanranding, naast diefstal en beroving.
Vooralsnog zijn er dus tussen de vijftien en twintig slachtoffers van aanranding bekend. De meerderheid is alleen slachtoffer geworden van beroving. Wel heeft de politie laten weten dat het in sommige gevallen gaat om ernstige vergrijpen waarbij vrouwen zijn vastgehouden en betast.
Opvallend genoeg windt de Keulse politie er geen doekjes om als het gaat om de afkomst van de daders: "Deze misdrijven zijn gepleegd door een groep mannen die, afgaande op hun uiterlijk, voornamelijk van Noord-Afrikaanse, Arabische afkomst zijn", aldus Wolfgang Albers, het hoofd van de politie in Keulen.
http://nieuws.tpo.nl/2016(...)ijk-80-slachtoffers/
Waarom bleef het zo lang stil?quote:Schokkende quotes: agente en slachtoffer vertellen over de aanrandingsnachtmerrie in Keulen
"Rond 23:00 uur kregen we de melding dat er een vechtpartij tussen 400 buitenlanders zou zijn uitgebroken op het centraal station. Toen we daar aankwamen zagen we bijna 2000 mensen die werden bekogeld met zwaar illegaal vuurwerk.
Nadat we meerdere gewonden constateerden besloten we het plein te ontruimen. Maar een groep jonge mannen leek geen enkel woord Duits te verstaan. We hebben ze uiteindelijk met fysiek geweld van het plein moeten verwijderen.
Kort na middernacht kwamen de eerste slachtoffers van aanranding naar ons toe. Huilende en geschokte meisjes die beschreven hoe ze door een grote groep mannen waren aangerand. We zijn toen in de menigte op zoek gegaan naar meer slachtoffers. We vonden een 20-jarig slachtoffer uit Stuttgart. Ze schreeuwde en huilde. De daders hadden haar slipje van haar lichaam gescheurd en ze hadden haar onderlichaam betast. Drie andere meisjes, vriendinnen van het slachtoffer, konden we niet uit de menigte redden omdat we zelf werden bekogeld met vuurwerk.
Uiteindelijk hebben we acht mannen kunnen aanhouden. Allemaal waren ze in het bezit van kopieën van certificaten voor een asielaanvraag.
Wat die vrouwen daar hebben meegemaakt was gewoon verkrachting."
Bovenstaande quotes zijn het verbijsterende relaas van een Duitse politieagente die tijdens de oudejaarswisseling aanwezig was bij het centraal station in Keulen en daardoor één van de getuigen is van een massale aanranding en beroving van vooral jonge vrouwen door vooral Noord-Afrikaanse jonge mannen.
Maar het Duitse Magazine Express heeft niet alleen een politieagente gesproken over die dramatische nacht. Ook één van de vele jonge slachtoffers doet haar ontluisterende verhaal:
"Toen we uit het station kwamen waren we al verbaasd over de enorme groep jonge buitenlandse mannen. We moesten door de menigte heen en ik voelde een hand op mijn kont. Toen greep iemand mijn borsten vast. Daarna waren er handen overal op mijn lichaam, het was een nachtmerrie.
We schreeuwden en sloegen van ons af, maar het hield niet op. Ik denk dat ik tijdens een stukje van 200 meter zeker 100 keer ben betast.
De jongens riepen 'neuken, neuken' en scholden ons uit voor 'slet'.
Ik ben er kapot van, ik ben woedend en bang. Ik hoop dat de politie de daders pakt, want anders ga ik nooit meer naar festiviteiten in de stad."
http://nieuws.tpo.nl/2016/01/04/aanrandingen-keulen-citaten/
Vandaag sprak ik iemand die secretaris is van een schietvereniging. Die hadden tot voor kort moeite genoeg leden te vinden om de club actief te houden. Maar de laatste tijd hebben ze weer allerlei aanmeldingen!quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach dat is allemaal onzin, maar een soepele wapenwet zou al helpen.
quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:56 schreef Nintex het volgende:
[..]
Als Putin als buren Neo-Nazi's denkt te krijgen stuurt hij tanks en rebellen. Als het radicale islamieten zijn gaat hij op standje vernietigingsoorlog. Als hij met hetzelfde geweld Oekraine had aangevallen als Syrie/Tsjetjenie dan had hij binnen 48 uur in een uitgefikt Kiev gestaan.
Als Putin in 2020 een gevallen Europa met doorgedraaide Islamitische hordes als buurland heeft dan vliegen de kernkoppen naar Berlijn en Parijs. Alleen al omdat de Jihadisten dan de macht hebben over de Europese kernwapens.
Dat hoeft ook niet. Maar een flatje in Kanaleneiland lijkt me ook niet ideaal. Het zal echt niet zo zijn dat er voortdurend overal paniek is. Veel eerder korte uitbarstingen van geweld op bepaalde locaties. In 70% van Nederland zal überhaubt niks gebeuren.quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kapitaal lijkt me in iedere situatie aan te bevelen, of 't nou slecht of goed gaat met de samenleving als je het mij vraagt. Maar ik zie niet in waarom ik in een hutje op de heide moet gaan wonen omdat er moslims zijn.
Ach ik zie het allemaal niet zo extreem gebeuren op korte termijn eerlijk gezegd, maar moet toegeven dat een wapen toch wel fijn is. Maar dat heb ik altijd al gevonden dus dat heeft in principe weinig uit te staan met de huidige gang van zaken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vandaag sprak ik iemand die secretaris is van een schietvereniging. Die hadden tot voor kort moeite genoeg leden te vinden om de club actief te houden. Maar de laatste tijd hebben ze weer allerlei aanmeldingen!
Wapenboeren in Duitsland doen ook goede zaken tegenwoordig. De Zwitserse chef van het leger voorspelt dat er burgeroorlog komt en roept Zwitserse burgers op zoveel mogelijk vuurwapens in huis te nemen.
Ah nee oke, maar dat zal de gemiddelde Nederlander met enigszins kapitaal ook niet overkomen, een flatje in Kanaleneiland.quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Maar een flatje in Kanaleneiland lijkt me ook niet ideaal. Het zal echt niet zo zijn dat er voortdurend overal paniek is. Veel eerder korte uitbarstingen van geweld op bepaalde locaties. In 70% van Nederland zal überhaubt niks gebeuren.
Als youtube ze niet heeft, hebben wij ze hier ook niet he.quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:02 schreef riazop het volgende:
En ook in dit deel van de draad zullen er geen filmpjes opduiken raad ik zo...
quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:02 schreef riazop het volgende:
http://speisa.com/modules(...)-urgent-warning.htmlquote:Swiss Army Chief:
Europe 'on The Verge of Civil War'
Advises People to Arm Themselves
BY NICOLAI SENNELS
Society in western Europe is on the verge of breaking down amid chaotic violence caused by economic dislocation, mass immigration and terrorism. This is not the view of some ‘crazy survivalist’ but of the head of the Swiss Armed Forces.
Lieutenant-General André Blattmann has issued a warning to the Swiss people that society is dangerously close to collapse and advised those not already armed as part of the Swiss Army reserve to take steps to arm themselves. Blattmann has been head of the Armed Forces since, 1 March 2009 and his words carry very significant weight in a country in which several Citizens’ Initiative referenda against burqas and mosques have proven enormously popular as concerns grow about immigration and Islamisation.
In the last two World Wars, the Swiss combination of mountains and armed citizenry preserved the country’s peace and neutrality, but in the coming conflict, Switzerland already has its own massive fifth column.
According to the newspaper Deutsche Wirtschafts Nachrichten:
The situation is growing increasingly risky, Blattman begins.
“The threat of terror is rising, hybrid wars are being fought around the globe; the economic outlook is gloomy and the resulting migration flows of displaced persons and refugees have assumed unforeseen dimensions.”
Blattmann: “Social unrest can not be ruled out”, the vocabulary in public discourse will “dangerously aggressive.”
“The mixture is increasingly unappetizing” Blattmann sees the basis of Swiss prosperity and society, “has long been once again called into question.”
He recalls the situation around the two world wars in the last century and advises Switzerland, to arm themselves.
The Swiss Armed Forces have in the past held general manouvres in which the starting point was social unrest in neighbouring countries.
They, of course, include France and Austria, both of which face massive problems with immigration, Islamisation and elite repression of popular concern about what is going on. The Lieutenant-General’s warning echoes that of Rear Admiral Chris Parry in 2006, when he said that the combination of immigration and Islam would cause “a civilisational collapse on a par with the fall of the Roman Empire”.
At the time, Parry was quizzed by hostile journalists but stuck to his guns, as did the then head of the British Armed Forces, who defended him on the basis that he hadn’t said that it definitely would happen, but was only warning what would happen unless the politicians addressed the problems. Needless to say, they failed to do so, in fact, they actually speeded the whole process up.
Nou, je kunt zelf wel raden waar je liever wel woont en niet woont als de ellende begint. En of je liever wel of niet voor een paar weken rijst op de plank hebt. En of je zelf wel of niet een sondering en zonnepanelen hebt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah nee oke, maar dat zal de gemiddelde Nederlander met enigszins kapitaal ook niet overkomen, een flatje in Kanaleneiland.
Ontken je nog steeds wat er gebeurd is? Al die vrouwen liegen dat ze zwart zien?quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:02 schreef riazop het volgende:
Ik zat er vanavond nog even over na te denken; komt dit nog goed? Als in; zoals we pakweg de afgelopen 20/30 jaar geleefd hebben, gaan we nu niet gewoon een pad op waar we een nieuwe manier van leven krijgen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://speisa.com/modules(...)-urgent-warning.html
Misschien wel topicwaardig trouwens, dit bericht!
Een wapen hoef ik nog steeds niet in huis. En wat is korte termijn? En wat valt er nog te regelen als 'iedereen' de schellen van de ogen vallen en op zoek gaat naar een veilige plek?quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach ik zie het allemaal niet zo extreem gebeuren op korte termijn eerlijk gezegd, maar moet toegeven dat een wapen toch wel fijn is. Maar dat heb ik altijd al gevonden dus dat heeft in principe weinig uit te staan met de huidige gang van zaken.
Ik verwacht uberhaupt die ellende niet, en gezien de investeringskosten en gering rendement op zonnepanelen en sondering ben ik dat ook niet van plan te laten installeren.quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, je kunt zelf wel raden waar je liever wel woont en niet woont als de ellende begint. En of je liever wel of niet voor een paar weken rijst op de plank hebt. En of je zelf wel of niet een sondering en zonnepanelen hebt.
Moet je zelf weten. Maar ik vraag straks wel de hoofdprijs voor een warme douche.quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik verwacht uberhaupt die ellende niet, en gezien de investeringskosten en gering rendement op zonnepanelen en sondering ben ik dat ook niet van plan te laten installeren.
Dan valt er (welliswaar met minder vrijheid) nog steeds prima mee te leven wel. Ik heb in Zuid-Afrika gewoond en je kan inderdaad veel minder dan 30 jaar geleden, maar het is niet alsof er niet te leven is. Je zal je moeten aanpassen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een wapen hoef ik nog steeds niet in huis. En wat is korte termijn? En wat valt er nog te regelen als 'iedereen' de schellen van de ogen vallen en op zoek gaat naar een veilige plek?
Dit is het meest lastige uit het hele bericht.quote:Blattmann: “Social unrest can not be ruled out”, the vocabulary in public discourse will “dangerously aggressive.”
Ook prima, als we maar samen douchen dan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Moet je zelf weten. Maar ik vraag straks wel de hoofdprijs voor een warme douche.
Ga maar snel in een hutje op de hei wonen voordat je onthoofd wordt door een moslimquote:Op woensdag 6 januari 2016 23:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kapitaal lijkt me in iedere situatie aan te bevelen, of 't nou slecht of goed gaat met de samenleving als je het mij vraagt. Maar ik zie niet in waarom ik in een hutje op de heide moet gaan wonen omdat er moslims zijn.
Ach, wapens heb je sowieso in huis. Een lekker vleesmes bijvoorbeeld. Mijn vader krijgt binnenkort z'n vergunning voor een vuurwapen. Hebben we dat ook in huis. Geen idee of ik daar al dan niet blij mee moet zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een wapen hoef ik nog steeds niet in huis. En wat is korte termijn? En wat valt er nog te regelen als 'iedereen' de schellen van de ogen vallen en op zoek gaat naar een veilige plek?
Ik gooi er nog wel ff een schepje bovenop:quote:Op donderdag 7 januari 2016 00:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zat er vanavond nog even over na te denken; komt dit nog goed? Als in; zoals we pakweg de afgelopen 20/30 jaar geleefd hebben, gaan we nu niet gewoon een pad op waar we een nieuwe manier van leven krijgen?
Meh. Ik word er een beetje depressief van geloof ik. Heb me er ook al bij neergelegd eerlijk gezegd. Ik zou niet weten wat er zou moeten gebeuren in elk geval. Teveel partijen die te arrogant zijn om toe te geven dat ze fout zijn, aan iedere kant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |