Better safe than sorry.quote:
mag je dat zo wel doorrekenen? Zo'n tafel staat alleen op z'n pootjes.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:33 schreef Wintar het volgende:
Volgens diverse bronnen kan een vloer maar 175kg/m2 dragen. Tafel 400KG.
quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:53 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
mag je dat zo wel doorrekenen? Zo'n tafel staat alleen op z'n pootjes.
Je over de gehele vloer gerekend zal dat zijn, een vierkante meter op zich kan prima meer dragen tenzij je in een krot woont wat al op instorten staat, een oude houten vloer zal misschien wat doorbuigen. Maar de laatste keer dat we met vier op de bank zaten zakten we niet door de vloer.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:33 schreef Wintar het volgende:
Volgens diverse bronnen kan een vloer maar 175kg/m2 dragen.
Ja, daar neigt het nu sowieso naar. Maar als we eens rekenen is die keuken eigenlijk ook te zwaar qua kilo/m2. Maar goed die staat er al jaren.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:42 schreef nikky het volgende:
[..]
Better safe than sorry.
Niet aanschaffen.
Zoals gezegd bestaat hij uit delen. Zwaarste deel zal een goede 230 kilo zijn schat ik. Dat kan je met 4 man wel dragen hoor als het moet. Maar het is natuurlijk bedoeld om als vaste tafel te blijven staan. Vergelijk het met een kookeiland.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:44 schreef Vijzel het volgende:
Even een praktisvhe vraag: hoe wilde je die tafel verplaatsen? Met 10 mensen?
Er staat al een keuken met een groot blad. Ik begreep dat dat destijds met een verhuislift naar binnen gekomen is.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:52 schreef Shivo het volgende:
Hoe gaat je dat ding omhoog tillen eigenlijk?
Over de hele vloer? Nee, ik lees overal dat het per m2 is. Niet dat het per m2/van totaaloppervlakte is.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je over de gehele vloer gerekend zal dat zijn, een vierkante meter op zich kan prima meer dragen tenzij je in een krot woont wat al op instorten staat, een oude houten vloer zal misschien wat doorbuigen. Maar de laatste keer dat we met vier op de bank zaten zakten we niet door de vloer.
Ik denk niet dat jouw koelkast 300KG weegtquote:Op woensdag 6 januari 2016 21:12 schreef Wintar het volgende:
[..]
Over de hele vloer? Nee, ik lees overal dat het per m2 is. Niet dat het per m2/van totaaloppervlakte is.
Zoals gezegd staat het vlakbij de keuken en die is al erg zwaar. Wat zou een grote gevulde Amerikaanse koeler wegen? Ik denk dat je dan ook al snel over de 300 kilo gaat op nog geen 0.75m2. Dat zou dus ook al gevaarlijk zijn.
Ik zie nu op een verjaardag bij jou iedereen verspreid aan kleine tafeltjes door de hele woning zitten.quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:06 schreef Wintar het volgende:
Als je met 6 volwassen aan een eettafel zit, zit je trouwens sowieso al snel over die belasting heen. Maar goed, een bovenwoning is ook niet ontworpen voor 6 volwassenen natuurlijk.
max 90 kilo. Je miele wasmachine van 30 jaar is een stuk zwaarderquote:Op woensdag 6 januari 2016 21:12 schreef Wintar het volgende:
Wat zou een grote gevulde Amerikaanse koeler wegen
Niemand die dat is overkomen kan het navertellen?quote:Op woensdag 6 januari 2016 23:24 schreef Sometimes het volgende:
Ik heb het altijd doodeng gevonden dat mensen op houten vloeren loodzware waterbedden neerzetten. Toch ken ik daar geen verhalen van dat het mis is gegaan.
Of hem met 2 kettingtakeltjes lichtjes bijhangen aan het plafondquote:Op woensdag 6 januari 2016 22:34 schreef MrBanaan1 het volgende:
Gewoon vragen aan de onderburen of je een steunpilaartje midden in hun woonkamer mag zetten
Hmm, onze nieuwe weegt leeg al 140KG geloof ik: http://www.samsung.com/be(...)-door/RFG23UERS1/XEFquote:Op woensdag 6 januari 2016 22:17 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
max 90 kilo. Je miele wasmachine van 30 jaar is een stuk zwaarder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |