abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158894082
Hier ook nog steeds in de overgangsfase.
L wordt meestal rond 7 uur wakker en om 10 uur/half 11 is ze soms zo vervelend dat we haar op bed leggen en dan slaapt ze een uurtje. De middag duurt haar dan veel te lang, dus rond rond 3 uur herhaalt het ritueel zich.

Soms proberen we te 'rekken', als ze lekker aan het spelen of is niet moe lijkt te zijn. Dat gaat dan 2 dagen goed en daarna moeten we toch weer terug.
pi_158894210
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:23 schreef Stormqueen het volgende:
Dreumesmoeders, hoe lang duurde bij jullie de overgang naar 1 slaapje ongeveer?
Mauw is er nu ongeveer 2-3 weken mee bezig, de ene keer gaat ze dus pas om 12:30 slapen, en pakt dan 3,5 uur. Maar vandaag was ze om 9:00 alweer zó vervelend dat ik haar in bed heb gelegd en ze slaapt nu uiteraard als een blok :')

Het maakt me uiteraard niks uit hoor, maar ik ben benieuwd hoe dat bij anderen is gegaan en hoe lang dat ongeveer duurde :)
\
geen peil op te trekken, bij oudste duurde dat heel lang. Dat wil zeggen, we hebben geloof ik minstens een halfjaar gehad dat het een paar dagen wél en dan weer een paar dagen niét 2 slaapjes waren. Met 1 slaapje was dat wel meteen een heel lang slaapje trouwens. Hetzelfde trouwens met van 1 naar 0 slaapjes, tijd niet nodig en dan ineens weer wel. Al zit ze nu al een tijd in de fase dat ze echt niet kan slapen 's middags (en ook niet fijn, want dan slaapt ze 's avonds niet meer), maar het eigenlijk nét niet goed red tot de avond..
Bij jongste ging het vrij rap, eigenlijk van t ene op t andere moment. Maar da's sowieso niet zo'n slaper helaas. Slaapt nu al een tijd van ca 8 tot 7 (met vaak wakker worden tussendoor) en dan overdag nog ca 1,5 uur. Was bij oudste gewend dat die toen nog van 7 tot 8 sliep (zónder wakker worden) en dan nog mínstens 2x 1,5 uur, maar soms zelfs 2x3 uur..

ok, heb je niks aan dus.. Succes!
pi_158894346
Leuk om die verschillen te lezen! B is in onze dreumes omgeving de enige die het bij 1 slaapje houdt. Onze nichtjes die maar een paar weken jonger zijn, slapen met gemak 2 keer net zoals dreumessen van vrienden.

Kleine update in spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 januari 2016 @ 10:28:00 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_158894359
Heb ik zeker wel wat aan jongens :D (meisjes.) Het is fijn om te lezen dat het niet overal binnen een week om is ;) dat is met mauwtje sowieso nooit, dus het is wel within character :D
disclaimer
  donderdag 7 januari 2016 @ 10:29:17 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_158894375
Spannend exode! Leuk! Hopelijk is het jullie snel gegund. Hebben jullie dezelfde donor?
disclaimer
pi_158894492
Yes! B is zo goed gelukt zo 1 willen we nog een keer ^O^
Wij hebben destijds de donor voor ons vast laten leggen, daardoor zijn we nu sneller aan de beurt EN mijn vrouw heeft antistoffen in haar bloed waardoor ons donortraject destijds anders is gelopen dan bij anderen. Kostte een paar duiten maar dan heb je ook wat *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158894617
Oh en Razz, heel herkenbaar dat had ik ook toe de 2e op komst was, maar liefde vermenigvuldigd idd en je houdt van 2 net zo veel als van die ene. Evengoed nog even lekker knufffelen nog hoor, want zeker in t begin heb je wél wat minder tijd voor oudste.

Vond het in t begin vooral heel lastig dat ik (door operatie na blindedarmontsteking) oudste een tijd niet kon tillen en ze zelf wel graag gedragen wílde worden..

Spannend exode!
  donderdag 7 januari 2016 @ 10:48:46 #58
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158894691
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:44 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Oh en Razz, heel herkenbaar dat had ik ook toe de 2e op komst was, maar liefde vermenigvuldigd idd en je houdt van 2 net zo veel als van die ene. Evengoed nog even lekker knufffelen nog hoor, want zeker in t begin heb je wél wat minder tijd voor oudste.

Vond het in t begin vooral heel lastig dat ik (door operatie na blindedarmontsteking) oudste een tijd niet kon tillen en ze zelf wel graag gedragen wílde worden..

Spannend exode!
Ik vond juist in het begin nog heel veel knuffeltijd met oudste. Die kleine sliep alleen maar de hele dag dus de overgang naar 'ik ben niet meer alleen en moet de aandacht van papa/mama delen' ging heel geleidelijk hier.

Spannend Exode!
pi_158895328
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:48 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik vond juist in het begin nog heel veel knuffeltijd met oudste. Die kleine sliep alleen maar de hele dag dus de overgang naar 'ik ben niet meer alleen en moet de aandacht van papa/mama delen' ging heel geleidelijk hier.

Spannend Exode!
Ja misschien was dat bij mij minder door de blindedarmontsteking en daaraan gerelateerde ziekenhuisopname.. en vooral dus dat ik haar niet kon dragen..
pi_158895899
SQ Boaz vond het heel lang normaal om overdag alleen slaapjes van 1 uur te houden. Momenteel zit hij nog steeds vaak op 2 slaapjes. Slechts zelden 1. Hij lijkt ook wat langer te slapen. Meestal slaapt ie nu tussen 11 - 13 en rond 15.30 - 17.00. En 's avonds liggen ze er rond 18.30/19.00 uur in. 's Morgens verschillend wanneer hij wakker is. Als ik hem 'uit laat slapen' is dat meestal rond 8/9 uur. Als ik de wekker moet zetten trek ik hem al rond 7.15 uit bed.
pi_158896736
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:38 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Razz, wacht even. Ben jij al 30 weken zwanger?! Ommegot! En natuurlijk kan je dit. Je zal merken dat de ontmoeting met je zoon net zo liefdevol en bijzonder zal zijn als bij A. Je liefde vermenigvuldigt zich gewoon, er hoeft op dat gebied niets gedeeld te worden :*

Wat mooi geschreven Soesa O+
Beterschap voor je mini :*

SQ, ik kan het me eerlijk gezegd niet meer voor de geest halen :@ :') Maar dat het bij iedereen anders verloopt is wel weer duidelijk denk :7

Spannend Exode!

Ik ga morgenochtend baby snuffelen in het ziekenhuis bij m'n vriendin. Zal wel een emotioneel weerzien worden :'( & O+ & :'( & O+
pi_158897789
Hoe gaat het nu bij je vriendin Fazz? Al meer duidelijkheid? Lekker snuffelen en knuffelen met zowel mama als baby O+

1 slaap is hier al een tijdje maar in het begin kiepte ik meneer ook nog wel eens extra in bed als het niet lukte.
Nu zitten we op 1 slaap van 1,5 uur overdag ongeveer en dan de grote slaap van 19-7 ongeveer met steeds vaker geen onderbrekingen meer.
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:37:42 #63
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_158898535
SQ, als Piranha (volgende week 12 maanden :o ) slaapt tot 8.00uur/9.00uur dan kan hij prima teren op 1 slaap, die duurt dan 3 uur (12.30uur-15.30uur). En dan ligt hij om 19.00uur er wee in. Maar doordeweek moet hij er om 7.00uur mee uit en dan is 2 slaaps echt een must (10.00uur-11.00uur en 14.00uur-16.00uur).

Spannend Exode!!

Hier is het alsof er niets gebeurd is gisteren. Vannacht wel elke 2 uur eruit geweest voor hem maar meneer heeft weer praatjes voor 10 en is as we speak Draak's Intertoysboek aan het verscheuren :X!

[ Bericht 0% gewijzigd door NotTheSame op 07-01-2016 13:53:44 ]
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:50:13 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158898815
Spannend exode :D.

Ik rammel ook de pan uit, net bij de gastouder een babietje van ongeveer 4 maanden even bezig gehouden. Kuiken kwam er bij zitten: "mama epuh!" (mama helpen) en ging ook de baby vermaken. Mnoh!!!

Overigens voel ik me een beetje in de maling genomen. Kuiken was vandaag een halve dag bij de gastouder, en bij het ophalen zat hij te knikkebollen. De GO zei dat ze hem dan zo in bed kon leggen en hij dan ging slapen zonder te huilen. Dus we gaan naar huis, kuiken zit in de auto te knikkebollen, we komen thuis en hij begint te jengelen. Trap op: gillen. In bed: huilen, zeuren, gillen, mama roepen, etc. en uiteraard niet slapen. Waarom lukt het de GO wel en mij niet? -O-. Ik had ooit bij mijn ouders ook zo'n situatie, we logeerden daar en kuiken wilde absoluut niet gaan slapen... na anderhalf uur vroeg mijn moeder: zal ik het even doen? En binnen 10 minuten had ze hem slapend in bed :?, I kid you not.
KuikenGuppy
pi_158899055
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:03 schreef BlueEyes het volgende:
Hoe gaat het nu bij je vriendin Fazz? Al meer duidelijkheid? Lekker snuffelen en knuffelen met zowel mama als baby O+

Ja,
SPOILER
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:05:30 #66
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158899123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:50 schreef Burdie het volgende:

Ik rammel ook de pan uit, net bij de gastouder een babietje van ongeveer 4 maanden even bezig gehouden. Kuiken kwam er bij zitten: "mama epuh!" (mama helpen) en ging ook de baby vermaken. Mnoh!!!

Overigens voel ik me een beetje in de maling genomen. Kuiken was vandaag een halve dag bij de gastouder, en bij het ophalen zat hij te knikkebollen. De GO zei dat ze hem dan zo in bed kon leggen en hij dan ging slapen zonder te huilen. Dus we gaan naar huis, kuiken zit in de auto te knikkebollen, we komen thuis en hij begint te jengelen. Trap op: gillen. In bed: huilen, zeuren, gillen, mama roepen, etc. en uiteraard niet slapen. Waarom lukt het de GO wel en mij niet? -O-. Ik had ooit bij mijn ouders ook zo'n situatie, we logeerden daar en kuiken wilde absoluut niet gaan slapen... na anderhalf uur vroeg mijn moeder: zal ik het even doen? En binnen 10 minuten had ze hem slapend in bed :?, I kid you not.
Maar misschien was het jou na die 1,5 uur ook wel gelukt? Had het ook wel eens met peuter, als die even niet wilde slapen dan probeerde ik het na een half uur en ging het zonder problemen.
Mijn kinderen doen dat trouwens ook, als ze moe zijn en we daarna nog naar huis moeten rijden e.d. gaan ze dan thuis ook niet meteen slapen. Weer even teveel prikkels ofzo. Vaak na een uurtje lukt het dan wel weer. Maar misschien vindt kuiken het veel te gezellig met jou ;)
pi_158899219
Dat is wel een fijn insteek ja, dat ze dan niet willen slapen omdat jij, MAMA, de allllllerliefste bent met wie ze zo veel mogelijk tijd door willen brengen O+ alleen jammer dat ze op dat moment zelf niet meer te genieten zijn door slaapgebrek :')
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:10:47 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158899256
Mja, ik ben er niet voor de gezelligheid natuurlijk :+. 't Kind heeft zijn slaap gewoon nodig. Vooral als hij al zo moe is dat hij zit te knikkebollen (hij heeft gisteren ook zijn middagslaapje overgeslagen en de dagen daarvoor ook - behalve dinsdag bij de gastouder :') ). Ik wil gewoon dat hij slaapt }:|.

Fazz, wat een verhaal zeg, en wat een schrik voor je vriendin! Ik hoop dat haar zoontje verder wel 'gezond' is/snel wordt en dat hij snel naar huis mag :Y :+.
KuikenGuppy
  donderdag 7 januari 2016 @ 14:16:14 #69
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158899406
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:10 schreef Burdie het volgende:
Mja, ik ben er niet voor de gezelligheid natuurlijk :+. 't Kind heeft zijn slaap gewoon nodig. Vooral als hij al zo moe is dat hij zit te knikkebollen (hij heeft gisteren ook zijn middagslaapje overgeslagen en de dagen daarvoor ook - behalve dinsdag bij de gastouder :') ). Ik wil gewoon dat hij slaapt }:|.

Fazz, wat een verhaal zeg, en wat een schrik voor je vriendin! Ik hoop dat haar zoontje verder wel 'gezond' is/snel wordt en dat hij snel naar huis mag :Y :+.
Nee, dat snap ik ;). En als hij op de bank ligt onder een dekentje ofzo? Peuter wil dan nog wel eens in slaap sukkelen (die slaapt verder niet meer overdag).

SPOILER
pi_158899427
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:50 schreef Burdie het volgende:

Heel herkenbaar! Ik denk dat het bij Stip dan vaak idd is dat hij net over zn dut heen is als ik hem moe ergens ophaal en hem vervolgens niet in bed krijg. Erg vervelend, want geen slaapje is echt geen optie, maar ik wil hem liever niet pas om 3 uur in bed hebben, want dan slaapt hij 's avonds weer niet.

En na 1,5 uur huilen zou ik ook moe zijn ;) Ik voel me zelf dan ook steeds opgefokter worden, dus kan me voorstellen dat andere energie van een verse oma dan rustgevender is.

Wat doen jullie eigenlijk met kindjes die om 5 uur wakker worden? Ik wilde hem vanochtend nu maar even laten piepen, want hij was 's nachts ook al aan het spoken geweest. Vriend is er uiteindelijk heen gegaan en is bij hem in bed gaan liggen (the visual :D), maar het duurde alsnog een half uur voor hij weer rustig was en zodra de CV aansloeg werd hij weer wakker. Uiteindelijk toch maar naar ons bed overgeheveld en toen heeft ie nog geslapen tot half 8, dus hij had het echt nog wel nodig. Alleen straks met de baby weet ik niet of ik hem dan bij ons in bed durf te hebben, want de cosleeper heeft geen hekje en hij gaat soms alle kanten over.

SPOILER: Fazz
pi_158900023
Thanks dames, het is voor hen inderdaad heel heftig
SPOILER
Dot, slaapt Stip dan straks ook nog in de co-sleeper? Of hebben jullie er dan 2?
pi_158900138
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:42 schreef Fazzoletti het volgende:
Thanks dames, het is voor hen inderdaad heel heftig
SPOILER
Dot, slaapt Stip dan straks ook nog in de co-sleeper? Of hebben jullie er dan 2?
SPOILER
Nee, ik wil hem dus eigenlijk het liefste in zn eigen bed hebben, maar om 5 uur opstaan gaat me dan toch nog net te ver :') Als hij bij ons in bed ligt wil hij wel altijd aan de kant van de cosleeper, maar meestal ligt hij zo dicht tegen me aan dat hij gewoon bij ons in bed ligt. Als ik hem tussen ons in leg slaapt mijn vriend weer niet, maar is wel weer makkelijker met de baby straks.

Ik doe trouwens vanaf 6 uur geen moeite meer om hem weer in slaap te krijgen, want dat vind ik een redelijke dreumestijd, maar hij snapt het verschil natuurlijk niet tussen kwart over 5 en 6 :P
pi_158901429
Boh Dot dat is ook echt vroeg :o -O-

Overgang 2-1 slaapjes heeft hier wel een maand geduurd ofzo! Dan sliep hij de ene dag 1, en de andere dag 2x. Nu is het definitief 1, met als voordeel dat hij nu niet meer om half 7 wakker wordt maar als de wekker van mijn vriend gaat, om tien voor 8. Luxe :o O+

Verder weet ik het niet meer en hij is wakker dus ik ga een varkentje wassen :+

Edit:
SPOILER

[ Bericht 12% gewijzigd door Crumpette op 07-01-2016 17:03:31 ]
pi_158905158
Oh ik val binnen bij de slaapjes!

Hier is t ook een overgangsperiode maar al best wel lang... We gaan nu idd vaak iets doen eind van de ochtend om hem wakker (en vooral vrolijk) te houden en dan slaapt hij van 12-15 of 16. En dan gewoon weer tussen 19 en 20 naar bed.

Op de ochtend is geen peil te trekken, ene dag 5.30 andere dag 6.30 dan weer 7.30. Staat ook helemaal los van hoe laat hij ging slapen.

Op de opvang is hij soms al eerder moe maar slaapt dan van 10-14 ofzo. Onhandige tijd :+

En thuis ook nog weleens twee keer, maar dan is t al zo laat in de middag dat naar bed gaan s avonds drama is.

Ehm wat wil ik hiermee zeggen :? Herkenbaar denk ik :P

En even :* voor Fazz, wat heftig zeg...
Kwak
pi_158905477
:* voor Fazz

Hier nog consequent op 2 slaapjes van 1-2 uur; uur of 2 na het wakker worden (meestal rond 6.45, soms ineens later) en rond een uur of 14. En uur of 19 / 19.30 naar bed.

Vannacht beuh; aan 1 stuk door hoesten :X Hij sliep er zelf wel doorheen, maar ik niet.. Om 1.00 uiteindelijk nog een rondje puf - water drinken en natte handdoek op z'n kachel voor de luchtvochtigheid, toen nog wel aardig geslapen. Medicatie lijkt nu goed aan te slaan, hij is minder benauwd en hoesterig.

SPOILER
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')