Groter inkopen = goedkoper inkopenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
De grootste uitdaging in deze situatie is dat je ineens geen frietbakker meer bent maar ondernemer/manager, en voor iedere afzonderlijke snackbar een goede opperfrietbakker moet zoeken, die zich wenst te schikken naar jouw bedrijfsplan.
Daarnaast biedt een friettentenketen ook niet echt veel voordelen qua schaalgrootte.
Dat is leuk als je McDonalds bent. Maar met vier frietkotten in een middelgrote stad rijd je nog steeds zelf naar de Macro. Het voordeel begint pas wat te worden bij enkele tientallen, en daartussen zit veel tijd en veel rotzooi.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:05 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Groter inkopen = goedkoper inkopen
Dit idd, en het hebben van personeel klinkt leuk, maar er is altijd wel wat. En je moet heel wat frituren/verkopen voor je al je kosten eruit hebt en je eindelijk wat gaat verdienen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
De grootste uitdaging in deze situatie is dat je ineens geen frietbakker meer bent maar ondernemer/manager, en voor iedere afzonderlijke snackbar een goede opperfrietbakker moet zoeken, die zich wenst te schikken naar jouw bedrijfsplan.
geloof mij frietzaken nemen bijna wekelijks mensen aan.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:12 schreef caroro het volgende:
[..]
Dit idd, en het hebben van personeel klinkt leuk, maar er is altijd wel wat. En je moet heel wat frituren/verkopen voor je al je kosten eruit hebt en je eindelijk wat gaat verdienen.
okquote:Op dinsdag 5 januari 2016 22:02 schreef Vlinderbom het volgende:
Laten we even als voorbeeld een snackbar nemen.
Je hebt 1 snackbar die goed loopt. Veel klandizie, genoeg geld in de kassa, je kunt je werknemers betalen, hebt geen schulden, je credit overstijgt je debet, niks aan het handje.quote:Stel ik heb een snackbar die goed loopt.
Nu wil ik een tweede openen, en als die ook goed loopt een derde, enzovoort.
Ik ben dus benieuwd naar hoe dit in zijn werk gaat, hoe simpel of hoe moeilijk is dit?
Omdat waar het goed loopt, je dat ook wilt behouden. Op die plek.quote:Ik zie in mijn omgeving best veel snackbarren, of andere horeca bedrijven, die goed lopen.
Waarom zijn deze mensen niet van plan om uit te breiden met meerdere vestigingen?
Ik kan twee redenen bedenken:quote:Waarom zijn er eigenlijk zo weinig voedsel ketens? of nouja weinig misschien niet. Maar ook niet echt veel naar mijn mening.
donequote:Is er hier iemand die wat meer info heeft over het starten van een eigen horeca bedrijf, en hierna uitbreiden, oftewel een keten beginnen?
Nee, ik denk dat het hierin erg belangrijk is dat je a) rekening houdt met de belasting (en dus inkomsten, uitgaven, inkopen, verkopen) en b) dat je beschikt over een geldbuffer mocht er iets in de soep lopen.quote:En is het dan echt zo simpel als ik denk dat het is; je hebt een horeca bedrijf die goed loopt, opent een tweedde, loopt ook goed en opent een derde, enzovoort. En je op deze manier, mits alles goed gaat, langzamerhand steeds meer centjes kan verdienen?
Ik denk dat het vooral ligt aan hetgeen wat de klant nodig heeft. Is er überhaupt wel vraag naar een snackbar in de regio? Gaan mensen in de regio vaak naar de patatzaak x aantal kilometer verderop om daar de geestelijke behoefte naar verzadigde vetten te stillen?quote:Wat komt hier allemaal nog meer bij kijken?
Meestal is het iemand die een concept ontwerpt en dat aan de man brengt aan franchisers zoals SnackTyme.quote:Op woensdag 6 januari 2016 04:49 schreef miro86 het volgende:
Wanneer run je 3 snackbars en wanneer wordt het een keten?
Een burgerking of een Mac is een model/merk met veel herkenning en dat maakt het een keten. Als je 3 friettenten runt met als enige voordeel dat je beter in kunt kopen ben je er bij lange na niet.
Ik ken weinig frietkotten die voldoende herkend kunnen worden om een nieuw filiaal op hun naam te laten liften.
Febo, Bram Ladage, De beren (vind ikquote:Op woensdag 6 januari 2016 04:49 schreef miro86 het volgende:
Wanneer run je 3 snackbars en wanneer wordt het een keten?
Een burgerking of een Mac is een model/merk met veel herkenning en dat maakt het een keten. Als je 3 friettenten runt met als enige voordeel dat je beter in kunt kopen ben je er bij lange na niet.
Ik ken weinig frietkotten die voldoende herkend kunnen worden om een nieuw filiaal op hun naam te laten liften.
En Restaurant de Chinese Muur? Elk dorp heeft er een, ze zien er allemaal hetzelfde uit, alles smaakt hetzelfde. Dit móet wel een franchise zijn!quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Febo, Bram Ladage, De beren (vind ik)
Of Golden Garden ofzoquote:Op woensdag 6 januari 2016 12:05 schreef DonJames het volgende:
[..]
En Restaurant de Chinese Muur? Elk dorp heeft er een, ze zien er allemaal hetzelfde uit, alles smaakt hetzelfde. Dit móet wel een franchise zijn!
Nou je zou dit nu al kunnen testen door zelf je gezicht minder te gaan laten zien en kijken hoe het dan loopt.quote:Op woensdag 6 januari 2016 12:05 schreef Wespensteek het volgende:
Een goede snackbar op een goede locatie kan veel verkopen, een goede snackbar op een slecht locatie niet. Open je een tweede snackbar te dicht bij de eerst dan kunnen beide ineens slecht gaan lopen. Wat ook kan is dat als de eigenaar niet meer in de snackbar staat dat de snackbar minder goed gaat lopen. Daarnaast moet je eerst investeren om een volgende snackbar te kunnen beginnen en het is de vraag of je daar het geld voor hebt of kunt lenen.
Er zijn dus heel veel haken en ogen aan.
Kwalitaria, Smullers, SnackTyme en er zullen er wel meer zijn, ook een De Belg Waterloo heeft een dusdanige naam dat zij gemakkelijk kramen via Franchiseondernemers zou kunnen runnen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 11:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Febo, Bram Ladage, De beren (vind ik)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |